Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Royal Canin on laaturuokaa

Lähettäjä: Totuus 
Päivämäärä:   6.11.24 11:01:34

Meillä kolme koiraa joista kaikki syövät nykyisin Royal Caninia. Kakat kiinteitä tummanruskeita ja niitä tulee päivässä vähän! Ruoka myös maistuu hyvin, toisin kuin entiset ruuat.

Pentu söi ennen kasvattajan luona Werratonta, ja kakkaa tuli neljä ripulia päivässä... Royal Caninilla kakkoja tulee kaksi kiinteää tummanruskeaa päivässä...

AIkuisilla koirilla kokeiltu mm. Acanaa ja Eukanubaa ja niillä kakkoja tulee enempi, vaaleampia ja löysempiä. Lisäksi nämä ruuat eivät alun jälkeen maistu.

Re: Royal Canin on laaturuokaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 11:05:11

Ok.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   6.11.24 11:05:58

Mun kissa söi elämänsä ajan RC tä. 11 vuotiaana oli laaja verenkuva ja kaikki arvot ihan huippulaatua että ellikin ihmetteli. Kuoli 15v synnynnäiseen sydän vikaan. Olen ihmetellyt miksi tätä ruokaa haukutaan.

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   6.11.24 11:12:55

Meillä royal canin aiheuttaa kaikille hiivaa. Ja nämä sentään syö raatojakin metsästä. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 11:16:59

Sisällysluetteloa katsomalla kyllä näkee, että siitä on laatu kaukana. Mutta pysyy ne koirat terveinä ja suht hyvinvoivina ruoantähteilläkin, niin miksipäs ei heikkolaatuisella ruoallakin.

Päivämäärä:   6.11.24 11:19:06

kuivatut siipikarjanvalkuaiset, riisi, vehnägluteeni*, vehnäjauho, maissijauho, eläinrasvat, hydrolysoidut eläinvalkuaiset, juurikasleike, kasvikuidut, kalaöljy, kivennäisaineet, soijaöljy, frukto-oligosakkaridit (0,5%), psylliumin kuoret ja siemenet, hiivat (mannaanioligosakkaridien (0,2%) ja beetaglukaanien lähde), fermentoimalla tuotettu glukosamiini, samettikukkajauhe, Yucca Schidigera -mehu, hydrolysoitu rusto (kondroitiinin lähde). *L.I.P.: erinomaisen sulavuutensa perusteella valittu valkuaisaine.

Päivämäärä:   6.11.24 11:21:05

Mikä muu voisi olla parempi mittari kuin ulosteiden määrä ja koostumus?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   6.11.24 11:21:47

Jos kissanruuasta puhutaan niin jos R on laaturuokaa niin sehän kumoaa kaiken mitä tiede on saanut selville kissan ruokinnasta. Sehän ei silloin voi olla 100 prossanen lihansyöjä joka ei pysty käyttämään hyväkseen hiilareita. Kun ei tässä juuri muuta ole kuin hiilareita. Että mites?

Lähettäjä: pyttipannu 
Päivämäärä:   6.11.24 11:23:09

Eläinkaupat myyvät niitä joten eivät voi pahasti olla pielessä. Mutta jos haluaa olla varma siitä mitä oma koira syö niin kannattaa tehdä ruoka itse, esim pannarit, munakas, makaronilaatikko, yrjölänpuuro...

Päivämäärä:   6.11.24 11:23:11

Tuo mun laittama ruuankoostumus on Royal Canin German Shepherd puppy -ruuasta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.11.24 11:24:11

Vetenä tuli koirasta läpi. Hyvä mittari oli uloste kertomaan, ettei sopinut koiralle ollenkaan.

Päivämäärä:   6.11.24 11:25:23

"Eläinkaupat myyvät niitä joten eivät voi pahasti olla pielessä. Mutta jos haluaa olla varma siitä mitä oma koira syö niin kannattaa tehdä ruoka itse, esim pannarit, munakas, makaronilaatikko, yrjölänpuuro..."

Se, että jotain myydään eläinkaupassa ei kerro vielä yhtikäs mitään. Eläinkaupoissa on myyty mm. koiria tappaneita ruokia. Ja moni markettiruoka on parempaa kuin moni eläinkaupparuoka.

Päivämäärä:   6.11.24 11:27:11

Viiva: millä olet mitannut sen että markettiruoka on monesti parempaa kuin eläinkaupparuoka?

Päivämäärä:   6.11.24 11:31:55

Ehkä kannattaa opetella lukemaan mitä ne tuotteet sisältää. Itse olen siirtynyt vain kotimaisiin.

Päivämäärä:   6.11.24 11:33:54

Haluan syöttää vain parasta. Syöttäisin kotimaista jos niillä pysyisi vatsat kunnossa ja ne maistuisivat koirilleni.

Päivämäärä:   6.11.24 11:35:42

En ymmärrä, jos ruoka on niin huonoa, niin miksi se imeytyy niin hyvin ja vatsa pysyy kunnossa verrattuna niihin kotimaisiin? Mistä tämä johtuu?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   6.11.24 11:36:52

Hauskoja totuuksia täällä taas ladellaan.

Kun perehtyisitte edes vähän siihen omistamaanne elämeen ja sen lajinmukaiseen ruokintaan, niin ymmärtäisitte siitä nappulasäkin tuoteselosteestakin jotain.

Lähettäjä: tupsu 
Päivämäärä:   6.11.24 11:38:05

Rc on kansainvälinen tuote. Maailma ei voi olla väärässä. Ja niin, koirien ruuat on testattu eläinkokein. Että siihen nähden...

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   6.11.24 11:38:50

Aikamoisen vitsin murjaisit sinä joka sanot että eläinkaupassa myynti takaa laadun, huh huh tätä tiedon määrää. Lukekaa jumalauta ne tuoteselosteet ja koettakaa tajuta että ruuan myyntipaikalla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Älkää hankkiko lemmikkejä jos ette jaksa tämän vertaa ottaa asioista selvää.

Lähettäjä: ihmisen ruokaa 
Päivämäärä:   6.11.24 11:39:30

Voiko koiralle syöttää itsetehtyä pitsaa? Tyyliin juustoa, jauhelihaa, kanaa, tonnikalaa, katkarapuja...

Päivämäärä:   6.11.24 11:41:01

Eläinkaupasta ostettu ruoka olikin ennen laadukkaampaa... Nykyisin marketistakin voi saada ihan hyvää ruokaa

Lähettäjä: vilpitön 
Päivämäärä:   6.11.24 11:44:26

Miksi suosia kaupannappuloita kun rc on läpensä tutkittu ja tuotepäivitystä tehdään jatkuvasti?

Päivämäärä:   6.11.24 11:49:56

Kuten sanoin aiemmin, syöttäisin suomalaista nappulaa ihan vain sen kotimaisuuden takia, jos ne kävisivät koirieni vatsoille ja maistuisivat edes jotenkuten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 11:53:47

Eli kolmen koiran perusteella teit yleispätevän tulkinnan? Ok.

Päivämäärä:   6.11.24 11:54:17

Sitten syötät sitä mikä koirasi vatsalle käy. Mutta ei se tarkoita, että ruoka on todellista laaturuokaa jota julistetaan totuutena. Minun ja läheisten koirien vatsat eivät sitä kestä. Mutta kotimaiset sopii hyvin.

Päivämäärä:   6.11.24 11:56:23

Kyllähän se kertoo jotain että nappula on ollut pitkään markkinoilla, sillä on monelle eri rodulle oma nappula, eli on menestynyt ruoka. Eli käy varmastikin hyvin monen koiran vatsalle, vaikka ei juuri sinun koiran vatsalle kävisikään.

Lähettäjä: Ruskea 
Päivämäärä:   6.11.24 11:58:12

Mun pökäleet on kans kivan kiinteitä ja tummanruskeita, enkä pasko kun kerran päivässä, mistäs se kertoo?

Ei ainakaan ruoan laadusta, syön nimittäin prosessoitua rasvasta paskaruokaa ja silti paskat on priimaa.

Päivämäärä:   6.11.24 11:58:24

”Kyllähän se kertoo jotain että nappula on ollut pitkään markkinoilla, sillä on monelle eri rodulle oma nappula, eli on menestynyt ruoka. Eli käy varmastikin hyvin monen koiran vatsalle, vaikka ei juuri sinun koiran vatsalle kävisikään.”

Tämä lause sopii jokaiseen nappulaan. Eli kaikki on laadukasta, kun aina se jollekin sopii.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   6.11.24 11:58:29

RC on yksi niistä hyvin harvoista ruokamerkeistä, joita WSAVA (world small animal veterinary association) suosittelee. Ja WSAVA:n kriteereitä on mm. se, että ruuan taustalla on kliinisiä tutkimuksia ja valmistajan palkkalistoilla on ravitsemukseen perehtynyt eläinlääkäri (joka on siis täysin eri asia kuin perusell tai joku kirjekurssin käynyt "ravitsemusneuvoja").

Koiranruoka on merkistä riippumatta niin prosessoitua, että raaka-aineilla on loppujen lopuksi hyvin vähän merkitystä. Paljon tärkeämpää on ruuasta saatavat ravintoaineet ja kuinka hyvin ne ovat koiran hyödynnettävissä.

Päivämäärä:   6.11.24 11:59:59

Mulla taas jos syön karkkia tai suklaata, menee maha löysälle... Myös rasvaisesta prosessoidusta ruuasta

Päivämäärä:   6.11.24 12:02:06

Ei muilla ruuilla ole noin monelle eri rodulle omaa nappulaa... Ja kyse ei ole siitä tarvitsisiko olla, vaan siitä, että menee näköjään hyvin kaupaksi Royal Canin kun kannattaa tehdä eri roduille oma nappula.

Päivämäärä:   6.11.24 12:07:20

Usein eläintuotteen x haukkuminen on periaatteellinen ja opittu tapa ilman käytännön kokemusta. Itselläni on vain hyviä kokemuksia rc eläinlääkäriruuista. Jos ruoka ja ruokintatyyli sopii koiralle, niin silloin se on oikea. Sanoo ruokamerkkifanaatikot mitä lystää.

Päivämäärä:   6.11.24 12:08:05

Kaupaksi näyttää menevän kaikki mitä hyllyiltä löytyy. Vain laaturuokaa tarjolla siis.

Päivämäärä:   6.11.24 12:09:17

RC:n suosio kertoo jotain sen sopivuudesta monille koirille...

Lähettäjä: lipo 
Päivämäärä:   6.11.24 12:11:40

Laatua tai ei, mutta ainoa ruoka mitä mun eläin kestää. Kokeiltu vaikka mitä yhden proteiinin viljattomia ja niin vaan menee ripulille ja alkaa kutina. Sitten eliminoidaan hypoallergiaruualla ja yritetään taas uutta "laaturuokaa". Sama raakaruuan kanssa, ikävä katsoa kivuliasta eläintä. Väsyin ja palasin RC:n ruokiin. Ei ripuloi eikä kutise. Sisältäkööt mitä höttöä vaan, mutta eläin voi hyvin.

Päivämäärä:   6.11.24 12:14:56

Kuinka suosittu se on verrattuna muihin? Joskus aikanaan kaikki sitä syötti ja nyt en tiedä enää ketään. Meidän koirien kasvattajatkin siitä luopuneet jo hyvän aikaa sitten.

Päivämäärä:   6.11.24 12:19:58

Ilmeisesti on todella suosittu kun kannattaa tehdä niin monelle eri rodille oma ruoka...

Päivämäärä:   6.11.24 12:22:16

”Ilmeisesti on todella suosittu kun kannattaa tehdä niin monelle eri rodille oma ruoka...”

Haluaisin ihan faktaa tietää.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   6.11.24 12:25:46

Roturuuat on markkinointi kikka, sekään ei ole tae laadusta.
Olen syöttänyt joskus RCtä. Muutama pentuekin sillä kasvoi. Mutta nyt en ole vuosiin edes harkinnut.
Minulle tärkeintä ruuassa on proteiinin laatu, lähde ja määrä. Turhat täyteaineet, kuten maissi, vehnä, peruna, bataatti ja kaura saavat puuttua kokonaan tai olla kaukana tuotelistauksessa. Valitettavasti mun kriteereihin ei löydy ruokaa kotimaisista.

Päivämäärä:   6.11.24 12:28:39

Mitä ruokaa syötät?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   6.11.24 12:34:23

Itse erehdyin joskus kokeilemaan mäyräkoirille roturuokaa, joka oli selvästikin suunniteltu sohvaperunoille. Metsästyskoirille sai lapioida tupla-annoksen jo pidempään käytössä olleeseen ruokaan verrattuna, kun alkoivat laihtua hurjaa vauhtia. Palattiin siis entiseen.
Royalin ruuista gastrointestinal on ollut hyvä yhdelle herkkävatsalle. Tosin sille sopi kaikkein parhaiten PrimaDogin lohi-peruna, ihan kaikki vatsaongelmat loppuivat kuin seinään ja koira söi tuota lopun ikänsä. Enegiaruualla 4800 sain useamman luurangonlaihan rescuen hyvään kuntoon. Kun nyt yritin kokeilla sitä nuorelle vintille, joka kuluttaa valtavasti ja on kehityksessään siinä luurankokoipeliini-vaiheessa, niin söi todella huonosti tätä nappulaa. Vaihdettiin PrimaDogin energiaruokaan, niin kuppi tyhjenee heti ja tenava pysyy sopivassa kunnossa.

Päivämäärä:   6.11.24 12:38:24

Meillä taas pennulle on sopinut roturuoka hyvin vaikka on hyvinkin aktiivinenpentu. Syötetään pussin ohjeen mukainen määrä ja pentu on sopivan hoikka ja energinen.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   6.11.24 13:07:33

Mitä ruokaa syötät?

Jos minua tarkoitit, niin meillä on syöty ProBoosteria ja Racinelia(sisältää kyllä perunaa).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.