Lähettäjä: Laillista?
Päivämäärä: 5.11.24 11:05:37
Olen liemessä kunnan eläinlääkärin kanssa, enkä ole kuulemma ainoa.
Tilasin siis hevoselleni raspauksen vuosi sitten kyseiseltä eläinlääkäriltä, enkä pääse tästä enää eroon.
Tiedän, että hevoseni hampaat ovat täysin kunnossa, koska ennen tätä se on käynyt hampaisiin erikoituneen ell luona raspauksissa, eikä mitään vikaa ole koskaan löytynyt. Nyt tämä nuori ja ilmeisen kokematon eläinlääkäri on saanut päähänsä, että hevoseni hampaat ovat sellaisessa kunnossa, että ne on raspattava kolmen kk välein mikä on älytöntä, koska ennen on riittänyt kerran vuodessa ja mitään ongelmaa ei ole, hevonen syö normaalisti, suu ei haise eikä kiukuttele kuolaimeen.
Lääkäri ei edes perustele mitenkään ymmärrettävästi tätä tiheää raspauksen tarvetta vaan kyseenalaistaessani sen, uhkasi tehdä elsun mikäli en hoidata hevosen suuta hänen vaatimansa 3kk välein. Hän varaa itse minulta edes kysymättä ajan jo valmiiksi seuraavaa raspausta varten ja ilmoittaa tulevansa silloin ja muistuttaa mahdollisesta elsusta. Lisäksi hinta on noin puolet kalliimpi kuin muilla kunnan ell, melkein sama kuin erikoislääkäri jota käytin ennen.
Nyt pelkään sekä elsua, että sitä, että hevoselta loppuu hampaat jatkuvan raspauksen vuoksi ja sitä, että jos teen virallisen valituksen omalla nimelläni, joudun jollekin mustalle listalle enkä saa ketään lääkäriä paikalle hätätapauksessa jos olen ns hankala asiakas.
Jollekin talleille kuulemma kyseinen lääkäri on jo kieltäytynyt menemästä jopa päivystysaikana, jos on saanut negatiivista palautetta joltakin tallin asiakkaista, ei siis välttämättä edes siltä, joka eläinläkäriä pyytää.
Miten päästä tästä ell eroon mahdollisimman helpolla? Kaikki on tallissa hyvin, joten elsu ei sinänsä haittaa, mutta ei innostakaan koska saattaa antaa väärän kuvan vieraille ja aiheen negatiivisiin juoruihin.
Otetaanko asia tosissaan jos ilmoittaa nimettömästi esimerkiksi aviin tai ruokavirastoon?
Kunnassa on todella huonosti saatavilla ja vähän eläinlääkäreitä, siksi moni on joutunut turvautumaan tähän lääkäriin joka ilmeisesti on keksinyt hyvän keinon rahastaa turhilla raspauksilla, muuta syytä en toimintaansa keksi.
|