Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Handmade merkki sukkiin vai otanko pois?

Lähettäjä: Juupas eipäs 
Päivämäärä:   7.11.24 21:01:12

Tilasin tutultani villasukat jotka aijon antaa lahjaksi. Sukat ovat todella kauniit ja saajansa näköiset. Minua vain häiritsee kun tuttavani oli ommellut sukkien ulkoreunoihin sellaiset nahkaiset melko isot handmade plakaatit. Itse en ymmärrä kyseisen merkin hienoutta tai mielestäni ne ovat outoja. Miksi sellainen pitää laittaa sukkiin/ lapasiin/ pipoihin? Ja mielestäni ne ovat poikkeuksetta rumia.

Katsoin, että handmade laput saisi helposti jälkiä jättämättä pois, mutta sukat eivät tule minulle. Joten kysyn yleistä mielipidettä: ovatko kyseiset hansmade nahkamerkit mielestäsi hienoja? Haluaisitko sellaisen olevan sukissa jotka saisit? Vai irrotanko ne ennen sukkien antamista?

Re: Handmade merkki sukkiin vai otanko pois?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 21:03:18

Anna olla

Päivämäärä:   7.11.24 21:04:06

Ihan ekana repisin pois.

Sano lahjan saajalle, että ne saa helposti irrotettua.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.11.24 21:04:52

Anna olla, minä ainakin tykkään niistä merkeistä. Lahjan saaja voi ne halutessaan poistaa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.11.24 21:09:10

Ja aion, ei aijon.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   7.11.24 21:12:54

Sano lahjan saajalle, että ne saa helposti irrotettua, jos ei tykkää.

Mä tykkään niistä, missä on tekijön nimi, ja ovat siroja.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   7.11.24 21:29:35

Anna olla, eiköhän saaja osaa ottaa ne pois jos tahtoo.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.11.24 21:31:47

Anna olla. Saaja poistaa jos tahtoo.

Päivämäärä:   7.11.24 21:35:00

Tilaa seuraavan kerran sukat Temusta.

Päivämäärä:   7.11.24 21:37:54

Mieti seuraavan kerran, kun itse teet tilaustyön ja vastaanottaja nirhaisi irti merkin, joka ilmaisee, että lahja on KÄSITYÖTÄ..?

Päivämäärä:   7.11.24 21:41:12

Opettele itse kutomaan sukkia.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   7.11.24 21:47:53

Kyllä minuakin häiritsisi jos saisin mukavat sukat joissa olisi joku kova nahkalätkä jossain kohtaa. Takuulla ottaisin irti jos helposti saisi sukkia vahingoittamatta, mutta ei sitä tarvitsisi tekijälle kertoa. Ja jos myöhemmin tilaisin toiset sukat pyytäisin ne ilman tuota merkkiä.

Mutta jos sukat menevät lahjaksi antaisin niiden olla ja sanoisin saajalle että ne saa helposti irti, tai kirjoittaisin sukkien mukaan pakettiin kortin jossa olisi jokin lyhyt saateteksti ja siinä maininta lätkistä. Päättäköön lahjan saaja itse antaako olla vai irrottaako pois.

Päivämäärä:   7.11.24 22:04:14

Minä en käsitä niitä temusta tilattuja handmade- enkä hand made in Finland -lappuja. Jotenkin ymmärtäisin vielä, jos tekijä tekisi lapun "valmistettu käsityönä Suomessa" tms.

Päivämäärä:   7.11.24 22:10:25

Ratko lappu irti, ei ole hankala homma. Kaveri värkkää käsin pipoja ja laittaa sen temusta tilatun hand made lätkän kaikkiin..

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   7.11.24 23:17:48

"Minä en käsitä niitä temusta tilattuja handmade- enkä hand made in Finland -lappuja. Jotenkin ymmärtäisin vielä, jos tekijä tekisi lapun "valmistettu käsityönä Suomessa" tms."
Noita tehdään ihan täällä käsityönä, harvempi tilaa Temusta jos käsityötä tekee. Voi tilata omalla tekstillä ja niihin saa myös tekijän nimen.
Aloittajana antaisin niitten olla saaja ottaa sitten pois jos haluaa.

Lähettäjä: Krista 
Päivämäärä:   7.11.24 23:21:48

Ottaisin pois, jostain kiinaläävästä tilattuja varmaankin. Kai villasukista erottaa onko ne handmade ilman lappujakin.

Päivämäärä:   7.11.24 23:34:59

Itse repisin pois, koska mielestäni ne ovat poikkeuksetta hyvin rumia varsinkin villasukissa. Jonkun huomaamattoman kankaisen merkin ommellussa vaatteessa ymmärrän, mutta nahkalätkä villasukassa ei ole mitään muuta kuin hyvin tökerö ja pilaa villasukan kauneuden.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.11.24 00:08:41

ite taas tykkään siitä nahkalätkästä esim. pipon reunassa

Päivämäärä:   8.11.24 07:51:45

Tykkään, jos ei häiritse käytössä. Mutta anna olla, ei ole sun murhe. Kyllä kaveri osaa ne irrottaa, jos tahtoo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.11.24 08:42:24

Anoppi tilaa noita temusta ja laittelee kutomiinsa asusteisiin. Minusta ne on tosi rumia ja otankin ne aina pois. En ymmärrä miksi pitää arvokkaaseen itsetehtyyn käsityöhön liittää jotain kiinakrääsää.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   8.11.24 08:52:53

Minua häiritsee myös aina nuo englanninkieliset ” handmade”- laput käsitöissä.
Kuten joku jo mainitsikin, teksti suomeksi ei pistäisi silmään, ja voisi olla jopa ihan jees, mutta näissä englanninkielisissä usein ekana tulee mieleen, että on ostettu joku kiinalainen halpislippulappu siihen kun ei suomeksi ole löytynyt.

Ajatus käsintehdystä kotimaisesta tuotteesta vesittyy minusta aika tehokkaasti siinä kun liimataan siihen sitten jotain kiinalaisia lippulappuja.

Siis tällainen mielikuva siitä heti tulee, vaikka itse tuote toki on täysin käsityötä.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   8.11.24 09:02:10

Ensimmäinen mielikuva noista lapuista on kyllä tänä päivänä temukrääsä, joka taas vesittää koko tuotteen "tarkoituksen" - kotimaista käsityötä merkataan keinonahkaroskalla joka on tehty ties missä oloissa, ja saa jopa epäilemään että onko se itse tuotekaan niin aito kuin luvataan.

Jos merkissä on oikeasti oma nimi, logo tms. ja se on selvästi aitoa nahkaa, se toimii brändäyksenä. Pelkkä halpa "handmade" lärpäke laskee tuotteen arvoa minun silmissäni ja ottaisin sellaisen tägin pois.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   8.11.24 09:02:50

oma nimi -> Siis tekijän, ei käyttäjän :D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.11.24 10:24:22

Minä ainakin ajattelen neulovana ihmisenä että on kummallista kun tuollainen brändäyskulttuuri ulottuu kotona käsityönä tehtyyn esineeseen ja ajatuksen tasolla vierastan juuri tuota että käsityöhön liitetään mahdollisesti epämääräisissä oloissa valmistettu turha lisäke. Tosin en myy tekeleitäni. En muutenkaan pidä näkyvistä logoista missään tuotteissa. Anna lahjan saajan ottaa pois jos haluaa.

Lähettäjä: lipo 
Päivämäärä:   8.11.24 11:38:45

jos lappu vaikuttaa sukan ulkonäköön poikkeavasti siitä mitä on tilattu, niin lappu pois. tilaustyö joka on maksettu - ostaja päättää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 12:03:50

Suomalaisvalmisteiset merkkilaput ovat usein kauniita ja sellaista ei tietenkään saisi poistaa.

Jos kyse on kuitenkin jostain kiinakrääsälapusta suomalaisessa käsityötuotteessa, niin poistaisin ehdottomasti. Tuollainen lappu halveksii tuotetta.

Päivämäärä:   8.11.24 12:40:10

"Suomalaisvalmisteiset merkkilaput ovat usein kauniita ja sellaista ei tietenkään saisi poistaa."

Mitä ihmettä? Totta helvetissä omista vaatteista saa poistaa ihan mitä vaan haluaa, oli alkuperä mitä vaan :D

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   8.11.24 12:40:52

Jättäisin koska käsin tehdyt lahjat ovat osoitus siitä, että arvostat lahjan saaja. Tosin kertoisin, että en itse ole niitä tehnyt. Minusta nuo merkit on tosi kivoja, joten lahjan saajan arvostaisi merkkiä.

Päivämäärä:   8.11.24 12:43:54

Jättäisin, koska menee lahjaksi. Jos tulisi itselle käyttöön niin repisin irti. Lahjansaaja tehkööt mitä itse haluaa.

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   8.11.24 13:04:19

Lahjansaaja varmaan osaa poistaa sen merkin itsekin, jos ei siitä tykkää.

Päivämäärä:   8.11.24 13:13:01

"Mitä ihmettä? Totta helvetissä omista vaatteista saa poistaa ihan mitä vaan haluaa, oli alkuperä mitä vaan :D"

Nyt oli kyse lahjasta ja siitä poistaako lahjanantaja jo laput tuotteesta vai ei. Lue aloitus.

Päivämäärä:   8.11.24 23:30:50

Ennen kuin tuote on annettu lahjana eteenpäin, se on lahjan antajan oma ja sille voi tehdä tai sitä voi muokata miten haluaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.11.24 23:34:27

Anna olla- jos lahjan saaja ei tykkää niin napatkoon ite laput pois.

Päivämäärä:   8.11.24 23:38:28

Handmaid's Tale on lempisarjani ja fantasiani.

Lähettäjä: Juupas eipäs 
Päivämäärä:   9.11.24 10:04:41

On siis sellainen iso nahkalätkä missä lukee vain handmade. Ei siis tekijän nimeä eikä mitenkään siro tai nätti vaan iso ruma nahkalätkä.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   9.11.24 10:27:30

Minkälaisen lahjan haluat antaa? Jos et itsekään tykkää siitä lätkästä, ota se pois. Minusta nuo on ihan kamalia, ja lisäksi sukissa saattavat hiertää tai painaa jos käyttää varrellisia kenkiä.

Päivämäärä:   10.11.24 17:14:41

Myös Suomessa on kivijalkamyymälöissä noita handmade-merkkejä myynnissä. Tosin nekin on tod.näk. Kiinasta, maksavat vain kymmenkertaisesti Temuun verrattuna.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   10.11.24 17:52:11

Epäilyttäisi todella paljon, että onko langatkin temusta, jos sieltä on tuollaisia lätkiäkin tilannut! :(

Päivämäärä:   10.11.24 18:10:09

Sunika, ainakin sukkalangat ovat Temussa paaaaaljon kalliimpia kuin Novitan peruslangat marketissa, joten tuskin...

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   10.11.24 20:51:37

No hyvä sitten!

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.11.24 21:54:57

'Tilaa seuraavan kerran sukat Temusta"

Aika monessakin Temun tuotteessa on valmiiksi kiinni tommoinen (teko)nahkainen HANDMADE lappu :D

Lähettäjä: jwe 
Päivämäärä:   10.11.24 22:03:21

Todella moni neuloo sukkia myyntiin koneella, joten jos joku viitsii käsin neuloa, niin siitä kannattaakin olla joku merkki. Sukkien saaja voi merkin halutessaan poistaa, sinun ei sitä tarvitse tehdä.

Minä neulon sukkia käsin enkä kiinnitä mitään merkkejä, ainoastaan laitan sukkiin lapun, jossa kerrotaan koko. Mutta en ompele sitä sukkiin kiinni vaan laitan paperilapun.

Lähettäjä: hahah 
Päivämäärä:   10.11.24 23:52:15

Sitten ikuisuusaiheeseen.... On ne koneella neulotut sukatkin käsintehtyjä eli handmade. Ei tosin käsinneulottuja mutta kyllä käsintehtyjä. Käsin sitä konetta ohjataan, sitten päätellään jne jne. Vai onko ompelukoneella/saumurilla, joka toimii kaiken lisäksi sähköllä, tehdyt tuotteet mielestänne käsintehtyjä? On. Miksei koneella neulotut sitten ansaitse käsintehty-merkkiä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.