Lähettäjä: *
Päivämäärä: 6.11.24 09:54:53
Synnynnäisen varakkuuden aiheuttamien asenteiden ja lievän ylimielisyyden takia olen lopettanut suhteen. Jos olisin kiinnittänyt huomiota nykyisen puolisoni 'reikä taskussa' taipumuksiin jo alkuvuosina, olisi se voinut olla hiekkaa rattaissa.
Todella köyhän kanssa en ole seurustellut, uskon että siitä olisi kyllä voinut tulla ongelmia jos se olisi ollut pysyvä asiaintila, tai jos toinen olisi totaalisen varattomasta kela elätti perheen kasvatista - tällöinkään en jäisi hänen rahojaan vaille, vaan eri asenteet, eri toimintamallit sekä hänen ja läheistensä odotukset minun vähiä rahojani kohtaan varmasti löisivät kiilaa suhteeseen ja pienestä asiasta kasvaisi iso ongelma.
Samoin kun seurustelin kouluttamattoman miehen kanssa, jonka koko kuitenkin ihan hyvissä varoissa olevassa suvussa oli tuolloin ensimmäinen lukiolainen. Jatkuvaa hehkutusta ja myös peiteltyä kateutta minun korkeasti koulutettua sukua kohtaan ja oletuksia että minusta tulee valmistuttuani joku miljonääri. Ei ymmärretä toiseen kohdistuvia vaatimuksia eikä ongelmia, ei sitä mitä panostusta koulutus vaatii.
Jo keskiluokkaisuus vaatii jatkuvaa työtä, se ei ole mikään lottovoitto jonka säilyminen on itsestään selvää. Koulutuskaan ei ole tae mistään eikä tule helposti tai itsestään. Amistaustalla ei ehkä oikein ymmärrä että tentteihin lukeminen ja lopputyön tekeminen vaatii uhrauksia myös yhteisestä ajasta, ja edes valmistuttua ei ole valmis vaan tietojen päivittämistä tulee jatkaa koko uran ajan.
|