Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuka tollukka laittaa banaanit kaupassa pussiin?

Lähettäjä: bani 
Päivämäärä:   4.11.24 21:27:10

:D Tuli ilmi tuosta toisesta ketjusta että jollakulla älli on hukassa myös hedelmäosastolla:D

Koita nyt tollukka tajuta. että banaanin pussittaminen on sama kun pitäisit silmälasikotelolla koteloa :D

Kaikkia se banaani elättää.

Re: Kuka tollukka laittaa banaanit kaupassa pussiin?

Lähettäjä: nakkena 
Päivämäärä:   4.11.24 21:27:50

Ne varmaan syö kuorineen ne ja pelkää pöpyleitä.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   4.11.24 21:32:58

Moi miekkosnainen XDDD

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 21:37:38

Mun äiti. Tai joskus laittoi. Sanoin siitä sille niin ei ainakaan mun nähden ole laittanut enää :D

Lähettäjä: >>> 
Päivämäärä:   4.11.24 21:39:28

Minä. Kerään pussiin yksittäisiä irtonaisia banaaneja, joita ihmiset on riipinyt irti isommista nipuista tai ottaessaan kahden banaanin pareista vaan toisen, sillä nämä yksittäiset jäävät usein hävikkiin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.11.24 21:41:00

Niissä on usein tahmaa. Ja pussi on hyvä kissan jätöksille.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   4.11.24 21:43:23

Kyllä laitan pussiin, en halua niiden tahmivan muita ostoksiani.

Päivämäärä:   4.11.24 21:45:21

Ostan yleensä sinkkubanaaneja, pitäisikö ne kaikki punnita sitten erikseen? Helpommalla pääsee kun laittaa pussiin.

Päivämäärä:   4.11.24 22:00:41

varmaan samoja ihmisiä, jotka ottaa sille yhdelle sitruunallekin muovipussin.

Päivämäärä:   4.11.24 22:02:22

Katsoin ihan samaa joku päivä, eipä ole ennen tullut vastaan!

"Lähettäjä.

Päivämäärä4.11.24 21:45:21

Ostan yleensä sinkkubanaaneja, pitäisikö ne kaikki punnita sitten erikseen? Helpommalla pääsee kun laittaa pussiin"

No ei. Punnitset kaikki samalle hintalapulle ihan normaalisti, ei tarvitse ruveta pussien kanssa säätämään tai pelleilemään laittamalla jokaiseen oma etikettinsä.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   4.11.24 22:02:32

En ota sitruunallekaan MUOVIpussia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.11.24 22:05:16

Laitan aina pussiin. En halua että sotkevat muita tavaroita, ostan usein vain kaksi tai kolme ja irtonaisina, valitsen aina erikseen ellei satu nipusss olemaan useampi hyvännäköinen

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.11.24 22:18:31

Mä laitan aina, siitä saa hyvän pussin hetkeksi käyttöön ja ostan usein myös irrallisia banaaneja enkä halua niiden pyörivän holtittomasti kärryn/korin pohjalla.

Lähettäjä: oho! 
Päivämäärä:   4.11.24 22:21:26

Kerrankin miekkosnainen on oikeassa!

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   4.11.24 22:24:07

Aika hiton moni. Valitettavasti.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   4.11.24 22:41:45

Pussit tulevat kissankakka- tai roskapusseiksi. Ei tarvitse koskaan ostaa mitään muovipusseja

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   4.11.24 22:46:35

Todellakin laitan. Banaanit on yleensä kosteita, ja käyn kaupassa pyörällä yleensä kotimatkalla. En todellakaan laita niitä märkiä banaaneja reppuun läppärin ja papereiden joukkoon

Lähettäjä: Ah 
Päivämäärä:   5.11.24 04:36:07

Ei ne paljoa tarvitse painetta kun joku sauma poksahtaa auki.

Päivämäärä:   5.11.24 07:35:51

Yleensä laitan pussiin ja nimenomaan sen tahman takia. Miten joku jaksaa edes miettiä näin pieniä juttuja. Isompi synti on varmaan edes ostaa niitä kaukaa kuskattuja etelän hedelmiä. Porkkanan järsiminen olisi paljon ekologisempaa. Aina löytyy parannettavaa kun aletaan kyttäämään toisten valintoja.

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   5.11.24 07:36:47

.: kun pääsee nimittelemään toisia, niin mikään syy ei ole liian pieni.

Päivämäärä:   5.11.24 07:38:40

Tietenkin ne laitetaan pussiin. Kuka tämmöistä edes miettii?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   5.11.24 07:45:13

Minä laitan aina

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   5.11.24 07:49:52

Minä laitan sinkkubanaanit aina pussiin - laitatteko te muut sitten ne 20 irtobanaania irrallisina kauppakassiin?

Lähettäjä: ****************** 
Päivämäärä:   5.11.24 08:17:15

Oon tollukka muuksi muutu kaikkea jaksatte kontrolloida. Jo on aikoihin eletty.
Kansalaisaloite ei banaaneja pussiin.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   5.11.24 09:19:33

Minä ostan niin paljon kerralla, että juuri saa pussin sidottua kiinni. Ja tietenkin pussiin, että on helpompi laittaa puntarille, ostoskärrystä kassahihnalle, muovipussiin ja kotona pöydälle.

Päivämäärä:   5.11.24 09:32:13

Monesti, ku nappaa tertun, niin siitä alkaa vinksottamaan joku banaani johonkk sujntaan ja kuori repeää ennen kotiinpääsyä, jos ei ole pussitettu. Lisäksi se on hyvä keino napata matkaan uusiokäyttöön niitä hedelmäpusseja.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   5.11.24 09:32:16

Mun mies laittaa koska sitten saa ilmaisen pussin :)

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   5.11.24 09:34:29

Minä laitan. Banaanit on yleensä tahmeita/kosteita, ja lisäksi ostan yleensä sinkkubanaaneja, joten helpompaa laittaa ne kaikki yhteen pussiin ja punnita siinä.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   5.11.24 09:36:10

Minun silmälasikotelollani on kotelo, millainen ällitollukka ei sellaista tajua?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   5.11.24 09:36:15

Niin ja laitan myös esim. kiivit pussiin, vaikka en niistäkään syö kuorta...

Päivämäärä:   5.11.24 09:42:21

Laitan pussin täyteen ,hygienia syistä käytän pussia.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   5.11.24 10:14:55

Samalla logiikalla ei appelsiineja yms tarvitse myöskään pussittaa. Olisiko kiva kun ostoskärryn pohjalla on paljon irtonaisia hedelmiä. Näytät kassalla punnituslappua yhden kyljessä ja myyjä haluaakin tarkistaa oletko punninnut oikein, jos kärryssä näyttää olevan liikaa hedelmiä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.11.24 10:27:18

Laitan useinkin koska ovat märkiä.

Päivämäärä:   5.11.24 10:59:57

"Näytät kassalla punnituslappua yhden kyljessä ja myyjä haluaakin tarkistaa oletko punninnut oikein, jos kärryssä näyttää olevan liikaa hedelmiä."

Sitten kasaat ne kaikki irtonaiset tahmaiset hedelmät myyjän syliin ja myyjä lähtee kiikuttamaan niitä vaa`alle. =D Voisi tulla myyjältä muutama kirosana.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   5.11.24 11:00:10

Ensinnäkin, banaanit ovat usein märkiä tai tahmaisia. Toisekseen, tiedättekö kuinka paljon myrkkyjä niissä kuorissa on? En erityisemmin halua niitä myrkkyjä ja tahmaa pitkin muita tuotteita. Ja ne pussit uusiokäytetään kyllä roskille.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.11.24 11:05:05

Minä otan pussin banaaneille, koska se sama pussi menee eväspussiksi duuniin ja monesti myös koirankakkapussiksi sen jälkeen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.11.24 11:13:16

Minä, aina.

Ensinnäkin ne ostoskorit on aina ihan jossain ektoplasmassa, eli jos laitat banaanin paljaana sinne pohjalle, siirrät ne klähmät seuraavaksi omaan keittiöösi. Toisekseen ne banaanit saattaa räjähtää repussa. Kolmanneksi, tarvitsen niitä pikku muovipusseja kotona ja reissussa ihan kaikkeen. Roskapusseina, likapyykkipusseina, kenkäpusseina, eväspusseina, kierrätysmuovipusseina jne jne. :)

Päivämäärä:   5.11.24 11:18:40

Minä – tuen kotimaista muoviteollisuutta.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.11.24 11:23:47

"Minä – tuen kotimaista muoviteollisuutta."

Oikein.
Suomen muoviteollisuus valmistaa esimerkiksi eristysvillan harsoa ja lähes samaa tuotetta on myös vegaanien tee-pusseissa.

Lähettäjä: ärsykysymys 
Päivämäärä:   5.11.24 11:37:17

lAiTeTaaNkO pIeNeeN pUssIIn?

Lähettäjä: Teeri 
Päivämäärä:   5.11.24 23:44:49

En ole ikinä laittanut. Ei ole sattunut tahmaisia banaaneja, ei ole saumat poksahtanut eikä irtobanaanien punnitus ole tuottanut hankaluuksia.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.11.24 23:46:14

''Minä, aina.

Ensinnäkin ne ostoskorit on aina ihan jossain ektoplasmassa, eli jos laitat banaanin paljaana sinne pohjalle, siirrät ne klähmät seuraavaksi omaan keittiöösi. Toisekseen ne banaanit saattaa räjähtää repussa. Kolmanneksi, tarvitsen niitä pikku muovipusseja kotona ja reissussa ihan kaikkeen. Roskapusseina, likapyykkipusseina, kenkäpusseina, eväspusseina, kierrätysmuovipusseina jne jne. :)''

Sama, pussit menee aina hyötykäyttöön.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   5.11.24 23:48:07

Onko aloittaja tyytyväinen saamiinsa perusteluihin pussin käytöstä?

Lähettäjä: silleen 
Päivämäärä:   6.11.24 00:11:52

En käytä niitä muovipusseja pääsääntöisesti millekään. Kerään kaikki hedelmät, sipulit ja vihannekset ihan irralleen ostoskärriin.

Olen joskus nähnyt lähmäisiä banaaneja, mutta hyvin harvoin. Osuu ehkä pari kertaa vuodessa omalle kohdalle. Ainoa poikkeus kun saatan ottaa pussin hedelmille on ne kauppakäynnit joille olen eksynyt ilman ostoskassia. Ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa pussittoman tuotteen pöpöt. Eiköhän niitä pöpöjä tule vaikka mistä muualtakin. Olen jopa vähän hämmentynyt tän ketjun sisällöstä, että me pussittomat ollaan näin suuressa vähemmistössä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   6.11.24 00:38:58

Mistä te oikein ostatte banaanit? Kyllä ihan tosi harvoin ovat märkiä tai tahmaista.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   6.11.24 00:51:35

Heh: ainakin Prismassa jossa iso menekki niin eivät kerkeä kuivua siinä esillä ollessa. Ja siis joo ne banaanilaatikot on sisältä märkiä kuljetuksen ajan.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   6.11.24 05:32:03

Minä laitan pussiin.
Usein vieläpä keräilen irtonaisia banaaneja joita toiset asiakkaat ovat tertuista irti riipineet.
Ne pikkuset pussit(yleensä otan sen biohajoavan) on jatkokäytössä vielä kotona.
Joko biojätteelle,kissan kakkapussina tai muuhun tarkoitukseen.

Päivämäärä:   6.11.24 05:54:46

Minäkin ihmettelen että mistä porukka ostaa banaaninsa kun ovat klähmäsiä? En muista koska viimeksi sen osiin banaaneihin olisin törmännyt, edes prismassa.

Päivämäärä:   6.11.24 06:16:01

Kauppakassina pestävä kangaskassi kyllä sisäpuoli kassista likaantuu, pesen koneessa tarvittaessa.Isoja muovipusseja käytetä.Vähäistä muovikassejen kulutus.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   6.11.24 06:27:04

"ainakin Prismassa jossa iso menekki niin eivät kerkeä kuivua siinä esillä ollessa. "

Prismassa käyn minäkin ja tosi harvoin on banskut märkiä. Ja jotka on, ehtii kyllä kuivaa kärrissä ennen kuin pääsen kassalle asti.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   6.11.24 08:06:39

En oo ikinä törmännyt MÄRKIIN tai TAHMAISIIN banaaneihin ja ostan niitä monta kertaa viikossa :D

Missä iljettävässä kaupassa te käytte

No, en käytä pussia ja katson kyllä kieroon sellaisia, jotka käyttää. Voisivat vähän opiskella jotain mikromuovista. Ei taida paljon ympäristöasiat kiinnostaa. Jokin ruuvi puuttuu.

Päivämäärä:   6.11.24 08:22:36

Minulla silmät mullottavat kierossa kun kuulen jonkun luulevan kaikkien kestopussien olevan muovia. Saisivat opiskella.

Päivämäärä:   6.11.24 08:37:33

Eniten muovia tulee elintarvikepakkauksista. Paperipusseja käyttäisin jos olisi valinnan mahdollisuus.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   6.11.24 08:41:33

Hedelmät laitan pussiin ihan niissä olevien myrkkyjen takia. Ja banaaneista ostan niitä kypsiä niin ne voi poksahtaa ja tahmata kaiken. Mutta joka ikisen pussin käytän sitten roskapussina. Sekajätettä tulee niin vähän, että nuo on meillä parhaan kokoisia jätepussiksi. Toki välillä löytyy muutakin käyttöä. Ja kestokangaskassit sitten muuten ostoskasseina ihan joka paikassa. Myös vaateostoksilla. Ja pikamuotia en todellakaan osta tai muutenkaan turhaa. Aloittajan asenne kertoo vain siitä ettei ole vielä tajua kokonaisuudesta vaan puututaan johonkin täysin naurettavaan yksityiskohtaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.24 08:50:40

Ostan yleensä vain pari kerrallaan enkä ota pussia paitsi jos ovat märkiä.

Banaanit tulevat kauppoihin märkinä ja ne on märkiä ainakin pari tuntia hyllyyn laittamisen jälkeen. Meillä banaanit laitetaan esille aamulla, lisäksi välivuoro ja iltavuoro käyvät hevin läpi ja täydentävät tarvittaessa. (normaalipäivänä vähintään 1 täydennys, vilkkaana päivänä useampi)

Päivämäärä:   6.11.24 08:52:23

Mä kulutan vaatteet lopuksi ovat niin lahot tipahtaa pois reikäset pysty paikkailemaan.Ihmettelen kirppiksillä on uusia vaatteita joku tuhlaa ostaa vie kirppiksille vaikuta kestävälle kulutukselle.

Lähettäjä: bani 
Päivämäärä:   6.11.24 15:29:03

"Onko aloittaja tyytyväinen saamiinsa perusteluihin pussin käytöstä?"

Noo, perus aiheen ohittamista ja sivusta länkyttämistä tällä foorumilla. :D

(Itsekin ihmettelen tosin sitä, että mistä vi-tusta nää ostaa ne tahmaiset ja lähmäiset banaanit, kun en minä(kään) ole sellaisiin törmännyt koskaanm XD ihme tätyleitä ootte)

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   6.11.24 15:43:47

"Itsekin ihmettelen tosin sitä, että mistä vi-tusta nää ostaa ne tahmaiset ja lähmäiset banaanit"

Jos banaanit on pahvilaatikoissaan ja muoveissa niin kuin usein on jos ovat tarjouksessa eikä henkilökunta ehdi laittaa niitä esille, niin sellaiset ovat märkiä.

Päivämäärä:   6.11.24 16:14:57

Jos ostan banaaneja, niin ostan vain kypsiä, syöntivalmiita. En niitä raakoja, joita tarjolla olevat banaanit usein ovat. Nuo kypsät banaanit eivät kestä juurikaan painetta tai kolhuja ilman, että kuoret alkavat aueta ja tahmaa levitä, joten kyllä, käytän pussia.

Sellaiset raakilebanaanit voikin nostaa vaikka suoraan kärryyn, niiden kuoret eivät aukeile.

Lähettäjä: Viiru 
Päivämäärä:   6.11.24 17:06:14

Minä taas ostan aina raakoja, ellen nyt osta heti syöntiin, evääksi. Tästäkin olen täällä haukut saanut ja sitten illistellään naama ällistyksestä väärällään, kun en käy ruokakaupassa joka viikko.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   6.11.24 22:51:27

Minä!
Ja samoista syistä, mitä moni täällä jo maininnut.
En tosin ymmärrä mitä se aloittajalle ees kuuluu miten kukakin banaaninsa vie kotiin…
Ja kyllä joku voi sitten pienestä asiasta taas mielensä pahoittaa!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.11.24 23:04:08

En tiedä, en minä ainakaan. Varmaan pöpökammoiset ainakin. Enkä ole myöskään törmännyt märkiin ja tahmaisiin banaaneihin.

Päivämäärä:   7.11.24 06:35:06

Vetäsen turpiin jos mulle tullaan vi..lemaan pussien käytöstä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.11.24 06:52:45

Banaaneissa on usein kosteutta tai tahmeutta. Lisäksi ne on herkkiä poksahtamaan vähäisestäkin puristuksesta. Muovipussin käytöllä varmistan, ettei tule ylimääräistä sotkua. Jos ostan yhden yksittäisen juuri nyt syötäväksi, eikä tarvitse pakata mihinkään, niin sitten ei pussiakaan tarvitse.

Esim. sitruunat taas on yleensä puhtaampia, eikä rikkoonnu yhtä herkästi, joten yksittäiselle en ota pussia, monta kappaletta ostaessa taas käytän pussia sitomaan ne yhteen käsittelyn helpottamiseksi.

Ja niitä pusseja tarvitsee joka tapauksessa vessan roskikselle, niin miksi riskeerata joutuvansa siivoamaan hajonnut banaani pois kaikesta kauppakassissa olevasta ja ostaa roskapussit erikseen?

Päivämäärä:   7.11.24 07:07:00

Joutilaat vahtii mitä ihmiset ostaa. On huomattu kerrankin tuijotti ostoksiani.

Päivämäärä:   7.11.24 07:09:42

Käyn mahdollisimman nopeasti kaupassa vauhdilla kyttääjä pysy perässä.

Päivämäärä:   7.11.24 07:14:43

Mun miltei 40 vuotisen elämäni aikana ei ole koskaan banaanit poksuneet rikki kauppakassissa. Ilmeisesti kaikki täällä ei osaa pakata tavaroita järkevästi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.11.24 07:22:36

- : Ei minullakaan, en silti ota tarpeettomia riskejä sen suhteen, kun se vähäisempikin lähmäisyys, joka taas on hyvin yleistä banaaneille, on ällöttävää ja tosiaan niitä pusseja tarvitsee muutenkin. Vähäisempi ja tavallisempi lähmäisyys on vielä vaikeampi huomata viereisistä tuotteista kuin banaanin hajoaminen ja todella ällöttävä yllätys tuotteeseen myöhemmin tarttuessa. Siinä kohtaa ei edes pysty enää selvittämään mitä lähmää on kyseessä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.11.24 07:32:46

”Lähettäjä: silleen
Päivämäärä: 6.11.24 00:11:52

En käytä niitä muovipusseja pääsääntöisesti millekään. Kerään kaikki hedelmät, sipulit ja vihannekset ihan irralleen ostoskärriin.”

Mä kerään nykyään suoraan kankaiseen ostoskassiin, jonka kylkeen laitan tarrat. Oon kokenut sen kätevimmäksi. Ne on sit jo valmiiksi pakattuna ja loput ostokset voi laittaa toiseen ostoskassiin.

Lähettäjä: En koskaan 
Päivämäärä:   7.11.24 07:37:02

Aika monta tollukkaa ilmoittautui ja olipa taas syitä

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   7.11.24 07:50:48

Kangaspussia käytän banaaneille kiva kuulla olen tollukka.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   7.11.24 08:45:35

Olen nyt siis Tollukka, hassua....

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.