Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Grillaatko ympäri vuoden?

Lähettäjä: Mitä? 
Päivämäärä:   6.11.24 07:08:46

Törmäsin toisessa keskustelussa siihen, että kun aloittaja kysyy reseptivinkkejä mökille, niin täällä ehdotetaan grillaamista. Onko kuinka yleistä grillata ympäri vuoden? Kyllä grilli varastoidaan meillä siinä vaiheessa, kun kesäkalusteetkin. Ei meillä marraskuussa grilli enää pihalla seiso. En ainakaan ole tuttavapiirissä törmännyt keneenkään, kuka seisoisi marraskuussa toppatakki päällä mahdollisessa vesi/räntä/lumisateessa grillaamassa. Olenko vaan ihan ulkona yleisistä tavoista? Kuinka moni grillaa läpi vuoden? Iä

Re: Grillaatko ympäri vuoden?

Lähettäjä: Marenki 
Päivämäärä:   6.11.24 07:15:55

Kyllä, grillaan ympäri vuoden. Kaasugrilli katoksessa huonoimmille säille, puugrilli ulkona.

Lähettäjä: Kesäpuuhaa 
Päivämäärä:   6.11.24 07:18:00

En todellakaan grillaa kuin kesällä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   6.11.24 07:28:05

Meillä grilli ulkona, ei edes mahdu säilöön. Joulukinkku savustetaan siinä, on muuten supermahtavan makuista!

Ja grillataan läpi vuoden muutenkin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.11.24 07:38:46

Kaasugrillillä helppo talvellakin grillatta mutta ei tietty niin paljon kuin kesälllä. Saunamakkarat viimeksi.

Lähettäjä: Nipu 
Päivämäärä:   6.11.24 08:16:01

Grilli on pihalla kesät, talvet. Grillataan talvellakin aika usein, mutta harvoin mitään mitä pitäisi grillata kovin pitkän aikaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 08:18:47

Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 6.11.24 07:28:05

Meillä grilli ulkona, ei edes mahdu säilöön. Joulukinkku savustetaan siinä, on muuten supermahtavan makuista!

Hiili vai kaasu? Kuinka teet?

Ja kyllä, grillaan ympäri vuoden, joskin kovilla pakkasilla hiiligrillin lämpeneminen vie hetken verran aikaa...

Päivämäärä:   6.11.24 08:36:58

Meillä on Weberin brikettigrilli, brikettien sekaan pienesti leppää ja kinkku kyytiin, epäsuoraan lämpöön.

Mies on tehnyt myös siis lämminsavulohet ja esim. kylmäsavuhaukeakin paljon brikettigrillillä jo vuosia.

Ja aloittaja, vaikka ulkona grillaa, voi ne syödä sisällä :) Hassua laittaa grilli suomen lyhyen kesän mukaan säilöön kun voi tosiaan grillata, vaikka nytkin, ainakin eteläsuomessa ilman pakkasta helposti.

Ja meillä on kotona myös avotakka, johon teetetty ritilä niin, että siinäkin voi grillata jos räntää sataa vaakatasossa.

Päivämäärä:   6.11.24 08:39:07

Kinkun alle kannattaa asettaa valuma-astiaksi esim. iso foliovuoka, sen voi sitten heittää menemään kun kinkku valmis. Ei tule sotkua eikä kinkun hajua sisään, näin migreenikolle iso helpotus kun se lemu monta tuntia sisällä harvoin hivelee hajuaistia :)

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   6.11.24 09:00:32

Grillataan usein talvellakin :) Kaasugrilli katoksessa, joten miksi ei? :)

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   6.11.24 09:03:49

Kyllä grillaan ympäri vuoden.

Lähettäjä: hiili 
Päivämäärä:   6.11.24 09:04:06

En grillaa edes kesällä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.11.24 09:07:45

Juu, tosin talvella useammin käytössä savustuspönttö.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.