Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  masennus

Lähettäjä: gds 
Päivämäärä:   3.11.24 09:09:21

pääseekö siitä ikinä eroon? kaikki tuntuu niin mustalta ja harmaalta, päivästä toiseen.

Re: masennus

Päivämäärä:   3.11.24 09:26:01

up

Lähettäjä: Viisu 
Päivämäärä:   3.11.24 09:31:30

En tiedä mutta olen itse saanut lohtua ja ajateltavaa näistä videoista
https://www.youtube.com/@DouglasBloch/videos
onko sinulla ap psykologia/terapeuttia ja lääkkeitä, ketään läheistä joka on tukena?

Päivämäärä:   3.11.24 09:33:46

Vaikka on paljon hirveitä sairauksia, useimmissa niissä mieli taistelee mukana, haluaa ihmisen parantuvan. Masennuksessa mieli kääntyy itseään vastaan ja haluaa ihmisen kuolevan. Siksi se on niin hankala, monimutkainen ja hitaasti parantuva sairaus.

Päivämäärä:   3.11.24 09:34:32

Voit kirjoittaa tännekin ajatuksiasi jos haluat, voin yrittää antaa tukea <3

Lähettäjä: Hhhh 
Päivämäärä:   3.11.24 13:02:16

Up

Lähettäjä: salmiakki 
Päivämäärä:   3.11.24 13:32:56

Iso halaus aloittaja <3 Älä luovuta, helpommat päivät on taatusti edessä!
Itse taistelen myös masennuksen ja syömishäiriön kanssa. Salaa toivon, että joku ystävä vaan ilmestyisi oven taakse ja halaisi pitkään ja saisi itkeä hetken jonkun olkapäätä vasten. Olisi joku jolle sanoa, että nyt just on tosi vaikeaa. Mutta sen sijaan en ole koskaan kertonut näistä asioista yhtään kenellekään läheiselle, koska en halua olla rasite, ärsyttävä, kuormittava tekijä tms tms. Varsinkin kun olen tottunut olemaan se olkapää muille, niin on vaikea näyttää omaa haavoittuvuutta. Ja siis oikeasti rakastan sitä, että ystäväni luottavat ja kertovat murheitaan minulle joita voin lohduttaa - silti pelkään, että ystäväni eivät suhtautuisi samoin minuun.

Päivämäärä:   4.11.24 15:53:23

oon jemmannut lääkkeitä sivuun, lakannut syömästä niitä säännöllisesti jotta on varasuunnitelma tehdä im kun olo on sellainen

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   4.11.24 16:32:24

Ootko kuunnellut Spotifysta Okei olla rikki -podcastia? Siinä on erilaisista mielenterveyshäiriöistä kärsiviä ihmisiä haastateltavana ja podcastin vetäjällä myös omat mt-sairautensa. Osa (myös podin host) on yrittänyt poistua oman käden kautta tästä maailmasta ja puhuvat näistä avoimesti. Vertaistuki on monesti hyödyllistä ja ihan vain vaikka se, että saa hetkeksi ajatukset jonkun muun tarinaan. Olen itsekin ollut kesästä saakka aika pohjalla ja jollen olisi vastuussa lapsestani, en ehkä jaksaisi jatkaa. Itsestä tällä hetkellä tuntuu siltä, etten halua kenenkään koskevan minuun ja haluaisin vain paeta aivan kaikilta ihmisiltä jonnekin ja olla yksin. Paljon tsemppiä aloittajalle ja muillekin sitä tarvitseville, ette ole yksin näiden asioiden kanssa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.11.24 18:16:32

Onko sinulla menneisyydessä ollut aikoja, kun kaikki ei tuntunut mustalta ja harmaalta päivästä toiseen? Jos muistat sellaisia aikoja, niin teoriassa on mahdollista, että pääset samaan henkiseen tasapainoon uudelleenkin.

Omalla kohdalla on vaikea nähdä valoa tunnelin päässä, kun arki on ollut harmaata niin kauan kuin muistan ja monet muiden mielestä masennukseen liittyvät asiat ihan itsestään selvää ihmisen elämää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.