Lähettäjä: pitääkö huolestua
Päivämäärä: 8.11.24 11:55:32
Ht-net on somea, mutta ht-netissä ei ole kuvia eikä videoita minusta. Ei myöskään youtubessa. En ole ikinä laittanut minnekään nettiin ainuttakaan kuvaa tai videota itsestäni tai muistakaan ihmisistä. Joten mihinkään kuvamuokkaukseen en usko koska minusta ei vain ole missään kuvia, eli mikä olisi se tapa sellaista materiaalia minusta tuottaa? Ylipäänsä näissä ei kai ole kyse siitä, että kiristäjillä oikeasti olisi mitään materiaalia kiristettävästä, vaan tarkoituksena on pelottaa heidät uskomaan, että sellaista on, jotta kiristettävä maksaisi kiristäjälle. Pelkäänkin nyt sitä, että voivatko tällaisen lähettäjät todella tulla kohteensa kotiin jos eivät saa (valheellisilla) pelotteluillaan näitä maksamaan.
Toinen mikä huolestuttaa, on se, että en tiedä, kun en näe liitteen sisältöä kokonaan, että onko tässä kyse tavanomaisesta massahuijauksesta vai jostain muusta, jostain henkilökohtaisesta. Ainoa tapa selvittää tämä olisi avata liite, mutta sitähän ei pidä tehdä koska liitteiden kautta voi tulla haittaohjelmia.
Jos tämä olisi jotain henkilökohtaista niin en kyllä voi käsittää kuka sen takana olisi. Olen hiljaista ja tylsää elämää viettävä keski-ikäinen nainen, jolla ei ole mitään epämääräisiä tuttavuuksia, en ole riidoissa kenenkään kanssa, en tee sellaista työtä, johon voisi liittyä väkivallan uhkaa, olen ollut tasan kerran parisuhteessa eikä siinä ollut mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että asialla olisi entinen kumppani. Olen täysin mitäänsanomaton, näkymätön, merkityksetön. En tiedä kenellä olisi syy uhkailla minua. Nettikeskusteluihin olen osallistunut välillä hyvinkin aktiivisesti, mutta en ikinä omalla nimelläni tai tunnistettavia tietoja itsestäni antaen. Tietyistä aiheista olen saanut aivan järkyttäviä vastauksia näissä keskusteluissa, joten ainoa mikä voisi saada jonkun vainoamaan minua on tämä. Mutta en kyllä siihenkään oikein usko.
|