Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä harrastaa?

Lähettäjä: Tohelo 
Päivämäärä:   4.11.24 14:36:47

Kävelen paljon omaan tahtiini, mutta se ei riitä. Olen ylipainoinen kyttyräniskainen toimistorotta todella huonossa kunnossa. Pidän teoriassa liikunnasta, mutta en saa aikaiseksi harrastaa sitä kävelyn ulkopuolella (koiria), eli joku ohjattu harrastus olisi pakko hankkia. Sitoudun ja teen mielelläni, kunhan treenit on päivänä x kellonaikaan y, eikä vaadi kun paikalle menemisen. Mikään omaehtoinen uinti tai kuntosali ei toimi. Osaan uida ja olen käynyt salilla, eli kumpikaan ei liikuntamuotona ole poissuljettu.

Onko arvon raadilla hyviä ideoita? En haluaisi asettaa mitään erityisiä rajoitteita ideoille, kunhan on huonokuntoiselle sopivaa ja mahdollisuus käydä ohjatusti 1-3 kertaa viikossa. Ainoa varsinainen rajoite on, että kunnon, painon ja pienten vaivojen takia mikään paljon hyppyjä/juoksemista sisältävä ei sovi. Lähellä on pari keskikokoista kaupunkia ja minulla on auto.

Re: Mitä harrastaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 14:37:53

Vesijumppa, siihen päälle poreallasta ja saunaa, niin on kivaakin.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   4.11.24 15:02:06

Mä käyn pilatestunneilla, olen myös toimistorotta.

Lähettäjä: S- 
Päivämäärä:   4.11.24 15:03:52

Jooga, pilates, barre, spinning-tunnit, itämainen tanssi ainakin tuli mieleen.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.11.24 15:07:33

Ryhmäliikuntaa on ihan kaikenlaista maan ja taivaan välillä. Kannattaa katsoa helpon matkan päässä olevien kuntokeskusten tarjonta. Muutenkin katso mitä kaikkea mahdollisuuksia kodin läheltä löytyy. Itse olen huomannut, että kynnys kaikkeen harrastamiseen pienenee, jos matka harrastuspaikalle on lyhyt ja helppo. Pitkän ja hankalan matkan päähän on vaikeampi saada itsensä motivoitua.

Lähettäjä: Said 
Päivämäärä:   4.11.24 15:11:37

Vesijuoksu.
Todella tehokas, ja sopii ylipainoisille. Tippuu kilot nopeasti.

Päivämäärä:   4.11.24 18:56:36

Matkaa on joka tapauksessa, paitsi kansalaisopiston kursseille. Pilateksen olin kokonaan unohtanut, se voisi olla hyvä vaihtoehto! Barre on myös mielenkiintoinen.

En ole kuullut ohjatusta vesijuoksusta koskaan, mutta miksipä ei :D

Päivämäärä:   4.11.24 19:29:29

Mulla sama. Lisäksi se että asun syrjässä jossa on pari kuntosalia, "uimahalli" ja kuntoportaat. Ryhmäliikuntaa järjestää yksi yrittäjä keskellä ihmisten työpäivää, en pysty osallistumaan. Sitten on joku naistenseura joka järjestää, joka myy paikat ennakkoon sisäpiirille ja jämäpaikkoja on mummojumppiin, jotka ei näin kolmikymppisenä nappaa. Joskus kokeilin käydä salilla, mutta siellä sai osakseen tuijottelua ja silmien pyörittelyä kun ei ole salibody, niin se jäi.

Ryhmäliikunnoissa tykkäsin käydä kun kaupungissa asuin. Sinne sekaan hävisi tämmönen liikunnallisesti avuton hyvin. Harmi kun täällä ei ole tarjontaa, kysyntää kyllä on. Tuo yrittäjä ei vaan tajua, että miten niin töissä käyvät eivät muka voi tulla joogaan tiistaina klo. 11.30..

Lähettäjä: Netti 
Päivämäärä:   4.11.24 20:14:43

. Ja Tohelo//YouTubessa on nykyään vaikka mitä ohjattua liikuntaa. Itsellä tv:n netti huono joten liitän läppärin hdm piuhalla telkkariin ja sitten ihan kotona vedän erilaisia ohjauksia. Välillä kahvakuula treenejä, joskus tanssi muotoisia jne. Itse jäin koukkuun.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   4.11.24 20:23:22

Crossfit senioreille. Voit vaikka innostua ja kohta oletkin tikissä.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   4.11.24 20:25:54

Mä ihastuin taijiin. Siinä kehittyy kuin huomaamatta, ja yhtäkkiä vaan tajuaa ettei selkää ole särkenyt pariin kuukauteen... Tosin vieläkään ei ihan mahdu kaaliin, miten niin hidas liikkuminen voi saada sellaisen hien pintaan. :D

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   4.11.24 20:30:09

Tohelo, haluatko ohjeita vain liikkumiseen? Vai kenties painonpudotukseen? Paino putoaa oikealla syömisellä, ei liikunnalla varsinkaan jos on vaivoja! Tutustu KETO-
ruokavalioon, laihtuminen on taattu ilman nälän tunnetta. Silloin alkaa liikuntakin maistua tosi hyvälle.

Päivämäärä:   4.11.24 20:38:12

En halua tai saa aikaiseksi liikkua omaehtoisesti youtuben perässä, eikä ketoruokavaliokaan ole päivänä x kellonaikaan y tapahtuvaa ohjattua liikuntaa.

Taiji on kokonaan uusi tuttavuus! Näyttää veikeältä.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   4.11.24 21:02:35

Mites koiran kanssa dopo?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.11.24 21:49:43

Itse suosin jumppia, joissa on musiikki. Taijissa ja pilateksessa on paljon hyvää, mutta näitä tehdään hiljaisuudessa.

Aika usein kauden alussa on tutustumisviikko, jolloin saa kokeilla kaikkia jumppia.

Päivämäärä:   4.11.24 21:53:16

Minäkään en välitä tehdä kotona jumppia videon kautta. Ei siinä ole mitään mieltä. Joskus yritin, mutta ei se toiminut.

Esim. Bodycompat oli mun lemppari, mutta vaatii sen porukan ympärille ja ohjaajan. Se tunnelma veti äärirajoille. Kotona YouTube videoiden kautta se on vaan semmosta että huitasenpa jos viittin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.11.24 21:53:52

Vesijuoksua on kyllä ohjattunakin.

Lähettäjä: Vee 
Päivämäärä:   4.11.24 22:39:45

Hehkutan tankotanssin puolesta. Jopa tämmöinen krooninen urheilun vastustaja on innoissaan. Voima kasvaa ja notkistuu ihan huomaamattaan, pienikin kehittyminen näkyy.

Eikä tarvitse olla pieni tai siro harrastaakseen, kyllä se tanko kestää painavammankin. Olen noin 80 kiloinen ja hieman ylipainoinen, mutta ei ole haitannut. Vaivoja löytyy myös, mutta teen niiden rajoissa. Samoin tekee polvileikattu ystävä.

Päivämäärä:   4.11.24 23:49:06

Lenkkireitit mäkisempään maastoon? Jyrkkiä nousuja ja laskuja. Talvella hiihto on ihan ykkönen.

Tanssia suosittelen ehdottomasti, varsinkin kansalaisopistoilla ja kuntosaleilla taso ja kynnys on tosi matala. Kansalaisopistojen alkeiskurssit täyttyvät yleensä minuuteissa.

Lähettäjä: Neuvo 
Päivämäärä:   5.11.24 00:07:49

Yksi toimistorottaystävä harrastaa zumbaa. On vauhdikas ja sykettä nostattava harrastus, joka on aina samaan aikaan. Mikä ettei muut vastaavat ryhmäliikuntatunnit, kuten spinning, tai erilaiset tanssi/jooga/mitäkinä- tunnit voisi myös sopia aloittajalle.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.11.24 10:12:39

Pilates!

"Itse suosin jumppia, joissa on musiikki. Taijissa ja pilateksessa on paljon hyvää, mutta näitä tehdään hiljaisuudessa."

Minä taas vihaan kaikkea turhaa mölyä, keskityn paremmin omaan tekemiseen hiljaisuudessa. En pysty lenkilläkään kuuntelemaan musiikkia, mieluummin havainnoin ympäristön ääniä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.11.24 10:14:05

Vee: oi kyllä, tankotanssi sopii kaikille!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.