Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jaksatko puhua töiden jälkeen puhelimessa?

Lähettäjä: Ylva 
Päivämäärä:   5.11.24 09:50:53

Mies ihmettelee kun en yleensä koskaan vastaa puhelimeen jos joku soittaa silloin kun olen juuri saapunut töistä kotiin. Tarvitsen pari tuntia omaa huilausaikaa kuormittavan työpäivän jälkeen ja en todellakaan jaksa jaarittelu puheluita niiden jälkeen. En muutenkaan pidä puhelimeen puhumisesta. Usein soittaja on joko joku ystävä tai siskoni. Monesti ilta venähtää kokkailun, koiran hoidon ja kotiaskareiden merkeissä eikä enää myöhään illalla tule soitettua takaisin. Tiedän, että tämä on soittajaa kohtaan inhottavaa mutta kun ei vain jaksa eikä ole aikaa. Sitten kun puhun puhelimessa haluan keskittyä rauhassa siihen puheluun ja toisen kanssa keskusteluun. Itse en osaa tehdä samaan aikaan mitään kun puhun puhelimeen ja ainut aika on silloin kun lähden koiran kanssa lenkille ja silloin haluan nauttia hiljaisuudesta ja koiran kanssa puuhastelusta. Tiedostan itsessäni hyvin paljon introvertin piirteitä :D

Re: Jaksatko puhua töiden jälkeen puhelimessa?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   5.11.24 10:04:47

Toki. Jos tarvitsen käsiä vaikkapa kokkailuun, niin puhun kaiuttimella tai headsetillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.24 10:11:00

Napit korvissa jaksan kyllä. Osaan helposti puhua ja touhuta samaan aikaan kunhan kädet on vapaana.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   5.11.24 10:14:14

Mä puhun töissä niin paljon puhelimessa, että en jaksa turista jonninjoutavia kenenkään kanssa puhelimessa. Sitten jos joku tulee vaikka kahville niin livenä jaksan kyllä jutella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.24 11:15:30

En jaksa puhua pelkästään puhelimessa. Se vie liikaa aikaa vähäisestä vapaa-ajastani. Puhun kyllä mielellään puhelimessa jonkun tekemisen ohessa jolloin se ei kuluta aikaani, eli vaikka autolla ajaessa, koiran kanssa lenkkeillessä tai karsinoita siivotessa.

Lähettäjä: 424 
Päivämäärä:   5.11.24 12:30:33

En. En jaksais edes töissä puhua. Töissä kyllä puhun puhelimeen, koska on pakko hoitaa joitain asioita puhelimitse. Mieluummin hoidan kyllä töissäkin asiat sähköpostilla, Teams-viestillä tai WA:lla. Ja joo olen ihan aikuinen :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.11.24 12:43:11

Vastaan aina, kun joku minulle soittaa. Minulle ei soita kukaan vain jutellakseen, vaan silloin on kyseessä joku ihan asia, yleensä joko pikaisia toimenpiteitä tai sen verran monimutkaista suunnittelua vaativa, ettei hoidu viestitse. Jos kyseessä on perheenjäsen, asua voi olla vakavakin, esimerkiksi sairastuminen.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   5.11.24 12:44:31

Kyllä jaksan. Mulla on aina aikaa mun ystäville ja perheelle. Puhun mielelläni puhelimessa, valitettavasti kun ei nähdä kovin usein etäisyyksien takia. Enkä ole todellakaan ekstrovertti.

Vastaan kyllä kaikille puhelimeen, paitsi aloittajan kaltaisille, jotka huvikseen jättävät vastaamatta. Heille en välttämättä vastaa ja soittelen takaisin joskus viikkojen päästä, jos huvittaa.

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   5.11.24 13:00:35

Me yleensä aina ystävien kanssa sovitaan erikseen, että hei mulla on asiaa, soitellaanko torstaina klo x ? Näin on kaikille helpompaa.

Yllätyspuheluita en jaksa, enkä halua.

Lähettäjä: Nonparelli 
Päivämäärä:   5.11.24 13:04:14

Minua ystävien kanssa puhuminen taas palauttaa. Parhaan ystävän kanssa soitellaan melkein joka päivä ihan vaan vaikkei olisi asiaakaan :) Puhutaan samalla kun ajaa vaikka työmatkaa, on lenkillä, tekee jotain kotihommia tms tms (napit korvissa, niin ei rajoita tekemistä). Sitten arjessa on toki myös sitä ihan omaa aikaa ”varattu” erikseen esim mieheni kanssa olemiseen ja tallilla oloon, jolloin en toki puhele puhelimessa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.11.24 13:11:41

Nykään jaksan mutten tykkää jaarittelusta.
Sanotaan asia mitä on ja vaihdetaan kuuluiset. Entisessä työssä jouduin puhumaan koko päivän puhelimessa ja oli kaiken lisäksi useampi linja eli lähes tauotta soi puhelin jos ei oma niin työkavereiden.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.11.24 13:23:46

"Vastaan kyllä kaikille puhelimeen, paitsi aloittajan kaltaisille, jotka huvikseen jättävät vastaamatta. Heille en välttämättä vastaa ja soittelen takaisin joskus viikkojen päästä, jos huvittaa."

Mistä sinä voit tietää kuka jättää huvikseen vastaamatta ja kuka siksi, että ei satu kuulemaan puhelinsoittoa tai on tekemässä jotain jonka takia ei pysty vastaamaan? Vai ajatteletko olevasi niin tärkeä, että jokainen, aina, vastaa heti kutsuusi muista käsillä olevista töistä välittämättä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.11.24 16:33:52

Ihmettelisin minäkin.

Vaikka en töiden jälkeen jaksaisi oikeastaan yhtään mitään, niin vastaan kyllä puhelimeen, jos jollain on asiaa.

Hoidan puhelut mieluiten siivotessa tai lenkillä, touhuilun lomassa saa keskustelut hoidettua sujuvasti samalla. Sohvalle päästyä voi sitten keskittyä läsnäoleviin tai ihan vain itsekseen nollaamiseen. Siitä vähän ärsyynnyn jos joku soittaa päästyäni sänkyyn peiton alle, siinä kohtaa ei enää jaksaisi yhtään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.