Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumpi työ

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   6.11.24 18:13:27

Valmistun ja pitäisi valita kahden työn välistä enkä osaa yhtään päättää kumman valitsisin joten kaipaan vertaistukea.

A Vaihtoehto
- Lyhyempi työ matka (vain 15 min), mutta 200 € pienempi palkka
- Osittain tuttu paikka eli tiedän puitteiden olevan kunnossa
- Määräaikainen, mutta saattaa jatkua vakituisena jolloin täydet lomat kertyvät ensivuoteen

- Tässä mietityttää se, että olisi omalla kunnalla eli haluanko vapaa-ajalla nähdä asiakkaita, lapsi saattaisi olla hoidossa samassa pisteessä kuin minä 6 kk ajan eli olisiko kuitenkin lapselle liian rankkaa nähdä vanhempaa hoitopäivän aikana ja työt alkaa aikaisemmin ja jatkuu koko kesän joten lomaa ei olisi ja lapsien loma-aikojen hoidon suunnittelu menee tosi vaikeaksi.

B Vaihtoehto

- Parempi palkka, mutta työmatka pidempi (30 min) eli olisi plus miinus nolla bensa kulujen jälkeen
- Sijaitsee eri kunnassa eli ei tarvitsisi nähdä vapaa-ajalla asiakkaita eikä lapsi tietenkään näkisi minua hoitopäivän aikana
-Määräaikaisuus alkaa myöhemmin ja päättyy aikaisemmin jolloin ei tarvitsisi miettiä lasten lomahoitoasioita ja saisi pidettyä kesäloman
-Vieras paikka, mutta tutustumisen perusteella vaikuttaa lupaavalta
-Tässä mietityttää se ettei paikka yhtään tuttu eli en voi varmaksi sanoa millainen on, mutta kuntana ymmärtänyt olevan hyvä työnantaja ja kuinka työllistyn tämän määräaikaisuuden jälkeen. Tosin syksyllä usein tarjolla määräaikuuksia ja vakipaikkoja eri kunnilla mutta kuitenkin mietityttää.

Toisaalta houkuttaisi lyhyt matka, tutut maisemat ja suht varma vakipaikka, mutta samalla taas mietin haluanko kuitenkaan työskennellä omalla kunnalla jossa kaikki tuntee kaikki ja tekisi mieli ajatella taas myös omia lapsia. En sitten vaan tiedä haluanko joutua mihinkään määräaikaisuus kierteeseenkään mikä ehkä eniten huolettaa. Tosin töitä tuntuu riittävän ja nytkin olisi kolmaskin vaihtoehtokin tiedossa, mutta sen tyrmäsin.

Re: Kumpi työ

Päivämäärä:   7.11.24 07:57:37

Nostetaan josko jollain ajatuksia tai omakohtaista kokemusta aduan suhteen.

Lähettäjä: Morgan 
Päivämäärä:   7.11.24 08:10:35

Ilmeisesti samaa työtä molemmissa? Mä sanoisin, että työn mielekkyys ja se miten sopii työyhteisöön, on kaikkein tärkeimmät asiat työelämässä. Palkka, työmatka yms. on melko pieniä asioita, jos työssään ei viihdy. Jos näiden suhteen ei ole juurikaan eroa, niin mä valitsisin lyhyemmän työmatkan, vaikuttaa arkeen yllättävän paljon! Myös vakituisen työsuhteen todennäköisyys määräaikaisuuden jälkeen painaa paljon kupissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.11.24 08:18:57

A. B:ssä ainoa parempi puoli, jota miettisin, olisi se loma mutta sekin on vain kerran etu.

Päivämäärä:   7.11.24 17:53:46

Morgan//Joo ihan samaa työtä molemmissa paikoissa joten niissä ei muuta eroa kuin että A:ssa aamut alkaa aikaisemmin ja menee tunti myöhemmin kiinni kuin B, mutta onhan B:ssä sitten tosiaan pidempi tuo työmatka. A:ssa vaikuttaa olevan järkeviä ihmisiä töissä ja arvostavat samoja asioita kuin itse. B:stä ei tietoa, mutta mainostavat sama arvoja joita itse kannatan. A:ssa tosin mietityttää tosiaan se että lapseni saattaa minut nähdä töissä joten hämmentääkö se lasta.

Määräaikaisuuden suhteen töitä kyllä riittää ja jatkuvasti paikkoja auki. Nytkin olisi 2 vakipaikkaa tarjolla ja kolme määräaikaista suht läheltä, mutta en halua noista 2 paikkaan vakkariksi vaan haluan ensiksi nähdä määräaikaisena millaisia paikkoja ovat ennen kuin mitään vakituista sopimusta menen tekemää.

Olen siis varhaiskasvatuksen opettaja joten töitä riittää omalla seudulla, mutta totta kai mietityttää että meneekö hyvä paikka sivusuun, jos en määräaikaisuuteen tartu omien lapsien vuoksi.

Zäkä//Minua ei niinkään se haittaa ettei minulla ole kesällä lomaa vaan enemmän mietityttää mitenkä nuoren koululaisen kesäloma järjestetään, jos olen koko kesän töissä. Mies ei voi koko kesää lomailla.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.11.24 23:58:02

Jos haluat paikkoja nähdä ja työtä on tarjolla, niin ota B. A on siulle jo tuttu. Se on kuitenkin määräaikainen, ja lapsen hoito onnistuu.

Lähettäjä: ottaisin 
Päivämäärä:   8.11.24 00:22:58

A.

Lähettäjä: Jne 
Päivämäärä:   8.11.24 01:00:42

Minulle työmatkan pituus on aina ollut yksi tärkeimmistä kriteereistä. Eli kannatan mahd lyhyttä työmatkaa. Puoli tuntia on jo melko pitkä. Ihan sama vaikka voisikin joskus törmätä tuttuun, se on sinun työsi.

Päivämäärä:   8.11.24 07:07:29

Jne//Asun suht pienessä kunnassa ja paikalliset tuntevat toisensa aina jotakin kautta. Itse olen tänne kaupungista muuttanut. Siksi lähinnä mietin, että haluanko että esim. Kaupassa jatkuvasti törmätä asiakkaisiin, koska kylällä niiltä ei voi välttyä. Kaupungissa, jos työskentelisi niin en törmäisi vapaa-ajalla asiakkaisiin.

Järki sanoo A ja sitä ole jo alun alkaen halunnut, mutta nyt kun olisi mahdollisuus niin en tiedä miksi sitten kuitenkin emmin asian suhteen. Ehkä tuo lasten lomien pitäminen painaa itsellä nyt isossa vaakakupissa, mutta jos nyt jos en tartu tuohon tarjoukseen niin pohdin onko enää koskaan mahdollisuutta työskennellä kyseisessä paikassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.