Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turunseutu, apua! Kirja Lähikaupan vaimo, kirja

LähettäjäMuratan kirja 
Päivämäärä:   5.11.24 15:30:50

ilijan sukunimi Murata.

Onko sulla tää vuokrattavaksi mulle tän kun vikaan päivään asti? Noudan Föli -yhteyksien päästä, Turku ja naapurikaupungit. Tämä on opiskelujen lukupiirikirja. Lukupiiri on 25.pv. Ei ole Vaskissa hetkeen saatavilla. Olen sijalla 3 jonottamassa vasta.

Re: Turunseutu, apua! Kirja Lähikaupan vaimo, kirja

LähettäjäMuratan kirja 
Päivämäärä:   5.11.24 15:31:14

Niin että laita mulle viesti jos voit vuokrata.

Lähettäjä: huom 
Päivämäärä:   5.11.24 15:33:11

Jos joku vuokraa kirjaston kirjan, ota kirjasta sensuuruinen "vuokra", joka kattaa kirjan hinnan jos se ei palaudu.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   5.11.24 17:43:36

Kirjaston kirjan ollessa kyseessä, en tietenkään maksa senttiäkään. :D Johan se nyt oli selvää huom :llekin. Mitä kuluja siitä on vastapuolelle koitunut? Jep.

En itseasiassa tajunnut että joku lainaisi kirjaston kirjan minulle:D Sopii kyllä, kunhan näytät että siinä on aikaa jäljellä tän kuun loppuun.

Palautuksesta ei tarvi olla huolissaan, olen tuleva kirjastolainen. Voin videoida palautuksen ja kuitin Turun pääkirjaston vastaanoton automaattiin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.11.24 17:46:48

Kirjannimi on Lähikaupan nainen. Hae kirjastosta. Vai tarviitko referaatin ko opuksesta? Olen lukenut tuon.

Päivämäärä:   5.11.24 17:52:35

"Tämä pieni kirja tuntuu jakavan reilusti mielipiteitä. Osasin siis odottaa hieman erikoisempaa lukukokemusta, kuten japanilaisten kirjailijoiden kirjat toki usein muutoinkin ovat. Ihan väärään en osunutkaan.

Kirja kertoo Keikosta, joka on sosiaalisesti varsin kyvytön ja mietinkin, olisiko hänellä lievää autismia tai aspergeria? Keiko ei oikein ymmärrä ihmisten välisiä suhteita ja onkin kehittänyt itselleen selviytymisstrategian, jossa muokkautuu ympärillä olevien ihmisten mukaan. Muuntaa puhetyyliään, hankkii tietynlaisia vaatteita ja samanlaisia meikkejä kuin kollegalla ollakseen erottumatta liikaa. Hän ei tunnu oikein itsekään tietävän, kuka tai mikä on, mutta tietää olevansa muiden silmissä outo ja yrittää kätkeä omaa osaamattomuuttaan ihmisten parissa.

Keiko työskentelee lähikaupassa, japanilaisessa kombini-myymälässä ja viihtyy työssään. Töissä, toisin kuin Keikon elämässä muuten, on selkeät raamit ja ohjeet jokaiseen tilanteeseen ja käytäntöön. Kuumana päivänä varataan asiakkaille kylmiä juomia riittävästi ja yritetään lyödä edellisiä myyntiennätyksiä suosittelemalla ahkerasti. Kaikki tapahtuu tietyllä, tarkalla kaavalla ja säännöillä, joihin on helppo nojata.

Kirjasta ei voi kertoa oikein muuta paljastamatta enempää, mutta minä pidin tästä. Oli sopivan nopealukuinen, outo ja erikoinen kirja. Japanilaisissa kirjoissa on usein oma tunnelmansa, niin myös tässä."

Tässä ajatukseni kirjasta. Lukemisesta on jo vuosia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 17:53:10

Millä aloittaja hakee sen kirjastosta kun sitä ei siellä ole?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   5.11.24 17:54:19

Hups, tosiaan nainen kyseessä, ei vaimo!

Johan sanoin Ällö, että sitä ei ole Varsinais-Suomen kirjastoissa tällä hetkellä vapaana. (Juu, hain kyllä oikealla nimellä) Niin mitä meinasit minun hakevan, kun tämä pitää lukea?

En referaatilla mitään tee, senkin jo kirjoitin, että mitä varten tarvitsen.

Päivämäärä:   5.11.24 17:56:59

Noh, luulisi Turun kokoisessa kaupungissa uudehkon kirjan tulevan aika pian. Pk-seudulla varausjono liikkuu viikossa kymmenillä teoksilla. Toi on ohut kirja, luet sen yhdessä illassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.