Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ryhmäliikuntatunnit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.11.24 21:34:41

Jos käyt kuntokeskusten ryhmäliikunnoissa niin mitkä tunnit on sun suosikkeja? Miksi? Miten usein käyt? Harrastatko muita lajeja?

Kyselee uusi ja innostunut harrastelija

Re: Ryhmäliikuntatunnit

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.11.24 21:36:45

Spinning, bodypump, step ja combat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.11.24 21:37:49

No tankotanssi on aivan ihana laji!

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   4.11.24 08:20:09

Les Mills shapes sai palaamaan takaisin kuntokeskukseen ja jumppatunneille muutaman vuoden tauon jälkeen. Välissä liikuin (ja jumppasinkin) vain kotioloissa ja lenkkipolulla. Toinen kestosuosikkini on LM body balance. Eli kuten jo saatoit arvata, tykkään joogasta ja pilateksesta ;)

Muuten valitsen aika perustunteja, corea, "perusjumppaa" ja kuntopiiriä. Vastaavia varmaan on joka salilla jollain nimellä tarjolla. Myös Laviksesta tykkään, mutta se ei taida enää olla niin muotilaji, että olisi joka paikassa tarjolla.

Joku bodypump ei ole koskaan ollut suosikki, ja nyt migreeni suivaantuu helposti painoharjoittelusta, joten tarkkana saa olla tunnin valinnassa ja kaikki pitää tehdä ihan naurettavilla painoilla.

Arvostan teknisesti helpohkoja liikkeitä ja pidän kuntopiirityyppisestä harjoittelusta, jossa samaa liikettä tehdään tietty aika omaan tahtiin ja omilla painoilla. En halua enää liikunnalta aivojumppaa, jossa aika menee suorittamisen sijasta koreografian tai oikean liikkeen hakemiseen. Mutta ymmärrän, että toinen haluaa haastetta näistäkin.

Eipähän tuo selviä kuin kokeilemalla ;) Tuntikuvausten perusteella rohkeasti mukaan ja löytämään omasi! Jos tuntikattaus on monipuolinen, niin aina sieltä jotain omaa löytyy <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 08:41:03

Itse tykkään bodypumpista, bodybalancesta ja bodycombatista. Zumba on mun inhokki. Kuitenkin salillani zumba on suosituin tunti. Eli ehkäpä kannattaa käydä itse kokeilemassa tai kertoa ainakin, minkä tyyppiset tunnit yleensä kiinnostaa.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.11.24 08:55:08

Pumppi on erinomainen koko kehon napakasti tunnissa läpikäyvä lisäpainoilla tehtävä treeni. Jos kuntosaliharjoittelu ei ole oma juttu, niin suosittelen. Jos jo harjoittelee salilla monta kertaa viikossa perus liikkeitä, niin ei ehkä ihan optimi, mutta toisaalta vähän erilaista kuormitusta, kun sarjat ovat varsin pitkiä. Itse olen 10 vuotta ohjannut pumppia (+ muita tunteja vaihtelevasti) ja pumpin suosio vaan säilyy vuodesta toiseen. Myös ilahduttavan paljon miehiä käy näillä tunneilla.

Lähettäjä: Ou 
Päivämäärä:   4.11.24 08:58:06

Bodycombat, bodypump, vatsapakara, jooga. Käyn kerran tai kaksi viikossa ja loput salin puolella. Tykkään salin puolella käydä tekemässä isoilla painoilla, kun tunneilla tahti kovempaa joten painot kevyempiä, esim.bodypump mahdoton kauhean raskailla tehdä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 08:59:45

Jooga, bodybalance.

Käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja joogassa kerran, bodybalancessa vaihtelevasti. Hyvin täydentävät toisiaan :)

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   4.11.24 09:01:29

Käyn yleensä kerran viikossa pilateksessa. Tai jos joskus en pilatekseen ehdi, niin sitten yin-joogassa tai fascia methodissa. Tykkään kehonhuollollisista tunneista, joissa saa keskittyä siihen, että liikkeet tehdään teknisesti oikein. Musiikin tahdissa sarjojen suorittaminen ei ole minun juttu. Meidän salilla ei tosin Les Mills -tunteja olekaan.

Lisäksi harrastan ratsastusta ja jumppaan kotona käsipainoilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.