Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saisinko korvauksia?

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   4.11.24 09:51:14

Voinko hakea korvauksia vuosien pakosta osallistua joulukirkkoon ym. uskonnollisiin juttuihin opettajan virassani?
En ole voinut olla poissa joulukirkosta koska minun velvollisuuksiini luokanvalvojana on kuulunut luokkani oppilaiden valvonta kyseisissä tilanteissa.
Hämeenlinnan esimerkki saattaa tuoda minulle mahdollisuuden hakea melkoista rahapottia jos yhdestä hallitsija-sanasta sai 1500e. Olen joutunut kuuntelemaan satoja Jumala, Jeesus ja Kristus sanoja myös joulujuhlissa.

Re: Saisinko korvauksia?

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   4.11.24 09:54:54

Vaihda ammattia.

Lähettäjä: Kyllä! 
Päivämäärä:   4.11.24 09:56:23

Kyllä uhriutuminen kannattaa!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.11.24 10:00:53

Nyt kaikki mielensäpahoittajat hakemaan helppoa rahaa. Tonniviissataa kelpaisi hyvin minullekin.
Naurettavista syistä jaetaan rahaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 10:06:05

Hae ihmeessä! Ihan tasapuolisuuden nimessä.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   4.11.24 15:25:04

Tämä tapaus kyllä jaksaa ihmetyttää tällaista keski-ikäistä tätiä ;) Varsinkin, kun tänään luin iltapäivälehdestä, kuinka "uskonnollisesta" jutusta todellisuudessa oli kysymys. Tuskin aiheutti traumoja ei-uskovalle, mutta joku mielensäpahoittaja sai siitä nyt hyvät massit.

Olkoon, jos joku ei halua lastaan vaikka uskonnon opetukseen. Ei se minulta ole pois. Mutta niillä tunneilla opitaan paljon myös eri maailman uskonnoista, jotka minusta ovat osa ihan yleistietoa sekä ihmikunnan historian tuntemusta.

Muutenkin lapset nyt voisivat opetella pahempiakin asioita kuin noita kristinuskoon kuuluvia. Esimerkiksi lähimmäisen rakkaus on minusta ihan jees. Lapsen kanssa voi sitten ikätasoisesti kotona keskustella uskosta ja uskonnoista, ja kertoa, että voi sitten itse aikanaan valita hengellisen (tai hengettömän) tiensä.

Ehkä ihmisillä on elämässä asiat liian hyvin, jos päivä menee pilalle siitä, että muksu kuulee koulussa sanan Jeesus tai joutuu laulamaan Suvivirttä? Itse olen lähinnä tapakristitty, mutta minusta eri uskonnoista oppiminen oli ja on mielenkiintoista. Auttaa ymmärtämään maailmaa ja muita ihmisiä.

Lähettäjä: Jopi 
Päivämäärä:   4.11.24 15:51:50

Siinä mielensäpahoittajaäityli hankki itselleen hyvät kaljarahat.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.11.24 15:56:32

Jos koulupäiviä on n. 180/v ja istuu 12v kuuntelemassa edes kerran viikossa typerää päivänavausta, niin faktahan on, että valtio on mulle satoja tonneja pystyssä.

Eiku...

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   4.11.24 16:17:33

Ja toisaalla sai 16-vuotias ehdollista 13-vuotiaan raiskaamisesta. Kyllä on maailman kirjat pahemman kerran sekaisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.