Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä lämmintä päälle pikkujouluihin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 13:50:31

Ärsyttäö niin tämä talvi, kun ulkotakkia myöden pitäisi olla siistimpää kaapissa, jos on jotain juhlaa vähäkään tiedossa. No takki löytyy, mutta juhlavamman pukeutumisen kanssa ei mitään järkevää lämmintä paitaa. Mitä te heitätte asun päälle siirtymiin tai jos juhlatilassa on viileää? Omistan huppareita ja sitten villatakkeja, mut jos nyt joku glitter-hässäkkä päällä niin villatakki kyllä latistaa kokonaisuuden. Tai jos esim.

Re: Mitä lämmintä päälle pikkujouluihin

Päivämäärä:   6.11.24 13:51:23

Lähti kesken: jos esim juhlava kauluspaita

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 14:22:32

Jakku

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   6.11.24 14:24:51

Jos sisätiloissa on viileää niin pashmina pitää lämpimänä. Takin alle ulkona liikkumista varten olen aina pukenut villatakin. Mulla on paksut sukkikset tai legginsit jalassa juuri palelun takia.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   6.11.24 15:03:09

Ulkovaatteilla ei ole väliä, kun menevät narikkaan kuitenkin. Normaali toppatakki tai muu talvipomppa käy hyvin.

Sisätiloihin jakku, siisti iso huivi tai poncho tai sitten se jo haukkumasi neuletakki.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 15:08:34

Thermosukkikset on hyvät hameen kanssa, näyttävät erehdyttävästi oikeilta sukkahousuilta mutta ovat lämpimämmät.

Harteille nätti huivi, neuletakki tai jakku.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   6.11.24 15:10:46

Mulla on musta, hiukan kimalteleva bolero tuommoisiin tilanteisiin.

Päivämäärä:   6.11.24 15:14:31

Villakangastakki on klassinen ja lämmin valinta takiksi. Riittävästi pituutta ja korkea villaprosentti, niin lämpö riittää mekonkin kanssa. Korkeat saappaat on hyvä, mutta voi olla vaikea saada mekon kanssa sopimaan.

Mekossa neulemateriaali ja pitkät hihat, ei tarvitse erikseen huiveja tai muutakaan.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   6.11.24 15:19:30

Mulla on usein kylmä sisälläkin, niin olen käyttänyt pikkujouluissa siistiä pitkähihaista neulemekkoa, paksuja sukkahousuja ja nilkkureita. Normitakki matkojen ajaksi. Koruilla ja pikkulaukulla saa asustettua neulemekon juhlavamman näköiseksi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.11.24 15:37:58

Miksi neulemekkoja kehutaan niin paljon? Vaate, joka näyttää hyvältä vain hoikan päällä; jos on yhtään mahaa, röllykkää tai kylki-selkäläskiä niin on todella epäedullinen jos tarkoitus on näyttää hyvältä. Eräs muhku työkaveri niihin on mieltynyt, vaikka näyttäisi paljon paremmalta tavallisessa kangasmekossa, joka laskeutuisi ongelmakohtien yli eikä toisi niitä esille.

Päivämäärä:   6.11.24 15:43:12

"Miksi neulemekkoja kehutaan niin paljon? Vaate, joka näyttää hyvältä vain hoikan päällä; jos on yhtään mahaa, röllykkää tai kylki-selkäläskiä niin on todella epäedullinen jos tarkoitus on näyttää hyvältä. Eräs muhku työkaveri niihin on mieltynyt, vaikka näyttäisi paljon paremmalta tavallisessa kangasmekossa, joka laskeutuisi ongelmakohtien yli eikä toisi niitä esille."

Ei sen neulemekon tarvitse olla kokoa-kahta liian pieni makkarankuori. Eikä se "tavallinen kangasmekko" mallia säkki saa isompaa ihmistä todellakaan näyttämään solakammalta. Oikean kokoinen ja -mallinen mekko imartelee kantajaansa, oli materiaali mikä hyvänsä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 15:56:24

"Eräs muhku työkaveri niihin on mieltynyt, vaikka näyttäisi paljon paremmalta tavallisessa kangasmekossa, joka laskeutuisi ongelmakohtien yli eikä toisi niitä esille."

Tässäpä radikaali ajatus: työkaverisi tykkää enemmän neulemekoista kuin kangasmekoista.
Ihmiset yleensä käyttävät sellaisia vaatteita mistä itse tykkäävät, eivätkä sellaisia mitkä olisi muiden mielestä parempia. Sinäkin varmaan ennemmin pukeudut itseäsi miellyttäviin vaatteisiin, etkä niihin mitkä naapurin Mirjan mielestä sopii sulle paremmin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.11.24 16:02:45

"Sinäkin varmaan ennemmin pukeudut itseäsi miellyttäviin vaatteisiin, etkä niihin mitkä naapurin Mirjan mielestä sopii sulle paremmin?"

Oletettavasti naapurin Mirjakin huomaa epäkohdat, joten jos pukeudun niin että korostan hyviä puoliani enkä tuo esille huonoja (joka käsittääkseni on useimpien tavoite) niin Mirja tokko ajattelee, että jokin muu sopisi minulle paremmin.

Esim. jos olen lattaperseinen, en tietenkään käytä persettä erityisesti korostavia vaatteita. Tai jos vyötäröni on 80cm->, en tietenkään käytä vyötäröä esille tuovia vaatteita, koska vyötärö ei ole kapea vaan paksu. En osaa ajatella, että minua miellyttäisi enemmän vaatteet, jotka korostavat epäedullisia piirteitäni.

Päivämäärä:   6.11.24 16:14:24

"Oletettavasti naapurin Mirjakin huomaa epäkohdat, joten jos pukeudun niin että korostan hyviä puoliani enkä tuo esille huonoja (joka käsittääkseni on useimpien tavoite) niin Mirja tokko ajattelee, että jokin muu sopisi minulle paremmin."

Veikkaan vahvasti, että useimpiten tavoite on ensisijaisesti säänmukaisuus, toissijaisesti käyttömukavuus ja hyvien puolien korostaminen tulee vasta kolmantena (töissä tietysti sinne soveltuvat vaatteet). Ainakin mulle tärkeintä on käyttää vaatteita, joissa viihdyn koko (työ)päivän. Jos jonkun mielestä mukavan paitani leikkaus korostaa liikaa leveitä harteitani, se olisi pienempi ongelma kuin epämukavan paidan käyttö.

Päivämäärä:   6.11.24 16:14:40

Aloittajalle pahoittelut aiheesta eksymiseen.

Lähettäjä: Siis tuota 
Päivämäärä:   6.11.24 17:11:58

"Veikkaan vahvasti, että useimpiten tavoite on ensisijaisesti säänmukaisuus, toissijaisesti käyttömukavuus ja hyvien puolien korostaminen tulee vasta kolmantena"

Minä kyllä veikkaan, että PIKKUJOULUISSA tavoite useimmilla on näyttää mahdollisimman hyvältä. En millään usko, että kaikenlaiset paljettiasut, tekonahkahousut ja stripparikorkkarit, joihin kaikenkokoiset ja -ikäiset naiset itseään ahtavat pikkujouluissa, ovat erityisen käyttömukavia saati säänmukaisia :D

Päivämäärä:   6.11.24 17:14:07

Hirveän rumasti täällä taas joku rupattaa toisten vartaloista. Ja todellakin pieni takamus on kaunis. Se ei ole mikään perse vaan ihan tavallinen ruumiinosa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.11.24 17:14:46

Neulemekoista nousi haloo :D Jokainen käyttäkööt sellaisia vaatteita joita haluaa käyttää. Ja minä en ainakaan yritä erityisemmin näyttää hyvältä firman pikkujouluissa, tulee vaan ällöttäviä kommentteja.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   6.11.24 17:17:05

Off topic, mutta muutaman kerran olen kirpparilla nähnyt kun on ollut joku tavallinen kauluspaita myynnissä, jossa joku hörhelö tai strassikuvio, niin se on ollut "juhlava paita" tai "juhlapaita". Tai joku laaduton henkkamaukan halpistrikoopaita, jossa on kaula-aukossa paljetteja, "juhlapaitahan" se. Että ei se juhlapukeutuminen ole kaikille niin justiinsa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.11.24 17:26:15

Ostin tuohon tarkoitukseen vähän juhlavamman neulejakun. Sellaista vähän pörröistä ja jämäkkää neulosta, että vaate pysyy kuosissaan. Ei siis sellaista joka suuntaan vanuvaa villatakkia. Myös tuo ehdotettu tilanteeseen sopiva huivi hartioilla on hyvä valinta.

Siirtymiin käytän ihan vaan pitkää mustaa toppatakkia. Sillä ei ole niin väliä, kun jätetään narikkaan kuitenkin.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   6.11.24 17:28:25

Minua hämmästyttää hooteenetin ulkonäkökeskusteluissa se, kuinka useimmat ovat sitä mieltä, että kaikki saavat näyttää miltä haluavat, jokainen näyttää hyvältä, ei ole rumaa olla lihava/kuikelo/isoperäinen/lattaperäinen/mitäonkaan jne. Kun todellisuudessa irl naiset arvostelevat toisia naisia todella paljon ja ei todellakaan kehuta samalla tavalla vaikka työpaikalla laskutuksen löllöä liisaa kuin kirjanpidon salikroppaista leenaa. Kun menee kylpylään, selvästi näkee kuinka naiset katsovat vähemmän ihaillen todella tuhtia naista bikineissä, mutta timmiä bikininaista saatetaan tulla kehaisemaan henkilökohtaisesti, varsinkin jo keski-ikäistä.

Vaan ehkä ei ole ollut hooteenettiläisiä paikalla ja siksi käsitykseni on virheellinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.