Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksei työpaikan pikkujoulu voi olla

Lähettäjä: tiistaina? 
Päivämäärä:   3.11.24 03:33:24

Työpaikan pikkujoulubudjetti on tänä vuonna sellainen, että käydään keskitason ravintolassa syömässä ja ruuan kanssa saa 2 lasia viiniä.

Työ toimistotyötä, työaika arkisin 9-17.

Koska edes enemmistölle sopivaa perjantaita ei löydy, ilmoille heitettiin ajatus, että pikkujoulut olisivat jonain muuna päivänä, esim. tiistaina. Töiden jälkeen ravintolassa 2 lasia viiniä, ei pitäisi haitata seuraavana päivänä töihin tuloa. Tästä ehdotuksesta nousi kuitenkin meteli. Halutaan pikkujoulujen jatkoille ryyppäämään, vaikka sitten jatkot pitäisi maksaa omasta pussista. Siksi pikkujoulut pitää olla perjantaina.

Kuka haluaa vapaaehtoisesti (omalla kustannuksella) työkavereiden kanssa baarikierrokselle? Eikö työkavereiden kanssa voisi käydä syömässä tiistaina pikkujoulujen merkeissä ja jos perjantaina haluaa baariin, menee sinne sitten omien kavereiden kanssa?

Re: Miksei työpaikan pikkujoulu voi olla

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   3.11.24 04:00:02

Ootko ajatellut että kaikilla ei ole kavereita? Ootpa ahdasmielinen. Itse tuossa tilanteessa juuri haluaisin perjantaina kun ei olisi ketään kenen kanssa juhlia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 05:40:13

Kyllä mun työkaverit on kavereita myös vapaa-ajalla. Nähdään usein vapaapäivinä, lomilla ym.

Lähettäjä: tuikku 
Päivämäärä:   3.11.24 05:50:51

Ehkä ne muut työkaverit tykkää toisistaan sen verran paljon, että haluavat nimenomaan työporukalla myös juhlia. Vaikka just sinä et niin paljon tykkäisi omasta työyhteisöstäsi, niin muut siellä saattaa silti tykätä :)

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.11.24 06:06:51

Olen ollut nykyisessä työssäni 13 vuotta ja pikkujoulut ei ole koskaan ollut perjantaina vaan aina keskellä viikkoa, koska meidän pienessä työyhteisössä on ollut aina ihmisiä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä. Yleensä pikkujoulut on olleet ti tai ke, jotta kaukana asuvilta ei mene viikonloppua kotimatkaan. Kyllä sitä silti jotkut on notkuneet myöhään baarissa ja aamulla töihin. Itse en ole jaksanut.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   3.11.24 06:38:55

Koska me pidämme toisistamme ihan oikeasti, tykkäämme puhua p:tä, muutama juo siinä pari lasia viiniä ylimääräistä. Ihan perusillanvietto venyy sen verran, että nukkumassa aikaisintaa yhden aikoihin.
Itse olen myös huono nukahtaja hälinän jälkeen, pitää hiukan odotella unta, niin ei sitä halua stressata työhönlähdöstä vielä lisäksi. Kuitenkin herätys on 5:45, koira ulos, aamiainen, eikä työpaikkakaan ole ihan nurkan takana, töissä on hyvä olla hiukan ajoissa, avaat koneet ja katsot miten päivä lähtee.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   3.11.24 07:19:11

Tuossa vois olla ratkaisu tyhyillä pe tai la ja jouluruoka arkena.
Näin meillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 07:29:39

Näin yksinasuvana eläinten omistajana ei kyllä mikään arki-ilta sopisi. Meillä on onneksi pikkujoulut lauantaina. Syödään pitkän kaavan mukaan ja halukkaat voivat siitä jatkaa humppailemaan. Meillä on ihan kiva työporukka, kyllä niiden kanssa baarikierroksenkin voi vetää. Taitaa olla miltei jokainen sinne humppailemaankin lähdössä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.11.24 07:31:25

Kyllä mulle työkaverit ovat ihan "oikeita kavereita". Jos joku järjestää esimerkiksi isommat juhlat (häät, syntymäpäivät) niin sinne on kutsuttu myös työkavereita. Miksi en haluaisi mennä näiden ihmisten kanssa jatkoille, kun kerrankin on hyvä porukka koossa?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.11.24 07:55:18

"Kuka haluaa vapaaehtoisesti (omalla kustannuksella) työkavereiden kanssa baarikierrokselle? Eikö työkavereiden kanssa voisi käydä syömässä tiistaina pikkujoulujen merkeissä ja jos perjantaina haluaa baariin, menee sinne sitten omien kavereiden kanssa"

Meillä työnantaja tarjoaa joulun kunniaksi joulupuuron lounaaksi, mutta toimiston pikkujoulut pidämme omalla porukalla omakustanteisesti.

Pitkä illallinen viineineen vaikuttaa kyllä seuraavan päivän työntekoon, ellei paikalle mennä jo tyyliin klo 17. Siinä ehtis muutaman tunnin höpötellä.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   3.11.24 08:23:36

” Ehkä ne muut työkaverit tykkää toisistaan sen verran paljon, että haluavat nimenomaan työporukalla myös juhlia. Vaikka just sinä et niin paljon tykkäisi omasta työyhteisöstäsi, niin muut siellä saattaa silti tykätä :)”

Tämä :)

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   3.11.24 08:48:39

Onko se tosiaan näin yleistä, että ihmisillä työkaverit = merkittävä kaveripiiri? Mulla on toki aina ollu 1-2 hyvää työkaveria joiden kanssa nähdään vapaallakin ja sen jälkeenkin kun ko- duunista on lähtenyt, mutta että oikeasti työkaverit on teidän tärkeä ihmispiiri? Mulla tärkeimmät on jääneet kouluajoilta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.11.24 10:04:50

Ei minulle työkaverit mikään tärkein porukka ole, mutta ovat sen verran kivoja ihmisiä, että mielellään heidän kanssaan viettää iltaa pitemmänkin kaavan mukaan kerran-pari vuodessa.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   3.11.24 10:09:50

” Ei minulle työkaverit mikään tärkein porukka ole, mutta ovat sen verran kivoja ihmisiä, että mielellään heidän kanssaan viettää iltaa pitemmänkin kaavan mukaan kerran-pari vuodessa.”

Tämä on hyvin ilmaistu, komppaan :) Lisäksi moneen työpaikkaan olen päätynyt jonkun kaverin perässä :)

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   3.11.24 10:12:20

Joillekin ne työkaverit ei ole pelkkiä työkavereita tai sitten heidänkin kanssaan viihtyy hyvin, joten viihteellä voi käydä. Meillä on ollut ihan afterworkejakin työporukalla huvin vuoksi kesäisin, kun toimisto sijaitsee keskustassa ja siitä helppo lähteä terassille.

Lähettäjä: 89 
Päivämäärä:   3.11.24 10:13:59

En ryyppää enkä lähtisi kenenkään kanssa jatkoille, mutta minulla tällaisesta ylimääräisestä sosiaalisesta hässäkästä toipuminen vaatii omaa rauhaa päivän-pari, niin en lähtisi viikolla pikkujouluihin.

Lähettäjä: df 
Päivämäärä:   3.11.24 10:22:01

What: pari lasillista tavallista viiniä ei vaikuta kenenkään terveen ihmisen seuraavan päivän työkykyyn yhtään mitään. Ne arkipikkujoulut ovat yleensä työpäivän yhteydessä eli osaksi työaikaa. Vielä vähemmän vaikuttaa siinä tapauksessa, että viinit nautitaan kohtuullisen aikaisin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.11.24 23:42:49

Sehän on just parasta viettää hiukan humalaista iltaa sellaisen porukan kanssa joiden kanssa on joku tietty yhteinen tekijä. Meillä n. 20hlö firmass hauska juhlia joskus yhdessä kun kaikki tietää mistä puhuu ja "inside" läppiä ei tarvi avata kellekään. Joillekin se työ voilla intohimo ja kutsumus ja on kiva et sitten voi kerrata vuoden tapahtumia samasta asiasta ymmärtävien kanssa. Samalla alalla yleensäkin samantyyppisiä ihmisiä, niin ainakin meidän illnvietot on aina olleet tosi hauskoja

Lähettäjä: nuiva 
Päivämäärä:   4.11.24 01:04:13

Onneksi niihin ei ole mikään pakko osallistua. Monessa paikassa olen skipannutkin kun työkaverit vaikka ovatkin ehkä jotakuinkin siedettäviä työpaikalla työaikana, niin eivät todellakaan sellaista seuraa jonka kanssa haluaisin tuhlata vapaa-aikani tunteja.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   4.11.24 05:42:36

Voi kun meilläkin töissä olisi pikkujoulut jossa TA kustantaisi syömisen ja sen pari lasia viiniä. Edes sen ruokailun. Mut ei. Ei mitään.

Lähettäjä: juju 
Päivämäärä:   4.11.24 05:59:30

Lähettäjä: kokemus
Päivämäärä: 3.11.24 08:23:36

” Ehkä ne muut työkaverit tykkää toisistaan sen verran paljon, että haluavat nimenomaan työporukalla myös juhlia. Vaikka just sinä et niin paljon tykkäisi omasta työyhteisöstäsi, niin muut siellä saattaa silti tykätä :)”

Just näin! Meilläkin on ihan mahtavatyöporukka, jonka kanssa pikkujoulut + jatkot on todella hauska tapahtuma. Oikein mielelläni vietän vapaa-aikaa työkavereidesi kanssa. Eikä se silti tarkoita etteikö minulla olisi elämässä myös muita merkittäviä ja tärkeämpiä ystäviä, ei nämä asiat sulje toisiaan pois :D

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.11.24 08:00:07

Miksi sitä päivää ei päätetä ja laiteta kalenteriin riittävän aikaisin, tyyliin heti kesälomien jälkeen. Kaikki ne, jotka haluavat osallistua tietävät olla sopimatta mitään siihen päälle. Eihän siitä tule mitään, jos pari viikkoa ennen aletaan kyselemään mikä päivä kellekin sopii.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   4.11.24 08:16:34

123: meillä oli noin, ja siitä pomo laittoi ilmoittautuneet siksi illaksi iltavuoroon ja nauroi räkäisesti päälle

Lähettäjä: ;-D 
Päivämäärä:   5.11.24 01:46:22

Mennään keskiviikkona syömään klo 18 hyvään ravintolaan syömään ja jos jotku haluaa lähteä omakustanteisesti viettään pikkulauantaita se fine. Kun kolmen viikon listassa on se yksi vapaa viikonloppu en tosiaan uhraisi sitä pikkujoulun viettoon mulla muutakin elämää työn ulkopuolella.

Lähettäjä: Dcje 
Päivämäärä:   5.11.24 02:27:27

Meillä ei ole mitenkään erityisen mahtava työporukka, mutta ihan mukavia, normaaleja ihmisiä. En jaksaisi heidän kanssaan koko ajan jossain käydä, mutta kerran pari vuodessa pikkuhiprakassa jauhaminen kummasti piristää ja yhdentää porukkaa. Jos joku haluaa juoda alkoholittomia tai häipyä klo 20 niin se ei ole kenellekään ongelma.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   5.11.24 03:00:12

Ilmoittaudun tällaisena ihmisenä jolla ei ole muita kavereita kuin työkaverit. Pikkujoulut tiistaina olisi kyllä silti ok.

On minulla kumminkin elämässä kaikenlaisia itselleni tärkeitä asioita ja olen ihan tyytyväinen elämääni, vaikka ei kavereita sen kummemmin olekaan.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   5.11.24 08:16:55

Eihän pikkujoulu keskellä viikkoa millään tavalla estä perjantain tai vaikka koko viikonlopun ryyppäjäisiä. Eihän sitä työnantaja kuitenkaan kustanna.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.