Lähettäjä: Qaila
Päivämäärä: 3.11.24 13:26:36
Viikko jäljellä 2kk sairauslomasta. Edelleenkään en nuku ilman lääkettä ja lääke aiheuttaa sen, että nukun 11h ja olen aivan pökkyrässä pitkälle iltapäivään. Tämä oli seitsemäs lääke, jota kokeiltiin vuosien unettomuuteen tässä 2v sisällä ja alan olla aika toivoton. Miten selviän työstä, jos olen miltei koko työpäivän tokkurassa unilääkkeestä? Ja jos olen ilman, olen tokkurassa väsymyksestä kun en nuku kuin pari tuntia ja senkin pätkissä. Lykkään kotitöiden tekemistä viimeiseen asti, eristäydyn kotiin enkä innostu mistään. Ahdistaa, koska työsuhteeni on määräaikainen, eikä sitä varmaankaan jatketa tämän takia. Sitten on taloushuolet nykyisten lisänä jatkossa.
Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia vastaavasta tilanteesta tai vaikka vain sinnepäin, vertaistukea siis haen, en vinkkejä unettomuuteen tai kehoituksia ottaa itseään niskasta kiinni. Olen pinnistellyt vuosikausia jaksamiseni äärirajoilla juuri siksi, että olen itselleni niin ankara. Tunnen itseni todella huonoksi tällä hetkellä, huomaan eristäväni pikkuhiljaa myös kumppaniani poispäin minusta, se on helppoa kun ei asu yhdessä. En jaksa liikkua, ulkoilla, huolehtia itsestäni, peseydyn kyllä päivittäin, mutta paino on noussut 10kg vuodessa ja vihaan sitä, miltä näytän.
Lapseni on onneksi jo teini, mutta toki edelleen hänelläkin tarpeita on ja ne pyrin täyttämään niin hyvin kuin jaksan. Jos minulla ei olisi lasta, olisin jo luovuttanut. Käyn terapiassa, mutta siihenkään ei enää sitten ole varaa, jos joudun työttömäksi. Lapsella alkamassa myös psykoterapia ja sen priorisoin omani edelle. Lapsen isästä ei ole mitään apua, maksaa elarit ja siinä se, ei osallistu arkeen muutoin. Pitää joka toisen viikonlopun, jollei tule jotain mukavampaa tekemistä.
Masennuslääkkeestä ei juuri tunnu olevan apua, vaikkakin vasta toinen laatuaan toki kokeilussa nyt kuukauden verran. Syksy on minulle yleensä parasta aikaa vuodesta, kevät ja alkukesä pahimmat mielialan kannalta. Mutta nyt en ole noussut kesän jäljiltä yhtään, mustemmaksi menee koko ajan.
Tulipas tästä nyt oksennus. Mutta tosiaan olisi mukava kuulla miten ja millaisin keinoin olette päässeet ylöspäin. Erilaisia podcasteja olen kuunnellut aiheeseen liittyen, mutta lisää kaipailisin omakohtaisia kokemuksia.
|