Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syöttekö aina hyvää ruokaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 22:21:06

Onko teillä joka päivä sitä ruokaa tarjolla mitä teidän tekee mieli? Vai syöttekö joskus vain koska on pakko syödä? Tuli tässä mieleen, kun itsellä vähän vääristynyt suhde ruokaa ja syön pääasiassa vain polttoaineeksi ja siksi syöminen on vaikeaa välillä. Joskus mietin pääni puhki että mitä tekee edes vähän mieli, mutta se tulee aika kalliiksi kun usein se ei ole sellaista samaa bulkkiruokaa ja joka päivä mielihalut vaihtelee. Koitan nyt sitten vain väkisin mättää jotai, nyt esim. Maksalaatikko, koska se on suht halpaa.

Re: Syöttekö aina hyvää ruokaa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.11.24 22:24:48

Kyllä. Tosin joskus jokin uusi kokeilu menee pieleen mutta jääkin sitten siihen kertaan. Tuolloin voi jopa lentää ruokaa roskiin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.11.24 22:26:24

Mutta kuulostaa kyllä vähän erikoiselta jos oikeasti _kaikki_ mistä tykkäät tulee kalliiksi?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   6.11.24 22:26:38

No ensinnäkin maksalaatikko ei ole suht halpaa, vaan aika kallista. Kysymykseen vastaus; syön yleensä sitä, mikä tekee mieli, mutta teen ruuat 95%:sti ihan itse, joten teen ruokia, joista pidän. Juuri tänään söin soijarouheesta tehtyä bolognesea pastan kanssa, ihan julmetun hyvää ja julmetun halpaa. Se oli jo pari päivää vanhaa, mutta sitä oli vielä yksi annos jäljellä jääkaapissa, joten piti syödä pois.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   6.11.24 22:26:45

En nyt tarkoituksella mitään pahaa tee, mistä en tykkäisi yhtään. Mutta teen yleensä 2 päiväksi kerrallaan. Aina ei välttämättä toisena päivänä enää tee mieli juuri sitä ruokaa, mutta syön silti. Ja joskus käyn kaupassa paljon ennen ruuanlaittoa, niin se kauppahetken mieliteko on saattanut mennä ohi. Tai on vaikka kiire, että tulee napattua vaan jotain pikaista.

En minäkään siis mitenkään aina herkuttele juuri kaikkein mieluisimmalla ruualla. Enkä koe niin kovin tärkeänä sitä ruokaa. Ei ole esim. reissussa maailmanloppu, jos tilattu ruoka ei ole hyvää tai jos ei ehdi syödä muuta kuin sämpylän huoltsikalla

Päivämäärä:   6.11.24 22:28:31

En ainakaan joka päivä tee sitä mitä mieli tekee, koska yksinkertaisesti hyvää ruokaa tulee syötyä enemmän tai jopa liikaa. Yritän siis vahtia linjojani syömällä tylsiä ruokia mutta tietty välillä herkuttelen.

Päivämäärä:   6.11.24 22:28:55

En tee itselleni pahaa ruokaa, mutta usein kyllä syön sitä mitä sattuu olemaan vaikka tekisi mieli jotain muuta. Eli siis syön aina ihan hyvää ruokaa :D

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   6.11.24 22:30:24

... tuo on myös hyvä pointti. Tai ei edes välttämättä tarvitse vahtia linjoja, mutta moni lempiruuistani ei ole kovin terveellisiä, joten ei niitä voi joka päivä syödä.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   6.11.24 22:36:46

En. Ilman tunnontuskia syön välillä hyvin halpaakin. MUTTA on se silti aina kelvollista jos ei hyvää.

Kuivuneen ruisleivän kostuttaminen kanaliemessä ei tee siitä hyvää ruokaa, mutta syötävää kuitenkin :)

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 22:40:22

Meillä mies tekee pääsääntöisesti ruuan ja välillä sellaista mistä en niin välitä. Teen silloin itselleni jotain mistä miesväki ei tykkää tai syön sitä ei niin mieluisaa. Hernekeitto tökkii samoin makaroonimössö mutta henkiin jään vaikka noita syön.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 22:41:32

Ja siis ihsn hyviä nuo on, en sillä.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   6.11.24 22:42:53

"Onko teillä joka päivä sitä ruokaa tarjolla mitä teidän tekee mieli? Vai syöttekö joskus vain koska on pakko syödä? "
Ekaan, ei todellakaan koska en jaksa enkä ehdi töitten päälle/ennen töitä joka päivä edes kokkailla... Toisaalta, ei tarvitse syödä "koska on pakko", kun teen sen verran hyvää ruokaa että se on ihan hyvää myös seuraavana päivänä :D Ja olen sen verran tarkaksi opetettu, ettei hyvää ruokaa heitetä hukkaan vaan siksi, että tänään tekisi mieli jotain muuta. Syön ensin pois sen mitä on, ja teen sitten sitä seuraavaa mitä tekee mieli.
Eli vastaukseen kyllä; joka päivä syön hyvää ruokaa vaikka se ei olisikaan juuri tehtyä!

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   6.11.24 22:47:11

Hyvä hernari on hyvää. Samoin moni muu ruoka. Kaikki vaan ei tykkää kaikesta, mutta kaikki ei huomioi sitä kuten minä. Jos kuitenkin 4/5 haluaa lasagnea ja se yhdessä tehdään, niin äiti syököön salaattinsa jos ei oo allerginen. (Silloin äidille tehdään oma lasagne).

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   6.11.24 22:52:54

Mä en tykkää syödä montaa päivää samaa ruokaa, mutta en myöskään rakasta ruoanlaittoa, joten välillä syön ruokaa mitä ei tee mieli tai ei ole enää niin hyvää uudelleen lämmitettynä. Mulla on kaksi lasta ja mies ja kaikki saavat vaikuttaa viikon ruokalistaan. Itse en esim. välitä kasvissosekeitosta, siskonmakkarakeitosta, kalapuikoista, muikuista, mutta 4-v. tykkää, joten kyllä noita aina välillä on ruokana.
Jos saisin aika päättää, tekisin pääsääntöisesti kaikenlaisia salaatteja, kerran viikossa olisi pizzaa ja kerran viikossa joku ihana kermainen pasta. Välillä nepalilaista tai kunnon pihvi tai ranskalaisia ja itse tehty hampurilainen.

Päivämäärä:   6.11.24 23:12:09

En siis tykkää kalllista, mutta kun ostan pääasiassa yhden annoksen ruokia(sushia, pizzaa, hampurilaisia, kebabia, saarioisten eineksiä) niin kalliiksihan tuo tulee pitkällä tähtäimellä. Menen siis lähes joka päivä kauppaan pohtimaan mitä mahtaisi tehdä mieli. Ja sitten jos tulee pieninikin ajatus jostain, niin ostan sitä. Voisi kai sanoa että intuitiolla mennään :D joskus siis saatan vetää ihan kummallisiakin asioita, esim puoli purkkia oliiveja ja hapankaalia ja kaiken muun syöminen on pakkopullaa ja mielummin olen syömättä.

Teen ihan hyvää ruokaa kyllä, mutta harvoin sitä tekee mieli syödä kuin sillä hetkellä. Mutta ehkäpä olen siis vain hemmotellut itseni pilalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 23:50:48

On tylsää kun sinkkuna ruokaa valitettavasti tulee paljon joten en joka päivä saa syödä maistuvaa ruokaa.

Haluaisin siis syödä joka päivä eri ruokaa.
Se ei ole mahdollista sillä aina tulee monta annosta.

Maanantaina mieleni teki kasvissosekeittoa.
Siitä tuli väkisin 3 annosta vaikka yritin tehdä vähän.
Niinpä söin maanantaina oikein mielelläni sitä, tiistaina ja tänään olen syönyt sitä väkisin (koska olisin jo halunnut muuta).

Olen yrittänyt pakastaa ylimääräiset annokset mutta jos teen joka viikon päivälle eri ruoan ja laittaisin joka päivä ylimääräisen annoksen pakastimeen niin siellä olisi sitten viikon lopulla jo 7 eri ruoka-annosta joita olen kaikkia hiljattain juuri syönyt ja jotka eivät heti maistu. Jo parissa viikossa olisi pieni pakastin täynnä ruoasta jota ei tee mieli.

En tiedä miksi olen tällainen että samoja ruokia en pysty usein syömään kun alkaa oksettaa ne. Onneksi on valmisruoat joita saa helposti yksittäisiä annoksia ostettua.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   6.11.24 23:53:11

Onko edellisellä kommentoijilla koiraa? Itse annan jämät koiralle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.11.24 00:28:38

Teen. Meillä ruokavalio koostuu kasvikunnan tuotteista, merenelävistä ja siipikarjasta (mies syö toisinaan myös nisäkkäitä). Ruoassa on tärkeää hyvä maku ja kaunis ulkonäkö. Värit ovat tärkeitä. Halpakin voi olla tosi hyvää, taidosta kiinni. Esimerkiksi kaali on ympäri vuoden varsin halpaa ja siitä saa aikaiseksi paljon kivaa.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   7.11.24 00:37:05

Ällö, kaali on myös hyvää ja terveellistä, sitä kannattaa syödä joka päivä jossain muodossa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.11.24 00:59:48

Jes,
Eihän Ällö våheksynyt kaalia.

Itsehän en kaalia syö kuin kaalikääryleissä, kaalilaatikossa ja kaalisalaatissa, jota pissikset nimittävät colesawksi.
Että äksdee vaan sinnekin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.11.24 01:01:28

Jes, oma suosikki on valkoviinikaali, eli ohueksi suokaloitua kaalia paahdetaan voissa, suolaa ja valkoviiniloraus mukaan. Joskus lisään creme fraichea myös, yleensä en. Toinen on nuudeleiden korvaaminen osin kaalilla ja porkkanalla. Suikaloi porkkanan juliennekuoriallaa, paahtaa pannussa ohueksi suikaloidun kaalin kanssa + lisää keitettyjä nuudeleita sekaan. Marinoitu kaalisalaattii sopii tortillan tai pitanleivän väliin lehtisalaatin sijasta (paremmat ravintoarvot ja halvempaa). Paljolti käytetään muitakin kaaleja, kuten ruusukaalia, kukkakaalia ja parsakaalia. Syödään pitkälti satokaudet huomioiden, joten ruokavalioon tulee vaihtelua vuodenaikojen vaihtuessa. Loppukesästä toki on paras valikoima kaupoissa, mutta ympäri vuoden löytyy hyviä vaihtoehtoja.

Lähettäjä: Miekkosnainen 
Päivämäärä:   7.11.24 01:05:47

Meillä mies tekee pääsääntöisesti ruuan ja välillä sellaista mistä en niin välitä. Teen silloin itselleni jotain mistä miesväki ei tykkää tai syön sitä ei niin mieluisaa. Hernekeitto tökkii samoin makaroonimössö mutta henkiin jään vaikka noita syön.

Mikä vttu siinä pilkuttamisessa on niin hemmetin vaikeaa?!

Päivämäärä:   7.11.24 01:09:00

En lukenut loppuun Ällö, mutta raastettu porkkana , hieman sipulia wörtsester lientä ja kanalientä, niin sulla on paria maustetta vaille hoi sin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   7.11.24 01:23:58

Tottakai syön koska teen sen itse. Muitten tekemä ei välttämättä ole hyvää.

Päivämäärä:   7.11.24 01:34:45

Täällä taas jopa anoppi kyselee milloin saisi taas tulla syömään Rikun tekemää ruokaa.
Ensimmäinen kerran jälkeen kyseli, että minkä ravintolakoulun olen käynyt.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.11.24 02:23:23

Tietty tekee sellasta ruokaa mitä tekee mieli ja maistuu. Kokeiluja tulee tehtyä vaihteluksi. Hernekeittopäivä välillä - hyvää sekin. Ei hyvä tarvitse olla kallista ruokaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.