Lähettäjä: mustikkasoppa
Päivämäärä: 8.11.24 07:21:38
Nyt kyllä ärsyttää! Taustaa, olemme aikuinen pariskunta, ei lapsia. Yhteiseloa on takana liki 15 vuotta. Ja nyt on alkanut miehen kaljoittelut ärsyttämään ihan toden teolla. Tehdään erilaista työaikaa, mulla alkaa hommat aamusta varhain, työmatkat ajelen tuolla hirviä ja peuroja väistellen ja töissäkään ei auta olla ajatus jumissa.Mä olen jo pidempään pitänyt sen, että arkena en ota edes sitä yhtä olutta. Olen huomannut negatiiviset vaikutukset nukkumiseen. No, mies tekee sitten epäsäännöllistä työaikaa, iltapainotteisesti. Mutta varsinaiseen asiaan.
Miehelle on viime aikoina tullut tapa ottaa iltaisin se pari-kolme kaljaa jos on kotosalla. Ja näiden kanssa sitten jää katselemaan jotain hiton tärkeää telkkariohjelmaa. Eli isoon mieheen ei tuo määrä vaikuta sinällään huomattavan humalluttavasti. Mutta ärsyttäähän se. Varsinkin kun sitten se sängystä nouseminen aamulla ei tapahdu ajallaan. Eli mies venyttää jo muutenkin myöhäistä rytmiään pidemmäksi istuksimassa kaljamukin kanssa. Ja sitten yöllä tulee pissahätä, johon mä herään kun sängystä kuorsauksen jälkeen könytään ylös ja alas. Ja se tarkoittaa taas sitä, että kun aamu menee pitkäksi ja mä olen jo lähtenyt ennen sianpieremää, ei hän mitenkään ehdi osallistua mihinkään kotihommiin. Ei kerkiä pyörittämään pyykki- tai astianpesukonetta, muista hommista puhumattakaan vaan nämä odottavat sitten minua kun kotiudun.
(Itsellä työt ma-pe) Lisäksi, jos joskus olisi siten, että lauantaina olisi ruuan kanssa viiniä, hänelle maistuu kyllä mutta se sitten aiheuttaa sen, että sunnuntaina on niin nihkeä olo että ei pysty oikein mihinkään tekemisiin. Onhan hän kaljoitellut pitkin viikkoa useana iltana. Eli sunnuntaina ei oikein pysty tekemään mitään, ulkoilua tai leffaa tai mitään kun miehen päivä menee huokaillessa ja hikoillessa. Mä olenkin ryhtynyt tekemään viikonloppuisin omia juttuja itsekseni, mutta ei tunnu asia varsinaisesti kiinnostavan. Menee sitten johonkin autotalliin puuhailemaan jotain (mitään näkyvää hommaa siellä ei kyllä ole)
Meillä on tästä ollut puhetta, ja mä olen ystävällisesti kysynyt, että mitä hän hakee tällä. Vastaus on ollut että kun on ollut stressaavaa tai saanut jonkun työhomman tehtyä niin sitten ottaa palkinnoksi. Hän kyllä tietää oman käyttäytymisensä ja että ei kannattaisi, mutta selkäranka on täysin olematon.
En tiedä johtuuko tuosta jatkuvasta kaljoittelusta, mutta "viinapää" hänellä on niin huono että ei kestä oikeastaan yhtään isompaa määrää alkoholia ilman että olisi ns naula päässä. Tämän takia emme oikeastaan voi osallistua mihinkään illanviettoihin (uusivuosi, juhannus tmv) koska mies on hetkessä hokit oikoisena. Enkä meinaa että mitään ultimate ryyppyjuhlia olisi, mutta sellaista että otetaan alkudrinkki tai kuohari, vähän jotain ruuan kanssa ja istuskellaan sitten. Niin ei.
Tiedän kyllä mitä olette mieltä, piti vaan saada tämä nyt systeemistä ulos ja kirjoitettua.
|