Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   7.11.24 09:24:00

Työssäni kysyn asiakkaalta, miten hän haluaa että toimitaan jonkin asian suhteen.

Esimerkiksi lähetettäisiin vastaava viesti kuten vaikka, että haluatko, että asiaasi selvitetään asian x osalta enemmän tms. Pääpaino on siinä, että kysytään haluatko, koska mitään ei voida tehdä ilman suostumusta johonkin.
No asiakas ei reagoi mitään siihen kysymykseen, saattaa vastata kaikkea muuta mutta ei sitä mihin kysytään hänen suostumustaan.

Sitten asia jää odottamaan tai painuu unoholaan koska asiakas ei reagoi kysymykseen. Sitten tulee viesti, miten asian käsittely edistyy. No ei edisty koska ei vastannut siihen mitä haluaa että asiassa tehdään.

Kuinka monta kertaa jaakaisitte vastausta vai antaisitteko olla, jos vastausta ei heru?

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 09:28:00

Eikö teillä ole talossa ohjeistusta tälle?

Ainakin pankissa töissä ollessani oli ihan selvät ohjeet sille, montako kertaa ja millä tavalla asiakkaalta vaikkapa pyydetään valtakirjaa johonkin hoidettavana asiaan. Tarkoitus oli oikeasti saada asia hoidettua eikä pelkästään näyttää tehokkaalta.

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: Pompu 
Päivämäärä:   7.11.24 09:29:08

Älä ole autisti. Jos asiakas vastaa asiaan liittyen ja kommentoi, mutta sanatarkasti siitä puuttuu se "haluan että että asiaani edistetään", kerro että tarvitset kirjallisen toimeksiannon jotta pystyt jatkamaan omaa työtäsi.

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   7.11.24 09:44:07

ei lue mitään kuinka monta kertaa kysyttävä lupaa.

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 09:48:23

Sitten oikea osoite on kysyä tarkemmat toimintaohjeet esimieheltä ja tarvittaessa muutakin lisäkoulutusta jos asiakaspalvelun salat eivät ole sinulle vielä ihan auenneet.

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   7.11.24 10:02:56

”No asiakas ei reagoi mitään siihen kysymykseen, saattaa vastata kaikkea muuta mutta ei sitä mihin kysytään hänen suostumustaan.”

Kysyisin uudelleen suoraan ja mahdollisimman simppelisti, johon voi vastata vain joo tai ei. Jos ei kuulu vastausta, ilmoittaisin, että asian käsittely ei etene, ennen kuin tulee selkeä vastaus.

  Re: onko tämä riittävää palvelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 10:07:46

"No asiakas ei reagoi mitään siihen kysymykseen, saattaa vastata kaikkea muuta mutta ei sitä mihin kysytään hänen suostumustaan."

Tähän voi vastata joko esittäen kysymyksen uudestaan "Kiitos. Tarvitsen vielä tähän vastauksen..." tai jos asiakas on vastannut jotain kysymystä sivuten, niin tulkita "Tarkoititko, että haluat edettävän näin...?"

Jos näihin ei tule mitään vastauksia, niin antaisin asian odottaa. Korkeintaan laittaisin muutaman viikon päästä viestin, että odotan vielä tähän vastausta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.