Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko jättänyt kumppanin jos hän on köyhä?

Lähettäjä: törkee 
Päivämäärä:   6.11.24 09:15:17

Oletko niin pinnallinen, vai oletko ottanut kopin ja alkanut yhteistyössä hänen kanssaan luomaan "tyhjästä" pesämunaa?

Re: Oletko jättänyt kumppanin jos hän on köyhä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.11.24 09:19:48

Riippuu ihan siitä miksi on köyhä. Jos on työtön ja haluaisi töihin mutta ei vaan löydy niin ei paha mutta jos luuseri joka vieroksuu töitä tai pelaa yms rahansa niin ei käy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 09:26:40

Parikymppisenä oltiin molemmat persaukisia opiskelijoita ja siitä lähdettiin sitten yhdessä eteenpäin. Puolisolla tosin oli samanlaiset ajatukset rahankäytöstä, säästämistä ja muutenkin raha-asioiden hoitamisesta. En minä olisi talouttani lyönyt yhteen ihmisen kanssa, joka ei osaa raha-asioita hoitaa, oli sitä rahaa sitten vähän tai paljon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 09:36:51

En sano että jättänyt mutta deittaillessa otin kyllä selvää elämäntilanteesta. Ja jos oli työtön, niin miksi ja kuinka kauan. Mutta kahden kanssa ollut parisuhteessa eikä edellisen eron syy ollut kummallakaan työllisyys- tai taloudellinentilanne.

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   6.11.24 09:43:27

En pelkästään sen takia jättänyt, mutta hiersi se tapaillessa välejä kun toinen omasta tahdostaan halusi "lomailla" työttömänä monta kuukautta ennen uuden työn hakemista ja samalla valitti miten rahat loppu elatusmaksujen ja vuokran jälkeen. Silti ennemmin istui kotona ja pelasi pleikkarilla kuin meni töihin. Kaikenlaisia tyyppejä sitä onkin elämässään katsellut...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.11.24 09:48:22

En ole edes kelpuuttanut treffeille köyhää, yhtenä kriteerinä seksistä pitämisen lisäksi on ollut omillaan toimeen tuleva.
Eli en halua elätettävää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.11.24 09:54:53

Synnynnäisen varakkuuden aiheuttamien asenteiden ja lievän ylimielisyyden takia olen lopettanut suhteen. Jos olisin kiinnittänyt huomiota nykyisen puolisoni 'reikä taskussa' taipumuksiin jo alkuvuosina, olisi se voinut olla hiekkaa rattaissa.

Todella köyhän kanssa en ole seurustellut, uskon että siitä olisi kyllä voinut tulla ongelmia jos se olisi ollut pysyvä asiaintila, tai jos toinen olisi totaalisen varattomasta kela elätti perheen kasvatista - tällöinkään en jäisi hänen rahojaan vaille, vaan eri asenteet, eri toimintamallit sekä hänen ja läheistensä odotukset minun vähiä rahojani kohtaan varmasti löisivät kiilaa suhteeseen ja pienestä asiasta kasvaisi iso ongelma.

Samoin kun seurustelin kouluttamattoman miehen kanssa, jonka koko kuitenkin ihan hyvissä varoissa olevassa suvussa oli tuolloin ensimmäinen lukiolainen. Jatkuvaa hehkutusta ja myös peiteltyä kateutta minun korkeasti koulutettua sukua kohtaan ja oletuksia että minusta tulee valmistuttuani joku miljonääri. Ei ymmärretä toiseen kohdistuvia vaatimuksia eikä ongelmia, ei sitä mitä panostusta koulutus vaatii.

Jo keskiluokkaisuus vaatii jatkuvaa työtä, se ei ole mikään lottovoitto jonka säilyminen on itsestään selvää. Koulutuskaan ei ole tae mistään eikä tule helposti tai itsestään. Amistaustalla ei ehkä oikein ymmärrä että tentteihin lukeminen ja lopputyön tekeminen vaatii uhrauksia myös yhteisestä ajasta, ja edes valmistuttua ei ole valmis vaan tietojen päivittämistä tulee jatkaa koko uran ajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.