Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako harjoittelussa sanoa yövuoroista

Lähettäjä: Outs 
Päivämäärä:   3.11.24 23:18:05

Ettei pysty tehdä usein/ useaa putkeen jos ohjaajalla sattuu olemaan? Itse tein ennen yövuoroja, mutta tuli sydämentykyksiä ja pahoinvointia enkä saa nukuttua.
Olen ollut siis lähihoitaja, nyt luen terveydenhoitajaksi. Tulevaisuudessa en meinaa vuorotöihin, vaan tavoite neuvola/koulu. Mieluiten täysin päivätyöhön, mikä terkkarilla ihan tavallista monesti. Mutta mulla ekana sairaanhoitajan harjoittelut ja niissä korostuu tämä vuorotyö ja yötyö.

Re: Saako harjoittelussa sanoa yövuoroista

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.11.24 23:24:35

Opiskeluaikanani ja nyt 24 vuotta kestäneen sh urani aikana, ei opiskelijat ole edes saanet tehdä yhtä yövuoroa enempää harjoittelussa, koska öissä on niin paljon luppoaikaa ettei se ole oppimisen kannalta hyväksi

Lähettäjä: Peo 
Päivämäärä:   3.11.24 23:26:20

No tuskin sä nyt yhteen harjoittelujaksoon kuolet, vaikka jokusen yön tekisitkin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.24 23:32:22

Ei sh opiskelijoiden ole tarkoitus tehdä palkattomissa harjoitteluissa yövuoroja

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   3.11.24 23:37:57

Milloin se ohjaaja opiskelijaa ohjaa jos ei omien työvuorojen aikana?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.11.24 23:42:28

Jokaisessa vuorossa on vuorokohtainen ohjaaja. Ihan normaalia olla jopa enemmän muiden kuin sen oman ohjaajan ohjattavana.

Lähettäjä: Outs 
Päivämäärä:   4.11.24 08:53:01

Okei. No en mä yhteen harjoitteluun kuole, mutta näitä kuitenkin useampi sh harkka ennenkun alkaa th osuudet.

Itse ollut opiskelijana vain joskus muun kuin oman ohjaajani kanssa. Samoin kun mulla oli opiskelija kyllä oli mun tai toisen ohjaajan matkassa.(lh)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 09:00:05

Mulla alkaa eka harkka parin viikon päästä. Opiskelen sairaanhoitajaksi Hamkissa. Meillä on ohjeistus, että yövuoroja saa tehdä mielellään enintään 1-2 tuon viiden viikon aikana. Itse haluan ehdottomasti kokeilla, koska en ole milloinkaan tehnyt yövuoroja. En usko tosin, että pidän niistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 09:06:30

Joissain harjoittelupaikoissa voi myös tulla esimieheltä ohjeistus, että opiskelijat eivät tee yövuoroja ollenkaan. Esimerkiksi itselläni psykiatrian harjoittelu oli sellainen, jossa osastonhoitaja sanoi ensimmäisenä, että yövuoroja ette suunnittele.

Joskus myös sattui sellaisia harkkoja, etten oman ohjaajan kanssa montaa vuoroa kerennyt tekemään. Silloin ollaan muiden kanssa, ei sen kummempaa.

En tiedä kuinka tarkkoja teillä ollaan harjoittelupaikan suhteen, mutta ainahan voit parhaasi mukaan yrittää päästä sellaiseen paikkaan, jossa yövuoroja ei ole. Itselläni sellaisia oli ainakin kotihoito ja terveyskeskus. Opiskelijatovereita oli myös poliklinikoilla. Vuodeosastoilla nyt tehdään vuorotyötä, mutta eipä niitä vuodeosastoharkkoja montaa ole. Itselläni oli kolme, mutta monilla opiskelutovereilla oli vain yksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.