Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka usein hierojalla

Lähettäjä: Jumi 
Päivämäärä:   6.11.24 17:32:46

Kuinka usein käytte hierojalla? Vaihteleeko hierottava paikka vai hierotaanko samoja paikkoja kerrasta toiseen?

Re: Kuinka usein hierojalla

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 17:39:23

Nykyään kerran kahdessa kuukaudessa kun treeni ei enää niin totista. Tarvittaessa tiuhemmin jos jokin vamma tai ongelma.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   6.11.24 17:42:28

Olen lopettanut hierojalla käynnin, koska en kokenut että siitä olisi muuta kuin tilapäinen apu. Mitään oikeaa hyötyä en siitä kokenut minun tilanteessa olevan niin käytännössä olen lopettanut hierojalla käynnin. Ehkä pari kertaa vuodessa käyn hierojalla ePassia käyttäen. Minulla on aina ollut niska-hartiaseutu aivan jumissa, eikä hieronnasta ole kuin hetkeksi apua niin ei ole järkeä laittaa siihen rahaa. Jos sillä rahalla saisi ehkä apua päiväksi tai kahdeksi niin en koe, että saisin rahalle vastinetta. Jos käyn hierojalla niin aina käsitellään vain niska-hartiaseutua.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 17:44:38

q; kunnon hierojalle! Hyvä, urheilijoita hierova tyyppi. Ovat harvassa, iso osa hoitaa vain oireen, nuo paremmat kaivaa syyn esille.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   6.11.24 17:45:56

Kerran kuussa, kiitos työnantajalleni moisesta edusta.

Hieroo eri lihasryhmiä fiiliksen mukaan ja todellakin on hyötyä. Kaikki työkaverini eivät saa käytyä hierojalla kuukausittain, ja tällaisessa koneellaistumishommassa se on kyllä käsittämätöntä, kun ta sen vielä piffaisikin.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   6.11.24 17:50:16

Ennea: sitä syytä lihasjännitykselle kun ei lääkäritkään ole keksineet.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   6.11.24 18:44:03

Kävin ennen kerran kuussa urheiluhierojalla, mutta vähän sama kokemus kuin nimimerkillä q. Hieronta auttaa hetkeksi, ei se poista ongelmia. Hyvin harva hieroja osaa neuvoa esim. asentojen suhteen, eikä monikaan hieroja ole fysioterapeutti. Toki fyssareidenkin osaamisesta voi olla aika montaa mieltä.

Menen siis kovasta treenistä jumiin (niin kuin tietysti kuuluukin mennä) eli eipä se hieronta pitkäksi aikaa auta.

Lisäksi jos ihmisellä on ihan väärä perusasento tai hän esim. askeltaa väärin, niin ei hieronta sitä ongelman juurisyytä poista.

Lähettäjä: Hertta 
Päivämäärä:   6.11.24 19:56:51

Säännöllisesti kuuden viikon välein käyn. Yleensä hierotaan niska-hartiaseutu, välillä koko selkä tai pakarat ja jalat.

Hieronta laukaisee jumeja, mutta jos sama työasento tai raskas treeni jatkuu, niin pianhan ne lihakset taas jumittuu. Paljon pientä liikuttelua, esim. kepin tai kuminauhan kanssa, niin pysyy parempana. Ja lihasten vahvistamista myös.

Lähettäjä: Liike 
Päivämäärä:   6.11.24 20:23:50

Kolmen viikon välein. Kehitys hidastuu kun lihaksia ei välillä hierota auki, pelkkä venyttely ei riitä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.11.24 20:37:24

Hyvin vaihtelevasti, välillä olen käynyt kerran viikossa jonkun kuukauden ajan, välillä on useitakin kuukausia välissä. Yleensä hierotaan niska-hartiaseutua mutta välillä muualtakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.