Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkut kotitallinpitäjät

Lähettäjä: Yksin 
Päivämäärä:   3.11.24 23:39:26

Vertaistukea?

Omakotitalo maalla, hevoset ja muut eläimet kotona. Parisuhde ja perhe ois kiva, mutta tapailu on hankalaa ajan käytön takia. Päivätyö, jonka jälkeen hommat odottaa kotona. Iltatalli joka ikinen ilta. Eli aikaikkuna tapailulle arkisin n. klo 18-21. Eikä öitä oikein voi olla poissa. Viikonloppuisin toki enemmän aikaa, mutta kuten jokainen hevosihminen ja okt asuja tietää, silloin varsinkin pimeään vuodenaikaan tehdään kaikki rästihommat jotka arkena jää tekemättä.

Joo, on tinderit ja datingit, mutta kuka normaalijärkinen mies tälläiseen sotkeutuisi?

Elättäjää en etsi, enkä elätettävää. Mutta tykkään kodistani ja täällä haluan olla ja elää. Samanhenkiset miehet taas tuntuvat olettavan että naisena olen valmis muuttamaan.

Onko joku löytänyt tälläiseen kuvioon hyvää miestä? Vai etsinkö yksisarvisia?

Re: Sinkut kotitallinpitäjät

Lähettäjä: (i) 
Päivämäärä:   4.11.24 05:30:38

Ja ikää oli? Kukaan elämää nähnyt mies ei halua ilmaiseen työhön toisen kotitallille.

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   4.11.24 06:31:03

Missä tuossa etsittiin ilmaista työntekijää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.11.24 06:38:11

Kyllä mulle on aina löytynyt ilta- ja aamutallin tekijä jos olen treffeille lähtenyt. Tai silloin alussa jos meni yöksi kumppanin luo.
Tai sitten se kumppani tuli mun luo. :)

Tukiverkko kotitallinpitäjänä on tärkeä.

Jos haluat deittailla ja tavata kunnon miehen niin sitä aikaa on vaan löydettävä jostain.
Ja se hevosharrastus kannattaa kertoa heti niin jos se on toiselle ehdoton ei niin tulee alkuun selväksi.

Itse tälläisen löysin joka vielä tahtoi muuttaa maalle mun luokse vaikka hänen omasta työmatkasta tuli pidempi. Pitkään tästä keskusteltiin.
Hän ei joudu osallistumaan hevosten hoitamiseen ellei itse tahdo! :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 07:57:33

et varmasti ole ainut joka tykkää elää noin, elikkä löydettävä samanhankinen mies. kerrot reilusti treffi ilmoituksessa speksit ja jäät odottelemaan. ihanne olisi joku joka haluaisi harrastaa sun kanssa, silloin voisitte viettää aikaa tallissa. mutta kyllä ei hevosihminenkin tuohon käy, ihan yhtälailla ne jotka tekee eri vuoroissa töitä eivät näe toisiaan kuin vilaukselta...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.11.24 09:47:08

Kaveri löysi uuden miehen tinderistä. Oliko silloin vähän alta nelikymppinen (mies taitaa olla pari vuotta nuorempi), kolme lasta ja noin 20 hevosen talli jossa pitää pientä tuntitoimintaa, treenaa muutamaa ravuria ja muutama yksärihevonen tallipaikalla. Yksin pyörittää tallia. Mies asui sellaisen tunnin ajomatkan päässä, yhdessä firmassa ollut pitkäikäinen työntekijä ja omisti oman kämpän. Aikansa kulki täällä kaveria tapailemassa kunnes sitten muutti kaverin luo asumaan ja alkoi kaverin kanssa tekemään tallihommia ja opiskeli kengittäjäksi. :)

Päivämäärä:   4.11.24 16:37:50

Tuohon kuvioon sopisi loistavasti etätyötä tekevä asiantuntijamies, jonka harrastukset vievät luontoon. Siis esimerkiksi metsästystä, koiria, lenkkeilyä, pyöräilyä tms harrastava ulkoilmaihminen. Joku, joka pystyy tekemään hybridityötä ja haluaa viettää aikaansa maaseudulla.

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   4.11.24 17:27:16

Kyllä, täällä yksi. Erakko, etätöitä teen, sinkku, eläimiä ja pieni maatila töineen. Eipä tartte treffejä miettiä kun ei ikinä tapaa ketään, kun ei käy missään. Kaupassakin. 2 x kk. Fb datingissa kirjoittelin kesällä yhden kanssa, ihmetteli kun minulla ei ole harrastuksia :DD. Meni maku kun vinkui puhelua samalla kun valvoin tamman kanssa, siinä oli hätätilanne lähellä ennen synnytystä. Ja sen jälkeen poistuin koko datingista, ei ole mielenkiintoa "selittää" tätä elämää ymmärtämättömille ukoille.

Lähettäjä: Lallaa 
Päivämäärä:   4.11.24 17:38:20

Täällä myös maalla asuva sinkkunainen. Hevoset omassa pihassa ja päivätyö. Aikani jaksan aina tinderissä roikkua ja treffeilläkin käydä. Miehille tuntuu olevan vaikeeta se et mulla pysyy vasarat ja naulat kädessä, myös traktoria ajan. Ollaankohan myös hevosnaiset turhan osaavia miesten mielestä? :)

Lähettäjä: Said 
Päivämäärä:   4.11.24 17:48:32

Hevisnainen kyllä löytää miehen, jos ei samalla ole fanaattinen koiranainen.

Päivämäärä:   4.11.24 20:46:59

Mistä teitä sinkkuja heppanaisia voi löytää?

Lähettäjä: Yksin 
Päivämäärä:   4.11.24 23:18:23

Mitään ilmaista työvoimaa en tosiaan ole vailla. Tallissa muutama oma harrastepolle eli ei mikään työleiri edes itselle. Ei koiria. Mutta muita eläimiä kyllä.
Tosiaan traktoria ja kaivinkonettakin ajan tarvittaessa ja vasara pysyy korjauksia varten kädessä. Ne hommat mihin ei oma järki ja fysiikka
riitä ostetaan sitten rahalla.

Ikää lähempänä 40 kuin 30. Monesti miettinyt että joku rekkakuski tms joka ei ihan joka hetkeä pyöri jaloissa sopisi hyvin kuvioon, mutta eipä niitäkään tunnu noissa dettiäpeissä olevan.

Viimeksi korona vuosina tuli käytyä treffeillä ja miesten kirjo oli moninainen. Yhdellekään ei kuitenkaan kaltaiseni pidemmän päälle kelvannut. Että ehkä on tosiaan niin kuin nimim.Lallaa tuossa ylempänä veikkasi, että itse pärjäävä nainen on miehille liikaa.

Lähettäjä: Lallaa 
Päivämäärä:   5.11.24 08:21:43

Joku ravirata voisi järjestää sinkkuravit, jossa vois samanhenkisiä ihmisiä kohdata. Vihree lappu rintaan sinkuille ja punainen varatuille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 08:33:50

En itse ainakaan hevosia harrastavana miehenä panisi pahakseni aloittajan kuvaamaa skenaariota. Kai minut voi normaalijärkiseksikin laskea kaikilla mittapuilla.

Se että pärjää itsenäisesti & osaa sekä työkalut & koneet pysyy kädessä on mielestäni niin miehessä kuin naisessa vain arvostettava piirre eikä aiheuta mitään alemmuuskompleksia kun ne pysyy itselläkin kätösissä :D.

Lähettäjä: Haave 
Päivämäärä:   5.11.24 08:34:33

..., kermako se siellä?

Lähettäjä: Mmhmm 
Päivämäärä:   5.11.24 08:43:25

Minä koin myös useamman parisuhteen, joissa oli hienoa kun olen hevosnainen, ja mies voisi "kesyttää" minut tavalliseksi. (Vaikka ihan tavallinen olen). Sitten löytyi mies, jolla aika samanlainen elämäntyyli, töitä, viljelyä jne. Hän tuli auttamaan tallille ja minä menin auttamaan häntä. Mies sanoi, että hänestä on ihanaa, kun ymmärrän ettei hän voi olla aina paikalla ja kun pärjään yksin. Edellisessä suhteessaan miestä oli pelottanut soittaa naiselle jos joutuikin jäämään ylitöihin tai lähtikin korjaamaan serkkunsa konetta tai ei päässyt yöksi kotiin.

Minä olen se paha ihminen, joka kyllä vaatii sen puhelinsoiton tai viestin, mutta olen ihan tyytyväinen että emme ole yhdessä 24/7. Alkuun jos mies ilmoitti ettei tule yöksi kotiin, kysyin onko jotain mitä minun pitäisi käydä tekemässä, samoin mies osasi tehdä iltatallin puolestani.

Nykyään olemme asuneet 15 vuotta yhdessä ja jälkikasvuakin on siunaantunut. Edelleen molemmilla on vapaus tehdä ja mennä, kyllä se koti ja lapset hoituvat. Itse en enää pidä tallia muuten kuin että on kaksi hepoa pihassa.

Lähettäjä: Been there DT 
Päivämäärä:   5.11.24 10:35:18

Riippuu varmaan hevoshulluuden määrästä. Ei kukaan täysjärkinen mies lähde tietoisesti tuollaiseen mukaan. Ellei sitten kämppiselämä tai tallityönteko hevosnaisen kanssa ole se tavoiteltava juttu.

Olin suhteessa hyvinkin hevoshulluun kotitallinpitäjänaiseen. Kaikki aika vietettiin tallilla hevosten kanssa, iltaisin hän oli niin loppu ettei voimia ollut kuin oluen juomiseen ja hevosvideoiden katsomiseen puhelimelta. Kodin laittamiseen ei ollut mitään mielenkiintoa tai voimia, puhumattakaan yhteisestä ajasta tallin ulkopuolella. Läheisyyttä oli kerran pari kuukaudessa viikonloppuna aamupäivällä (jos ei ollut sovittua hevosjuttua), sekin tyyliin nopea yhdyntä ja äkkiä tallille.
Kokeilin myös olla apuna tallihommissa, josko sitten löytyisi aikaa parisuhteelle. Turha toivo, säästyneillä voimilla hommattiin lisää hevosia ja taas oltiin ihan loppu ja puhelin ja olut oli iltaisin parempaa seuraa. Väsymys aiheutti myös kilahteluita, varsinkin jos en suostunut toimimaan kiinteistönhoidollisissa tehtävissä hänen toiveidensa mukaisesti.
Kiinteistönhuoltajaksi, kokiksi ja tallityöntekijäksi kyllä kelpasin mutta voimia tai aikaa parisuhteelle ja kodille ei löytynyt.

Kun tavattiin hänellä oli tallityöntekijä ja silloin meidän suhde vaikuttikin ihan normaalilta parisuhteelta. Mutta yllätys yllätys se olikin kaukana normiarjesta.

Lähettäjä: (i) 
Päivämäärä:   5.11.24 10:47:09

Been there DT

Kuulostaa niin tutulta, oliko talli Lohjalla? Olin samanlaisessa suhteessa jonkun aikaa. Keväällä huomasin että oli taas sinkku ja uutta "miestä" (työntekijää) haettiin.

Päivämäärä:   5.11.24 10:55:57

Kotitallin pito on harrastus palkkatyön ohessa ja on hyvin poikkeuksellista, että jollain on varaa palkata työntekijä omaan harrastukseensa. Itse en tunne yhtäkään tuollaista kotitallinpitäjää.

Lähettäjä: Tallitonttu 
Päivämäärä:   5.11.24 11:04:47

Tallit ja kotitallit käyttävät surutta hyväkseen innokkaita heppatyttöjä, jotka toimivat ”tallityöntekijöinä”. Tallityöntekijä lainausmerkeissä siksi että heille ei yleensä makseta työstä palkkaa…

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 11:27:24

Haave: ei ole nimim. kerma täällä linjoilla.

Ja joo, tärkeää on että ei tunne oloaan työntekijäksi ja kohdella sellaisena jos parisuhteesta kyse. Tietysti sitten jos joku tykkää salaa olla talliorjana käskytettävänä, meitähän on moneen junaan :D.

Varmasti on suhteita jossa toinen osapuoli nähdään ilmaisena työvoimana ja kiinteistönhuoltajana, ei sellaista jaksa yhtään. Pitää olla vähän jotain muutakin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.11.24 11:30:38

Miespuolinen tallinpitäjä ehtii kyllä pitää vaimoa, paria rakastajatarta, ja hevosten ympärillä pyörittää paria teiniviritystäkin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.11.24 11:36:19

"Kodin laittamiseen ei ollut mitään mielenkiintoa tai voimia, puhumattakaan yhteisestä ajasta tallin ulkopuolella."

Ei kodin laittaminen ole sukupuolisidonnaista. Jos mies on kiinnostunut kodin laittamisesta ja nainen ulkotöistä, niin se on ihan hyvä niin. Tuo yhteinen aika tallin ulkopuolella; se vaatii vain puolisolta riittävän mielenkiintoisia ehdotuksia, mitä tuolla ajalla tehtäisiin? Jos ei sellaisia tule, niin hevosnainen varmasti keksii tekemistä tallillakin. Ihan sama koskee ketä tahansa intohimoisesti harrastavaa ihmistä, ei autoharrastajaakaan saa pajalta pois ellei puoliso ehdota riittävän mielekästä vaihtoehtoista tekemistä.

Lähettäjä: aivan 
Päivämäärä:   5.11.24 11:40:02

"Joo, on tinderit ja datingit, mutta kuka normaalijärkinen mies tälläiseen sotkeutuisi?"

Olet oikeassa, ei kukaan. Joudut siis etsimään seuraa niitten ei-normaalijärkisten joukosta :)

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   5.11.24 12:00:46

Itse olin aika samanlaisessa tilanteessa ja asetin jo lähtökohdaksi että etsin ns. "viikonloppumiestä". Hakualueen rajasin Tinderissä tiukasti, koska tiedän että itse en kykene mihinkään kauemmas deittailemaan. Löytyi sieltä sitten naapurikaupungista sinkkumies joka kaupunkiasumisen vastapainoksi tykkää tulla luokseni maalle. Auttaa mua fyysisesti raskaammissa hommissa, mutta on kuitenkin sellainen että ei ole ottamassa vastuuta mun hommista tai päätöstenteosta. Ollaan molemmat jo yli 50, ja nähty elämää sen verran että molemmilla myös ne omat tavat ja mieltymykset. Toisaalta on ihan mukavaa että molemmat saa olla viikolla omissa oloissaan ja tapaamiset vain viikonloppuisin. Ei siis ole tarkoitus muuttaa yhteen. Joskus harvoin pyydän jonkun hoitamaan eläimiä että pääsen miehen luo yöksi. Mutta tätä mahdollisuutta en käytä usein, koska en halua vaivata hoitajia ns. ei-pakollisilla, kun niitä pakollisempiakin menoja kuitenkin tulee. Ylipäätään eläinten hoitoavun pyytäminen on minulle aika arka paikka, enkä sitä mielelläni tee. Tallinpito on oma valintani ja siksi on kova tarve suoriutua siitä itse.

Lähettäjä: Been there DT 
Päivämäärä:   5.11.24 12:13:02

”Ei kodin laittaminen ole sukupuolisidonnaista. Jos mies on kiinnostunut kodin laittamisesta ja nainen ulkotöistä, niin se on ihan hyvä niin. ”

No tämä hevosnainen ei kyllä ollut kiinnostunut myöskään kodin ulkotöistä, ellei ne sitten suoraan liittynyt hevosiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.