Lähettäjä: - - -
Päivämäärä: 5.11.24 18:23:25
Ap, ei sitä keskustelua enää ole. Mutta lyhyesti tapaus oli sellainen, että työkkärin täti sanoi että minun pitää mennä työllisyyttä edistävälle kurssille. Tämä ok. Täti luetteli kursseja, joista kiinnostuin useammastakin, koska niille minun oli mahdollista päästä mukaan ja yksi olisi voinut olla jopa hyödyllinen. Kun täti kuuli tämän, hän määkäisi minun menevän sille kurssille, joka osuu työajalleni ja joka ei ole etäkurssi. Ja röhönaurun säestämänä ulvoi, ettei ole hänen ongelmansa. Kurssi oli vieläpä alkamassa "heti" eli minun olisi pitänyt jättää yli puolet kuukauden sovituista työtunneista tekemättä ihan tuosta noin vain.
Otin yhteyttä kurssin järjestäjään, joka ihmetteli, miksi tulen juuri sille kurssille, koska se on sellaisille, jotka eivät ole olleet vuosikymmeniin töissä ja heille lähinnä mietitään kuntoutusta tai pajatoimintaa ja ohjataan muutenkin avun piiriin. Ei siis työssäkäyville raittiille perheen vanhemmille suunnattu kurssi ollenkaan. Lopulta sovimme, että "käyn" kurssin katsomalla youtube-videoita ja pidetään puhelinpalaveri ja suoritan pari korttia veronmaksajien rahoilla. Työkkärin täti oli tyytyväinen ja tosiaan sain sitten sen yhdeksän euroa päivässä kun omaan tahtiin katselin videoita ja kävin ne korttikoulutukset etänä.
Nyt mulla kai alkaa kokopäivätyö, mutta jos vielä joudun työkkärin kanssa asioimaan niin aion vanhoilla itseni uudelleen näille kursseille ja kirjoittelen oikein komeita työpaikkahakemuksia seudun firmat täyteen.
|