Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  milloin poliisi ottaa yhteyttä

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   6.11.24 16:39:59

asianomaisen sisaruksiin? tätä ollaan veljeni ja kaverini kanssa mietitty, että onko muita tilanteita kuin se, jos päätyy esim sairaalaan?

Re: milloin poliisi ottaa yhteyttä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 16:47:52

Ei sairaalasta soitella kelle vaan sisarukselle vaan merkitylle lähiomaiselle. Tai ei kenellekään jos ketään ei ole merkittynä.

Poliisi tulee ilmoittamaan kuolemasta, tässäkin yleensä vanhemmalle jos niitä on elossa eikä hatusta arvotulle sisarukselle.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   6.11.24 16:51:53

niin siis sitä just tarkoitin, jos sisarukset on merkitty lähiomaisiksi vanhemman/vanhempien lisäksi (tai osa sisaruksista)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.11.24 16:54:50

Ensisijaiset ottavat yhteyttä vanhempaan. Jos tämä on dementiakodissa, niin sitten sisarukset.
Ja vain yhteen tahoon ovat yhteydessä. Eivät poukkoile monella ovella.

Lähettäjä: co 
Päivämäärä:   6.11.24 16:57:47

sori tuun samaan, mutta esimerkiks jos on joku tutkinta käynnissä, niin silloinkaan eivät soittaisi kellekään muulle? vaikka eivät saisi asianomaista kiinni(lähettäisivät kirjeenä tiedon asiasta asianomaiselle, vissiinkin.)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 16:59:10

Tutkinnassa otetaan yhteyttä tarpeellisiin ihmisiin, ei ole väliä ovatko sisaruksia vai ketä. Jos jotakuta tutkitaan, siitä ei ilmoitella lähiomaiselle eikä kellekään. Jos vaikkapa veli ilmoittaa siskonsa alibikseen, häneltä kyllä pyydetään siskon yhteystiedot asian hoitamiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 17:10:32

"niin siis sitä just tarkoitin, jos sisarukset on merkitty lähiomaisiksi vanhemman/vanhempien lisäksi (tai osa sisaruksista)"

Käsittääkseni näitä lähiomaisia voi ilmoittaa vain yhden. Kenet kukakin on sitten itse ilmoittanut omaksi lähiomaisekseen, tai kenet lähiomaisten kesken on siihen valittu.

Lähettäjä: ffp 
Päivämäärä:   6.11.24 17:30:03

ainakin mun äitillä on 3 lähiomaista ilmoitettu, muistelisin näin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 18:10:36

Voihan niitä lähiomaisia olla vaikka 7 mutta ilmoitus menee aina vain ensisijaiselle, eli sille jolla tämä merkintä yhteystiedoissa on. Muussa tapauksessa itse arvon kenelle soitan, yleensä sille joka asuu lähimpänä.

Lähettäjä: FG 
Päivämäärä:   6.11.24 18:47:57

Poliisi tuo vain kuolinviestin. Jos joutuu sairaalaan, niin sairaalasta ottaa yhteyttä kuka ehtii (sihteeri, sosiaalityöntekijä, sairaanhoitaja tms).

Viime kädessä sitten ottaa yhteyttä käräjäoikeus. Sain tietää isäni kuolemasta 4 kk kuoleman jälkeen siten, että käräjäoikeudesta tuli kirje, jossa luki, ettei isäni perunkirjoitusta ole tehty ja pyydettiin suostumukseni siihen, että käräjäoikeus saa määrätä perunkirjoituksen tekijän.

Lähettäjä: whi 
Päivämäärä:   6.11.24 20:50:37

Mulla on käynyt niin että poliisi oli ottanut mun isosiskoon yhteyttä ja kysellyt tältä että miksi en ole vastannut yhteydenottoon, MUTTA olin jo saanut ennen tätä siskolle soittoa kirjeen poliisilta asian tiimoilta. Tuo oli outoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.