Lähettäjä: Ed
Päivämäärä: 5.11.24 18:38:01
Itse läheisenä soitan joskus ja puran tunteitani. Auttaa kun on kovin raskasta. 95% vastaajista hyviä.
Yksi siellä on erikoinen. Raivoaa minulle ja ei kuuntele jos esim haluaisin jutella vakavasta tilanteesta. Alkaa heti syyttelemään minua mahdollistajjaksi. "Olemme sinun kanssasi tämä asia käsitelty, etkä käsitä." Ok, käsitän että olen ollut mahdollistaja mutta alan toipumaan siitä. Kun soitan haluan vain jutella jonkun kanssa kun on tapahtunut jotain rajua. Olen yksinäinen ihminen ja auttaa kun voin käsitellä pahan tapahtuman läpi. Kyllähän yleensäkin suositellaan traumaattisen asian jälkeen keskusteluapua.
En kokonaan halua katkaista välejä käyttäjäänkään. Alkaa tuntua erikoisellta tämä puhelinauttajan käytös. Ihan kuin soittaisin ja miettisin mitä on 1+1. Ensimmäisellä kerralla hän suopeasti kertoo sen olevan 2. Kun seuraavalla kerralla, kun on ollut kamalaa ja soitan, niin hän raivoaa, että olen kertonut sen olevan 2. Tai jos ylipainoiselle kerran kerrotaan, syö vähemmän ja liiku enemmän, niin se riittää.
Nämä riippuvuusongelmat on vaikeita. Tuntuu jotenkin epätodelliselta tämä puhelinauttajan käytös. Ymmärrän hänen pointtinsa, mutta hän ei mun mielestä ihan ole kartalla. Ei auttajan kuulu raivota puhelimessa, enkä kovin usein soita.
Tulee ajatelleeksi että miksi hän sitä työtä tekee. Hänen mielestään päihdeongelmaiset ovat hyväksikkäyttäjiä ja kamalia. Jotain traumoja silloin on itselläänkin. Ja tänne soittavat myös käyttäjät, miten hän pystyy heitä auttamaan.
|