Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kitkakengät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 11:21:16

Talvi tuli ja tänään meinasin jo kaatua ensimmäisen kerran. :( Nastakengät löytyy, mutta ne on hankalat ja sisätiloissa liukkat. Onko kokemuksia kitkakengistä? Toimiiko? Auttaako pysymään pystyssä?

Re: Kitkakengät

Päivämäärä:   3.11.24 11:27:22

Minulla ollut Icebugin kitkakengät jo kolme talvea ja tykkään että ovat hyvät ja lämpimät. En vaihtaisi enää nastakenkiin näitä, lenkkareissa pidän kyllä nastat.

Lähettäjä: RT 
Päivämäärä:   3.11.24 13:16:49

On kitkakengät. Eivät ne nastakenkien veroiset ole läheskään, kyllä ne pääkallokeleillä luistavat. Eron kuitenkin huomaa, jos käyttää pääsääntöisesti kitkakenkiä ja sitten käy tavallisilla kengillä esim. postilaatikolla. Tavalliset kengät tosi liukkaat kitkoihin verrattuna.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.11.24 13:21:09

Mulla on Merrelin kitkakengät, ja hyvät ovat.
Toki pelijäähän ei pure kuin nasta, mutta muutoin noi kitkat ovat tosi hyvät.

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   3.11.24 15:07:26

Ostin viime kuussa Icebugin kitkakengät ja olleet jalassa jo muutaman kerran tässä viikonloppuna. Varmasti nastat purevat paremmin mutta töissä ei ole mahdollista pitää nastoja (ja en jaksa veivata sitä suojaa jatkuvasti/ottaa kenkiä pois) niin uskon että kitkat toimivat tähän oikein hyvin

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   3.11.24 15:24:09

Mulla on Pomarin kitkakengät olleet jo monta vuotta ja toimivat erinomaisesti!

Nastoja käytän enää pääkallokeleillä. Ja silloinkin mieluiten irrotettavia nastoja kuin Icebugin älynastakenkiä. Ne älynastakengät kun eivät pure kovalla jäällä vaan nastat menevät sisään niinkuin periaatteessa sisätiloissakin, missä ne ovat kuitenkin hengenvaarallisen liukkaat.

On myös jotkut Merrellin liukkaan kelin kengät olemassa, mutta ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Vaikkakin toki ihan parhaat pakkaskelin kengät, kun on paksu vuori.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.11.24 17:39:47

Te joilla kitkakengät, narisevatko pohjat lattioilla kun käytte esim kaupassa tai kuljette lentokentän terminaaleissa tms? Minulla oli aikanaan yhdet kitkat ja voi jessus että meni hermot siihen kengänpohjien kitinään ja narinaan lattiaa vasten joka ikisellä askeleella! Ulkona hyvät mutta missä tahansa sisätiloissa... Ajattelin että ei enää ikinä!

Nyt vajaa viikko sitten, kun olin uusia kenkiä vailla, tutkiskelin Haltin kitkakenkiä eräässä liikkeessä (ajattelin että ehkä niissäkin on teknologia kehittynyt vuosien saatossa), mutta kun kokeilin niitä pelkästään käsin lattiaa vasten alkoi välittömästi jumalaton kitinä ja narina. En kokeillut edes jalkaan vaan siirryin suosiolla jatkamaan tutkimuksia kitkattomien, tavallisten kenkien parissa.

Jos kaikki kitkat pitävät (sisätiloissa) kävellessä samanlaista meteliä, miten te jaksatte kuunnella sitä, vai onko olemassa sellaisiakin kitkoja jotka pysyvät hiljaa vaikka siellä kaupassa käydessä?

Lähettäjä: Tats 
Päivämäärä:   3.11.24 17:47:01

Narisee, mutta nasta rapisee ja raapii lattiaa

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.11.24 17:50:42

Minulla on sellaiset irrotettavat nastapohjat jotka on helppo laittaa paikoilleen kun lähtee ulos, ja ottaa taas pois kun tulee sisälle. Hyvin ovat toimineet.

Luulisin, että nastat olisivat myös todella liukkaat kovalla, sileällä lattialla.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.11.24 17:55:06

Ennen vanhaan kenkiin piti saada narinaa hinnalla millä hyvänsä.

Lähettäjä: Vinkuna 
Päivämäärä:   3.11.24 18:17:07

Kitkakengät eivät narise, mutta jos pohjat ovat märät (ulkona sataa tai on lumista ja sisällä ollessa kengän pohjiin tarttunut lumi sulaa ja kastelee pohjan) kengät vinkuvat lattiaa vasten. Tätä käy kuitenkin vain hypermarketeissa. Esim. työpaikkani on 3. kerroksessa ja yleensä kävelen raput ylös. Kengät eivät pidä minkäänlaista meteliä työpaikan rappukäytävässä tai portaissa. Kyseessä vanha (60-luvulla rakennettu) talo, en tiedä ovatko rappukäytävän ja portaiden pintamateriaalit alkuperäiset vai uusitut.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.11.24 18:52:38

Minulla on menossa toiset merrelin kitkat. Ei voi kuin kehua. Ero nastoihin vain peilijäällä ja liukkaissa aurausjäljissä.

Päivämäärä:   3.11.24 18:54:44

Mikä malli tarkemmin nämä Merrellit?

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   3.11.24 19:02:12

"Ennen vanhaan kenkiin piti saada narinaa hinnalla millä hyvänsä."

Narina oli merkki siitä, että kengät oli maksamatta. ;)

:))

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.