Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko sähköpattereiden vaihtoon menee aikaa?

Lähettäjä: remppariina 
Päivämäärä:   4.11.24 08:06:08

Tarkoitus siis uusia kaikki talon kiinteät sähköpatterit. Sain yhdeltä sähköurakoitsijalta tarjouiksen, jossa patterin vaihdolle tulee hintaa 70€/patteri.
Antoi siis hinnan sisältäen patterit vaihdettuna, mutta samaiset patterit voisin ihan itse tilata muualta 70€ halvemmalla siis.
Pattereita on 7 kpl eli vaihto 490€.
Jos tilaan vaan patterit itse niin eikö luulisi, että 2-3 tunnin työaika riittää niiden vaihtamiseen?

Re: Kauanko sähköpattereiden vaihtoon menee aikaa?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   4.11.24 08:08:24

Kysyt mitä maksaa pelkkä vaihto.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 11:39:52

Saat patterien vaihdon hintaan 70 €/patteri, mutta saat kuitenkin itse patterit 70 € halvemmalla eli ilmaiseksi?

Jos meinasit, että saat koko patterisarjan 70 € halvemmalla, niin niiden pelkkää asennusta et kyllä 70 €:lla saa.

Lähettäjä: (i) 
Päivämäärä:   4.11.24 11:54:33

Mietippä nyt että tuohon tarjottuun hintaan patterit tuodaan, asennetaan ja tod näköisesti roskat viedään pois, samoin vanhat patterit. Asennus on luvanvaraista työtä ja ja urakkahinta kattaa mm kaapelijatkot, ylimääräiset rasiat yms jos niille tulee tarvetta. Sähkäreiden tuntihinta on alkaen 55€ tunti joten paljoa tuntia enempää ei käytä tuohon/patteri. Hinta varmaan kattaa matkat jotka ei kenties sisälly jos tilaat vain asennuksen.
Paljonkos se kynsien laitto maksaa johon ei tarvita vuosien koulutusta, lupia jne?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   4.11.24 12:11:42

Kysy tarjous pelkästä vaihtamisesta, ei täällä kukaan tiedä miten monta tuntia ko sähkäri niitä tuhertaa. Tuntitöinä ei perinteisesti tehdä tuulen nopeasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 14:35:17

Miksi ylipäätään pitää patterit vaihtaa?

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   4.11.24 15:11:25

Kannattaa lisäksi huomioida, että vanhojen pattereiden seinäkiinnikkeet eivät välttämättä käy uusien kanssa yksiin eli asentaja joutuu lisäksi laittamaan ne pattereiden kiinnikkeet. Riippuen seinämateriaalista niin niiden kiinnikkeiden vaihtamiseen menee helposti se 20 min/ patteri. Eihän noita pattereita laita paikoilleen kuin muutaman minuutin per patteri mutta se kaikki muu, tosiaan jos sulla on patterit asennettuna niin se sisältää kaiken, myös niiden pakkausjätteiden viemisen pois.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   4.11.24 15:13:33

Kaikki ei halua maksaa siivoamisesta vaikka 70e/h.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.11.24 15:22:33

Mutta luulen, että jos hommaat itse patterit pitää sinun ostaa ne, tuoda huoneisiin, hommata ruuvit yms. ja kärrätä patterit pois. Joudut maksamaan asennuksen lisäksi matkakulut ja jos on tosi pieni keikka niin asentaja voi olla vaikea löytää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.