Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Trangiankäyttömestarit, kuvittele itsesi minun

Lähettäjä: trangia 
Päivämäärä:   6.11.24 16:23:56

asemaani ja vastaa sitten vasta.

En ollut koskaan partiossa, enkä muutenkaan ole ikinä koskenut trangiaan. Retkeily kuitenkin kiinostaa kovastikin nyt aikuisiällä ja toisekseen maailmantilanne on sellainen, että olen alkanut tätä miettiä. Prismassa 50 e:lla on myynnissä trangia, jonka ajattelin ostaa.

Olen lähtökohtaisesti huono uusien laitteiden kanssa. Kun sanon niin tarkoitan kertakaikkiani ajautuvani yleensä ongelmiin uusien laitteiden kanssa. Kun ostin alkuvuonna Kärcherin tekstiilipesurin, niin vaikeaa oli ja kauan kesti että opin.

Äly on kuitenkin normaali, olen korkeakouluni käynyt, mutta älyä on monenlaista erilaista ja tekninen äly multa puuttuu.

Trangia kun käy spriillä. Mikä on pahin asia, joka voi spriin kanssa ja/tai laitteen itsessä käytössä tapahtua?

Voiko trangia teknisesti ottaen syttyä palamaan tai räjähtää käyttövirheiden vuoksi?

Netissä lukee, että älä retkellä säilytä sitä spriitä eväiden/astioiden kanssa samassa repussa, ettei se vaan tärvää niitä.

Se räjähtäminen/itseni myrkyttäminen vahingossa spriillä, pelottaa minua. Voiko näin käydä?

Ei ole ketään opettajaa mukaan.

Voiko jokainen aikuinen ei-kehitysvammainen, hankkia trangian rauhallisin mielin em. viitaten?

Re: Trangiankäyttömestarit, kuvittele itsesi minun

Lähettäjä: Kappis 
Päivämäärä:   6.11.24 16:30:59

Vakavinnat jutut on se, että sytytät maan palamaan tai ruokaasi joutuu sinolia, jolloin we on melkoisen pahaa. Trangiaa käyttävät pienet lapsetkin, eli etköhän sinäkin pärjää.

Lähettäjä: trangia 
Päivämäärä:   6.11.24 16:35:55

"Vakavinnat jutut on se, että sytytät maan palamaan "

Juuri tällaista tarkoitin. Mikä virhe voi aiheuttaa sen että maa syttyy palamaan? Mistä se silloin johtuu?

Sinolin? Spriistä on kyse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 16:38:05

vakavimmillaan kaadat koko trangian niin että maa palaa ja ruuat menee piloille. Tai sun spriipullo vuotaa ja sotkee kaiken (siksi mulla aina pullo on pussissa) tai unohdat tikut/sytkärit (siksi mulla on aina omat tikut/sytkä trangiassa mukana, ne pakataan sinne sisään eikä käytetä muuhun. Aika idioottivarma se on, netistä kannattaa katsoa ohjeet kokoamiseen ja pakkaamiseen, niin ei siellä retkellä tarvitse enempiä ihmetellä. Kyllä normaalijärkinen sen kanssa selviää, ei ole vaaraa räjäyttää itseään. Toki kannattaa muistaa, että spriikeitintä käytetään ulkona tai vähintäänkin hyvin ilmastoidussa (teltan)katoksessa ettet häkämyrkytä itseäsi.

Päivämäärä:   6.11.24 16:41:50

"Sinolin? Spriistä on kyse."

Marinol ja Sinolin ovat tuotemerkkejä, spriitä molemmat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 16:44:56

Trangiaa nyt en mihinkään imuriin vertaisi. Kasaamista voi opetella rauhassa kotona ja katsoa, mihin se alkoholi kaadetaan.

Olet ehkä aikuiselämässäsi ollut ennenkin samassa tilassa sekä tulen että alkoholin kanssa, eli samat säännöt pätee. Älä läträä polttoainetta pitkin poikin äläkä pudottele tulitikkuja.

Päivämäärä:   6.11.24 16:49:55

Kun puhutaan spriitrangiasta, niin riskinä on myös se, että trangia leimahtaa ja pahimmassa tapauksessa vieressä olevan vaatteet syttyy tuleen.

Kannattaa siis lukea ne ohjeet huolella. Ja jos sprii loppuu kesken, niin kannattaa oikeasti odottaa, että poltin jäähtyy ennen toimenpiteitä.

Lähettäjä: Kappis 
Päivämäärä:   6.11.24 16:59:39

Jos kaadat sinolia huolimattomasti, saattaa maa syttyä palamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.