Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi mun hiki haisee hirveältä?

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   3.11.24 23:21:11

Koko elämän taistellut tätä vastaan, en keksi enää kuin botoksin piikitys kainaloihin.

Illalla pesen kainalot saippualla, pesusienellä jynssään, sheivaan. Kuivaan vielä tosi raskaasti raapaten, joskus laitan jopa desinfiointiainetta.

Ja silti! Aamulla jo haisee hiki vaikka nukun viielässä ilman että hikoilisin edes. Aamulla pesen taaa. Töistä kotiin tullessa heti paidan vaihto..hikoilen myös paljon. Ei toimi tujuimmatkaan apteekin dödöt. Valkoiset paidat joudun kloorissa uittamaan ettei kainalot olisi niin karmeat.. Joka aamu joudun laittamaan yöpaidan pyykkiin kun kainalot jo haisee.

Alkoi ärsyttämään nyt taas kun 2 aamuna mulla ollut aamutakki ja nyt haisee ihan hieltä kainaloista vaikka olen vain istunut sohvalla hikoilematta tämän kanssa.

Re: Miksi mun hiki haisee hirveältä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 23:30:49

Onko mahdollista, että hiki on pinttynyt vaatteisiin niin, että ei lähde pesussa? Esim. tekokuituinen urheilupaita alkaa minulla haista heti. Eikä sitä voi pestä kuin max. 40 c.

Lähettäjä: Hormonimyrsky 
Päivämäärä:   4.11.24 05:38:40

Hikinen nainen on tosi kiihottavaa.

Lähettäjä: minna 
Päivämäärä:   4.11.24 07:22:21

Hienhaju riippuu syödystä ravinnosta.

Päivämäärä:   4.11.24 07:57:37

Mene lääkäriin. Ehkä tuo on joku terveyteen tai aineenvaihduntaan liittyvä ongelma. Se hiki tulee kyllä sitten muualta ulos jos tukit ne kainalot botoxulla. Oletko koittanut nukkua viileässä huoneessa kevyellä peitolla?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   4.11.24 08:06:21

Pystykö kysymään ensin joltain muulta, haiseeko hikesi oikeasti häiritsevästi vai tunteeko sinusta vain siltä? Entä onko sinulla jokin lääkitys? Jos ei auta, niin sitten lääkäriin. Tuolla itsehoidolla voit saada elimistölle pahaakin aikaan.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   4.11.24 08:31:48

Kuulostaa aika rajuilta toimenpiteiltä tuollaiset jynssäykset ja sheivaukset. En todellakaan sheivaisi joka päivä, tai jynssäilisi niitä kainaloita rajusti, johan se iho ärtyy tuollaisesta käsittelystä. Miettisin myös vaatteiden materiaaleja ja malleja, itse en esimerkiksi voi sietää kainaloihin "tunkeutuvia" vaatteita, aluspaitoina käytän aina toppeja jotka jäävät kauaksi kainaloista.

Vanhoihin vaatteisiin se haju voi tosiaan olla pinttynyt ja hikiläikillä varustetut paidat vinttaisin suoraan roskiin.

Ja tuostahan tulee ihan oravanpyörä kun miettii sitä hien haisemista ja alkaa stressaamaan ja se stressihiki haisee ihan kaikista pahimmalle.

Lähettäjä: Bå 
Päivämäärä:   4.11.24 08:34:13

Stressi ja elämäntavat voi vaikuttaa hien hajuun.

Apteekista saa absolut torr nimistä antiperspiranttia. Sillä on kesytetty tähän mennessä pahimmatkin haisulit. Ja hellyyttä kainaloillesi. Sheivata ei tarvitse päivittäin ja jos tota torria laittaa vaurioituneelle iholle niin se sattuu.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.11.24 08:39:47

Minulla vaikuttaa hormonit. Nyt alkaa vaihdevuodet lähestyä ja huomaan, etten hikoile enää yhtä voimakkaasti. Raskausaikana ollut sama juttu. Hiukset rasvoittuvat myös niin, että aamulla on pakko pestä ja jos illalla on menoa, niin pesen ennen sitä. Raskausaikoina on ollut aina niin, että loppuu myös hiusten rasvoittuminen.

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   4.11.24 09:03:08

Mieti syömisiä ja juomisia. Kaikki, mitä suusta menee alas vaikuttaa siihen hien hajuun.
Turha oireita poistaa jollain detskulla, syy pitää poistaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.11.24 09:07:58

Mun haisee vain toinen kainalo. Syitä tähän?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.11.24 09:30:34

Mulla alkoi haisemaan hiki ihan karsealta leikkauksen jälkeen. Tuskanhiki iski myös ihan jatkuvasti. Sit kun kivut alkoi helpottaa ja paranemaan muutenkin leikkauksesta niin se hikoilu ja hien hirveä haju alkoi katoamaan. Siihen ei just auttanut edes kerran päivässä suihkussa käynti, kun jo tunnin päästä hiki alkoi virtaamaan. Eikä auttanut mitkään deodorantit tai antiperspirantit. Väittäisin, että pahanhajuisrlle heille on aina joku syy.

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   4.11.24 11:43:35

Dödö ei estä hikoamasta vaan on pelkkä hajuste.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   4.11.24 12:09:22

Kokeile vaihtaa myös pesuaineet ja tarkkaile mikä pH niissä on. Ruokavalio toki myös. Ja lopeta se dödön hinkkaus, se on vain hajuste.

Lähettäjä: Stressihiki 
Päivämäärä:   4.11.24 12:17:39

Minulla hiki haisee erityisen pahalle, jos stressaan tai jännitän. Esimerkiksi julkinen esiintyminen aiheuttaa varman lemun.

Ja samoin kuin jollain toisella, oikea kainalo haisee voimakkaammin, vasen ei niinkään.

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   4.11.24 12:41:47

https://urly.fi/3Emn

Toi auttaa

Lähettäjä: Jlkh 
Päivämäärä:   4.11.24 13:47:50

Laita antiperspiranttia yöksi. Kuulostaa pahalta, kyn tekisi mieli nukkua "kemikaalitta" mutta jos bakteeritoiminta in kovin ylivilkasta on tämä helpoin vaihtoehto.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   4.11.24 14:16:01

Mikä syöty ruoka voi sitten tätä aiheuttaa? En varmasti muista haise hielle, kun vaihdan paitaa kerran pari päivässä, mutta itse haistan. Pakko sheivata joka päivä kun en tykkää karvoista, mutta pointti että ei nekään siellä kerää hajua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.11.24 14:28:09

Antiperpirantit pitää laittaa yöksi. Itse syön ADHD- lääkkeitä joka saa hien ihan kauhean hajuiseksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.11.24 14:33:21

Mä olen kans aina hikoillut paljon, ilmeisesti ihan perittyä.
Itsellä auttanut se että käyttää luonnon materiaaleja, iltaisin pesee pala saippualla (ei suihku) kainalot, kuivaa hyvin ja rexonan maximum voidemaista dödöä yöksi. Aamulla lisään. Ja jos jostain syystä silti tuntuu että ollut hiki niin pesen vielä uudelleen kainalot ja ks dädöä. Vaihtelee siitä tuoksuja ja joskus jotain kevyempää versiota jos ei tarvitse mennä minnekään.
Ilmeisesti myös alkavat vaihdevuodet tekevät hiestä haisevampaa. Välillä annan yön olla ilman dödöä ja aamulla vaan pesen ja laitan sitten. Mutta jos sen antaa yön vaikuttaa sen pitäisi olla tehokkaampaa?
Jos tämä tullut ihan yhtäkkiä niin lääkäriltä voipi kysellä myös apuja/syitä.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   4.11.24 14:46:38

Joku jo mainitsikin ylempänä vaatteiden materiaalit. Itse en pysty käyttämään muita kuin luonnonmateriaalisia, polyesterit tms. haisee heti hieltä ja niihin myös pinttyy hajut. Käytän aluskerroksina puuvillaa tai merinovillaa.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   4.11.24 19:37:52

Kokeile TripleDry-dödöä, se tehosi mun teinipojan kainaloihin!

Ja hien pinttyminen vaatteisiin, tämä on iso ongelma. Kannattaa kokeilla 60 asteen pesuohjelmia, etikan käyttöä tai laimennettua kloriittia (tämä 30 asteen pesuohjelmassa).

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   4.11.24 19:43:52

Kannattaa ihan ekana noi jynssäykset jättää pois, pyyhkiä kostealla ne kainalot ja päiväksi dödö. Väkisinkin haisee jos koko ajan jynssää. Onko lääkityksiä, myös diabetes voi tehdä. Kävisin joka tapauksessa lääkärissä, ei ole normaalia hienhaju jos ei hikoile.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   4.11.24 19:46:26

Hormonit ja stressi ainakin vaikuttavat. Ehkä myös syöty ravinto, mutta siitä en ole ihan varma, kannattaa googletella.

Kokeile myös tuota Absolut torria, itselläni se vie hikoilun kainaloista kokonaan pois.

Hikihän ei tietääkseni itse haise vaan ne iholla olevat bakteerit saavat hajun aikaan.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   4.11.24 20:23:09

Haisevan teinin äitinä, pesen vaatteet vähintään 60-asteessa (hiki ei lähde pienemmällä). Allegro pesuaine ollut paras, kaikelle pyykille.

Teini pesee kainalot ja jalat aamuin ja illoin palasaippualla ja käy lauantaisin saunassa ja hikoilee ja pesee kuumalta iholta hien pois.

Sukat, kalsarit ja alusteeppari vaihdetaan aamuin ja illoin.
Tehokas antiperspirant ja jalkatalkki käytössä, sitten myös tuoksuja saa käyttää.

Iltatähdelläni on kaamea natsimutsi.

Päivämäärä:   4.11.24 21:23:19

"Esim. tekokuituinen urheilupaita alkaa minulla haista heti. Eikä sitä voi pestä kuin max. 40 c."

Kyllä voi hyvin pestä 95 asteessa. Ei mene pilalle mutta raikastuu kummasti. Myös fleecet yms. kestää oikein hyvin 95 asteen pesun.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.11.24 21:29:34

Mulla ei toimi mikään muu kuin Adidaksen roll-on. Kaikki muut petti samantien.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.