Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pidättekö taukoja töissä

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.11.24 00:52:35

Pidättekö? Siis esim. lounastauon lisäksi. Kuinka usein ja mitä teette? Riittääkö vessassa käynti tauoksi?

Itse olen paljon ajatusta vaativassa työssä. Luen jatkuvasti että taukoja tulisi pitää. En juuri pidä eivätkä kollegatkaan, ellei sitten nopeasti täytä kahvikuppia tai käy pissalla. Mistä saa tauon hyödyt ilman että työtoverit katsovat että mitä tuokin laiskuri tekee?

Re: Pidättekö taukoja töissä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.11.24 00:58:51

En pidä. En ruokataukojakaan, syön kun ehtii, mutta silti työpisteellä olen koko ajan. Vessassa saa käydä toki, jos nopea parin minuutin piipahdus lasketaan. Muuten en poistu työpisteeltä.

Lähettäjä: Jne 
Päivämäärä:   8.11.24 01:04:08

Tämä vaihtelee työpaikoittain. Olen nyt löytänyt työn, missä on jotenkin ihan uskomaton yhteishenki ja työntekijät pitää ns huolta toisistaan. Eli ajatuksella oma jaksaminen ensin. Kyse on varmasti siitä että paikassa on melko pysyvä henkilökunta. Kaikki siis käyvät aamuisin lyhyellä kahvitauolla ja päivällä lounastauolla. Näistä siis huolehditaan yhdessä että kaikki pääsevät.

Pidemmällä tähtäimellä olen huomannut positiivisen vaikutuksen omaan jaksamiseeni. Työpäivät myös kuluvat nopeammin kun käy välillä huilimassa. Ja kyse on siis teho-osastotyöstä.

Lähettäjä: oldschool 
Päivämäärä:   8.11.24 01:14:31

Puolen tunnin lounastauko keskipäivällä ja 15 min kahvitauot aamu- ja iltapäivällä. Todellakin pidän, idiootti olisin jos en pitäisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 02:02:15

En pidä. Syön kesken työn kerran tai kaksi. Käyn kyllä vessassa. Leppoisa työ korvaa taukotarpeet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 02:31:57

Pidän kolme taukoa, ruokatauon ja kaksi kahvitaukoa. Työ on fyysistä ja hektistä, pakko pitää tauot tai voimat loppuu kesken työviikon. En koe huonoa omatuntoa tästä. Jos jotain jää sen takia tekemättä niin sitten töitä oli liikaa tai työntekijöitä liian vähän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.