Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi naiset loukkaantuvat lapsen dna testistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 10:54:03

Eikö miehellä ole oikeus tietää onko lapsi edes hänen? Jos on niin ei kai siinä pitäisi olla mitään syytä raivoon kun lopputulos on selvä?

Re: Miksi naiset loukkaantuvat lapsen dna testistä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 10:55:14

Missähän tilanteessa DNA-testiä on vaadittu?

Jos vaimoa alkaa yhtäkkiä epäillä pettämisestä niin saattaa olla että vaimo suuttuu.

Päivämäärä:   6.11.24 10:56:22

Kun lapsi syntyy. Eikö sen pitäisi olla ihan perusjuttu? Ettei tule näitä Risto-tapauksia.

Lähettäjä: hiksa 
Päivämäärä:   6.11.24 10:58:03

DNA-testin pyytäminen on merkki suuresta epäluottamuksesta parisuhteessa. Kyllä minulle olisi punainen vaate, jos mies alkaisi pitkän ja (minun mielestäni) onnellisen parisuhteen jälkeen kysellä lapsista DNA-testejä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 10:58:29

En tiedä, voi olla että tilanne on ollut väärä. Tai että joku anoppi rupeaa joulupöydässä kirkumaan isyystestin perään, vaikkei edes tiedä, kuinka lapsi on pantu alulle.

Me emme olleet naimisissa kun esikoinen syntyi, ja siihen aikaan oli se isyydentunnistus kun lapsi oli syntynyt. Sanoin miehelleni, että jos yhtään tippaa mietityttää tai pelkää että rupeaa mietityttämään, niin vaaditaan se isyystesti. Ei se halunnut kun tiesi että on isä ja siittäjä.

Päivämäärä:   6.11.24 10:59:49

No monestihan pettäneet naiset alkavat syyttää miestä vainoharhaiseksi tai muuten yrittää manipuloida tms. Jos ottaa kierroksia isyyden varmistamisesta on sekin aika epäilyttävää ja kertoo testin tarpeellisuudesta.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   6.11.24 11:00:27

Hiksan kanssa täysin samaa mieltä.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   6.11.24 11:01:14

No jos puoliso syyttäisi minua pettämisestä, huijaamisesta ja valehtelusta niin kyllähän se parisuhde olisi sitten siinä. Ja kyllä raivostuttaisi että mies rikkoo perheen vain koska voi. Luulen että jos pakottaisin miehen sukupuolitautitesteihin vain koska epäilen että paneskelee ympäriinsä niin hän raivostuisi ihan samalla tavalla. Mitä väliä sillä on että testitulokset olisivat ok.

Päivämäärä:   6.11.24 11:05:46

Eikö miehellä ole oikeutta tietää onko lapsi hänen?

Päivämäärä:   6.11.24 11:07:21

Tietysti on. Eikö naisella ole oikeutta suuttua, jos kumppani epäilee hänen pettäneen?

Päivämäärä:   6.11.24 11:07:55

Kannattaa seksata sellaisen naisen kanssa, jolta asiaa voi kysyä ja johon voi luottaa.

Päivämäärä:   6.11.24 11:11:34

Tässä on sekin, että mies joutuu maksamaan elatusmaksuja lapsesta, vaikka lapsi ei olisi hänen jos ei oteta sitä dna-testiä ajoissa. Lukekaa tapaus Ristosta.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   6.11.24 11:12:00

No eihän tuo ole mitään normaalia käytöstä tuollaista pyytää!

Päivämäärä:   6.11.24 11:12:42

Jokaisesta syntyvästä varsasta otetaan dna-testi ja tarkistetaan, että vanhemmat ovat ilmoitetut. Niin onhan se nyt kumma, että ihmisten suhteen eletään vielä jossain 1800-luvulla ja pelkän sanan varassa. Nykypäivänä pitäisi olla itsestään selvää, että jokainen syntyvä lapsi dna-testataan.

Lähettäjä: Pömpeliasuja 
Päivämäärä:   6.11.24 11:13:49

"Tietysti on. Eikö naisella ole oikeutta suuttua, jos kumppani epäilee hänen pettäneen?"

Ei. Oikeus loukkaantumiseen on silloin, jos mies epäilee naista toistuvasti, mutta kertaluontoinen varmistus on ihmisen perusluonto huomioiden täysin ymmärrettävä. Ihmiset nyt vain pettävät, myös sellaiset ihmiset, jotka vannovat, etteivät koskaan pettäisi.

Isyyden varmistaminen ei ole henkilökohtaista vaan yleiseen ihmisluontoon liittyvää.

Samankaltaisia ajatuksia voi pyöritellä avioehtoon liittyen. Etkö tahdo sitoutua minuun? Etkö usko liittomme kestoon? Enkö ole sinulle tärkeä?

Lähettäjä: Hihhiihh 
Päivämäärä:   6.11.24 11:52:09

Tietenkin isyystesti voidaan ottaa. Parisuhde tosin loppuu siihen, mutta elareista tappeleminen käy kätevämmin. Täällä hötönetissä aina toitotetaan, että miksi on suhteessa, jos epäilee kumppaniaan esim. pettämisestä, pitää erota jne. Siksi näin myös DNA-testin kohdalla. Kaikkea saa vaatia, jos on valmis maksamaan hinnan.

Päivämäärä:   6.11.24 11:59:12

Jos on avoin suhde tai jotain aihetta epäillä niin sitten ihan ymmärrettävää. Muuten todella kova epäluottamuksen osoitus. Lisäksi sisältää ajatuksen naisesta kuin hautomakoneena joka on miehen suvunjatkamista varten olemassa.

Monestakin asiasta varmuuden hankkiminen vaikuttaa asioihin. Mitä mieltä jos minä vaatisin puolisoa käyttämään kypäräkameraa kun hän on matkoilla, muutenhan en tosiaan voi olla täysin varma ettei käy vieraissa? Ja valvoisin hänen tietoliikenneyhteyksiään?

Lapsia ei pidä missään nimessä hankkia ellei luota toiseen tai ole valmis ottamaan riskiä.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   6.11.24 12:02:25

Miksi ihmeessä sille naiselle pitää edes ilmoittaa että tekee lapsesta dna-testin ? Helppo tehdä salaa.

Päivämäärä:   6.11.24 12:02:41

Kyllähän se tuntuu pahalta ja saa miettimään parisuhteen tilannetta jos toinen yhtäkkiä käytännössä syyttää pettämisestä, teki sen sitten miten vaan.

Päivämäärä:   6.11.24 12:05:05

"Oikeus loukkaantumiseen on silloin, jos mies epäilee naista toistuvasti."

Ei. Kyllä se yksi kerta riittää ja on samalla viimeinen kerta. Pitää kyllä olla isoja haasteita mt-puolella jos pettämistä pitää ihan normaalina.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.11.24 12:06:46

"Tietenkin isyystesti voidaan ottaa. Parisuhde tosin loppuu siihen, mutta elareista tappeleminen käy kätevämmin."

^ Tämä!

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   6.11.24 12:06:47

Luulen että jos pakottaisin miehen sukupuolitautitesteihin vain koska epäilen että paneskelee ympäriinsä niin hän raivostuisi ihan samalla tavalla. Mitä väliä sillä on että testitulokset olisivat ok.

^Tämä.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   6.11.24 12:07:04

Tavallaan kyllä ymmärrän, että siitä loukkaantuu, jos puoliso alkaa epäilemään isyyttä. Onhan se nyt valtava epäluottamuksen osoitus, sama kuin sanoisi suoraan "minä luulen että olet pettänyt".

Mutta isyystestin pitäisi muuten olla itsestään selvyys. Tai siis että se pitäisi aina tehdä kaikille, riippumatta parisuhdestatuksesta tai vanhempien tahdosta. On lapsen oikeus tietää, ketkä ovat biologiset vanhemmat.

Lähettäjä: lipo 
Päivämäärä:   6.11.24 12:08:49

Minusta kaikki avioliitossakin syntyneet lapset pitäisi dna-testata ihan rutiinisti. Kun olisi peruskäytäntö niin ei kenenkään tarvitsisi syyttää ketään mistään.

Päivämäärä:   6.11.24 12:10:04

Minun mielestäni tämäkin on niitä perheen sisäisiä asioita. Ja tästäkin voi puhua jo ennen seksiä.

Päivämäärä:   6.11.24 12:10:56

"Oikeus loukkaantumiseen on silloin, jos mies epäilee naista toistuvasti, mutta kertaluontoinen varmistus on ihmisen perusluonto huomioiden täysin ymmärrettävä."

Täysin selvää onkin, ettei isyystestiä vaativan miehen kanssa jatketa parisuhdetta tai tehdä useampaa lasta. Koska sittenhän epäily olisi jo toistuvaa ja loukkaavaa, kun jokaisen lapsen kohdalla haluttaisiin tehdä isyystesti.

Päivämäärä:   6.11.24 12:13:34

"Isyystestin pitäisi muuten olla itsestään selvyys. Tai siis että se pitäisi aina tehdä kaikille, riippumatta parisuhdestatuksesta tai vanhempien tahdosta. On lapsen oikeus tietää, ketkä ovat biologiset vanhemmat."

Tämä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.11.24 12:14:06

Voihan sen vaatia, mutta lähtökohtaisesti ajattelisin, että parisuhde tuskin jatkuu sen jälkeen. Testiä voisi vaatia naiselta, jonka epäilee pettävän ja jonka kanssa muutenkin on jo eronnut tai aikeissa erota, jotta ei joudu maksumieheksi turhaan.

Päivämäärä:   6.11.24 12:14:23

Kenelle se lahjasoluilla alkunsa saaneen lapsen biologinen tausta sitten reviteltäisiin?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.11.24 12:14:47

En loukkaantuisi :D

Kyllähän se nainen voi olla satavarma et lapsi on hänen, miehellä ei ole ikinä tällaista täysin samaa varmuutta. Siinä mielessä ymmärrän jos haluaa dna-testin tehdä. Ei tuon tarvitse tarkoittaa mitään epäluottamusta suhteeseen.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   6.11.24 12:15:38

Oliko tää Risto se reppana aisankannattaja?

Päivämäärä:   6.11.24 12:18:37

Naisten anoppienkaan ei tarvitsisi enää osoittaa mieltään kun voisivat olla varmoja että ne lapsenlapset ovat hänelle sukua.

Lähettäjä: Krups 
Päivämäärä:   6.11.24 12:19:34

Eipä siitä testistä tarvitse äidille kertoa.
Vasta sitten jos/kun lapsi ei olekaan väitetyn isän.
Eipä tarvitse sitten äpärästä elareita maksaa.

Päivämäärä:   6.11.24 12:21:30

Tämän ketjun perusteella kannustaisin kyllä kaikkia miehiä teettämään salaa dna testit. Niin kärkästä on suhtautuminen, että monellakaan ei taida olla puhtaat jauhot pussissa.

Päivämäärä:   6.11.24 12:21:39

"On lapsen oikeus tietää, ketkä ovat biologiset vanhemmat."
Isyystestihän ei niitä selville saa.

Lähettäjä: Kohu 
Päivämäärä:   6.11.24 12:24:51

"Tavallaan kyllä ymmärrän, että siitä loukkaantuu, jos puoliso alkaa epäilemään isyyttä. Onhan se nyt valtava epäluottamuksen osoitus, sama kuin sanoisi suoraan "minä luulen että olet pettänyt".

Samahan se on sitten jos tehdään avioehto:" Luulen ettei liittomme tule kestämään".

Lähettäjä: Päistär 
Päivämäärä:   6.11.24 12:27:49

Minulla on kaksi lasta saman miehen kanssa ja sama mies on ainoa seksikumppanini ikinä. Silti olisin erittäin loukkaantunut, jos mies olisi vaatinut lasten DNA-testausta. Olisin suostunut testiin - tietenkin, enhän minä voisi sitä mitenkään estääkään (eikä minulla olisi ollut mitään peiteltävääkään), mutta en tiedä pystyisinkö jatkamaan parisuhdetta miehen kanssa, joka ajattelee minusta niin alhaisesti että

Sitten tavallaan kuitenkin ihan pikkuisen ymmärrän miehiä, koska eiväthän he voi koskaan olla varmoja ilman testiä. Silti kokisin testin pyytämisen loukkaavana, vaikka - kuten jo sanoin - minulla ei olisi sen suhteen mitään peiteltävää.

Vertaus avioehtoon ontuu, koska avioehto tehdään avioeron varalle ja usein siinä on muitakin syitä kuin luottamus, minkä takia avioehto halutaan.

Lähettäjä: Päistär 
Päivämäärä:   6.11.24 12:28:27

Yksi lause/ajatus katkesi kesken:

...,joka ajattelee minusta niin alhaisesti, että kykenisin väittämään toisen miehen lasta toiseksi.

Lähettäjä: Otto 
Päivämäärä:   6.11.24 12:28:53

Kaikki voisi testata. Liittyen paitsi syntyviin lapsiin, myös perheen yhdistämisiin ja yksinhuoltajiin-eli yhtäkään lasta ei katsottaisiin yksinhuoltajalle syntyneeksi vaan isät laitettaisiin vastuuseen vaikka pakkokeinoin.

Jos ei rahaa ole niin sitten pakkotyöhön ja vaikka verta, luuydintä ja toisen silmän ja munuaisen myymällä rahoittamaan pilttinsä elätys. Kun kukaanhan ei ole valtion siittämä niin ei pitäisi myös olla veronmaksajien elättämän. Oikeat isät vastuuseen, kannatetaan!

Sen sijaan mitään siveys ja uskollisuus syistä tehtyjä testejä en pidä kannattavina. Saman tien voisi laittaa valvontakamerat kaikkien genitaaleihin. Asialla ei kuitenkaan ole mitään yhteiskunnallisesti laajempaa merkitystä, vain kyttäämistarkoitus. Aika moni tuhkamuna on myös päässyt isäksi vaimon salaisella uhrautumisella. Yllättävän isolla prosentilla poikkeaa geneettinen ja sosiaalinen sukutaulu toisistaan.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   6.11.24 12:29:00

"Samahan se on sitten jos tehdään avioehto:" Luulen ettei liittomme tule kestämään"."

Avioehto tehdään hypoteettisen tulevan eron tai kuoleman varalta, jos pahin mahdollinen avioliitossa tapahtuu. Jokainen avioliitto loppuu joskus, joko eroon tai kuolemaan.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.11.24 12:35:23

Miksi naiset loukkaantuvat lapsen dna testistä

--> koska se on suora epäluottamuslause, syytös pettämisestä. Luottamus on parisuhteen perusta, ja jos mieheni ei minuun luottaisi ja vaatisi isyystestin, niin eropaperit lähtisi samalla. Ikinä en ole pettänyt enkä petä, mutta en jää suhteeseen, jossa ei ole luottamusta.

Sitä paitsi, suurin osa pettämistä epäileviä pettää itse, pettäjät on kovia projisoimaan. Joten testin vaatijalle testi tilaukseen ja potku perseelle, ei tule ikävä.

Päivämäärä:   6.11.24 12:35:58

Äijä voi jäädä sitten halaamaan sitä isyystodistuspaperia tyhjään kotiin. Onnea valitsemallasi tiellä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.11.24 12:36:20

Oma puoliso kysyi minulta, että onhan lapsi varmasti hänen. Ymmärrän täysin, että kysyi, itsekin varmasti miettisin asiaa, jos olisin miehen roolissa. En suuttunut, vaan sanoin, että tietysti on ja voidaan hänen halutessaan myös tehdä testi. Ei halunnut testiä, vaan halusi luottaa minuun. Kyllä mielestään tällaisesta asiasta pitää pystyä puhumaan nätisti, ilman että asia otetaan syyttelynä ja todisteluna. Pelostahan se kysymys tulee, eikä kiusanteosta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.11.24 12:36:55

Ja toki, eniten vaikuttaa tietysti se, miten ja missä tilanteessa asian kysyy!

Lähettäjä: Pömpeliasuja 
Päivämäärä:   6.11.24 12:44:07

"No jos puoliso syyttäisi minua pettämisestä, huijaamisesta ja valehtelusta niin kyllähän se parisuhde olisi sitten siinä."

Ei tässä ole kysymys suorasta henkilökohtaisesta syytöksestä vaan yleisestä epäilyksestä ihmisluontoa kohtaan.

Minulla ei ole taipumusta pysyvään mustasukkaisuuteen, mutta yhteen aikaan olin aivan varma, että mieheni pettää minua, vaikka minulla ei epäilykseeni järkeviä perusteita ollutkaan.

Mieheni ratkaisi tilanteen kertomalla muutaman kuukauden tarkasti menonsa ja paljastamalla kännykkänsä ja sähköpostinsa salasanat minulle, jotta saatoin tarkastaa ne. Äkkiä se mustasukkaisuus sitten loppui, kun tajusin, että epäilykseni ovat perättömiä.

Jos mieheni olisi ruvennut puolustamaan kunniaansa, seurauksena olisi saattanut olla ero.

Päivämäärä:   6.11.24 12:49:13

Pömpeliasuja: jos olisin miehesi, niin ennemmin ero.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.11.24 12:51:06

Mutta miksi siitä pitäisi suuttua? Kun kyseessä on kuitenkin vain muodollinen varmistus.

Toki silloin jos naisella on jotain salattavaa, niin suuttumisen ymmärtää.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   6.11.24 13:01:19

Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos mies ei luottaisi minuun sen vertaa, ettei usko lapsen olevan hänen. Silloinhan mies olisi sitä mieltä, että voisin pettää häntä, vaikken ikinä tekisi niin.

Mutta olen silti sitä mieltä, että isyystestin pitäisi olla vähintäänkin pakollinen, jos isä joutuu tunnustamaan lapsen omakseen. Näin vältyttäisiin sitten myöhemmiltä yllätyksiltä ja oikeustaisteluilta kun käykin ilmi, ettei lapsi olekaan oletetun isän.

Päivämäärä:   6.11.24 13:14:09

Millaisella testillä saisi selville ukon uskollisuuden?

Päivämäärä:   6.11.24 13:17:36

"Mutta miksi siitä pitäisi suuttua? Kun kyseessä on kuitenkin vain muodollinen varmistus.

Toki silloin jos naisella on jotain salattavaa, niin suuttumisen ymmärtää."

Ihan samalla tavalla kuin nainen voi alkaa yhtäkkiä vaatia mieheltä sukupuolitautitestejä, sehän on vain muodollinen varmistus ja jos mies loukkaantuu niin sillä on jotain salattavaa, eiköstä juu?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   6.11.24 13:21:32

No sukupuolitauritesteihin ainakin tuollainen epäilijämies saa mennä heti.

Lisäksi jatkossa kumi käytössä, koska ei voi luottaa.

Se joka epäilee, pettää itse.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   6.11.24 13:23:15

Ei siitä testistä tarvitse kysyä, senkun teettää vaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.11.24 13:33:28

"Ihan samalla tavalla kuin nainen voi alkaa yhtäkkiä vaatia mieheltä sukupuolitautitestejä, sehän on vain muodollinen varmistus ja jos mies loukkaantuu niin sillä on jotain salattavaa, eiköstä juu?"

Juuri näin. Terveydestään on syytäkin pitää huolta, joten ei pidä suuttua tuollaisesta mikä on yksinkertaisesti asian varmistamista. Ja tässä tapauksessahan toki molemmat menevät testiin.

Päivämäärä:   6.11.24 13:33:57

Voiko sen tehdä salaa? Ottaa lapselta hiuksen ja iteltä?

Lähettäjä: Myssy 
Päivämäärä:   6.11.24 13:35:30

Kyllä voi.

Päivämäärä:   6.11.24 13:36:35

Ei kai ennen isyyden tunnustamista voi tehdä testiä ilman äidin suostumusta? Koska ilman sitä tunnustamista et ole lapsen isä eikä sinulla ole mitään oikeuksia ottaa lapsesta testejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.