Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viinin teko itse

Lähettäjä: Kki 
Päivämäärä:   5.11.24 21:50:26

Helppoa kun heinän teko ja valmispaketilla tulee ihan hyvää. Miksi pulit ei sitä tee? Ei montaa euroa maksa litra.

Re: Viinin teko itse

Lähettäjä: Pierre U Lemoix 
Päivämäärä:   5.11.24 21:54:07

Osa varmaan tekee, mutta siinä tilassa työnteko ei varmaan aina maita, jos saa juotavaa jostain helpommin. Itsekin joskus harrastanut, mutta jatkuva tuotanto on aina tyssännyt jostain syystä.

Päivämäärä:   5.11.24 21:57:39

Niin, on kyllä jännää sillä monet ammattilaiset juo jopa laatikon päivässä. Eli 24e vuorokaudessa. Miten voi rahat riittää?

Lähettäjä: Pentti 
Päivämäärä:   5.11.24 21:59:26

Itse tehty viini on pahan makuista, etanolia siinä toki on muutama prosentti. Ei Suomessa kukaan osaa tehdä viiniä, kiljua paremminkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.24 22:07:37

Maksaa ne käymisastiat, sokerit, desinfiointiaineet. Ei se viini käy jos vaan johonkin astiaan laitetaan ilman mitään käymisaineita.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   5.11.24 22:13:06

Lähettäjä: Pentti
Päivämäärä: 5.11.24 21:59:26

Itse tehty viini on pahan makuista, etanolia siinä toki on muutama prosentti. Ei Suomessa kukaan osaa tehdä viiniä, kiljua paremminkin.

-----------------------------

Mun kaveri tekee tosi hyvää hedelmäviiniä. On siinä kyllä hommaakin kun kunnolla tekee...

Päivämäärä:   5.11.24 22:23:16

Hyvin on omat tekeleet onnistuneet ja tullut sekä kehuja että haukkuja. No, pieni on pilikin mutta kyllä sillä ittensä tyydyttää...

Päivämäärä:   5.11.24 22:27:28

No sokeri ei maksa paljoa mitään, astia oli 10e sijoitus ja desinfiointiainetta en ole koskaan käyttänyt. En ymmärrä mihin sitä tarvitaan?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   5.11.24 22:28:14

Hyvän(?) viinin käyttäminen vaatii aika paljon odottelua ja sisältää monta eri työvaihetta. Ei pulit jaksa venata, ne juo keskenkäynyttä kiljua / "viiniä".

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   5.11.24 22:33:26

Puleista en tiedä, mutta edesmennyt ukkini teki hyvää marjaviiniä. Itsekin joskus harkitsin viinin tekoa kotona, mutta en jaksa opetella enkä ostaa niitä tarvikkeita. Ja alkoholia tulee juotua nykyään sen verran harvoin, että eipä tuota paljon kuluisikaan. Ja eipä sitä saa kotona mitään baroloa tehtyä :D

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   5.11.24 22:37:34

Jone/ 2 viikkoa menee ja on ihan hyvän makuista

R/ ei siinä ole paljoa opettelua. Preston pusseissa hyvät ohjeet.

Päivämäärä:   5.11.24 22:44:09

Juu Mi. Mutta pulit käyttää turbohiivaa ja 3-5 päivässä tulee niitten juoma. Opiskelijat etc joilla rahasta tiukkaa tekee sit noita.

Päivämäärä:   5.11.24 22:51:30

Yllätyksenä meille suomalaisille viinimaissa on aina tehty ja tehdään edelleen viiniä kotona. Toki raaka-aineet ja perinteet ovat varmasti paremmat, mutta ei se itse prosessi ole rakettitiedettä. Ymmärrän toki, että pappa betalar kultalusikkaporukka ymmärtää vain laatuviinejä...

Päivämäärä:   5.11.24 22:53:48

Ongelmana oli ennen tanniinien saaminen viineihin, mutta onhan meilläkin marja- ja omppuviinejä tehty kauan.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   5.11.24 23:22:10

Jone/ onhan siinä kyllä se 2 viikkoa odottelua kyllä.

Onko joku tehnyt viiniä joka ei liikoja hifistele niin ihan normi muovisiin limsapulloihin? Itsellä aikaisi viini odottamaan pullotusta mutta pulloja uupuu. Tuleeko kamalaa jos niihin laittaa? Tuttu laittaa vain niihin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.11.24 23:25:36

"Ongelmana oli ennen tanniinien saaminen viineihin, mutta onhan meilläkin marja- ja omppuviinejä tehty kauan."

Miksi tanniineja tarvittaisiin? Eihän sitä valtaosassa olekaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.