Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naiset laittautuu vain yöelämään 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.11.24 18:12:36

Edellinen: https://tinyurl.com/4sma4sxu

Re: Naiset laittautuu vain yöelämään 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 18:58:05

Minulle tuli myös tästä aiheesta mieleen se, että kun useinhan miehet sanovat tykkäävänsä luonnollisista naisista ja keinotekoista ulkonäköä pilkataan, niin tämäkin on niitä aiheita, joissa miehet ovat hirveän epärehellisiä. Kun miehet puhuvat luonnollisuudesta, niin he tarkoittavat vain _tietynlaisten_ naisten luonnollisuutta. Nuorten, hyväihoisten, luonnostaan kaunispiirteisten. Sellaisten, jotka näyttävät ulkonäköihanteiden mukaisilta ilman vaivannäköä, heti aamulla herättyään. Mutta sitten kun toisenlainen nainen, ei enää nuori, jolla ei ole virheetöntä ihoa ja suuria silmiä ja paksuja, kiiltäviä hiuksia, antaa itsensä olla luonnontilassa, niin tämähän ei suinkaan kerää miehiltä kiitosta vaan sellaisia kommentteja, joita ovat keskustelupalstat täynnä, sellaisia kommentteja, joissa yökötellään kuinka naiset eivät pidä itsestään huolta ja kuinka pitäisi ottaa mallia toisenlaisista kulttuureista, joissa ollaan _naisellisia_. Eikä haukkuminen lopu vaikka ulkonäköihanteita vastaamaton nainen laittautuisi, sitäkin haukutaan, sille nauretaan, että luuleeko tuo muka näyttävänsä hyvältä.

Päivämäärä:   3.11.24 19:08:07

Mulle tuli tuosta keskustelusta olo että naiset laittautuu miehiä miellyttääkseen ja kokivat olevansa epäviehättäviä ilman meikkiä. Nousi esiin huono itsetunto.

Itse kävin aikoinaan treffeillä ilman meikkiä tai korkeintaan ripsarissa. Silti uusintapyyntöjä tuli. Ei se pakkelin määrä naamassa kerro mitään ihmisen viehättävyydestä. Nykyisen mieheni tapasin hyvin pelkistettynä laitettuna; oli - 20 astetta pakkasta. Vaatteet oli villaleggingsit, kelkkakengät, oranssi toppatakki, pipo ja tumput ja silmissä ripsari. Se oli hänen ensimmäinen livekuva minusta. No, takin kun otti pois, niin joku neule oli päällä. Silti meni ja rakastui tämmöseen miestään kunniottamattomaan naiseen, joka ei ollut puolta päivää käyttänyt laittautumiseen aikaa.

Usein miehet loppupeleissä tykkää itsevarmoista naisista, se pukee enemmän kuin kilo meikkejä. Ja miksi puhun miehistä tässä, niin niiden miellyttäminen se tuntui olevan edellisen ketjun pääpointti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.11.24 19:31:33

No kyllä itselläni on ihan hyvä itsetunto, vaikka meikkaankin päivittäin =P

Lähettäjä: Lei 
Päivämäärä:   3.11.24 20:00:52

Niin no kuitenkin ne miehet seuraavat kovasti niitä instabeibejä, vaikka "luonnollisuutta" arvostavatkin. Tuossa luonnollisuuden ihannoimisessa on myös se, ettei miehet näe, onko nainen meikattu vai ei, jos nainen ei käytä räikeitä värejä.

Meikkaava nainen ei ole yhtä kuin huonoitsetuntoinen. Meikkaavaa naista kuitenkin meikkaamattomat naiset kuvailee kilolla pakkelia, huono itsetunto, feikki. Eli voitais me naisetkin olla vähän armollisempia toisillemme.

Edellisessä ketjussa otettiin puheeksi, kun yksi "vain ehostaa" kun muut meikkaa pakkelilla. Eli nostetaan sitä omaa häntää ja samassa lauseessa pilkataan meikkaajia.

Meikata voi monin tavoin, harvalla överimeikkejä näkyy katukuvassa.

Lähettäjä: mix 
Päivämäärä:   3.11.24 20:20:37

Mulle nousi vähän sellainen pick me girl- ilmiö mieleen, kuten usein tämän aiheen tiimoilta keskustellessa. Luonnollinen nainen ei millään voi olla hiukan tölväisemättä muita, niitä toisenlaisia, ei ihan niin hyviä.

Jos itse ei meikkaa, niin muiden naisten meikkaaminen on hirveää tälläytymistä, myrkkyjen tunkemista ihoon ja puolen päivän meikkausmaraton, vaatteet epäkäytännöllisiä, liian pieniä ja kiristäviä siinä kun itsellä on toimivaa ja kivannäköistä. Tästä syystä en pysty vetämään myöskään suoraa viivaa luonnollisuudesta hyvään itsetuntoon. Jos kenellä tahansa on hyvä itsetunto niin hän voi perustella valintansa dissaamatta samassa lauseessa muita.

Päivämäärä:   3.11.24 20:27:15

Miksi laittautuminen tarkoittaa joillekin metrin meikkikerrosta? Kyllähän ihminen voi laittautua ihan vain olemalla puhdas, siisti, valitsemalla oikeat vaatteet ja jos oikein överiksi haluaa heittäytyä, voi harjata hiukset ja laittaa sitä ripsiväriä.

Päivämäärä:   3.11.24 20:35:23

Ilmeisesti monilla jäi lukematta toistuva fraasi, kuinka meikkaamattomat ja ei vaatteilla koreilijat eivät ajattele muita ja ovat etenkinkumppaniaan kohtaan epäkunnioittavia.

Lähettäjä: S- 
Päivämäärä:   3.11.24 20:38:02

No tässä ei kyllä tosiaankaan voi voittaa :D yleisimmät kokemukset: olet lähdössä ulos tai vaikka harrastukseen, laitat teams-kokousta varten ripsaria, usein joku kommentoi että miksi laittaudut tälläistä asiaa varten... TAI olet teams-palaverissa ilman meikkiä ja miespuoliset kollegat kommentoivat jatkuvasti kuinka väsyneeltä näytät. Molemmat ovat ihan yhtä väsyttäviä ja yllättäviä kommentteja. Minua ei ainakaan kiinnosta muiden laittautuminen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.11.24 20:55:27

”Ilmeisesti monilla jäi lukematta toistuva fraasi, kuinka meikkaamattomat ja ei vaatteilla koreilijat eivät ajattele muita ja ovat etenkinkumppaniaan kohtaan epäkunnioittavia.”

Täytyykin sanoa miehelle, millainen oikein on, kun ei hiustyyli ole minun mieleen, on parta ja viiksetkin vaikka en tykkää :D

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   4.11.24 06:58:51

Edelleenkin jotensakin outoa ja tökeröä käyttäytymistä jos jonkun laittautumista tai ei-laittautumista kommentoidaan.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   4.11.24 09:12:18

Tuli tällainen meemi Threadsissa vastaan ja mietin heti tätä keskustelua.

"WHEN WOMEN WEAR MAKE-UP THEY'RE BASICALLY LYING TO US."

I DON'T SEE WHY I'M BEING BLAMED FOR A MAN STUPID ENOUGH TO THINK THAT I HAVE GOLD SPARKLY EYELIDS.

Päivämäärä:   4.11.24 09:24:20

Naisen tehtävä ei ole laittautua.

On miehen omalla vastuulla valita nainen, joka häntä viehättää myös ilman laittautumista.

Se, mitä alkusuhteessa antaa ei ole "parasta". Paitsi ehkä keskenkasvuisten mielestä ja he voivat jatkaa treffailujaan niin halutessaan. Suurinosa haluaa kuitenkin jotain syvempää, parempaa ja merkityksellisempää. Ja se tarkoittaa esimerkiksi sitä hapsottavahiuksista ja väsynyttä aamuhengitykseltä haisevaa yhteisten lasten vanhempaa.

Aina kannattaa myös miettiä mitä vastaavasti miehiltä odotetaan.

Päivämäärä:   4.11.24 10:02:22

"Mulle nousi vähän sellainen pick me girl- ilmiö mieleen, kuten usein tämän aiheen tiimoilta keskustellessa. Luonnollinen nainen ei millään voi olla hiukan tölväisemättä muita, niitä toisenlaisia, ei ihan niin hyviä."

"Ilmeisesti monilla jäi lukematta toistuva fraasi, kuinka meikkaamattomat ja ei vaatteilla koreilijat eivät ajattele muita ja ovat etenkinkumppaniaan kohtaan epäkunnioittavia."

Olen melko "luonnollinen nainen", enkä ole tottunut ajattelemaan yhtään mitään toisten laittautumisesta tai laittautumattomuudesta. Siksi onkin hämmentävää lukea kommentteja, kuinka meikkaamattomat naiset eivät pidä itsestään huolta, kunnioita itseään tai toisia jne. Uskoisin kuitenkin, että suurin osa ei tee tälläisiä mustavalkoisen arvottavia tulkintoja toisten ehostautumistottumuksista tai pukeutumisvalinnoista, puoleen eikä toiseen.

Lähettäjä: Luonnollinen? 
Päivämäärä:   4.11.24 12:26:18

Luonnollisella miehet eivät välttämättä tarkoita meikitöntä ja laittautumatonta. Monet miehet tunnistavat meikin vain jos se on räikeä.

Minullekin tapailukumppani kerran laukoi, miten hän ei pidä meikatuista naisista, jotka hänen mielestään ovat kanoja. Minä siinä sitten vähän loukkaannuin, ja kerroin, ettei miespolo ollut nähnyt minua kertaakaan meikittä. Oli aivan äimänkäkenä. Ei tosin kauaa tapailtu, aika ruma asenne mun mielestä oli haukkua naisia kanoiksi, oli meikkiä tai ei.

Päivämäärä:   4.11.24 12:35:20

"Luonnollisella miehet eivät välttämättä tarkoita meikitöntä ja laittautumatonta. Monet miehet tunnistavat meikin vain jos se on räikeä."

Tämähän on ihan totta. Minuakin varmaan pidettäisiin meikkaamattomana jos kuvaani näytettäisiin vaikka jollain nettisivulla miehille, vaikka en mene ikinä ihmisten ilmoille ilman meikkiä, minulla on joka päivä kevyt meikki. Ei sillä, että olisin meikattunakaan sellainen jota pidetään kauniina, mutta ainakaan ilman meikkiä eivät miehet takuulla halua minun näköistäni naista nähdä. Pienet silmäni syvällä päässä ja ihoni rosacea-laikkuisuus eivät edusta sen sortin luonnollisuutta mitä miehet tarkoittavat luonnollisuudella.

Lähettäjä: Ah 
Päivämäärä:   5.11.24 04:40:22

"Edelleenkin jotensakin outoa ja tökeröä käyttäytymistä jos jonkun laittautumista tai ei-laittautumista kommentoidaan."

No ei ole. Ainoastaan mielenterveysongelmaiset eivät pysty pukeutumaan siististi ja asiallisesti yleisillä ja julkisilla paikoilla.

Kyse on itsekunnioituksesta.

Päivämäärä:   5.11.24 05:38:56

Jännä juttu, että minulle ei ole koskaan sanottu että luonnolliset naiset on kauniita. Meikkaan itse hyvin voimakkaasti myös arkeen koska ero meikittömän ja meikatun välillä tässä naamassa on ihan hurja. En minä ruma ole ilman meikkiä mutta naama herää eloon ja parhaat puolet korostuu. Siispä on huvittavaa, että minulle on useampi mies sanonut että olen meikattuna paremman näköinen ja nauttivat siitä kun laittaudun :D olen tullut siihen tulokseen että he uskaltavat sanoa totuuden, koska tietävät että olen samaa mieltä itsekin ja tykkään laittautua. Mutta eihän luonnolliselle naiselle voi suoraan sitä täräyttää, muuten voi jäädä ilman koko naista. Itse tykkään miellyttää miehiä ja meikkaan nimenomaan heidän takia joten en tosiaan ymmärrä näitä "laittaudun vain itseäni varten". Ja kakan marjat :D

Päivämäärä:   5.11.24 07:05:23

Niin tai ei uskalla sanoa vahvoista meikeistä tykkäävälle naiselle että ei tuo ole nättiä. Voi jäädä pian ilman koko naista.

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   5.11.24 07:26:40

.: olet tavannut kohteliaita ihmisiä. Silti kyennet ymmärtämään, että ei ihmisillä voi olla erilainen maku. Minä pidän tietystä miestyypistä (ulkonäöllisesti) mutta osaan kehaista muitakin miehiä jos tilanne on sopiva. Enkä koskaan sano mitään rumaa kenenkään ulkonäöstä.

Lähettäjä: Ob 
Päivämäärä:   5.11.24 07:38:59

"laitat teams-kokousta varten ripsaria, usein joku kommentoi että miksi laittaudut tälläistä asiaa varten... TAI olet teams-palaverissa ilman meikkiä ja miespuoliset kollegat kommentoivat jatkuvasti kuinka väsyneeltä näytät. Molemmat ovat ihan yhtä väsyttäviä ja yllättäviä kommentteja. Minua ei ainakaan kiinnosta muiden laittautuminen."

No jopas on omituinen työpaikka. Ei meillä ole koskaan kukaan sanonut etäpalavereissa yhtään mitään kenenkään ulkonäöstä, kyllä siinä puhutaan ne työasiat ja alkuun vähän jotain kuulumisia.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   5.11.24 07:54:34

"Minulle tuli myös tästä aiheesta mieleen se, että kun useinhan miehet sanovat tykkäävänsä luonnollisista naisista ja keinotekoista ulkonäköä pilkataan"

Oman kokemukseni mukaan myös osa miehistä kuvittelee naisen olevan luonnontilassa, jos heillä on vain kevyt arkimeikki.

Olin aikaisemmin aspatyössä, jossa näin samoja asiakkaita päivästä toiseen ja tässä nyt muutama kommentti mikä vuosien varrelta jäi mieleen:

Olin laittanut juhlameikin valmiiksi jo töihin sillä lähdin ihan suoraan töistä juhliin. Eräs kommentoi minulle, että kiva meikki, mutta näytät kyllä ilman meikkiä paremmalta. Hämmästyi kun sanoin, ettet ole ikinä nähnyt minua ilman meikkiä.

Myöhemmin kun olin ensimmäistä.kertaa töissä oikeasti ilman meikkiä, niin useampi (mies)asiakas kyseli olenko nukkunut huonosti tai olenko kipeä. Ei, olin vain ilman meikkiä :')

Eli osalle miehistä "luonnollinen nainen" on kevyesti meikattu ja huoliteltu.

Päivämäärä:   5.11.24 07:56:09

Oon koko ajan enemmän ja enemmän sitä mieltä, että meidän yhteiskunta on ihan hirveä ja meillä on selkeästi liian vähän oikeita ongelmia, kun voidaan keskittyä tällaiseen. Meidän kulttuuri on ihan mätä. Ihannoidaan kertakäyttökulutusta, on tiukat raamit sille, miltä pitäisi näyttää, vaikka ollaan muka niin vapaita individualisteja. Vain tietynlainen erilaisuus on hyväksyttävää, kun se vaan on tarpeeksi muodikasta tai tulee joltain somevaikuttajalta.

Sitten meille luonnollinen on nykyään kaikki mahdolliset kasvohoidot tehnyt, kulmat viimeisen päälle laitettu ja pienesti poskipunaakin töpötellyt nainen ja kaikki siitä vähemmän tuntuu olevan monelle huolimattoman näköistä.

Mä meikkaan, kun musta tuntuu siltä, mutta nykyään se ei selkeästi riittäisi joillekin. Ei jaksa enää kiinnostaa. Oma mieheni kuuluu kanssa tähän kategoriaan, joka julisti tykkäävänsä luonnollisesta ulkonäöstä. Esimerkiksi annettiin huippumalleja ja elokuvatähtiä. Olin kuolla nauruun. Eipä kiinnosta enää mitä tuokaan ajattelee. Eläköön omissa pilvilinnoissaan haaveillen toisenlaisesta luonnollisesta naisesta. Ei vaan kiinnosta enää tässä järjettömässä maailmassa, joka painottaa ulkonäköä ennen kiltteyttä, empaattisuutta ja älykkyyttä.

Päivämäärä:   5.11.24 09:01:55

"Ainoastaan mielenterveysongelmaiset eivät pysty pukeutumaan siististi ja asiallisesti yleisillä ja julkisilla paikoilla."

Mielenkiintoinen kommentti kun ottaa huomioon, että aiheena oli meikkaaminen ja laittautuminen. Tuskin siis nyt on tarkoitettu likaisissa ja risaisissa tai esimerkiksi huomattavan kummallisissa vaatteissa kulkevia ihmisiä. Onko tämä kommentti siis ymmärrettävissä niin, että aivan siisti, mutta meikkaamaton nainen jolla on esimerkiksi säänmukaiset käytännölliset vaatteet ns. naisellisten sijaan, on sinusta mielenterveysongelmainen?

Tämän kokoisessa kaupungissa sinulle tulisi vastaan joka päivä joukoittain niitä mielenterveysongelmaisia.

Lähettäjä: Mmhmm 
Päivämäärä:   5.11.24 09:03:21

Minulla on ihan asialliset, säänmukaiset vaatteet. Siistit ne eivät ole, jos poikkean kaupassa esimerkiksi rehu- tai ell-reissun yhteydessä.

Päivämäärä:   5.11.24 09:06:35

"Oma mieheni kuuluu kanssa tähän kategoriaan, joka julisti tykkäävänsä luonnollisesta ulkonäöstä. Esimerkiksi annettiin huippumalleja ja elokuvatähtiä. "

No tosiaan, tätähän miehet tekevät. Luonnollisen naisen esimerkiksi annetaan joku huippumalli ilman meikkiä. Kyllä ne tekevät tämän ihan tietoisesti, se on yritys lytätä naisten itsetuntoa.

Päivämäärä:   5.11.24 09:08:02

Vai ilman meikkiä, niissä kuvissa on aina meikkiä naamalla.

Päivämäärä:   5.11.24 09:13:57

Pukeudutteko erikseen, kun poikkeatte pienessä s-marketissa? Ettekö voi käydä kaupassa, kun tulette metsäretkeltä, tallilta, koira harrastuksesta tai muusta ulkoharrastuksesta? Tai jos olette tyyliin raksalla töissä ettekö voi töiden jälkeen työvaatteissa käydä kaupassa?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   5.11.24 09:27:41

"Ainoastaan mielenterveysongelmaiset eivät pysty pukeutumaan siististi ja asiallisesti yleisillä ja julkisilla paikoilla."

Minäkin takerrun nyt tähän sen verran että tässä on kyllä jotain perää. Esim. masentuneena sitä menettää kiinnostuksen myös ulkonäköönsä. Toisaalta yksi mielenterveyden häiriöstä kertova seikka voi olla juuri aiemmasta poikkeava ulkonäkö.

Jos käyn vain kaupassa, en meikkaa sitä varten mutta laitan kyllä siistit vaatteet päälle. Näin talvella tosin takin alla voi olla lähes mitä tahansa ja rintsikoita ei ole pakko käyttää. Urheiluharrastuksia varten pukeudun ensisijaisesti tarkoituksenmukaisesti, joskus voin meikata kevyesti jos siltä tuntuu. Iltamenoihin voi panostaa sitten enemmän jos on sentyylinen ihminen.

Päivämäärä:   5.11.24 09:30:49

Entäs minä, kun en ole koskaan erikseen laittautunut kauppaan ja tosiaan asiat voi joutua hoitamaan missä tahansa asussa. Olen käynyt jopa pankissa matolääkkeet ryntäillä ja tervat tukassa. Olin tuolloin reilu parikymppinen. Mikä diagnoosi minulle annetaan ja voiko siitä parantua?

Päivämäärä:   5.11.24 09:37:09

Mielenterveyden ongelmasta voi todella kertoa se, että ei yhtään välitä miltä näyttää, mutta kun eihän laittautumattomuus ole sitä ettei yhtään välitä. Voi olla siisti ja asiallinen ilman laittautumista. Ja tällaisia naisia on Suomessa paljon, eivätkä he todellakaan ole mielenterveysongelmaisia. Meillä on naisille vähemmän "laittautumispakkoa" kuin useimmissa muissa maissa. Ulkomaalaistaustainen ystäväni kommentoi tätä minulle ja piti sitä todella vapauttavana, että ei ole pakko olla kaikkialla täydessä tällingissä ja voi pukeutua juuri esim. sään mukaan. Hän sanoi, että on todella raskasta kun hänen kotimaassaan naista arvioidaan ulkonäön perusteella joka paikassa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   5.11.24 12:29:14

Toisinaan vaikuttaa, että melkoisia johtopäätöksiä vedetään siitä laittautuuko vai ei. Onnellinen hän, joka tekee kuten itsestään tuntuu tämän (pikku)asian suhteen.

Päivämäärä:   5.11.24 13:34:12

Ei pidä paikkaansa. En laittaudu oikein mihinkään. Ihoni hoidan ja siinä se. Tummat piirteet ja helpolla pääsee. Jos joku paikka vaatisi suurempaa laittautumista tai vaikka mekon kaivamista ilmoitan vaan että kiitos mutta ei kiitos, en viihdy sellaisissa tapahtumissa.

Päivämäärä:   5.11.24 13:38:59

Hitto kun olisikin noin helppoa jaella mt diagnooseja. Seku vaan katsoo, mitä porukka on pukenut päälleen, niin voi sanoa että sulla on traumaperäinen stressireaktio terveisin hötölän puketumistohtori.

Päivämäärä:   5.11.24 14:59:52

"Niin tai ei uskalla sanoa vahvoista meikeistä tykkäävälle naiselle että ei tuo ole nättiä. Voi jäädä pian ilman koko naista."

Jos ei pidä vahvoista meikeistä, miksi kehuisi vahvasti meikkaavan naisen taivaisiin? Ilman että tämä on kysynyt mielipidettä? Luulisi että paras vaihtoehto olisi tällöin olla hiljaa ja toivoa että vaihtaa vähän luonnollisempaan lookiin.

Lähettäjä: Huh hei 
Päivämäärä:   5.11.24 15:37:54

Tiedän erään nuoren pahasti oireilevan perheen. Ulkonäkö on tiptop ja koti sisustettu valkoisella. Perheen äidillä on sellaiset ripsilisäkkeet ja huulitäytettä ja aina meikit, hiustenpidennykset ja uudet vaatteet päällä. Viimeksi kun tapasin nämä, perheen isä sai kirkukohtauksen ja äiti ahdistui niin pahasti että tuli sairaalakeikka samana iltana. Jos tuo on tervettä niin olen mielelläni tällainen kuin olen kaikkine rääsyineni ja luomunaamoineni.

Päivämäärä:   5.11.24 17:42:01

"No tosiaan, tätähän miehet tekevät. Luonnollisen naisen esimerkiksi annetaan joku huippumalli ilman meikkiä. Kyllä ne tekevät tämän ihan tietoisesti, se on yritys lytätä naisten itsetuntoa."

Valitettavasti mä ihan oikeasti uskon, että mun mies on vaan näin yksinkertainen, että uskoo omiin sanoihinsa. Ehkä luulee olevansa jotenkin myös "erilainen", kun ei tykkää (omasta mielestään) paljon laittautuneista naisista eikä tajua, että me naiset kuullaan tätä samaa soopaa jatkuvasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.