Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naiset laittautuu vain yöelämään..

Lähettäjä: Ladybugs 
Päivämäärä:   2.11.24 21:14:27

Sama pätee myös miehiin. Olisikohan % osuus kaikista 18-60v ikäisistä peräti 80% näin... Onko Suomi ainoa maa tässä vai onko muissa maissa erilaista ulkonäkökulttuuria parisuhteissa? Heräsin aiheeseen itsekin ja ihmetyttää miksei omalle kumppanille laitettaisi parasta päälle ja meikattaisi? Ilmeisesti vain nuoret toimivat näin..

Mietiskelee 40v nainen joka parinkymmenen yhteisen vuoden jälkeen alkoi laittaa itseään joka päivä omalle miehelle, omaan elämään. Koen tämän todella voimaannuttavana asiana.

Re: Naiset laittautuu vain yöelämään..

Lähettäjä: toxic 
Päivämäärä:   2.11.24 21:17:59

Laittaudun pääsääntöisesti itseäni enkä muita varten.

Lähettäjä: Venus 
Päivämäärä:   2.11.24 21:19:31

Jaa a, hassulta tuntuisi kulkea kotosalla mekko päällä korkkareissa.
Meikkaan kyllä joka päivä, lähinnä töitä varten. Vapaapäivinä, jos löhöän kotosalla, en kyllä laittaudu. Kelvannen ilmankin.
(Eikä kyllä laittaudu mieskään, saati kulje puku päällä kotona)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.11.24 21:20:09

En meikkaa edes yöelämään. Meikit on lähinnä vain rumia. Eikä isokaan tykkää.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.11.24 21:22:28

*ihokaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 21:22:50

En ole koskaan meikkaillut ilman syytä. En edes silloin nuorena. Aina perusmeikki on ollut puuteri ja ripsari jos jonnekin menee, tyyliin keskustaan (aina asunut syrjemmässä pikkukylissä). Nyt oon kokeillu huuliin hillittyjä sävyjä ja ostin luomiväripaletin. En ole koskaan tykännyt luomiväreistä mutta yritän opetella. Annan kummitytölle jos ei tule käytettyä. Minä koen meikkaamisen vain ylimääräisenä työnä. Edelleen se ripsari pelkiltään on mun naamaan riittävä.

Hiusten laitossa aina oon ollu laiska ja huono. Haaveilen automaatti kihartimesta, joka itse kerää hiuksen ja kihartaa. En ole vielä vaan raaskinut ostaa. Nyt on vaan ikivanhoja käsin pyöriteltäviä rautoja ja ne on niin työläitä ja aikaa vieviä ettei tule käytettyä.

Vaatteissa sitten taas tykkään käyttää värejä ja niillä laittaudun täällä kotipitäjässäkin. Mutta kotikitona on ihan perusvaatteet jos keskenämme ollaan.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   2.11.24 21:24:14

Meikkaan lähes päivittäin ja käytän kivan näköisiä vaatteita arkena, mutta vain itseäni varten, en miestä.

Mutta jos laittautumisella tarkoitetaan sitä, miltä näytän yöelämässä, niin en koe tummaa, glitterillä höystettyä silmämeikkiä oikein arkeen istuvaksi. Eikä pikkumustat mekot, nahkahousut, biletopit, korkkarit tai saapikkaat oikein sovellu lapsiperhearkeen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.11.24 21:25:26

Mies tykkää luomusta ja varmaan siksi onkin kanssani. En raski parasta pukuani vielä näillä pakkasilla käyttää, meikki rumentaa ihmisen. En ole vielä voimaantunisiässä.

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   2.11.24 21:27:18

En nyt ehkä ihan saanut kiinni siitä, mitä aloittaja siis tarkoitat tuolla että laitetaan kumppanille parasta päälle.
Minä en ole enää nuori (30v), mutta minulle on itselleni todella tärkeä asia joka päivä meikata ja laittaa kivat vaatteet (toki jokaisen tyyli on erilainen, että minunkin kivat on varmasti aina jonkun mielestä rumat) . Mutta tilanteeseen sopivat toki, eli en missään yökerhotällingissä elämää läpi vedä :D Ja tykkään kyllä laittautua arjessa myös mieheni takia ja kieltämättä mietin myös häntä kun valitsen vaatteita tai vaikkapa nätit alusasut.

Päivämäärä:   2.11.24 21:29:27

Minulla ne alusasut ovat taas vaatteiden alla, joten niistä ei ole iloa kenellekään.

Lähettäjä: ookoo 
Päivämäärä:   2.11.24 21:31:18

Lähettäjä: Hmm
Päivämäärä: 2.11.24 21:29:27

Minulla ne alusasut ovat taas vaatteiden alla, joten niistä ei ole iloa kenellekään.

Eli olet ilmeisesti sinkku?

Päivämäärä:   2.11.24 21:32:11

En ole sinkku. Sinkutko kulkevat alusvaatteisillaan?

Päivämäärä:   2.11.24 21:34:32

Sekstailuhepeneet on eri asia kuin arkialusvaatteet. Niissä kivan näkösissä pitsiunemmissa persvaossa kukaan töissä kulje.

Lähettäjä: **J** 
Päivämäärä:   2.11.24 21:35:17

Multa katosi parisuhteessa ne viimeisetkin rippeet siinä kohtaa kun mies ei viitsinyt edes sen vertaa panostaa, että olisi omat naamakarvansa siistinyt tai varpaankyntensä leikannut. Siinä kohtaa totesin miehelle, että jos ei hänkään panosta tuota vertaa, niin en sitten minäkään. Annoin sen jälkeen kaikkien karvojen iloisesti vaan kasvaa ja liikuin meikittä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.11.24 21:37:43

Kyllä itse meikkaan ja laitan hiukset päivittäin. Pukeudun kivoihin ja istuviin vaatteisiin. Mun mielestä on kiva näyttää myös puolison edessä kivalta, vielä 15 yhteisen vuoden jälkeenkin. Samalla vaivalla puen nätit vaatteet päälle kuin rumatkin. Alusvaatteet on sellaiset, joissa tykkään pitsistä, väreistä ja Brazilian mallista.

Bilevaatteita en käytä kotona, mutta en myöskään pieruverkkareita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 21:38:49

Parisuhteessa olevan kumppani näkee ne alusvaatteet kun niiden päällä olevat vaatteet riisutaan. Tarviiko lisää rautalankaa ;)

Lähettäjä: Veppo 
Päivämäärä:   2.11.24 21:39:11

Miksei vain voi kertoa käyttävänsä kivoja vaatteita, miksi pitää ne pieruverkkarit vetää mukaan, kun tuskin oikeasti kukaan niin hirveästi piereksii?

Päivämäärä:   2.11.24 21:40:07

Meikit ovat kulissia, joilla pelataan vieraiden kanssa. Toivon, etten läheisissä ihmissuhteissa tarvitse kulissia. Kokisin erittäin ahdistavana parisuhteen, jossa minun tulisi maalata naamaani mielyttääkseni jotakuta omassa kodissani. Tai viettää aikaani epämukavissa vaatteissa.

Mukavuus ei toki minulle merkitse rumuutta. Suihkun raikkaana söpössä oloasussani olen oikein nätti ja se riittäkööt.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   2.11.24 21:44:08

Ööh... En tiedä, mutta olen jo semilähellä ton mainitun ikähaitarin yläpäätä, mutta 3/5 viimeistä kumppania ysärillä syntyneitä, toki nyt sit ikäluokkaa tai kahta vanhempiakin ne 2 muuta.

Kyllä mä ite laittaudun treffeille, mutten koskaan sellaisen naisen takia joka on ns itsestäänselvyys. Lämmittäköön rikas vanha nainen saunan ja maksakoon vaikka parturin jos toyboyn musta haluaa. Silti se että antaisin seksiä ei oo varmaa. Jos olis, niin silloinhan mä myisin seksiä(?)

Päivämäärä:   2.11.24 21:45:05

...: niin, me riisumme kukin vaatteemme ja pukeudumme viittoihin saunaan mennessä. Sitten nukkumaan, joskus laitan teepaidan ja joskus nukun alasti. Tarvitaanko ratakiskoa?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   2.11.24 21:47:30

Päivämäärä: 2.11.24 21:32:11

En ole sinkku. Sinkutko kulkevat alusvaatteisillaan?

Oletko ihan pösilö vai esitätkö vaan sellaista? Parisuhteessa se kumppani nyt yleensä näkee myös ne muiden vaatteiden alla olevat alusvaatteet. Tietenkin niiden päällä on normaalit vaatteet normaalisti muuten.

Lähettäjä: Sivuhuomio 
Päivämäärä:   2.11.24 21:49:45

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.11.24 21:34:32

Sekstailuhepeneet on eri asia kuin arkialusvaatteet. Niissä kivan näkösissä pitsiunemmissa persvaossa kukaan töissä kulje.

Ihan ne arkiset alusvaatteetkin voi olla nätit. Eikä nätti = pitsit persvaossa

Päivämäärä:   2.11.24 21:50:07

Niin, no en viitsi elää kuten YLEENSÄ.

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   2.11.24 21:52:09

Päivämäärä: 2.11.24 21:50:07

Niin, no en viitsi elää kuten YLEENSÄ.

No varmaan sinäkin silti kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitettiin sillä, kun joku tuolla sanoi haluavansa laittaa nätit alusvaatteet puolisoa ajatellen

Päivämäärä:   2.11.24 21:53:12

Ja varmaan sinäkin ymmärsit, että minä kerroin vain omasta tilanteestani, jookosta joo?

Päivämäärä:   2.11.24 21:54:00

Monesti ne nätit alusvaatteet eivät ole käytännölliset ja mukavat. Ja kyllä, käyttöalkkareiden pitää olla ahistamattomat ja puristamattomat ja materiaaliltaan hyvät. Siellä makkarissa voi sen hetken pitää silmää muutoin miellyttäviä hepeneitä. Joskin itse koen ne turhaksi, kun kuitenkin ne lähtee pois tieltä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   2.11.24 22:06:23

Mulle on ihan sama kuka laittautua, koska, kuinka usein ja ketä varten, mutta omaa miestäni varten en ihan heti ala laittautua. En ainakaan niin kauan kun hän kulkee reikäisissä kalsareissa, joista vaihtaa pari kertaa viikossa.

Lähettäjä: papu 
Päivämäärä:   2.11.24 22:10:07

”Minä en ole enää nuori (30v), mutta minulle on itselleni todella tärkeä asia joka päivä meikata ja laittaa kivat vaatteet (toki jokaisen tyyli on erilainen, että minunkin kivat on varmasti aina jonkun mielestä rumat) . Mutta tilanteeseen sopivat toki, eli en missään yökerhotällingissä elämää läpi vedä :D Ja tykkään kyllä laittautua arjessa myös mieheni takia ja kieltämättä mietin myös häntä kun valitsen vaatteita tai vaikkapa nätit alusasut.”

Samaistun tähän. Tykkään laittautua itseäni varten, mutta myös miesystävääni ajatellen. Mutta en tosiaankaan pukeudu arjessa kuin olisin aina lähdössä yöelämään XD

Päivämäärä:   2.11.24 22:11:05

"Kyllä mä ite laittaudun treffeille, mutten koskaan sellaisen naisen takia joka on ns itsestäänselvyys."

Miksi käyt treffeillä sellaisten naisten kanssa, joista et ole kiinnostunut?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   2.11.24 22:27:26

Meikkaan joka päivä enkä koe sitä minkäänmoisena vaivana. Jos kumppanini tai joku muu vastustaisi tapaani, niin silti tekisin niin. Hyvä hygienia ja itsestä kivat vaatteet myös päivittäin ja tähänkään en tunne tarvitsevani muiden mielipiteitä. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja kukin itselleen sopivalla tavalla.

Päivämäärä:   2.11.24 22:30:40

//: hyvä sinä! Juuri noin! Meikatkaa ketkä haluatte, mutta kaikki naiset älkööt meikatko. Ja mitä teettekin tehkää se itsenne vuoksi. Ihan oikeasti, kaikki miehet eivät tykkää kaljasta ja kaikki miehet eivät autoile. Ja mies osaa kyllä valita ja iskeä sen naisen, jonka haluaa.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   2.11.24 22:35:26

"Kyllä mä ite laittaudun treffeille, mutten koskaan sellaisen naisen takia joka on ns itsestäänselvyys."

Miksi käyt treffeillä sellaisten naisten kanssa, joista et ole kiinnostunut?"

Laittaudun siis treffeille, joilla käyn kiinnostavien naisten kanssa tai julkisella paikalla. Mutten laittaudu esim. ns vakipanon takia jos toinen kerjää kylään seksi mielessä. Kirjoitin huolimattomasti siten, että tuon pystyi tulkitsemaan toisin kuin tarkoitin. Anteeksi pikkumoka.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   2.11.24 22:36:31

Oletpa epätoivoinen :D

Päivämäärä:   2.11.24 22:38:39

Mä meikkaan kyllä lähinnä "yöelämää" varten. Eli pari kertaa vuodessa.
Töissä olen niissä verkkareissa tai farkuissa ja hupparissa. Kohta viiskymppinen nainen. Mutta olen niissä itseäni varten. Samaten kun meikkaan yöelämään, teen sen itseäni varten.
Tosin mä olen sinkku, ni mua ei varmaan tähän keskusteluun lasketa.
Mutta kun olen ollut pitkissäkin parisuhteissa, en todellakaan laittaudu kotona. Kotona haluan olla rento, ja pitää niitä verkkareita ja en miettiä, etten voi hieroa silmiä, kun meikit leviää. Tosin olen aina ollut sellaisten miesten kanssa, jotka tämän ymmärtävät ja haluavat itsekin kotona olla rennosti.

Päivämäärä:   2.11.24 22:42:24

"Mutten laittaudu esim. ns vakipanon takia jos toinen kerjää kylään seksi mielessä. Kirjoitin huolimattomasti siten, että tuon pystyi tulkitsemaan toisin kuin tarkoitin. Anteeksi pikkumoka."

Kaikkea sitä. Vielä enemmän täytyy ihmetellä, että harrastat seksiä sellaisten naisten kanssa, joista et ole kiinnostunut.

Lähettäjä: Äijä 
Päivämäärä:   2.11.24 22:56:01

Ööh... Kuinkahan moni mies kieltäytyy seksistä siks että se oma tukka ei oo hyvin ku fwb haluaa sitä just nyt haluaa harrastaa ja on suunnilleen oven takana?!?

Päivämäärä:   2.11.24 23:24:20

Tuo mieshän puhui kiinnostavista ja ei-kiinnostavista naisista ja näitä jälkimmäisiä hänellä siis on kirjoituksensa mukaan vakituisina seksikumppaneina. Ei nyt ollut kyse siitä, sattuuko olemaan tukka hyvin vaan siitä, että harrastetaan seksiä sellaisten ihmisten kanssa joita ei pidetä edes kiinnostavina.

Lähettäjä: Omana 
Päivämäärä:   3.11.24 08:26:09

Ihan siksi että inhoan sitä miltä meikki tuntuu iholla. Sen lisäksi ei voi mennä tuosta vain päiväunille yms. Kun meikki sotkee tyynyt, ei voi hieraista roskaa pois silmistä, kun ripsari saattaa levitä jne. Meikin kanssa pitää jatkuvasti varoa ettei meikki leviä ja mene epäsiistin näköiseksi ja sen lisäksi tosiaan inhottava tuntuinen kasvoilla.

Joo olen kaunis meikattuna ja aika mitään sanomaton ilman meikkiä, mutta mieluummin koen oloni mukavaksi arjessa kuin näytän hemaisevan kauniilta ja tunnen oloni ahdistuneeksi meikin vuoksi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.11.24 08:33:22

En ole koskaan laittautunut kotona mitenkään. Kelpasi exälle ja nyxälle. Muutoinkin käytän hyvin vähän meikkiä, lähinnä tyylillä kulmat, ripsari, poskipuna, rajaukset joskus. Yleisesti ottaen normaalit miehet haluaa luonnollisen naisen, ei meikkitelinettä. Tai sitten olen elänyt jossain kuplassa koko aikuiselämäni, jos tämä on jotenkin outoa.

Lähettäjä: Uuvelo 
Päivämäärä:   3.11.24 08:34:33

No mä erosin ja sitä myöten lopetin vähäisenkin meikkaamisen... ja kyllä vähän myös katsoin mitä puin päälle. Nyt ei ole mitään väliä enää..

Tykkään jos parisuhteessa pikkuisen viitsii ajatella miltä näyttää toisen silmissä, puolin toisin =)

Päivämäärä:   3.11.24 08:36:04

Kyllä mullakin oli sinkkuna vakkareita enkä erikseen niitä varten laittautunut jos en ehtinyt. Ne olivat kiinnostavia sängyssä, eivät muutoin.

Jos meikkaaminen on kiinnostuksen merkki, niin ilmeisesti tällä mittarilla pitkissä parisuhteissa olevat ovat toisistaan kiinnostuneita :D hauskoja ajatuksia teillä.

Lähettäjä: Daami 
Päivämäärä:   3.11.24 08:40:58

Meikkaan aina päivittäin ja ostan säännöllisesti uusia kivoja vaatteita. Olen luonnostaankin sievä sekä siro ja työskentelen ammatissa, jossa huoliteltu ulkonäkö kuuluu kuvaan. Omaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiini kuuluu myös ulkoinen.

Myös aikuisiän saavuttaneet tyttäreni huolehtivat ulkonäöstään.

Päivämäärä:   3.11.24 08:44:48

Lisäkommentti, jos mies vaatisi jotain meikki/pukeutumistyyliä, niin olisi aika äkkiä entinen mies. Tapailin joskus miestä, joka tokaisi, että oisit täydellinen, jos sulla ois blondit hiukset. Tapailu loppui siihen paikkaan. On ok sanoa, että sulle sopisi tosi hyvin vaaleat/tummat jne hiukset, mutta en ala muokata itseäni miksikään vaan siksi, että olisin "täydellinen" hänen silmissään muututtuani joksikin, mitä en ole. Toivottavasti löysi sen täydellisen naisensa muualta, minä en sitä ollut. :D

Päivämäärä:   3.11.24 08:59:55

Mites ne miehet laittautuu naisia varten kotona?

Anteeksi kun sanon näin, mutta jotain päässä on kyllä vialla jos kauniina näkee ainoastaan sen, kun naamassa on puolikiloa pakkelia ja hienoa kertakäyttömerkkivaatetta päällä.

Välillä ihonkin olisi hyvä saada olla ilman mitään tököttiä, huolestuttavaa kuinka naama halutaan peittää jatkuvasti kemikaalikuormalla. Millon sitä ilman tököttiä olisi jos ei kotona?

Lisäksi kotona minä lepään, olen mukavissa vaatteissa. Ulos voin pukea sitten ne kiristävät farkut tai paidan jossa tulee kylmä.

Mielestäni tärkein tapa millä ihminen voi laittautua on se, että pidät kehostasi huolta. Ihon hyvinvointikin lähtee siitä mitä syöt. Hyvässä kunnossa olevasta kropasta mieskin varmaan tykkää. Mikään pakkelimäärä ei pelasta sitä, jos näyttää jatkuvasti siltä että olisi raskaana ja pakaralihas on kääntynyt sisäänpäin.

Päivämäärä:   3.11.24 09:04:10

Meikkaamisessa ei tunnu olevan mitään muuta välimallia, kuin ilman tai puoli kiloa pakkelia naamassa.

Päivämäärä:   3.11.24 09:06:34

Toki on välimalli, kunhan liiottelin. Pointti se, että kaunis ja näyttävä voi olla vaikkei olisi mitään. Se ei ole mikään edellytys sille että olisit viehättävä.

Lähettäjä: teemuki 
Päivämäärä:   3.11.24 09:11:59

"Lähettäjä: Ladybugs
Päivämäärä: 2.11.24 21:14:27

Heräsin aiheeseen itsekin ja ihmetyttää miksei omalle kumppanille laitettaisi parasta päälle ja meikattaisi? Ilmeisesti vain nuoret toimivat näin.."

Eivät nuoret toimi noin sen enempää kuin vanhemmatkaan. Oletko katsonut nuorisomuotia? Kouluun ja kaupungillekin tullaan harmaissa verkkareissa, huppareissa tai risoissa farkuissa. Todella harva nuori pukeutuu hyvin, useimmilla on pikamuotiketjujen akryylisekoitusvaatteita päällä.

En meikkaa, jos olen pelkästään kotona, mutta taivutan ripset, laitan hiukset siististi ja katson kotonakin, miten pukeudun. En edes omista rumia T-paitoja ja lököverkkareita tai jotain Minni Hiiri -toppeja. Käytän kotona paljon erilaisia mekkoja ja myös paitoja ja housuja. Materiaaleina ovat enimmäkseen kashmir, jersey, pellava, villa ja voi olla puuvillaa ja muutakin, kunhan se toimii.

Suomalaisillahan on usein sellainen ajatus, että hyvännäköinen pukeutuminen on epämukavaa. Sanoin juuri, etten omista lököverskoja. Sen sijaan omistan kotihousuina esimerkiksi pellavahousuja ja kauniisti istuvia ja lahkeesta trumpettimallisia jerseyhousuja (ihan yhtä mukavat kuin verkkarit mutta näyttävät paremmalta). Ja mekothan ovat paitsi todella kauniita myös todella mukavia. Mikä olisi esimerkiksi kesäkuumalla ulko- tai sisätiloissa sen mukavampi ja hengittävämpi kuin pellavamekko? Jos taas kotona sisällä on syksyllä ja talvella viileämpää, käytän paljon kashmirpaitoja. Ne näyttävät aina hyvältä, ja koska kangas on laadukasta, paita hengittää ja sen voi laittaa suoraan ihoa vasten eikä kutita ja pistele yhtään. Väitän, että ne, jotka kuvittelevat hyvännäköisen pukeutumisen tarkoittavan samaa kuin kiristävä, puristava, epämukava ja ei-rento pukeutuminen, eivät ole koskaan edes kokeilleet oikeasti laadukkaita vaatteita. Tietenkin vaate on epämukava, jos se on väärän kokoinen ja huonoa materiaalia.

Minäkin tuppaan kyllä ajattelemaan, että on outoa, että joku näkee kovasti vaivaa (esim. laittautumalla) saadakseen miehen/naisen ja sitten kun suhde vakiintuu, ei jaksa enää kiinnostaa. Toisesta tulee itsestäänselvyys. Jos ei oteta lukuun omaa mielipidettäni, niin kenen mielipide ulkoisesta viehättävyydestäni voisi olla seuraavaksi tärkein kuin oman mieheni? Miksi tyttökavereita tai baarin tuntemattomia tyyppejä varten pitäisi pukeutua muttei omaa kumppania?

Lisäksi vallalla tuntuu olevan se ajatus, että "kotona pitää saada olla oma itsensä" johtaa vääjäämättä siihen, että kotona pukeudutaan mahdollisimman rumasti. Sitäkö se oma syvin sisin sitten on? Onko "oma itsensä" siis laiskaa, rumaa, piittaamatonta? Minä ainakin koen, että olen elämäniloinen, tarmokas ja kaunis, joten mielelläni myös pukeudun niin, että se pukeutuminen jotenkin tuo tätä asiaa positiivisesti esiin. Miksi pukeutuisin sen näköisesti, että olen lakannut välittämästä kaikesta, kun ei se ole sitä mitä koen olevani?

Kauniista pukeutumisesta muuten saa energiaa. Kannattaa kokeilla. Jos kulkee päivät pitkät ryppyisissä ja koirankarvaisissa verskoissa ja T-paidassa, siinä alkaa olokin tuntua vetämättömältä, koska koko olemus huokuu vetämättömyyttä.

Lähettäjä: Ykkönen 
Päivämäärä:   3.11.24 09:29:09

Teemuki: aivan loistavasti kirjoitettu, eipä ole kyllä lisättävää.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   3.11.24 09:31:04

"Yleisesti ottaen normaalit miehet haluaa luonnollisen naisen, ei meikkitelinettä. Tai sitten olen elänyt jossain kuplassa koko aikuiselämäni, jos tämä on jotenkin outoa."

Niin, se onkin tärkeää mitä miehet haluaa ja mitä ei...

Päivämäärä:   3.11.24 09:44:58

Tuosta kotona rennosti olemisesta ilman meikkiä -ajatteluun... Itse omalla kohdallani koen, että vaikka meikkaisin, niin oloni on rento olin kotona tai muualla. Ei haittaa päivän mittaan jos meikki leviää: omaan silmääni näytän edelleen itselleni kelpaavalta.

Päivämäärä:   3.11.24 09:52:49

Mutta et näytä kelpaavalta ilman meikkiä?

Päivämäärä:   3.11.24 10:02:17

.
:Kyllä näytän(itselleni ja muut ajatelkoot oman näkövinkkelinsä kautta), mutta kuten aiemmin sanoin, niin itse en koe meikkaamista vaivannäkönä.

Päivämäärä:   3.11.24 10:04:17

"Mites ne miehet laittautuu naisia varten kotona?

Anteeksi kun sanon näin, mutta jotain päässä on kyllä vialla jos kauniina näkee ainoastaan sen, kun naamassa on puolikiloa pakkelia ja hienoa kertakäyttömerkkivaatetta päällä.

Välillä ihonkin olisi hyvä saada olla ilman mitään tököttiä, huolestuttavaa kuinka naama halutaan peittää jatkuvasti kemikaalikuormalla. Millon sitä ilman tököttiä olisi jos ei kotona?

Lisäksi kotona minä lepään, olen mukavissa vaatteissa. Ulos voin pukea sitten ne kiristävät farkut tai paidan jossa tulee kylmä.

Mielestäni tärkein tapa millä ihminen voi laittautua on se, että pidät kehostasi huolta. Ihon hyvinvointikin lähtee siitä mitä syöt. Hyvässä kunnossa olevasta kropasta mieskin varmaan tykkää. Mikään pakkelimäärä ei pelasta sitä, jos näyttää jatkuvasti siltä että olisi raskaana ja pakaralihas on kääntynyt sisäänpäin. "

150% komps tälle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.11.24 10:05:04

Suomessa. Muissa maissa vaimot ja kotirouvat sekä isommankin perheen äidit pystyvät huolehtimaan itsestään, eikä puhettakaan että kulkisivat kauppaan jossain pieruverkkareissa. Eikä kyse ole tulotasosta vaan kunnioituksesta itseä, ja puolisia kohtaan ja esimerkistä lapsille.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.11.24 10:07:31

""Yleisesti ottaen normaalit miehet haluaa luonnollisen naisen, ei meikkitelinettä. Tai sitten olen elänyt jossain kuplassa koko aikuiselämäni, jos tämä on jotenkin outoa."

Niin, se onkin tärkeää mitä miehet haluaa ja mitä ei..."

Noh, tästä syystä en juuri meikkiä käytä, kotona en koskaan. :D Pinnalliset miehet voivat hakea sitten ne haluamansa meiklaavat naiset muualta,jos näin kaipaavat.

Päivämäärä:   3.11.24 10:14:34

Ehkäpä maiden välillä on kulttuurillisia eroja tässäkin. Ei suomen ja suomalaisten tarvitse kaikessa apinoida joitakin jenkkejä, jotka laittautuu roskienkin vientiä varten eikä mies ole koskaan nähnyt vaimoaan meikittä.

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   3.11.24 10:16:52

”suomalaisillahan on usein sellainen ajatus, että hyvännäköinen pukeutuminen on epämukavaa. ”

Tämä on muuten sellainen asia mitä itsekin usein ihmettelen. Koska eihän se nyt lainkaan mene noin!

Päivämäärä:   3.11.24 10:17:23

Olen samaa mieltä Teemukin kanssa. Hyvin kirjoitettu.

Päivämäärä:   3.11.24 10:30:32

Yleisesti ajatellen... Omaan ulkoiseen olemukseen liittyvissä asioissa saanee sentään tehdä jokainen kuten lystää. Näin olen tämän asian suhteen tehnyt ja teen jatkossakin.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   3.11.24 10:33:12

Joskus teininä kokeilin muutaman kerran meikkaamista, totesin ettei ole mun juttu ja sen jälkeen en ole meikannut ikinä mihinkään. Iho on ok kunnossa (mitä nyt talvisin vähän kuiva), ripset luonnostaan tummat ja kulmakarvatkin ihan jees, joten ns. kevyt arkimeikki olisi muutenkin aika turha. Puhumattakaan siitä, että olen pohjattoman laiska... :D

Kun lähden kotoa muualle kuin töihin tai tallille, laitan kyllä ihan mielelläni vähän siistimpää vaatetta ylle. Kaapissa on vaikka mitä kivoja paitoja ja housuja, joita ei viitsi käyttää kotona ja töihin niitä ei edes saa laittaa, joten jo pelkkä kaupassa käynti on hyvä syy kiskaista siistit housut ja ihan liian harvoin käyttöön päättyvä neule päälle.

Päivämäärä:   3.11.24 10:45:58

Mun mielestä sopivan kokoiset ja hyvän malliset collegehousut on seksikkäät :-D

Tykkään urheilullisesta tyylistä. En käytä ikinä mitään pitsipikkareita, koska ratsastan päivittäin. Joutuisin joko vaihtamaan alkkarit sitä varten tai olemaan pers ruvella.

Meikkaan töihin päivittäin, olen huomannut että miellyttävä ulkonäkö auttaa asiakkaiden kanssa. Mies ei ole koskaan kommentoinut ulkonäöstäni mitään, sitä tuskin kiinnostaa. Viikonloput olen ilman meikkiä lähinnä ridahousuissa. Mutta niin mieskin on blå klädereissä :-D

Tosi monenlaiset vaatteet on seksikkäät, kun kantaja on.

Lähettäjä: juliaX 
Päivämäärä:   3.11.24 10:48:56

Lähettäjä.
Päivämäärä3.11.24 10:45:58

Mun mielestä sopivan kokoiset ja hyvän malliset collegehousut on seksikkäät :-D

Samaa mieltä! Mutta mielestäni sellaiset pieruverkkarit tai kulahtaneet tai väärän kokoiset taas ei! Periaatteessa sama vaatekappalekin nimittäin voi ola tyylikäs tai tyylitön riippuen mallista, materiaalista, istuvuudesta jne jne

Päivämäärä:   3.11.24 10:49:47

"Noh, tästä syystä en juuri meikkiä käytä, kotona en koskaan. :D Pinnalliset miehet voivat hakea sitten ne haluamansa meiklaavat naiset muualta,jos näin kaipaavat."

Yhtä pinnallista on vaatia meikkaamattomuutta.

Päivämäärä:   3.11.24 10:58:07

Itselläni on paha akne tällä hetkellä ( ikää yli 30v) ja aknen hoito on tärkeämpää kuin meikkaus. Lääkevoiteet kun Polttaa ja kuivattaa ihoa ja sitä joutuu sitten rasvaamaan jos ei halua että koko naama on valkoisessa hilseessä. Tähän päälle kun vetää jonkun meikki kerroksen niin avot ! En oikein ymmärrä tuota meikkaus perustelua koska luonnon kauniin ihmisen ei edes tarvitse meikata.

Alusvaatteeni ovat siistit ja istuvat, mutta en kulje missään pitsi hörhelöissä kuin miehen mieliksi kotona. Joten myös tuo alusvaate vertaus on outo.

Hiuksiani hoidan hyvin ja ne ovat hyvännäköiset ilman suorittamista, kihartamista tai lakkaa tmv.

Jos menen miehen kanssa ulos niin toki laitan enemmän, samoin tekee mies. Kotona sitten hengaillaan molemmat rennoissa kotivaatteissa eikä missään juhla vaatteissa.

Ylipäätään ihmetyttää koko keskustelun aihe ketä kiinnostaa millaisissa pikkareissa kukakin kävelee ympäriinsä ja paljonko pakkelia on naamassa xD seksin määrä tai parisuhteen onnellisuus ei ole myöskään yhteydessä pakkelin määrään. Ihmiset valitsee itselleen sopivia kumppaneita pakkelilla tai ilman.

Päivämäärä:   3.11.24 10:58:56

Hello, miksi luonnollisuus olisi pinnallista?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   3.11.24 10:59:13

Kotona tulee oltua paljon ilman meikkiä, koska en usko että kissani olisi niin ulkonäkökeskeinen että sitä haittaisi luonnollinen ulkonäkö. Minulla on sitä paitsi atooppinen iho, joten en voi muutenkaan mitä tahansa tuotteita käyttää. Omassa ulkonäössäni häiritsee eniten raskaat silmäluomet, jotka on aika vaikea meikata piiloon. Yleensä käytän vain ripsiväriä, joka sekin tuo kyllä kivasti kirkkautta katseeseen ja piristää mieltä.

Päivämäärä:   3.11.24 11:03:47

Arki on arkea ja juhla on juhlaa. Siisteyden tason määrittää tilaisuus eli se mennäänkö siisteissä housuissa vai verkkareissa.

Suomen laittaitumiskulttuuria määrittelee myös ilmasto. En laita koskaan tukkaa koska talvella käytetään pipoa. Toki laittautumisfanaatikot on sitä mieltä, että naisen osa on kärsiä elämässään kaikilla osa-alueilla eli ei pipoa päähän. Tai muutakaan lämmintä vaatetta.

Meikkaus on talvella hankalaa kun meikki sotkee kaulahuivit ja kaulukset. Päiväunista on turha haaveilla(en pysty nukkumaan selällään) kun tyynyt sotkeutuu.

Päivässä on muitakin velvotteita kuin miettiä kuinka sotkussa naama tai hiukset on.

Päivämäärä:   3.11.24 11:15:43

"Lisäksi vallalla tuntuu olevan se ajatus, että "kotona pitää saada olla oma itsensä" johtaa vääjäämättä siihen, että kotona pukeudutaan mahdollisimman rumasti. Sitäkö se oma syvin sisin sitten on? Onko "oma itsensä" siis laiskaa, rumaa, piittaamatonta?"

Outo ajatus, mutta kukin tavallaan. Minun syvin sisimpäni ja se, miten pukeudun kotona ovat kaksi täysin toisistaan irrallaan olevaa asiaa. Jos jollekin pukeutuminen on tapa viestiä syvimmästä olemuksestaan, niin hieno juttu, mutta kannattaa muistaa että se on henkilökohtainen valinta.

En meikkaa juuri ollenkaan. Jos naamani ei viehätä sellaisenaan, niin se on täysin ok. Ihan viimeiseksi haluaisin miehen, joka näkee minut mieluummin meikattuna.
Minulle itsestä huolehtiminen tarkoittaa aivan jotain muuta, kuin naaman maalaamista.

Lähettäjä: Nolli 
Päivämäärä:   3.11.24 11:43:00

Olen vähän alle 30v ja kaikista nuoruuden ulkonäköpaineista ja rumaksihaukkumisista huolimatta olen aina halunnut olla sitä mitä olen. En pysty perustelemaan itselleni, miksi meikkaisin arjessa. Eihän se meikattu naama olisi minun oma naamani, vaan feikki.

Ehostaminen eli omien parhaiden piirteiden pieni korostaminen on minusta eri asia, koska se ei varsinaisesti muuta kasvoja. Mutta jos laittaisin kaikki pakkelit, luomivärit tai jopa lisäkeripset tai huulitäytteet, niin oltaisiin jo aika kaukana omasta naamastani. Miksi haluaisin antaa esim. miehelleni kuvan, että näytän joltain miltä en oikeasti näytä? Puhumattakaan siitä, miten epäkäytännöllistä meikkaaminen olisi omassa arjessani, kun hikoilen ja hieron naamasni milloin minnekin.

Puleutumisessa taas valitsen ensisijaisesti sellaista, mikä on miellyttävää päällä ja sopii tilanteeseen. Jos autonrengas räjähtää kesken työmatkan, teen renkaanvaihdon paljon mieluummin farkuissa ja tennareissa kuin hameessa, sukkiksissa ja korkkareissa. Totta kai haluan että vaatteet näyttävät myös näteiltä, mutta käytännöllisyys on ensisijainen asia. Inhottaa ajatuskin, että joku muu joutuisi tekemään jonkin homman puolestani vain siksi, että en voi liata vaatteitani. En halua olla avuton.

Toki on kivaa pukeutua nätisti ja ehostaa juhliin tai muihin tilaisuuksiin, mihin sellainen sopii. Minun arkipäiviini ei kuitenkaan sovi ulkonäkö edellä meneminen.

Päivämäärä:   3.11.24 12:12:37

"Ehostaminen eli omien parhaiden piirteiden pieni korostaminen on minusta eri asia, koska se ei varsinaisesti muuta kasvoja."

Ehostaminen on meikkausta. Meikata voi kevyesti pelkällä ripsivärillä tai raskaasti käyttäen 50 eri tuotetta.

Lähettäjä: Miup 
Päivämäärä:   3.11.24 12:27:20

Ne jotka meikkaavat ja muotoilevat hiuksiaan arkena miestään varten.. ei ole teitä eikä kumppanianne järjellä siunattu. Kauheat kemikaalikuormat elimistöön tuollaisen takia. Puhtauden ja hygienian pitäisi riittää jokaiselle täysjärkiselle. Meikki ym kemikaalit harvemmin. Lähtisi sellainen mies hyvin äkkiä elämästäni, joka edes vihjailisi moista.

Päivämäärä:   3.11.24 12:35:06

Jaksoin laittautua silloin parikymppisenä joka päivä. Nykyään en. Jos en kelpaa luonnontilassa, niin voi voi. Iho ei myöskään kestä päivittäistä pakkelointia. Omalla kohdalla se laittautuminen yöelämään liittyy juhlimiseen: laittaudun juhliessa vaikken lähtisi yöelämäänkään.

Lähettäjä: Ykkönen 
Päivämäärä:   3.11.24 12:35:08

"Tosi monenlaiset vaatteet on seksikkäät, kun kantaja on."

Tämäkin on hyvin sanottu. Voi olla seksikäs vaikka olis oranssimustissa huomiovaatteissa pölykerroksen peittämänä, jos vaan kantaja sitä on =)

Päivämäärä:   3.11.24 12:35:23

Mielestäni ei ole järkevää ohjeistaa ketään muuta kuin itseään tähän aiheeseen liittyen.

Lähettäjä: Lei 
Päivämäärä:   3.11.24 12:36:27

Mua haukuttiin myös feikiksi serkun toimesta, koska meikkasin aina töihin. Mitä mun meikkaus sitten sisälsi? Ohuen meikkivoiteen ja puuterin, hillityn luomivärin ja ripsarin. Tämä ei ole joillekin ehostamista, vaan pakkeloimista.

En tarvitse lisävarusteita kuten ripsiä, sillä omani ovat pitkät ja tuuheat. Mutta kun olen blondi, ne ovat ilman ripsaria täysin huomaamattomat, läpinäkyvät.

Nolli tekee ihan samoin, mutta toisen tekemänä ehostaminen onkin yhtäkkiä pakkelointia.

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   3.11.24 12:46:12

"Ne jotka meikkaavat ja muotoilevat hiuksiaan arkena miestään varten.. ei ole teitä eikä kumppanianne järjellä siunattu."

Minä ehostaudun arkena itseäni varten vaikka mies olisi parin viikon työreissussa, olenko nyt sitten vielä järjettömämpi kuin miestään varten ehostautuvat?

Lähettäjä: Nolli 
Päivämäärä:   3.11.24 12:47:30

Tarkennetaan nyt vielä, että puhuin vain omasta puolestani. Minun puolestani jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta ihan niin paljon kuin haluaa ja pukeutua niinkuin haluaa. Se ei kuulu millään tavalla minulle, enkä arvostele ihmistä sen perusteella, mitä hänellä on päällä tai naamassa.

Lähettäjä: Miup 
Päivämäärä:   3.11.24 13:26:52

50+ kyllä minä ihmettelen, miksi pitää tunkea myrkkyä ihoon päivittäin.

Lähettäjä: Kookos 
Päivämäärä:   3.11.24 13:38:19

” Minä ehostaudun arkena itseäni varten vaikka mies olisi parin viikon työreissussa, olenko nyt sitten vielä järjettömämpi kuin miestään varten ehostautuvat?”

Täällä yksi aivan pienintäkään järjen hiventä vailla oleva ilmeisesti, koska ehostaudun myös vähintään laittamalla kulmat, ripset ja hiukset sekä miettimällä kivat vaatteet päälle vaikka olisin ihan koko päivän yksin kotona, ja olen vieläpä sinkku ja ainoa minua katseleva on oma koirani :D

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   3.11.24 13:42:25

Miup: Se on sentään vielä pientä. Toiset tunkevat aspartaamia ja muita myrkkyjä sisäänsä. Sellaiseen en sentään lähtisi.

Päivämäärä:   3.11.24 13:47:47

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.11.24 11:15:43

"Lisäksi vallalla tuntuu olevan se ajatus, että "kotona pitää saada olla oma itsensä" johtaa vääjäämättä siihen, että kotona pukeudutaan mahdollisimman rumasti. Sitäkö se oma syvin sisin sitten on? Onko "oma itsensä" siis laiskaa, rumaa, piittaamatonta?"

"Outo ajatus, mutta kukin tavallaan. Minun syvin sisimpäni ja se, miten pukeudun kotona ovat kaksi täysin toisistaan irrallaan olevaa asiaa. Jos jollekin pukeutuminen on tapa viestiä syvimmästä olemuksestaan, niin hieno juttu, mutta kannattaa muistaa että se on henkilökohtainen valinta."

Nyt et tainnut ymmärtää, mitä tarkoitan. Tarkoitan siis sitä, että rönttäpukeutumista kotona perustellaan usein sillä, että "kyllä kotona pitää saada olla oma itsensä!" Tässäkin topikissa joku muistaakseni aika alussa sanoi, että ei halua pitää kotona kulissia ja feikkiä vaan olla aito oma itsensä. Tämä on se, mihin tartun. Olen samaa mieltä: kotona pitää voida olla terveissä rajoissa oma itsensä. Mutta mitä se "oma itsensä" sitten on? Sillä kun tunnutaan perustelevan, miksi kotona on suorastaan väärin ja bimboa näyttää muulta kuin rönttäiseltä. Ikään kuin että se meidän kaikkein rönttäisin, sottaisin, tukka sekaisin ja jalassa reikäiset koirankarvaiset verskat kulkeva itsemme olisi meidän "OMA ITSEMME". Kokeeko suurin osa ihmisistä sitten, että ollakseen oma luonteva ja rento itsensä pitää olla mahdollisimman epäedustavan näköinen?

En minä siis sano, että pukeutumisella on pakko ilmentää jotain syvää sisintään. Tartun vain tähän perusteluun, jota niin kovasti tunnutaan tarjoavan, kun perustellaan, miksi kotona on tyhmää miettiä ulkonäköään. Esimerkiksi minä en tunne oloani "omaksi itsekseni", rennoksi, kivaksi ja luontevaksi, jos olen ihan räjähtäneen näköinen. Oloni on eniten oma itseni, kun olen luonnollisen mutta siistin näköinen (hiukset siististi kammattu, ripset taivutettu, kulmissa kestoväri, meikkiä ei muuten tarvitse olla kun ihokin on hyvä ja terve) ja pukeudun laadukkaisiin, MUKAVIIN, kauniisiin vaatteisiin, joiden materiaali tuntuu hyvältä ihoa vasten ja joiden väri ja leikkaus sopivat minulle. Tähän ei todellakaan tarvita ihmeitä, hieman miettimistä vain, mitä sinne kaappiinsa hankkii. Ja ripsien taivuttamiseen ja hiusten kampaamiseen menee minuutti.

Päivämäärä: 3.11.24 08:59:55

"

Minkä ihmeen takia laitat ulos paidan, jossa tulee kylmä? Entä miksi käytät malliltaan huonosti istuvia ja/tai liian pieniä farkkuja, kun ne kerran kiristävät? :D Tässä taas jotenkin konkretisoituu se, mitä niin moni ajattelee hyvin pukeutumisesta. Että on muka olemassa kaksi tapaa: joko pukeudutaan mukavasti tai sitten pukeudutaan kaikkeen kiristävään, puristavaan ja ikävältä tuntuvaan, ja näköjään vielä epäkäytännöllisestikin, kun ei laiteta edes pitkähihaista ulos vaan lähdetään liian kevyesti pukeutuneena... Haloo, hyvä/laadukas/kaunis pukeutuminen tarkoittaa, että pukeudutaan TILANTEEN MUKAISESTI ja ehdottomasti sellaisiin vaatteisiin, jotka paitsi näyttävät hyvältä myös tuntuvat siltä. Jos sinulla on liian pienet housut ja liian viileä paita, ei se ole hyvin pukeutumista vaan typerästi pukeutumista.

Muutenkin tässä topikissa jotkut vetävät nyt yhtäläisyysviivan siihen, että laittautuminen = pikkutopit, kireät housut, iltapuku, korkkarit ja ylipäätään kaikki epäkäytännöllinen ja kiristävä. Itse olin juuri pari pitkää päivää eräässä tapahtumassa aamusta iltaan ns. bisnespukukukoodissa eivätkä minun vaatteeni kyllä hanganneet tai puristaneet yhtään mistään eivätkä olleet liian kylmiä tai liian kuumia. Mun se mukavuus, käytännöllisyys ja laatu/kauneus eivät sulje toisiaan pois. Sanoisin jopa, että jos vaate ei tunnu mukavalta, se ei ole laadukas (olettaen, että se on oikean kokoinen ja ympäristön lämpötilaan sopiva).

Lähettäjä: Mietin 
Päivämäärä:   3.11.24 13:54:19

Minä pyrin käyttämään vaatteet loppuun asti, ja kotona käytän niitä kaikkein kulahtaneimpia. Alushousuja en minäkään käytä seksin aikana, rintaliivejä en kotona koskaan.

Lähettäjä: Amen 
Päivämäärä:   3.11.24 13:56:28

” hyvä/laadukas/kaunis pukeutuminen tarkoittaa, että pukeudutaan TILANTEEN MUKAISESTI ja ehdottomasti sellaisiin vaatteisiin, jotka paitsi näyttävät hyvältä myös tuntuvat siltä. Jos sinulla on liian pienet housut ja liian viileä paita, ei se ole hyvin pukeutumista vaan typerästi pukeutumista.”

Juuri näin!

Lähettäjä: Kraakku 
Päivämäärä:   3.11.24 14:02:19

Se on se ja sama, miten laittautuu tai on laittautumatta, kun väärinhän se on joka tapauksessa. Myös tilanteet vaihtelevat niin paljon, onko se koti maatila, joka vaatii oman osansa vai onko kyseessä vaikka kerrostalo, jossa käy siivoojat sun muut.

Päivämäärä:   3.11.24 14:09:17

"Lähettäjä: Kraakku
Päivämäärä: 3.11.24 14:02:19

Se on se ja sama, miten laittautuu tai on laittautumatta, kun väärinhän se on joka tapauksessa. Myös tilanteet vaihtelevat niin paljon, onko se koti maatila, joka vaatii oman osansa vai onko kyseessä vaikka kerrostalo, jossa käy siivoojat sun muut."

No, minä ainakin asun maatilalla ja täällä on eläimiä, mutta ei se ole estänyt näyttämästä siistiltä ja pukeutumasta kotona ja töissä kivasti. Karsinoita siivotessa on toki kumpparit eikä nahkanilkkurit jalassa ja ratsastuksen jälkeen hiki haisee ja naama punoittaa, mutta sitten voi heti mennä suihkuun ja vaihtaa vaatteet.

Päivämäärä:   3.11.24 14:15:52

"
"Lisäksi vallalla tuntuu olevan se ajatus, että "kotona pitää saada olla oma itsensä" johtaa vääjäämättä siihen, että kotona pukeudutaan mahdollisimman rumasti. Sitäkö se oma syvin sisin sitten on? Onko "oma itsensä" siis laiskaa, rumaa, piittaamatonta? Minä ainakin koen, että olen elämäniloinen, tarmokas ja kaunis, joten mielelläni myös pukeudun niin, että se pukeutuminen jotenkin tuo tätä asiaa positiivisesti esiin. Miksi pukeutuisin sen näköisesti, että olen lakannut välittämästä kaikesta, kun ei se ole sitä mitä koen olevani?"

Miksi sidot syvimmän olemuksen ulkonäköön? Minulle ideaalein tilanne, jossa olen onnellisin on sellainen, jossa en mieti ulkonäköäni lainkaan. Olen paljon muuta kuin ulkonäköni. Miksi on laiskaa, että sängystä suoraan lähtee lenkille, suihkun kautta nikkaroimaan pöytää ja metsäretkelle? Minulla ulkonäkö ei vaikuta energiatasooni mitenkään. Ei silloin kun olen turvallisessa ympäristössä eikä tarvitse miettiä ympäristön asennetta.

On huolestuttavaa miten naisten ulkonäöstä vielä tänäkin päivänä puhutaan.

Toivon, että joskus pääsemme tilanteeseen, jossa naisia ei arvoteta pinnallisuuden mukaan.

Se mitkä tekijät kullakin tekevät vaatteesta mukavan, vaihtelevat. Kaikilla ei ole varaa kaikkeen eikä varsinkaan arjessa ole edes järkevää käyttää parhaimpia ja laadukkaimpia vaatteitaan puhki, jos rahat ovat tiukilla. Kasmir-alpakka-silkki neuleen sijaan on ihan järkevää ja käytännöllistä käyttää sitä isoäidin neulomaa villapuseroa.

Toisen mielestä joustavat collagehousut ovat rumat, toisen mielestä siistit.

Ja eniten toivoisin ettei nykyaikana enää kukaan painostaisi ketään meikkaamaan tai halveksisi meikkaamattomuutta. On aivan sairasta, että sosiaaliset normit edellyttävät naisia maalaamaan itseään tai muuten olet "laiska", "ruma" tai "huolittelematon". Meikkaamisen ei missään tilanteessa tulisi olla vaadittu normi.

Lähettäjä: Kraakku 
Päivämäärä:   3.11.24 14:28:30

Teemuki: no kai siinä navettatyötkin tehdään eikä pellot ja metsätkään itseään hoida.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.11.24 14:32:22

"Minulla ulkonäkö ei vaikuta energiatasooni mitenkään."
Toiset meistä ovat visuaalisia ja omalla ulkonäöllä on suuri vaikutus henkiseen vireyteen. Turvonneena ja tukka hapsottaen on vaikea tuntea itseään energiseksi. Ympäristön asenteesta en tiedä, en ole koskaan uhrannut ajatusta tuollaiselle.

"Kasmir-alpakka-silkki neuleen sijaan on ihan järkevää ja käytännöllistä käyttää sitä isoäidin neulomaa villapuseroa."
Näistä kahdesta kyllä säästelisin sitä isoäidin tekemää villapuseroa. Se on aarre ja sellaisia ei saa enää lisää.

Päivämäärä:   3.11.24 14:39:59

Miksi aina pitää olla viehättävä? Itse ainakin pukeudun kotona huppariin ja pieruverkkareihin kun ne on mukavat päällä. Mies voi sitten riisua ne pois päältä jos ei halua niitä katsella

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.11.24 14:52:39

"Miksi aina pitää olla viehättävä? "

Koska hyvän, kunnollisen ja naisellisen naisen tehtävä on näyttää kauniilta. Etkö vielä tätä tärkeintä oppituntia naiseudesta ole oppinut?

Päivämäärä:   3.11.24 15:07:30

Se, että meikkaa, ei tarkoita että halveksii meikkaamatonta itseään/muita tai että meikkaamaton halveksii meikkaavia. Jos niin olisi, ehkä toisia halveksivaa ihmistä kannattaisi vältellä?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   3.11.24 15:31:16

”Meikit ovat kulissia, joilla pelataan vieraiden kanssa. Toivon, etten läheisissä ihmissuhteissa tarvitse kulissia. Kokisin erittäin ahdistavana parisuhteen, jossa minun tulisi maalata naamaani mielyttääkseni jotakuta omassa kodissani. Tai viettää aikaani epämukavissa vaatteissa.”

Minä tykkään kulisseista. Meikannut itseäni ja muita kohta 40 vuotta. Tällähetkellä syöpä. Tukka lähti, mutta hurahdin peruukkeihin. Ihana omistaa vihdoin näyttävät kutrit. Olen sitä ikäluokkaa, että pukeudun jopa tallille. Saan iloa siitä.

Päivämäärä:   3.11.24 17:37:01

Päivämäärä: 3.11.24 14:39:59

Miksi aina pitää olla viehättävä? Itse ainakin pukeudun kotona huppariin ja pieruverkkareihin kun ne on mukavat päällä. Mies voi sitten riisua ne pois päältä jos ei halua niitä katsella"

Osa ihmisistä ajattelee, että voisi olla tärkeä asia, että on puolisonsa mielestä viehättävä muutenkin kuin treffailuvaiheen jälkeen. Viehättävyyteen kuuluu tietysti muutakin kuin ulkonäkö, mutta on se yksi asia kuitenkin. Tosin jos treffailuvaiheessakin on kulkenut verskoissa, niin varmaan mies tietää, mitä saa. Jos sen sijaan on treffailuvaiheessa halunnut olla edustavan näköinen, voisi ajatella, että miksei sitten myöhemmin halua olla. Onko se sitä, että kun kala on haavissa, ei tarvitse enää yrittää?

En sano, että sinun täytyy olla edustavan näköinen kotona tai muuallakaan. Tämä oli vain pohdintaa kysymykseesi.

Se on minusta taas aika kaksinaismoralistista ajattelua, että nainen itsekin on ehkä kumppania etsiessään kiinnittänyt huomiota miehen ulkonäköön ja joko livenä tai Tinderissä tai ihan missä vain pudottanut ehdokkaita pois sen takia, että ulkonäkö ei sytytä, ja mies ei sitten kuitenkaan saisi seurustelun jo alettua kiinnittää huomiota naisensa ulkonäköön tai ainakaan antaa sen millään tavalla vaikuttaa siihen, miten viehättävänä naista pitää.

Ulkonäkö on tosiaankin vain yksi asia, mutta minä itse ajattelen, että se liittyy siihen, miten puolisoaan arvostaa. Odotan esimerkiksi, että mieheni avaa minulle oven, kantaa kauppakassit, auttaa takin päälle, tarjoaa ravintolassa ja tekee muita kivoja pieniä asioita, vaikka treffailuvaiheesta on jo kauan ja olemme naimisissa. Odotan myös, ehkä sitten ulkonäkökeskeisesti, että naama tulee joskus siistittyä, ja olen huomauttanut, kun kotivaatteet ovat alkaneet näyttää Uuno Turhapuron vaatteilta, että voisi olla aika hankkia uudet. Miksi nämä asiat olisivat vähemmän tärkeitä sitten kun suhde on vakiintunut? En itsekään ole alkanut vähentää hellyydenosoituksia, lihonut 20 kiloa, leikannut hiuksia nyrhityksi poikatukaksi tai alkanut kulkea verskoissa ja mainos-T-paidoissa vaan olen hyvin samanlainen kuin silloin aikoinaan. Tässä on sekaisin ulkonäköasioita ja muita asioita juuri siksi, että minusta ne kaikki liittyvät siihen, että voisi olla syytä panostaa omaan viehättävyyteensä, jos osittain sen avulla on puolison saanutkin. Jos ulkoisilla asioilla ei muka ole yhtään mitään väliä, miksi sitten ihmiset laittautuvat treffeille ja miettivät päänsä puhki, näyttääkö nyt hyvältä (tai laihduttavat tai uusivat vaatekaappinsa sisällön eron jälkeen...)?

Päivämäärä:   3.11.24 17:40:42

Yllä hyvää tekstiä ja pohdintaa. Olen samaa mieltä, miksi antaa itsestään parasta vain treffailuvaiheessa? Sama koskee myös toista osapuolta.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.11.24 17:44:22

Sitten olemme me, ketkä emme meikanneet sinne ekoille treffeille. En minä eikä mies. Ajeltiin kelkoilla ja paistettiin makkaraa.

Päivämäärä:   3.11.24 17:45:22

Ja kuinka moni ei ole joskus kuullut ihmisestä, joka vakiintuneessa suhteessa on aika homssuinen ja lihoo, kun ei vaan jaksa panostaa, mutta sitten tulee syystä tai toisesta ero ja sama ihminen yhtäkkiä alkaa käydä salilla/meikata/laihduttaa/treenata isommat lihakset/pukeutua paremmin/käyttää kivaa hajuvettä/ottaa "uudesta itsestään" kivoja kuvia someen? Näitä voi tehdä ihan vaikka uuden elämänvaiheen kunniaksi, mutta moni tekee niitä siksi, että ymmärtää olevansa silloin halutumpi deittimarkkinoilla. Ja sitten ehkä aikanaan löytyy se uusi kumppani, ja osa sitten tässä vaiheessa taas lössähtää, koska miksi enää yrittää...

Päivämäärä:   3.11.24 17:46:25

En kyllä ole koskaan myöskään nettideittaillut, vaan ihan livenä tutustunut ja saanut niitä treffikutsuja.

Päivämäärä:   3.11.24 17:53:13

"eikä mies ole koskaan nähnyt vaimoaan meikittä"

Olen itse miettinyt tätä paljon, siis että miten tällainen niin kuin käytännössä onnistuu? Laitan itse kevyen meikin joka päivä ja silloin kun minulla vielä oli mies, kiinnitin kyllä paljonkin huomiota siihen miltä näytän ihan kotona. Mutta miten ihmeessä kukaan pystyy kokonaan piilottamaan mieheltään sen miltä näyttää "luonnontilassa"? Eihän meikit päällä voi nukkua, tai toki _voi_, mutta se kyllä kostautuu ihon kunnossa jossain vaiheessa. Joten näkeehän se mies naisen ilman meikkiä ainakin nukkumaan mennessä, eikö totta? Eli miten näissä kulttuureissa, joissa ihan oikeasti on normi olla _aina_ miehen nähden laittautuneena, naiset sen oikein tekevät?

Päivämäärä:   3.11.24 17:54:26

Erilliset makuuhuoneet

Päivämäärä:   3.11.24 17:56:57

Ei niitä erillisiä makuuhuoneita nyt niin yleisesti kuitenkaan ole, että ei se tätä selitä.

Päivämäärä:   3.11.24 17:57:16

Ällö, luonnollisuus ei itsessään ole pinnallista. Se taas on, jos vaati kumppania olemaan täysin luomu. Samoin, jos vaatii kumppaniaan meikkaamaan. Pelkän ulkonäön tuijottaminen on pinnallista.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.