Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystäväni ei kertonut miesystäväni vierailusta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   7.11.24 08:42:41

Miesystäväni sanotaan nyt nimeksi vaikka Risto, asuu 100km:n päässä. Nyt pari viikkoa meillä meni huonommin ja lähinnä muutamia viestejä vain vaihdettiin.
Meillä on myös yhteinen naispuolinen ystävä sanotaan nyt nimeksi vaikka Hanna, joka aikoinaan meidät toisiimme tutustuttikin.
Tältä ystävältäni kysyin tiistaina, että "onko Ristosta kuulunut mitään?" Hannan vastaus oli, että "ei pitkään aikaan". No, tänään kun Riston kanssa asiat juteltiin kuntoon niin selvisi, että oli viikonloppuna ollut Hannalla (ja tämän on/off miehellä istumassa iltaa ja yötäkin sohvalla).

Miks tästä piti tämän ystäväni valehdella? Jäi kyllä huono maku suuhun. Kysyisittekö mun tilanteessa tältä Hannalta vai antaisitteko olla?

Re: Ystäväni ei kertonut miesystäväni vierailusta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.11.24 08:43:55

Kysyisin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.11.24 08:45:07

Kyllä kysyisin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   7.11.24 08:47:09

No todellakin kysyisin.

Miksi muuten kysyit molemmilta?
Epäiletkö jotain?
Kun meillä oli kränåä miehen kanssa niin en kysynyt että näitkö sitä tai sitä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.11.24 08:49:54

Kysyisin kyllä

MUTTA ymmärrä että ystäväsi on hankalassa välikädessä jos on teidän molempien ystävä ja jos vaikka Risto on pyytänyt olemaan sanomatta että ei mainitse sinulle asiasta. Älä sekaannuta ystävää sinun ja Riston välisiin asioihin liikaa

Päivämäärä:   7.11.24 08:56:34

En siis kysynyt molemmilta, Hannalta kysyin että onko Ristosta kuulunut. Riston kanssa vaan yleisesti juteltiin mitä ollaan viime aikoina puuhattu.

Mutta on mulla aiemminkin ollut epäilys että mitkä intressit tällä Hannalla on miesystävääni kohtaan. Aina kun oman kanssa tuntuu menevän huonosti niin turvautuu sitten mun mieheen ja puolustelee asiaa sillä, että "ovat tunteneet kauan ennenkuin minä tulin edes kuvioihin"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 09:16:55

Sinä olet kontrolloiva ja ahdistava. Todella narsistista yrittää eristää mies kaikista muista, hallinnoida hänen sosiaalista elämäänsä myös kun ette ole yhdessä jne. Hae apua itsellesi.

Nyt yrität myös riitaantua teidät esitelleen ihmisen kanssa. Koetko että sinun pitäisi olla miehen ainoa läheinen tai vähintään tuttavapiirinne keskeisin henkilö?

Päivämäärä:   7.11.24 09:19:09

Piste: ei vaan kysyn tässä, että miksi tämän illanistumisen piti olla niin salaista, että siitä ei voitu mulle kertoa? Jos kaksi ystävää istuu keskenään iltaa niin eihän siinä pitäisi olla mittään salattavaa?

Lähettäjä: mix 
Päivämäärä:   7.11.24 09:20:53

Hanna on tuossa ilmeisen ahdistavassa välikädessä, jos hänen vanha ystävänsä Risto kaipaa tukea ( ja mahdollisesti pyytää ettei naisystävälle mainita hänen käyneen), ja sitten Riston naisystävä kyselee asiasta.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa lojaali vanhalle ystävälle, mutta toki samaan aikaan kehottanut häntä olemaan rehellinen seurustelukumppanilleen.

Päivämäärä:   7.11.24 09:21:14

Miehesi käy siellä analysoimassa tridän suhdettamme, mutta ei osaa olla yhtä hienovarainen kuin kaverinsa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.11.24 10:02:18

Ei kuitenkaan ole Hannan asia valehdella, menisi luotto häneen täysin. Oli miten välikädessä tahansa.

Päivämäärä:   7.11.24 10:21:29

No, teillä on ollut tiistaina riita kesken Riston kanssa, eikö Hanna ole (Riston pyynnöstä?) halunnut sekaantua tilanteeseen, joten siksi vastaus oli tuo.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.11.24 10:43:32

Vastaa varmaan ettei halunnut aiheuttaa hämminkiä mutta kysy silti.
Oli syy mikä tahansa niin en tykkää että mulle valehdellaan.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   7.11.24 10:54:58

Jos tuossa olisi jotain oikeasti salattavaa niin eihän miehesikään olisi asiaa kertonut. Ymmärrän että ystävän on "valittava puolensa" tällaisissa tilanteissa. Jos heillä pitkä yhteinen historia ennen sinua niin näin se vaan usein menee. Ehkä ei ole ollut varma haluaako mies sinun tietävän ja siksi vastannut noin. Ja vaikka naisen intressit olisi mitä tahansa niin mitä väliä? Eikö oleellista ole se kuinka miehesi sinua kohtelee, onko uskollinen ja rehellinen?

Kysy jos häiritsee mutta itse antaisin olla. Voithan jäädä vähän korvat hörölle että jos vastaavia tulee enemmän niin sitten otat puheeksi ja kysyt miksei puhu sinulle totta.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   7.11.24 11:05:44

Mainitsisin ohimennen, että Risto kertoi, että kun oli silloin lauantaina teillä yötä, niin *tähän joku Hannan ruoka tai leffa mitä olivat katsoneet tai tutun kuuluminen mistä olivat puhuneet*.

Lähettäjä: unna 
Päivämäärä:   7.11.24 11:27:56

Mutta on mulla aiemminkin ollut epäilys että mitkä intressit tällä Hannalla on miesystävääni kohtaan. Aina kun oman kanssa tuntuu menevän huonosti niin turvautuu sitten mun mieheen ja puolustelee asiaa sillä, että "ovat tunteneet kauan ennenkuin minä tulin edes kuvioihin"

Ystävyys, ystäviin tukeudutaan silloin kun on murheita elämässä

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   7.11.24 12:28:07

Ei se järvi soutaamalla kulu.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   7.11.24 12:37:35

Taisi olla lämmittämässä kaverin petiä. Siksi erilaiset tarinat.

Lähettäjä: siellä oli 
Päivämäärä:   7.11.24 13:14:28

Takuulla kolmen kimppa meneillään. Hanna sai kerrankin oikein kunnolla, kahdelta mieheltä. Tai sitten tarinaa on väritetty niin ettei Hannan on/off ollut oikeasti paikalla ollenkaan...

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   7.11.24 13:59:44

" Jos tuossa olisi jotain oikeasti salattavaa niin eihän miehesikään olisi asiaa kertonut"
Mun exä oli yltiöpäisen rehellinen aina kun oli jotain salattavaa :D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   7.11.24 15:30:30

Paras tapahan olla epärehellinen on olla todella rehellinen, toki jättäen pienet yksityiskohdat pois kuten, että kettu kävi kolossa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.11.24 15:53:31

Aloittaja voisi miettiä asiaa myös ystävän kannalta, joka on jo nyt tympeässä välikädessä ilman omaa syytä.

Päivämäärä:   7.11.24 16:01:20

Moni on sanonu, että ystäväni on tympeässä välikädessä. Itse en ymmärrä silti valehtelua ja tuota salailua. Hän on ollu mun ystävä 6v ja miehen ystävä 9v.

Tämä nainen itse pettää omaa miestänsä jatkuvasti ja sen takia onkin jatkuvaa on/off. Mitä muuta mun pitäs aatella kuin että hällä ei ole ns puhtaat jauhot pussissa, kun ei rehellisesti voi noista yön yli kestäneistä vierailuista kertoa vaan kuulen ne aina mieheltäni?

Lähettäjä: susi lammasten 
Päivämäärä:   7.11.24 16:04:26

"Paras tapahan olla epärehellinen on olla todella rehellinen, toki jättäen pienet yksityiskohdat pois kuten, että kettu kävi kolossa."

Vahvasti tämä.

Päivämäärä:   7.11.24 16:22:34

Aloittaja, sinua selkeästi epäilyttää nyt muukin kuin tuo sanominen. Se tuskin tulee ikinä muuttumaan mihinkään ja jos jotain on käynyt tai on edes lähellä, kertoo se MIEHESTÄ ja vaikka naisen saisit ulos, tulee kyllä uusi "kaveri" aikanaan. Ja voi olla että ovat vain hyviä ystäviä. Siinäkin tilanteessa on vain sun tehtävä määritellä millaisen parisuhteen haluat ja mikä menee henkisen pettämisen puolelle. Sitä mitkä ovat sun parisuhteen rajat, ei voi kukaan muu sanoa. Ja ne rajat voivat olla erilaiset sinulla kuin Ristolla.

Henkilökohtaisesti en hyväksy sellaisia kaveriviritelmiäkään, joissa ystävä on todella läheinen ja menee kumppanin edelle. Haluan olla myös kumppanini tärkein ja läheisin ystävä.

Pelkästään tuo valehtelu on minusta erittäin pieni asia. Ehkä ei halua sotkeutua, ei halua vastata jatkouteluihin. Voi myös ärsyttää sinun kyttääminen ja utelu. Ei hän ole tilivelvollinen sinulle. Ehkä hän ei vain jaksanut alkaa keskustella aiheesta kanssasi.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   7.11.24 17:38:43

Ni jos se nainen itsekin pettää jatkuvasti miestään, niin löysämoraalinen ja epäluotettavahan hän on. Miksi haluat ylipäätään olla tuollaisen naisen ystävä? Nythän hän valehtelee jo sinullekin.

Päivämäärä:   7.11.24 18:25:28

Siellä on ollu kolmenkimppaa. Sämpylä kahdella nakilla :D

Lähettäjä: Musta 
Päivämäärä:   7.11.24 18:41:41

Tämä ystävä on aika ikävässä välikädessä kun on teidän molempien ystävä. Minä varmaan antaisin olla, tai siis omassa elämässä juuri samassa tilanteessa olleena annoin olla.

Vastavuoroisesti en myöskään puhuisi ystäväpariskunnan toisesta osapuolesta toiselle vaikka tilanne olisikin epämukava.

Päivämäärä:   7.11.24 19:15:10

"Siinäkin tilanteessa on vain sun tehtävä määritellä millaisen parisuhteen haluat ja mikä menee henkisen pettämisen puolelle. Sitä mitkä ovat sun parisuhteen rajat, ei voi kukaan muu sanoa. Ja ne rajat voivat olla erilaiset sinulla kuin Ristolla."

Tämä

Päivämäärä:   7.11.24 19:54:14

Ei vaikuta kovin epäselvältä mistä on kyse

Päivämäärä:   7.11.24 19:58:06

Onpas kumma hyökkäys pisteeltä tuolla välissä! Eihän tuossa mitään kontrillointiin viittaavaakaan ole. Jätä ihan omaan arvoonsa tuollainen.

Muuten sanoisin, että jos sinua epäilyttää niin todennäköisesti vaistosi on oikeassa.

Päivämäärä:   7.11.24 20:58:47

Ehkä Risto oli sanonut Hannalle että älä kerro Tiinalle, hän haluaa kertoa itse. Usein on näin.

Päivämäärä:   7.11.24 21:05:24

No älä ainakaan tee Riston kanssa lasta.

Lähettäjä: Sepi 
Päivämäärä:   7.11.24 21:05:34

Risto ottanut savut Hannan piipusta. Turha vanhoja muistella jos kerran kotiin jo palannut.
Ihme nillitystä!

Päivämäärä:   7.11.24 21:17:56

Hanna ja Risto ovat tunteneet toisensa pidempään.
Ovat istuneet iltaa Hannan ja on/off-miehen kanssa ja puhuneet Riston asioista.
Hanna on luvannut olla puhumatta ja sekaantumatta.
Risto nyt "möläytti"
oman salaisuutensa, johon sotki epäkiitollisesti myös Hannan.
Risto on varmasti se ihana, luotettava ja rakastava mies, jonka kanssa voi suunnitella tulevaisuutta ja terapialla kaikki kääntyy hyväksi.
Ja Hanna on kateellinen ja katkera on/off-suhteissa elävä lortto, joka oikeasti haluaisi Riston.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   7.11.24 23:26:31

Aloittaja ON kontrolloiva ja mustasukkainen. Ja lisäksi todella pska kaveri. Mitä hänelle kuuluu kaverinsa moralisointi?
Tyypillinen ikävä ämmä joka ei saa edes kavereita jotka kelpaisi.puhumattakaan miestä pidettyä ilman sosiaalista eristämistä ja menemisten kyttäämistä.

Päivämäärä:   8.11.24 07:59:27

Minulla on vähän sama homma. Jos eräällä ystäväpariskunnalla on riitaa, saattaa toinen olla vastaamatta. Joskus käyn hänen kanssaan esim kahvilla tmv tai heillä kylässä. Sitten tämä toinen saattaa kysyä "ootko kuullut mitään hänestä?!". Niin ei oikeen tiedä mitä vastais... Toki jos olis huolissaan itsetuhoisuuden vuoksi, niin sit ymmärtäisin, mutta kyttää missä toinen menee...

Päivämäärä:   8.11.24 09:03:35

Piste vaihtoi nikkiä. Ei yhtään huomaa, ei.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   8.11.24 09:17:20

Ymmärrän hyvin aloittajan ystävää. Jos hän olisi vastannut että "joo, kävi meillä viikonloppuna", niin mitä sitten? Siitä olisi voinut seurata kasa lisäkysymyksiä, joten helpommalla pääsi kun sanoi ettei ole kuullut mitään, niin ei tarvitse sekaantua parsikunnan välisiin asioihin.

Päivämäärä:   8.11.24 10:29:57

En ymmärrä ystävää. Ystävälle ei valehdella.

Lähettäjä: Tin 
Päivämäärä:   8.11.24 10:53:17

Kysyisin varmaan Hannalta, että miksi valehteli tässä tapauksessa ja tekisin sitten itsenäisesti päätökseni parisuhteeni jatkosta.

Mutta en kyllä pidä siitä, että yhteiset kaverit sotketaan oman parisuhteen status-tappeluihin. Ei hyvä, että riidan aikana toinen koputtelee yhteisiä ystäviä kysymällä "onko Ristoa näkynyt". Eli laittaa yhteiset kaverit osaksi suhderiitaa yrittämällä kalastella niiltä lisätietoa, varmistusta omille epäilyksille ja olettaa samalla (oman) puolen ottamista. Asettaa ne kaverit tosi ikävään välikäteen.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   8.11.24 15:32:40

Samaa mieltä kuin Tin jälkimmäisessä kappaleessaan. Tuollaisessa tilanteessa ei pidä udella ja asettaa toista mahdollisesti hankalaan välikäteen. Ja kyllä vapailla ihmisillä on oikeus kavereitaan tavata myös luottamuksellisesti ilman että siitä raportoidaan muille jne.

Päivämäärä:   8.11.24 16:28:32

Tavata luottamuksellisesti eli valehdella. Miksi?

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   18.11.24 09:56:29

päivitystä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.