Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ell toiminta

Lähettäjä: Laillista? 
Päivämäärä:   5.11.24 11:05:37

Olen liemessä kunnan eläinlääkärin kanssa, enkä ole kuulemma ainoa.
Tilasin siis hevoselleni raspauksen vuosi sitten kyseiseltä eläinlääkäriltä, enkä pääse tästä enää eroon.
Tiedän, että hevoseni hampaat ovat täysin kunnossa, koska ennen tätä se on käynyt hampaisiin erikoituneen ell luona raspauksissa, eikä mitään vikaa ole koskaan löytynyt. Nyt tämä nuori ja ilmeisen kokematon eläinlääkäri on saanut päähänsä, että hevoseni hampaat ovat sellaisessa kunnossa, että ne on raspattava kolmen kk välein mikä on älytöntä, koska ennen on riittänyt kerran vuodessa ja mitään ongelmaa ei ole, hevonen syö normaalisti, suu ei haise eikä kiukuttele kuolaimeen.
Lääkäri ei edes perustele mitenkään ymmärrettävästi tätä tiheää raspauksen tarvetta vaan kyseenalaistaessani sen, uhkasi tehdä elsun mikäli en hoidata hevosen suuta hänen vaatimansa 3kk välein. Hän varaa itse minulta edes kysymättä ajan jo valmiiksi seuraavaa raspausta varten ja ilmoittaa tulevansa silloin ja muistuttaa mahdollisesta elsusta. Lisäksi hinta on noin puolet kalliimpi kuin muilla kunnan ell, melkein sama kuin erikoislääkäri jota käytin ennen.
Nyt pelkään sekä elsua, että sitä, että hevoselta loppuu hampaat jatkuvan raspauksen vuoksi ja sitä, että jos teen virallisen valituksen omalla nimelläni, joudun jollekin mustalle listalle enkä saa ketään lääkäriä paikalle hätätapauksessa jos olen ns hankala asiakas.
Jollekin talleille kuulemma kyseinen lääkäri on jo kieltäytynyt menemästä jopa päivystysaikana, jos on saanut negatiivista palautetta joltakin tallin asiakkaista, ei siis välttämättä edes siltä, joka eläinläkäriä pyytää.
Miten päästä tästä ell eroon mahdollisimman helpolla? Kaikki on tallissa hyvin, joten elsu ei sinänsä haittaa, mutta ei innostakaan koska saattaa antaa väärän kuvan vieraille ja aiheen negatiivisiin juoruihin.
Otetaanko asia tosissaan jos ilmoittaa nimettömästi esimerkiksi aviin tai ruokavirastoon?
Kunnassa on todella huonosti saatavilla ja vähän eläinlääkäreitä, siksi moni on joutunut turvautumaan tähän lääkäriin joka ilmeisesti on keksinyt hyvän keinon rahastaa turhilla raspauksilla, muuta syytä en toimintaansa keksi.

Re: Ell toiminta

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.11.24 11:08:12

Sanot vain, että suu hoidetaan paikassa x.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   5.11.24 11:09:56

Eihän nyt kukaan voi vaatia sua käyttämään pelkästään hänen palveluitaan. Ilmoittaisin lekurille, että jatkossa hampaat hoitaa toinen eläinlääkäri.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.11.24 11:10:10

Onko tämä provo? Pakko olla?

Jos ei, ilmoitat eläinlääkärille ystävällisesti että hampaat hoitaa jatkossa toinen ell ja kiität yhteistyöstä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.24 11:33:54

Eikö kunnanell kieltäytyminen päivystystyöstä ole laitonta?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   5.11.24 11:36:35

Tästä on luettavissa ainoastaan se, että hevosesi suu on karmeassa kunnossa ja olet laiminlyönyt sen hoidon.

Päivämäärä:   5.11.24 11:36:53

Siis mitä ihmettä, missä näin toimitaan? Peruutat hänen ajan ja sanot, että käytät hevosta toisella ellillä. Ja sano, että hän on muuten täysin vapaa tässä maassa tekemään hevosestasi elsun jos niin haluaa, että siitä vaan.

Lähettäjä: Sipi 
Päivämäärä:   5.11.24 11:38:02

Onko teillä erikseen valvontaell vai kunnan ellillekö tehdään ilmoitus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 11:40:56

Sanoisin, että hampaat on hoidossa toisella eläinlääkärillä ja valvontaelli on tervetullut asian tarkastamaan jos huolettaa, mutta että sinä et enää käytä tämän kyseisen henkilön palveluita ja tontille ei ole enää tulemista, kiitos ja hei.

Lähettäjä: k4t 
Päivämäärä:   5.11.24 11:41:10

Kunnaneläinlääkärin esihenkilö löytyy yleensä kunnan/kaupungin ympäristötoimesta tai alueen eläinlääkäreistä on ns. vastuu/yhteyshenkilö. Avaisin keskustelua asiallisesti siihen suuntaan.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   5.11.24 11:41:25

Keskustele kunnolla tämän eläinlääkärin kanssa ennenkun alat kirjoitella tällaisia tänne!

Päivämäärä:   5.11.24 11:43:58

Siis pelkään nyt lähinnä tuolla aiheettomalla elsulla uhkailua, en jaksaisi sellaista rumbaa ja kuten kerroin hän kirjoittaa kalenteriinsa uuden ajan kysymättä ja olen huono siinä vaiheessa enää vääntämään vastaan. Se ei ole uutta ettei täällä eläinlääkärit tule etenkään yöpäivystyksissä, mutta tämä ei tule ihan omien sanojensa mukaan naamakertoimen perusteella. Mieluummin hoitaisin asian niin, että saisi jonkun huomautuksen ylemmältä taholta eikä minun tarvitse alkaa riitelemään suoraan tämän henkilön kanssa, koska ilman riitaa hänelle ei vain sanota, että kiitos mutta vaihdan lääkäriä. Ja olisikin provo, mutta en ole ainoa jolle hän tätä tekee.

Päivämäärä:   5.11.24 11:45:22

Käytä heppasi muualla ja jos tulee, niin kuvaa käynti ja lähetä video sille spesialistille :D

Päivämäärä:   5.11.24 11:46:11

Normaalisti olen ellien puolella ja pidän asiakkaita outoina jos pelkäävät elsua, mutta eihän noin voi toimia!

Päivämäärä:   5.11.24 11:46:14

Joo, hevonen on käynyt ennen Karmalla joka todennut hampaat ja purennan hyväksi ja kyseessä nuori hevonen, joten todellakin uskon suun olevan kunnossa ja että minua koitetaan nyt rahastaa ja vedätetään kunnolla.

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   5.11.24 11:49:01

0/5 eikai kukaan voi olla oikeasti noin avuton..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.11.24 11:49:39

Kannattaa olla yhteydessä muihin asiakkaisiin, ja yhdessä lähteä viemään asiaa eteenpäin. Loppuu hommat äkkiä, jos ei asiakkaita ole.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   5.11.24 11:52:09

Kun alkaa kaivaa kalenteria esiin niin sanot että ainii me varattiinkin ensi kerraksi aika Karmalle niin katsotaan hommaa kuntoon, mä soittelen sit kun on taas tarve varata aikaa, kiitti moi!

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   5.11.24 11:59:48

Suun tilanne voi muuttua nopeastikin. Eli vaikka suu on ollut kunnossa ei se välttämättä enää ole. Aika harvalle hevoselle toisaalta riittää kerran vuodessa raspaus. 6-8kk enemmänkin normaali väli. Toki, jos purentaa joutuu korjaamaan, niin 3kk voi olla perusteltu. Toki ell pitäisi tämä pystyä kertomaan. Miksi et käyttäisi uudestaan hevosta hampaisiin perehtyneellä ell:llä ja tälle toiselle ell:lle voi ilmoittaa, että tekee elsun, jos näin parhaaksi katsoo? Itse en enää suostu viemään muuta kuin hampaisiin erikoistuneilme, kun tuntuu työ olevan aika kosmeettinen muutoin.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   5.11.24 12:05:23

Ehkäpä tämä ell ei oikeasti osaakaan raspata niitä hampaita ja sen takia niitä pitää nysvätä kolmen kuukauden välein.

Päivämäärä:   5.11.24 12:14:11

Tekisin itse niin että varaisin ajan jollekin spesialistille, kertoisin hänelle tilanteen ja pyytäisin lausunnon. Sen jälkeen välittäisin tämän lausunnon sekä ell että hänen esimiehelleen ja kertoisin että hevosen hampaat hoidetaan jatkossa paikassa x. Jos kaikki asiat on kunnossa on elsua turha pelätä. Varsinkin jos on spesialistin lausunto esittää että hampaiden hoitoa ei ole laiminlyöty en näe ongelmaa.

Tarinan uskon kyllä todeksi, meillä oli vähän samantyyppinen eläinlääkäri tällä alueella. Onneksi oli saanut jo sellaisen maineen että itsekin sain päivystävän käymään naapurikunnasta kun kerroin tästä meidän päivystävästä, oli tuttu tapaus ja kertonut asian eteenpäin jonnekin ylemmälle portaalle.

Päivämäärä:   5.11.24 12:25:46

Kiitos vinkeistä, varaan ajan kokeneelta lääkäriltä lausuntoa varten. En usko, että vasta valmistunut lääkäri olisi esimerkiksi Karmaa pätevämpi, etenkin kun ei tosiaan osaa sanoa selkeää syytä noin tiheälle raspauksen tarpeelle, lisäksi minulla on ollut hevosia 30 vuotta joten uskon osaavani sanoa, jos suussa on jotain todella pahasti vialla. Otan selville kuka on esihenkilö ja laitan sähköpostia asiasta.

Päivämäärä:   5.11.24 12:28:41

Lisäyksenä vielä että lausuntoon kannattaa tosiaan pyytää maininta myös siitä hoitovälistä, onko se sitten 1 vai 2 kertaa vuodessa mutta kolmen kuukauden välein ei varmasti tarvitse minkään hevosen hampaita kuluttaa.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   5.11.24 13:53:44

Viet seuraavaan hoitoon klinikalle / eri ell ja pyydät todistuksen ettei mitään hoidettavaa ole. Ärsyttäviä nuo, tiedän hyvin, meidän kylän ell ei kukaan enää käytä, kun juoruaa asiakkaiden asiat kylillä, levittelee juttuja meidänkin tallin muutamista asiakkaista ja tuntuu myös laskuttavan ihan vapaalla kaavalla noi käynnit osalta eri maksua..

Lähettäjä: Kiva 
Päivämäärä:   5.11.24 14:54:21

On provo ja huono sellainen.

Lähettäjä: Fakta 
Päivämäärä:   5.11.24 15:09:38

Oliskin provo, tiedän ellin ähes varmaksi ja aloittaja ei ole ainoa uunotettu. Nimiähän täällä ei saa sanoa, mutta toimii länsirannikolla ja alkaa tosiaan olla asiakkaat jo kortilla. Esimiehelle turha valittaa, jää kohta eläkkeelle eikä viitsi ottaa enää mihinkään kantaan. Itse soittaisin Aviin ja kysyisin sieltä neuvoa.

Päivämäärä:   5.11.24 15:31:51

Meillä taas ihan osaava kunnan ell kävi raspaamassa, putsasi diasteeman ja sanoi, että kannattaa käyttää jatkossa klinikalla hoidattamassa. Ei mitään lisäaikojen varailua tai elsuja. Itsekin veisin klinikalle ja pyytäisin lausunnon.

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   5.11.24 15:56:49

Sanoisin itse että hevosen hampaita hoitaa jatkossa hampaisiin erikoistunut El.

Päivämäärä:   5.11.24 16:00:40

Jep. Peruisin nyt tulevan ajan ja sanoisin että hevosen hampaita hoitaa hommaan perehtynyt lääkäri.

Lähettäjä: Hille 
Päivämäärä:   5.11.24 16:38:20

Kyllä mulla vähän korvaan särähtää aloittajan "mullan on ollut 30 vuotta hevosia ja uskoisin tietäväni jos hampaissa on vikaa"-lausunnot. Ei, et tiedä. Ja jos hevosella on paska purenta, niin valitettavasti hoitoväli voi olla lyhyt.

Vie nyt Karmalle se, tai jollekin muulle. Ilmoita kirjallisena, että et halua enää käyttää hänen palveluitaan koska hän uhkailee sinua asiattomasti. Välitä sama viesti hänen esihenkilölleen.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   5.11.24 18:00:31

Missä on kunnaneläinlääkärillä niin paljon aikaa että ehtii 3kk välein käymään samaa eläintä raspaamassa?

"LähettäjäFakta
Päivämäärä5.11.24 15:09:38
Oliskin provo, tiedän ellin ähes varmaksi ja aloittaja ei ole ainoa uunotettu. Nimiähän täällä ei saa sanoa, mutta toimii länsirannikolla ja alkaa tosiaan olla asiakkaat jo kortilla. Esimiehelle turha valittaa, jää kohta eläkkeelle eikä viitsi ottaa enää mihinkään kantaan. Itse soittaisin Aviin ja kysyisin sieltä neuvoa"
^^ tästä tulee kyllä oma alueeni mieleen, mutta en kyllä keksi kuka kelleistä voisi olla tällainen. Viittaako fakta siis alueeseen jossa 5 kell, 1 val.ell ja johtaja?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.11.24 18:36:28

Kyllä meillä kunnanell on ehtinyt hoitamaan hammasongelmaista 3kk välein. Ne ongelmat näki kyllä itsekin suuhun katsomalla, vaikkei ell papereita ole. Onko aloittaja saanut kyseiseltä eläinlääkäriltä hammaskartan jokaisesta hoidosta ja selvityksen mitä kaikkea on vialla?

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   5.11.24 20:36:11

Klinikalle veisin ja pyytäsin lausunnon hampaiden kunnosta.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.11.24 21:11:44

Mä laittaisin viestin " vein erikoislääkärille jo aiemmin, koska olin huolestunut onko purennassa ongelmia. Tässä hänen lausunto liitteenä, jatkan hoidattamista siellä"
Ja jos ton kanssa joudut tekemisiin niin aina todistaja mukaan että saat tuo kiristämisen todistettua jos joudut tekemään virallisen valituksen. Ja puhelut voi nauhoittaa. Sit valitus vaille jos vielä kiristää.

Päivämäärä:   5.11.24 21:16:05

kuuluu samaan kastiin erään orivedellä olevan ell kanssa. kyllä näitä hulluja riittää...

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   5.11.24 21:17:19

Siis mitä ihmettä?
Eikö heille riitä niitä " oikeita" töitä?

Päivämäärä:   5.11.24 21:49:43

Olen muotoillut sähköpostin esihenkilölle ja saanut luvan kertoa myös kaverin tapauksesta, jossa eläinlääkäri ei tullut päivystyksessä jonkun toisen tallilaisen vuoksi. Hammastarkastuksen yritän varata naapurikunnan yksityiseltä kokeneelta lääkäriltä, joka on kirjoittanut minulle hyvin ammattimaisesti mm ostotarkastuspapereita.
Katsotaan, miten asia sitten etenee minun osaltani, toivon että muut uskaltaisivat tehdä ilmoitusta myös, jotka ovat kokeneet samaa. Toiminta on aivan epäeettistä ja
minusta on moraalitonta kiristää elsupelotteella asiakkaaksi.

Lähettäjä: äh 
Päivämäärä:   5.11.24 22:39:09

Jos uhkailee niin voit tehdä (tee!) ilmon jo ihan ylemmäskin eteenpäin. Ketään ei saa uhkailla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.