Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka usein hierojalla

Lähettäjä: Jumi 
Päivämäärä:   6.11.24 17:32:46

Kuinka usein käytte hierojalla? Vaihteleeko hierottava paikka vai hierotaanko samoja paikkoja kerrasta toiseen?

Re: Kuinka usein hierojalla

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 17:39:23

Nykyään kerran kahdessa kuukaudessa kun treeni ei enää niin totista. Tarvittaessa tiuhemmin jos jokin vamma tai ongelma.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   6.11.24 17:42:28

Olen lopettanut hierojalla käynnin, koska en kokenut että siitä olisi muuta kuin tilapäinen apu. Mitään oikeaa hyötyä en siitä kokenut minun tilanteessa olevan niin käytännössä olen lopettanut hierojalla käynnin. Ehkä pari kertaa vuodessa käyn hierojalla ePassia käyttäen. Minulla on aina ollut niska-hartiaseutu aivan jumissa, eikä hieronnasta ole kuin hetkeksi apua niin ei ole järkeä laittaa siihen rahaa. Jos sillä rahalla saisi ehkä apua päiväksi tai kahdeksi niin en koe, että saisin rahalle vastinetta. Jos käyn hierojalla niin aina käsitellään vain niska-hartiaseutua.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 17:44:38

q; kunnon hierojalle! Hyvä, urheilijoita hierova tyyppi. Ovat harvassa, iso osa hoitaa vain oireen, nuo paremmat kaivaa syyn esille.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   6.11.24 17:45:56

Kerran kuussa, kiitos työnantajalleni moisesta edusta.

Hieroo eri lihasryhmiä fiiliksen mukaan ja todellakin on hyötyä. Kaikki työkaverini eivät saa käytyä hierojalla kuukausittain, ja tällaisessa koneellaistumishommassa se on kyllä käsittämätöntä, kun ta sen vielä piffaisikin.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   6.11.24 17:50:16

Ennea: sitä syytä lihasjännitykselle kun ei lääkäritkään ole keksineet.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   6.11.24 18:44:03

Kävin ennen kerran kuussa urheiluhierojalla, mutta vähän sama kokemus kuin nimimerkillä q. Hieronta auttaa hetkeksi, ei se poista ongelmia. Hyvin harva hieroja osaa neuvoa esim. asentojen suhteen, eikä monikaan hieroja ole fysioterapeutti. Toki fyssareidenkin osaamisesta voi olla aika montaa mieltä.

Menen siis kovasta treenistä jumiin (niin kuin tietysti kuuluukin mennä) eli eipä se hieronta pitkäksi aikaa auta.

Lisäksi jos ihmisellä on ihan väärä perusasento tai hän esim. askeltaa väärin, niin ei hieronta sitä ongelman juurisyytä poista.

Lähettäjä: Hertta 
Päivämäärä:   6.11.24 19:56:51

Säännöllisesti kuuden viikon välein käyn. Yleensä hierotaan niska-hartiaseutu, välillä koko selkä tai pakarat ja jalat.

Hieronta laukaisee jumeja, mutta jos sama työasento tai raskas treeni jatkuu, niin pianhan ne lihakset taas jumittuu. Paljon pientä liikuttelua, esim. kepin tai kuminauhan kanssa, niin pysyy parempana. Ja lihasten vahvistamista myös.

Lähettäjä: Liike 
Päivämäärä:   6.11.24 20:23:50

Kolmen viikon välein. Kehitys hidastuu kun lihaksia ei välillä hierota auki, pelkkä venyttely ei riitä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.11.24 20:37:24

Hyvin vaihtelevasti, välillä olen käynyt kerran viikossa jonkun kuukauden ajan, välillä on useitakin kuukausia välissä. Yleensä hierotaan niska-hartiaseutua mutta välillä muualtakin.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   6.11.24 21:38:11

Joo ei se hieronta auta, jos itse olette laiskoja sohvaperunoita, jotka eivät jaksa itse asioita muuttaa. Hieronta antaa kropalle mahdollisuuden lähteä korjaamaan ongelmia, jos asioiden eteen viitsitään tehdä jotain, mutta ei yksikään hieroja kenenkään kenoniskoja suorista. T: Hieroja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 21:45:59

Mun kroppa vois paremmin jos kävisin 3-4 viikon välein. Mutta nyt on niin tiukkaa että käyn kun on varaa. Viimeksi heinäkuussa oon käyny. Mun ongelma-alue on koko selkä, mutta niska-hartia seutu on pahin ja rintalihakset (tyypillistä astmaatikoilla).

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   6.11.24 21:48:02

Q - oletko mittauttanut ferritiinirvon? Mulla oli jäätävät niskajumit kun ferritiini oli matala, loppuneet kokonaan kun sain arvot ylös.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   6.11.24 21:49:07

"Joo ei se hieronta auta, jos itse olette laiskoja sohvaperunoita, jotka eivät jaksa itse asioita muuttaa. Hieronta antaa kropalle mahdollisuuden lähteä korjaamaan ongelmia, jos asioiden eteen viitsitään tehdä jotain, mutta ei yksikään hieroja kenenkään kenoniskoja suorista. T: Hieroja"

Eli toisinsanoen tässä hieroja itse kertoo että muuttamalla asioita saadaan tuloksia, ei hieromalla. Älkää suotta vielä rahojanne hierojalle ku jumppaamalla saatte tuloksia, hieronnalla ette. Olen täysin samaa mieltä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 21:59:57

2-4 kertaa vuodessa. Käyn yleensä, jos tulee joku totaalijumi ja saan kyllä aina helpotuksen. Käyn myös ihan vain rentoutumistarkoituksessa. Hieronta on ihanaa!

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   6.11.24 22:16:22

Kerran kuussa hierotaan koko kroppa. On parantanut valtavasti omaa hyvinvointia.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.11.24 22:31:22

Ehkä kerran vuodessa.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   6.11.24 22:41:07

Aktiivisena urheiluaikana kävin kerran viikossa. Nyt käyn n. 2-3 viikon välein.
Välillä palauttavaa ja välillä russakoidaan :D

Ihminen on kokonaisuus ja esim niihin jumeihin harvoin auttaa pelkästään yksi asia, eli vain jumppa tai vain hieronta tai vain uusi työpöytä tmv.
Kyllä sen hieronnan lisäksi on hyvä itsekin huoltaa kehoa, mutta ilman hierontaa esim itse en saisi pidettyä kroppaa koossa.
Hyvä hieroja kyllä neuvoo mitä muutoksia tehdä arkeen, jotta ongelma alue alkaa helpottua.

Minulla esim lonkan nivelrikko aiheuttaa koko alaketjuun ongelmia ja olen saanut hierojalta neuvoja mitä tehdä arjessa.

Lähettäjä: Pella 
Päivämäärä:   6.11.24 22:48:36

Max kerran kuussa ja niska hartija alue hierotaan. Välillä alaselkä myös. Menen helposti jumiin, teen töitä koneella ja urheilen paljon. Ei hieronta toki pitkään auta, mutta olishan tilanne paljon pahempi jos en sais auki välissä paikkoja.

Lähettäjä: julli 
Päivämäärä:   7.11.24 02:37:38

2-3 kertaa viikossa.
Hermoratahieronta kerran viikkoon vakuutusyhtiön piikkiin, ja sitten kokovartalohieronnat omaan piikkiin, kaikkiin onnellinen loppu.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   7.11.24 22:26:12

"Eli toisinsanoen tässä hieroja itse kertoo että muuttamalla asioita saadaan tuloksia, ei hieromalla. Älkää suotta vielä rahojanne hierojalle ku jumppaamalla saatte tuloksia, hieronnalla ette. Olen täysin samaa mieltä"

Nämä ei poissulje toisiaan. Opettele lukemaan. Kerroin, että hieronta ja jumien availu antaa kropalle mahdollisuuden lähteä korjaamaan itseään, mutta jos hieronnan jälkeen lösähdät perseellesi seuraavaksi kuukaudeksi muuttamatta mitään, niin ei se hieronta sinussa mitään paranna, paitsi hetkelliseksi tuo helpotusta, koska heikkoa ja kireää lihasta on saatu hetkellisesti venytettyä ja täten tuotettua helpotuksen tunnetta. Jotta se lihas ei aina kireydy uudestaan ja uudestaan, se vaatii lihaksen vahvistamista. Urheilijat asia erikseen, mutta heille asiaa ei tarvitse vääntää rautalangasta.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   7.11.24 23:10:52

En oo käynyt ikinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 05:38:18

Kerran elämässäni olen käynyt. Ihan ok kokemus. Mulla nyt vaan ei ole koskaan lihakset jumissa.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   8.11.24 07:21:20

Noin kerran kuussa hierotaan kädet, niskat ja hartiat. Jos väli venyy kovin paljon, alkavat päänsäryt kiusaamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.