Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen kaljoittelu ärsyttää

Lähettäjä: mustikkasoppa 
Päivämäärä:   8.11.24 07:21:38

Nyt kyllä ärsyttää! Taustaa, olemme aikuinen pariskunta, ei lapsia. Yhteiseloa on takana liki 15 vuotta. Ja nyt on alkanut miehen kaljoittelut ärsyttämään ihan toden teolla. Tehdään erilaista työaikaa, mulla alkaa hommat aamusta varhain, työmatkat ajelen tuolla hirviä ja peuroja väistellen ja töissäkään ei auta olla ajatus jumissa.Mä olen jo pidempään pitänyt sen, että arkena en ota edes sitä yhtä olutta. Olen huomannut negatiiviset vaikutukset nukkumiseen. No, mies tekee sitten epäsäännöllistä työaikaa, iltapainotteisesti. Mutta varsinaiseen asiaan.

Miehelle on viime aikoina tullut tapa ottaa iltaisin se pari-kolme kaljaa jos on kotosalla. Ja näiden kanssa sitten jää katselemaan jotain hiton tärkeää telkkariohjelmaa. Eli isoon mieheen ei tuo määrä vaikuta sinällään huomattavan humalluttavasti. Mutta ärsyttäähän se. Varsinkin kun sitten se sängystä nouseminen aamulla ei tapahdu ajallaan. Eli mies venyttää jo muutenkin myöhäistä rytmiään pidemmäksi istuksimassa kaljamukin kanssa. Ja sitten yöllä tulee pissahätä, johon mä herään kun sängystä kuorsauksen jälkeen könytään ylös ja alas. Ja se tarkoittaa taas sitä, että kun aamu menee pitkäksi ja mä olen jo lähtenyt ennen sianpieremää, ei hän mitenkään ehdi osallistua mihinkään kotihommiin. Ei kerkiä pyörittämään pyykki- tai astianpesukonetta, muista hommista puhumattakaan vaan nämä odottavat sitten minua kun kotiudun.

(Itsellä työt ma-pe) Lisäksi, jos joskus olisi siten, että lauantaina olisi ruuan kanssa viiniä, hänelle maistuu kyllä mutta se sitten aiheuttaa sen, että sunnuntaina on niin nihkeä olo että ei pysty oikein mihinkään tekemisiin. Onhan hän kaljoitellut pitkin viikkoa useana iltana. Eli sunnuntaina ei oikein pysty tekemään mitään, ulkoilua tai leffaa tai mitään kun miehen päivä menee huokaillessa ja hikoillessa. Mä olenkin ryhtynyt tekemään viikonloppuisin omia juttuja itsekseni, mutta ei tunnu asia varsinaisesti kiinnostavan. Menee sitten johonkin autotalliin puuhailemaan jotain (mitään näkyvää hommaa siellä ei kyllä ole)

Meillä on tästä ollut puhetta, ja mä olen ystävällisesti kysynyt, että mitä hän hakee tällä. Vastaus on ollut että kun on ollut stressaavaa tai saanut jonkun työhomman tehtyä niin sitten ottaa palkinnoksi. Hän kyllä tietää oman käyttäytymisensä ja että ei kannattaisi, mutta selkäranka on täysin olematon.

En tiedä johtuuko tuosta jatkuvasta kaljoittelusta, mutta "viinapää" hänellä on niin huono että ei kestä oikeastaan yhtään isompaa määrää alkoholia ilman että olisi ns naula päässä. Tämän takia emme oikeastaan voi osallistua mihinkään illanviettoihin (uusivuosi, juhannus tmv) koska mies on hetkessä hokit oikoisena. Enkä meinaa että mitään ultimate ryyppyjuhlia olisi, mutta sellaista että otetaan alkudrinkki tai kuohari, vähän jotain ruuan kanssa ja istuskellaan sitten. Niin ei.

Tiedän kyllä mitä olette mieltä, piti vaan saada tämä nyt systeemistä ulos ja kirjoitettua.

Re: Miehen kaljoittelu ärsyttää

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   8.11.24 07:34:50

No siis sähän asut alkoholistin kanssa, että mitäpä lottoat - kannattaako? Ja ei, se ei muutu ellei itse halua. Voithan koittaa teettää sillä alkoholismitestin, mutta "ei mulla mitään alkoholiongelmaa ole!". Eipä, muuten vaan juot kaljaa joka.vtun.päivä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 07:35:42

"Menee sitten johonkin autotalliin puuhailemaan jotain (mitään näkyvää hommaa siellä ei kyllä ole)"

Käypä "siivoamassa" se autotalli, saatat yllättyä löytyvien tölkkien määrästä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 07:53:56

Laskeppa montako kaljaa menee per viikko? Miehillä on isompi riskiraja, mutta tuo alkaa sitten painaa terveyden päälle. Lisäksi mies todennäköisesti lihoo ja veltostuu entisestään.

Minä keräisin kaikki tölkit sinne autotalliin ja esittelisin kuten Pippa Laukka olet mitä syöt ohjelmassa, että miltä näyttää ja tajuatko mitä tää tekee sun terveydelle ja paljon tähän menee rahaa? Jos tälläisellä ei ole mitään vaikutusta ja "juominen ei ole mikään ongelma" niin lähde hyvän sään aikana. Tosta alkaa kärsiä jatkossa myös työt.

Olen tuntenut elämässäni useammankin alkoholistin, yksi kävi töissä myös pikkusen kaljapäissään ja sitten ruokkiksella kalja ruuan kylkeen. No lopputulos on se, että se koukuttaa ja sairastuttaa ihmisen täysin. Tuntemani ex alkkis sanoi itse että kyseessä on sairaus ja se lähtee käsistä kohtuu helposti. Hänet pysäytti vasta lääkäri joka sanoi että maksa on nyt niin loppu että seuraava ryyppy kerta on sun kohdalla viimeinen.

Päivämäärä:   8.11.24 07:56:44

Olisin jo häipynyt. En katsele yhdenkään kaljan ottamista, mutta jokainen tyylillään.

Lähettäjä: Hmm? 
Päivämäärä:   8.11.24 08:05:49

Miten mulle jää tästä kuva, että aloittajaa häiritsee enemmän se, ettei itse pysty ottaan mukana?

Päivämäärä:   8.11.24 08:08:08

”En tiedä johtuuko tuosta jatkuvasta kaljoittelusta, mutta "viinapää" hänellä on niin huono että ei kestä oikeastaan yhtään isompaa määrää alkoholia ilman että olisi ns naula päässä. ”

Kyllä se lähtökohtaisesti menee toisinpäin. Käyttäessä toleranssi kasvaa ja jatkossa päihdyttävää ainetta tarvitaan enemmän. Koskee alkoholia, nikotiinia ja muita päihteitä.

Lähettäjä: 65 
Päivämäärä:   8.11.24 08:11:45

Toi on varmaan sitä yleisintä alkoholismia, tissutellaan. Voit ihan raivarilla kysyä että miksi vtussa sulle on jäänyt kaikki kotihommat. Samaan raivariin voit ilmoittaa että alkaa nukkumaan joka kerta, kun on juonut yhdenkin, sohvalla tai vessassa koska kuorsaa ja kusella ravaaminen herättää sinut. Että sinun yöunesi ovat alkaneet kärsimään.

Ja voin sanoa että kyllä se vetää sitä kaljaa enemmän mitä kertoo. Se on ihan satavarma. " Pari " = 3-6. Ja isoja tölkkejä, ei mitään pieniä.

Ja valmistaudu saman tien henkisesti että sinä olet se nipo, vttumainen ämmä joka puuttuu johonkin ongelmaan " jota ei ole". Ja jos sen ongelman itselleen myöntääkin, niin onhan se nyt kauheaa vttuilua ja loukkaamista jos siitä negatiiviseen sävyyn saakin kuulla.

Jos alkaa yrittämään skarpata, voit tukea tasan kerran. Sen jälkeen sano aina että painuu ammatti-ihmisten pakeille, niille maksetaan siitä jatkuvasta valheiden kuuntelemisesta ja retkahtelusta jauhamisesta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 08:14:00

Jos mies menee iltapainoitteisesti töihin niin en ymmärrä miksi hänen pitäisi herätä aamulla aikaisemmin?
Noin muuten niin tuo kaljoittelu ei ole ok.
Ja meneekö tuo määrä vai oikeasti enemmänkin.

Lähettäjä: Mikä se syy on 
Päivämäärä:   8.11.24 08:14:12

Sitten kun lääkäri sanoo että kuolet jos et lopeta niin voipi herätä...jos se oma terveys yhtään kiinnostaa.
Yleensä on liian myöhäistä koska tietyt tavat jäävät eikä niistä pääse eroon. Yleensä tuollainen jumittuminen on vielä jonkun muun syy kuin oma ja jonkun muun pitäis tehdä jotain.
Voithan uhata että lähdet jos ei lopeta typerää kaljoitteluaan mutta ongelman kääntää sun syyksi eikä katso peiliin. Niin se yleensä menee kun joku tunnepuoli on näillä miehen ressukoilla niin lukossa.

Lähettäjä: mustikkasoppa 
Päivämäärä:   8.11.24 08:35:18

Kiitos vastauksista, tätä samaa olen ajatellut, kun kirjoitatte asiaa noin auki niin kyllähän tämä karmealta kuulostaa.

Tuohon iltapainotteisuuteen. Ei tietenkään tarvitse herätä aamulla kukonlauluun. Mutta pääasiallisestihan hänen arkivuorokauteensa ei mahdu muuta kuin nukkuminen, työ ja sitten sohvalla kaljan kanssa lojuminen.

Eli toisinsanoen täsmennän. Mä lähden aamulla noin 6.30-7 aikaan töihin, palaan viimeistään klo 16. Pyrin menemään nukkumaan noin klo 22.30 eli minulle jää "hereilläoloaikaa" noin 6,5 tuntia. Ja tässä ajassa sitten normaalisti hoidan kotitöitä, sitä pyykinpesua, ruuan laittoa yms mitä nyt kuuluukin.

MIes nousee sängystä noin 10.30-11 aikaan, lähtee töihin 11.30 ja palaa noin klo 20-21. Sen jälkeen käy pesulla ja syö ja istuu sohvalle jossa viihtyykin sitten pitkälle yli puolen yön. Eli sellaista "aktiivista kotiaikaa" ei hänellä ole. Hän ei halua rytmittää päiväänsä siten että olisi hereillä aamulla ennen töihin lähtöä. Ja onhan se nyt jotenkin ihan selvää, että mä kun tulen aiemmin niin laitan just ne pyykit.

En tiedä jos vaan itsekin menisi heti töiden jälkeen sohvalle katsomaan Netfilixiä ja kun mies tulee kotiin niin hän sitten laittaisi ruuat jne.

Hohhoijaa mikä homma.

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   8.11.24 08:38:31

'Olisin jo häipynyt. En katsele yhdenkään kaljan ottamista, mutta jokainen tyylillään"

Itse olisin laittanut sinut pihalle. Mokoman tiukkapipon kanssa en olisi minuuttiakaan.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   8.11.24 08:39:20

Kannattaa poistua tuollaisesta. Miksi tuhlaat aikaasi tuollaisen miehen kanssa? Elämä on lyhyt, haluatko että sun elämä on tuollaista? Ukko voi tehdä mitä haluaa, siihen et voi vaikuttaa, mutta siihen voit vaikuttaa haluatko katsella tuollaista.

Lähettäjä: Riepu 
Päivämäärä:   8.11.24 08:44:16

"En tiedä jos vaan itsekin menisi heti töiden jälkeen sohvalle katsomaan Netfilixiä ja kun mies tulee kotiin niin hän sitten laittaisi ruuat jne."

Kokeilepa tätä muutama viikko ihan oikeasti!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.