Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on vapaapäivässä parasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 07:39:44

Itselle se kun kello ei soi, vaan voi herätä ja nousta rauhassa. Sen jälkeen korkkaan energiajuoman ja käperryn sängynnurkkaan somettemaan. Saatan viihtyä parikin tuntia siinä :D

Re: Mikä on vapaapäivässä parasta?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   7.11.24 07:50:32

Se, että ei tarvitse herätä tiettyyn aikaan tai tehdä asioita kellon mukaan kuten arjessa. Ja saa itse päättää, mitä tekee ja missä järjestyksessä. Hyvää vastapainoa töille, vaikka töissäni ei sinällään olekaan mitään vikaa. Ja tietysti ehtii valoisalla pihalle!

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   7.11.24 07:51:30

Että on aikaa puuhastella lasten kanssa pakollisten hommien lisäksi ja viettää suunnilleen kiireetön aamu. Saan ehkä vartin kahvikupin kanssa sohvalla, kun he katsovat lastenohjelmia.

Lähettäjä: mix 
Päivämäärä:   7.11.24 07:53:09

Se kun pääsee päivällä ulos, kun on valoisaa. Tämä korostuu erityisesti näin talviaikaan, arvostan hirveästi vapaapäiviä kun päivän valoisia tunteja ei tarvitse viettää sisällä töissä.
Toinen mistä tykkään on kauppareissu ilman ruuhkaa. Ei ihan heti aamusta eläkeläisvuorossa, mutta tuossa yksin aikaan on mukavan rauhallista.

Päivämäärä:   7.11.24 07:54:42

”Se kun pääsee päivällä ulos, kun on valoisaa. Tämä korostuu erityisesti näin talviaikaan, arvostan hirveästi vapaapäiviä kun päivän valoisia tunteja ei tarvitse viettää sisällä töissä.”

Tämä. Ja se, ettei tarvitse mennä töihin.

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   7.11.24 11:08:41

Riippuu siitä, miten vapaapäivä määritellään. Onko se vain päivä, kun ei ole töitä vai päivä, kun ei ole mitään pakollista menoa?

Olen töissä ma-pe, joten la-su on vapaapäivät, mutta usein niihin osuu kivaa, mutta pakollista menoa. Esim. valmennus, kisat tms. Minulle ”oikea” vapaapäivä on sellainen, ettei tarvitse katsella kelloa ”tunnin päästä pitää olla autossa” tai ”tänään on pakko käydä kaupassa/siivota/käydä tallilla” vaan saan tehdä niitä asioita joita huvittaa ja siihen aikaan kuin huvittaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.11.24 11:21:22

Puuhastelu monessakin mielessä ;).

Päivämäärä:   7.11.24 11:30:41

Ei tartte mennä töihin

Lähettäjä: Ville 
Päivämäärä:   7.11.24 13:39:51

Se että herätyskello ei soi aamulla klo 5.00 ja kiireetön aamupala + mukillinen kahvia ennen lenkille lähtöä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.11.24 13:43:10

Ulkoilu. Se että saa olla tallissa aamusta iltaan.
Siinä kohtaa kun harrastuspäivät eivät tunnu vapaapäiviltä niin lakkaan harrastamasta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.11.24 13:45:41

Se että saa nukkua pitkään. Olen luonnostani iltaihminen ja aikaiset aamut ovat tuskaa.

Lähettäjä: hg 
Päivämäärä:   7.11.24 16:02:14

"Se että saa nukkua pitkään. Olen luonnostani iltaihminen ja aikaiset aamut ovat tuskaa."

Tämä. Lisäksi se että saa olla ihan rauhassa, ei tarvitse nähdä muita ihmisiä tai puhua.

Päivämäärä:   7.11.24 16:25:40

-Ei tarvitse herätä
-Näkee aurinkoa
-Voi tauottaa puuhailua luonnollisesti

Nämä asiat kun saisi työelämään, olisin superonnellinen.

Päivämäärä:   7.11.24 16:30:17

Olen ollut kahdessa työpaikassa, joissa oli aamu- ja iltavuorot. Illasta sai vielä lisätkin päälle, aamu ei ollut niin aikainen että olisi saanut. Moni valitti olevansa iltaihminen ja kun ei ehdi valoisalla ulkoilemaan. Silti iltavuoroon ei ollut tulijoita, ei millään. Että se niistä iltaihmisistä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.11.24 16:38:16

Se että on vapaa ja varsinkin arkena. En nuku kuin tunnin pudempään, kässehdin rauhassa aamuhommat ja siivoan. Salille tai sitten otan aamutallivuorot. Arkivapaa katkaisee viikon mukavasti. Joskus jos on kovennettua palvelusta eli viisi aamua putkeen viikolla niin hitto sitä on tulla hulluksi ja tuntuu ettei mitään ehdi (vaikka ehtii). Ei olisi itsestäni konttorotan työaikoihin, ei millään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.11.24 17:08:49

pitkät lenkit koiran kanssa ilman että vilkuilee kelloa

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   7.11.24 19:05:15

Nämä

”Se kun pääsee päivällä ulos, kun on valoisaa. Tämä korostuu erityisesti näin talviaikaan, arvostan hirveästi vapaapäiviä kun päivän valoisia tunteja ei tarvitse viettää sisällä töissä.”

Tämä. Ja se, ettei tarvitse mennä töihin.

Päivämäärä:   7.11.24 19:10:40

Se, ettei tarvi tehdä töitä ja aikaa jää työn ulkopuoliselle elämälle 8-10 tuntia. Ja että ei tarvi olla ammattilainen vaan ihan tavallinen minä.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   7.11.24 19:35:20

Se, ettei tarvitse olla aamulla hoputtamassa lasta tekemään yhtään mitään.

Lähettäjä: aek 
Päivämäärä:   7.11.24 19:45:56

"Se että saa nukkua pitkään. Olen luonnostani iltaihminen ja aikaiset aamut ovat tuskaa."

Sama täällä. Ei tarvitse herätä herätyskellon pirinään.. kesken makeimpien unien. Hyi helkkari.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   8.11.24 00:03:15

Se ettei tarvitse mennä töihin ja ehtii harrastamaan. Työpäivinä en jaksa/ehdi harrastamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.