Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äiti haluu värjätä hiukset harmaaksi huvikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 09:10:48

Äitini on 60v ja hänellä on vaaleat (ei harmaat) hiukset. Sellaiset normaali suomalaiset vaaleat hiukset, jotka kesäisin muuttuu vielä vaaleammiksi auringossa. Hän sai päähänsä värjätä hiukset harmaiksi. Yritän puhua hänelle järkeä, että ne luonnolliset vaaleat ovat paljon paljon kauniimmat.

Äidin hiukset ovat hyväkuntoiset, kiiltävät ja ihmeen elinvoimaisen näköiset, ja hän on tosi harvoin niitä sävytellyt tms.

Miten käännän äidin pään, ettei hän menisi värjayttämään hiuksiaan HARMAIKSI?

Re: Äiti haluu värjätä hiukset harmaaksi huvikseen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 09:13:36

Noh, äitisi on vielä sitä ikäluokkaa, että tämä saattaa olla hänen ensimmäinen kapinansa. Tai sitten permanenttituttavat irvistelevät, että äitisi takuulla värjää harmaat piiloon syntiiii! Voit toki sanoa, että kyllä ne siitä vielä harmaantuvat.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   6.11.24 09:14:11

Älä puutu äitisi hiusten väriin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.11.24 09:16:19

Tumma harmaahan hyvä.. Äiti saa värjätä ihan mitä ite haluaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.11.24 09:18:57

Miksi sinua kiinnostaa näin paljon äitisi hiusten väri? Mitä ihmettä oikeasti. Äitisi saa tehdä hiuksilleen mitä lystää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 09:19:41

Harmaa on ihana! Mä olen itse sellainen maantieblondi ja olen mun kampaajalle sanonut, että kun ne yksittäiset harmaat alkaa lisääntymään, niin sitten laitetaan koko pää harmaaksi. Ja ikää on "vasta" 43 v.

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   6.11.24 09:38:02

Voi rakas lapsikulta,

joskus se napanuora on katkaistava ja myönnettävä, että äidilläkin on ihan oma elämänsä ja oma päänsä omanvärisine hiuksineen päivineen.

Olet edelleen rakas ja tärkeä.

Äiti

Päivämäärä:   6.11.24 09:40:01

Onpas kaikilla täydellisiä äitejä, jotka eivät ole koskaan kritisoineet tyttäriensä hiusvärejä tai muuta :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.11.24 09:42:50

Ymmärrän kauhistuksesi. Toisen tekemisille ei kuitenkaan mitään voi. Sitten kun on karmea lopputulos ja äitisi kitisee niin älä muistuta että kehotit olemaan tekemättä. Ainoa mitä voit sanoa on kehua nykyistä väriä niin kauan kuin se vielä on tallella.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   6.11.24 09:50:04

60 vuotias äiti on elänyt kasarilla nuorena aikuisena. Ei tasan ole eka kapina tai räväkkä asia, mitä on tehnyt.

Lähettäjä: Senkun kokeilee 
Päivämäärä:   6.11.24 09:50:41

Kannattaa ensin kokeilla sävytystä. Monelle se harmaa ei vaan sovi ihon väriin. Itse olen about tuon ikäinen. Mulla tulee luonnostaan harmaata ja kokeilin siten omaa väriä eli sitä vaaleaa harmaata, melkein valkoista sellaista muutaman vuoden. Eihän se pysynyt hyvänä millään hopeashampoollakaan. Aina pukkas keltaista johonkin ikävästi vaikka mitä teki.
Ei se väri myöskään sopinut minulle ja pidinkin hiukset usein kiinni.
Sitten kyllästyin ja nykyään kestosävytän itse vaaleankullan- beigen sävyllä hiukseni. Näyttää paljon paremmalta.
Tosiaan paljon riippuu ihon väristä kenelle harmaan sävyt sopii. Kyllä sitä kokeilla voi. Nykyisin ei taida olla enää niin muodissa kuin silloin kun itse kokeilin.
Mielestäni äitisi voi vallan hyvin kokeilla ja tosiaan en kestovärillä lähtisi heti kokeilemaan.

Päivämäärä:   6.11.24 09:53:29

**: ok, ajattelin vain, kun kuitenkin moni tuon ikäinen nainen ei ole koskaan kapinoinut. On menty opiskelemaan minne vanhemmat ovat käskeneet, menty naimisiin miehen kanssa kuten kuuluu, tehty lapset, leikattu hiukset lyhyeksi, kärvistelty avioliitossa "Mitä ne muutkin ajattelisivat eronneesta naisesta" jne.

Päivämäärä:   6.11.24 10:04:40

Höpöhöpö, oletko itse 20 vai miksi kuvittelet että tuon ikäiset eläneet kuin 1930 syntyneet naiset?

Päivämäärä:   6.11.24 10:06:32

Mitä vikaa kaksikymppisyydessä on? Olen 43-vuotias ja tavannut useita "kunnon naisia". Minustakin on yritetty tehdä sellaista :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.11.24 10:11:59

No voi @!#$ lapset teidän kanssa.
Tämän päivän kuuskymppiset ovat kapinoineet jo kasarilla.
Ei olla tehty mitään kenenkään käskystä.
Eikä kenenkään tarvitse meille tulla neuvomaan, mikä sävy meidän hiuksille sopii. Tiedämme sen jo.
Eikä olla mitään permanettimummoja.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.11.24 10:12:31

No tuota. Olen kohta 60-v eli nuoruutta on eletty 80-luvulla. Tasan ei siihen aikaan oltu kotona esiliina päällä ja nuttura tiukalla. Äiti, ja muutkin, saa värjätä hiukset ihan justiinsa sen väriseksi kun haluaa. Jos ei se väri käy kään niin kasvaahan se hius. Värjää sitten seuraavalla kerralla vaikka punaiseksi.

Päivämäärä:   6.11.24 10:18:26

Ottakaa lapsoset huomioon, että 60/70 -luvuilla meno ollut ja aika villiä ja tuon ajan parikybäset on jo yli 80 vuotiaita isoisoäitejä :'D

Veikkaan että ollut vähän villimpi meno, mitä muistelevat vanhainkodissa, mitä nykyajan nuoriso osaa edes kuvitella.

Päivämäärä:   6.11.24 10:18:53

Ok. Olen kokenut sitten väärin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   6.11.24 10:37:18

Eikö se harmaa ole ollut tyyliin muodikas väri jo monta vuotta?

Päivämäärä:   6.11.24 10:42:43

Aloittaja, äidin ikääntyminen on kova paikka kaikille, mutta ei se hiusten värjääminen harmaaksi nopeuta prosessia ollenkaan. Äitisi on edelleen elinvoimainen kuusikymppinen, siihen ei tukan väri vaikuta ollenkaan joten ole huoleti ja nauti äitisi seurasta!

Päivämäärä:   6.11.24 10:50:41

Anteeksi kun vielä puutun puheeseen vaikka väärässä olenkin. Ei tarvitse kiroilla eikä laittaa irvistelynaamoja, vaikka olemmekin eri mieltä.

Mummoni syntyi 20-luvulla, hänen äitinsä 1800-luvun lopulla. Isomummoni ei ehtinyt kapinoimaan, hoiti talon ja lapset, opetteli ammatin ja puutyöt kun mies kuoli. Hän vain selviytyi. Vanhana pääsi kaupunkiin asumaan ja kiinnostui muodista. Hänen tyttärensä oli myös oikea selviytyjä, mutta myös kapinallinen. Oikea teräsmummo joka pani kampoihin kenelle tahansa ja valmisti viinejä vaikka häntä paheksuttiinkin. Liehusi ulkomailla ja eli avosuhteessa aviomiehensä kuoleman jälkeen. Aika kovaluontoinen ihminen ja "aina oikeassa" vaikka maailman paras mummo olikin.

Äitini uskaltautui kapinoimaan lähempänä eläkeikää, ja kapina oli hyvin lievää, vain me huomasimme sen. Niin ja kerran kapinoi äitiään vastaan.

Anoppini ei ole kapinoinut koskaan ja on hyvin katkera siitä. Hän on elänyt elämänsä sen mukaan, mitä kuvittelee toisten haluavan. Hän ihan itki kun tajusi, ettei vieläkään ole hänen vuoronsa määrätä. Hän oli haaveillut sitten joskus olevansa se viisas mummo, joka ohjaa miniäänsä. Ja ajatella, ettei saanut edes hiusteni pituutta päättää kuten ei omaansakaan. Ei saanut päättää, missä lomailemme vaikka itsekin on lomaillut vain kotitöitä puuhastellen.

Päivämäärä:   6.11.24 10:52:42

Pointtinani siis se, että ennen vanhaan on elänyt ja kasvanut erilaisia ihmisiä. Paheksujia ja paheksuttuja.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   6.11.24 10:56:51

Mitä ihmeen kapinointia hiusten värjääminen on? Mikä ihmeen tarve kolmikymppisillä on kontrolloida omia vanhempiaan? Menkää perustamaan sitä omaa perhettä sieltä ja jättäkää vanhemmat rauhaan, hus!

Lähettäjä: hmph 
Päivämäärä:   6.11.24 11:18:25

Miksi äitisi ei saisi värjätä hiuksiaan harmaiksi, kun jo vuosia on ollut muotia, että parikymppiset värjäävät harmaiksi? Ikärasismia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.