Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsi haluaa soittaa pianoa

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.11.24 19:19:33

Ovatko ne tunnit aina yksäreitä vai onko jotain yleisiä pianokouluja? Voiko kotiin ostaa jonkun "sähköpianon" vai onko pakko olla oikea heti alkuun?

Re: Lapsi haluaa soittaa pianoa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 19:22:20

Voi ostaa sähköpianon ja tunnit on yksäreitä.

Päivämäärä:   2.11.24 19:23:08

Tai mikä olisi sellainen hyvä pianon tyylinen soitin, olisi plussaa jos ääntä saisi säädettyä ja lapsi haluaa soittimen omaan huoneeseensa (hyvä) ja se huone on rintamamiestalon yläkerrassa...

Päivämäärä:   2.11.24 19:23:30

.: kerkesitkin vastata, kiitos!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.24 19:28:21

Eikö suurin osa nykyään ostettavissa pianoista ole just sähköpianoja? Niihin kuulokkeet mukaan niin voi soittaa vaikka keskellä yötä.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   2.11.24 19:30:48

Jos haluaa pianoa soittaa niin "pianon tyylinen" soitin ei käy. Pianoa oppii soittamaan vaan pianon kanssa. Sähköpiano käy kunhan on ns. aito tuntuma. Sähköpianoa voi soittaa vaikka kuulokkeet päässä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.11.24 19:37:02

Ja sitten varautukaa siihen, että soitonopettaja vaatimalla vaatii että hankitte OIKEAN pianon, ja perustelee että sähköpiano on oikeaan verrattuna surkea eikä sillä opi soittamaan. Mutta sanompa vaan, että jos on tarkoitus että lapsi harjoittelee niin paljon kuin haluaa, niin ehkä se sähköpiano ja kuulokkeet on siihen paljon perheystävällisempi ratkaisu. Meillä oli kotona oikea piano, ja aina kun olisin halunnut soittoläksyjä treenata, se ei ollut muille perheenjäsenille sopiva hetki. Tosi paljon vähemmän sitten soittelin kun olisin tarvinnut, ja siihen se soittoharjoittelu sitten jäikin. Soittelin vaan silloin kun olin yksin kotona, ja niitä hetkiä oli aika vähän. Sukulaistyttö aloitti pianotunnit, ja tosi kova vääntö oli ollut soitonopettajan kanssa siitä että aikovat hommata sähköpianon. Sanoin tuolloin vanhemmille, että oikeastiko vuorotyössä oleva vanhempi haluaa siinä pianon pimputuksessa sitten väsymystään nukkua yövuorosta tultuaan.

Päivämäärä:   2.11.24 19:42:26

Sähköpianot on ihan perusjuttu nykypäivänä, todella harva hankkii oikeaa pianoa. Nehän ovat lähinnä ongelmajätettä kaikkialla. En oikein jaksa uskoa, että kukaan opettaja enää alkaa niistä vänkäämään, laatukin on nykyään hyvä ja tuntuma realistinen. Itse aloitin soittamisen reilu 10 vuotta sitten ja jo silloin sähköpianot oli yleisempiä, ainakin mun open mukaan.

Päivämäärä:   2.11.24 19:45:07

Millainen sen tuntuman sitten tulee olla? Meillä päin noita pianoja näkyisi myös olevan "annetaan"-osastolla, mutta ainakaan alkuun en sellaista halua meille ottaa. Eri asia sitten, jos lapsi oikeasti innostuu.

Päivämäärä:   2.11.24 19:58:19

Minun omassa on puiset, painavat koskettimet ja vasarakoneisto. Usein hinta korreloi suoraan laatuun näissä. Halvimmat ovat kevyitä ja ”muovisia”.

Lähettäjä: hummaniheippaa 
Päivämäärä:   2.11.24 20:16:17

Oikeat pianot on nykyaikana ongelmajätettä.Jos käytetty kelpaa, niin saa ilmaiseksi kun vain noutaa.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   2.11.24 20:35:38

Yamahalla on oikean tuntuman omaavia sähköpianoja. Itellä tällainen. Maksoihan se tuolin kanssa 700-800. Tästä 10 v aikaa. Väkisin kuuluu toki pientä kolinaa näppäimistä vaikka kuulokkeet olisi, mutta ei sitö hakata ole tarkoitus. Vanhemmullani on vielä ”tavallinen” pystypiano, soitan sitä viikottain. Onhan se eri asia. Vaikka näppäimet mun yamahassa onkin niin lähellä tavallista kuin vain voi.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   2.11.24 20:48:23

Mistä pöin olet? Torissa näkyy olevan kelpo yamaha dgx650 turussa, päivä sitten tehty ilmoitus.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   2.11.24 20:54:18

Ja jos itse soittimen saa ilmaiseksi, niin kannattaa muistaa, että sitä tuskin on huollettu ja viritetty asianmukaisesti. Siirtämisen jälkeen se tarvitsee useamman tasonkorjauksen ja mahdollisesti muitakin huoltotöitä. Pianonvirittäjään saa varata siis useamman tonnin rahaa, jos tuollaisen ilmaisen soittimen aikoo kotiinsa roudata.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.24 21:37:02

Sähköpiano paras. Ei tarvitse virittää ja hyvissä sähköpianoissa sormituntuma myös pianomainen. Niitä voi soittaa myös kuulokkeilla. Itsellä Yamaha Clavinova.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.24 21:51:53

Hmmm soitonopettaja ei todellakaan vaadi ostamaan oikeaa pianoa koska hyvässä sähköpianossa on kosketintuntuma kuin oikeassa pianossa ja sitä ei tarvitse virittää eikä se ole tarkka ilmankosteudesta tai siirtämisestä.

Lähettäjä: pohtija 
Päivämäärä:   2.11.24 21:53:35

Mitä hintaluokkaa / vuosi noin karkeasti teidän lasten pianoharrastukset maksaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.