Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksitysen va :n rahatilanteesta

Lähettäjä: ellil 
Päivämäärä:   2.11.24 19:07:38

""Jokin, joka uhkaa viedä luottotiedot. Vuokran voi maksaa reilusti myöhässä luottotietojen menemättä."

Kiva asenne. Ei tullut mieleen, että esimerkiksi yksityinen vuokranantaja saattaa tarvita sen vuokran juuri tiettynä päivänä?"

Tuosta toisesta ketjusta nosto.

Jos yksityisen vuokranantajan talous on siinä kantimessa, että hänen taloudelleen on kriittistä saada vuokra tilille juuri oikeana päivänä, niin herää kyllä kysymys miksi hänellä on tuollaisessa henk. koht. rahapulassa sijoitusasunto :D Kunkin pitäisi osata tulojensa mukaan elää

Re: Yksitysen va :n rahatilanteesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 19:17:12

Aivan, kunkin pitäisi osata tulojensa mukaan elää. Koskee vuokralaista tietenkin yhtä lailla, eikö?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 19:20:02

Tajuatko yhtään että vuokranantaja maksaa sillä vuokralla sen asunnon kulut, kuten joka kuukausi vastikkeen taloyhtiölle, ne kulut vaan on maksettava ajallaan vaikka vuokralainen olisi përsereikä. Huom mitä asenteita taas.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   2.11.24 19:27:30

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, ettei ole järkevää pitää sijoitusasuntoa, jos ei kykene esim. yhtiövastiketta maksamaan, jos vuokralaiselta jää syystä tai toisesta vuokra maksamatta. Silloin olisi järkevämpää myydä se asunto.

Totta kai olen ehdottomasti sitä mieltä, että vuokralaisen tulisi myös huolehtia taloudellisesta tilanteesta niin hyvin, että kykenee vuokran maksamaan, mutta elämässä voi sattua kaikenlaista.

Vuokralainen voi vaikka kuolla päivää ennen vuokranmaksua, niin on todella ikävää, jos vuokranantajan yhtiövastikkeen maksukyky on siitä kiinni, tuleeko kuukauden vuokra ajallaan vai ei.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   2.11.24 19:27:48

Voi vuokranantajan taloudellinen tilanne olla muuttunutkin eli olla ollut aiemmin vakaa, mutta nykyisin hänelläkin on tiukkaa kuin ilmeisesti vuokrakaisellakin. Syyt voivat olla jopa ihan samoja kuin vuokrakaisellakin... Kun kyseessä on yksityinen vuokranantaja
Vuokranmaksaminen tulee olla aina etusijalla, koska kaikki tarvitsee katon pään päälle. Vuokranantaja ei ole syy toisten taloudellisiin ongelmiin, ja ansaitsee saada maksun vaikka se kuinka kirpaisisi. Siksi ohjeistetaan maksa ensin vuokra aina sitten muut maksut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.24 19:31:21

Just irtisanottiin vuokralainen maksamattomien vuokrien takia. Eniten v-tutti se, että kun kyseltiin vuokrien perään, kysyttiin onko jotain ajatusta miten meinaa rästinsä hoitaa tai onko jatkossakaan ajatusta maksaa vuokransa, niin ei mitään vastausta. Ei puheluihin, ei viesteihin.

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   2.11.24 19:46:03

Minulla on sijoitusasunto tasan siitä syystä, etten saanut sitä myytyä fiksuun hintaan kun yritin.
Ja olin valmis ottamaan 3v. vanhasta asunnosta takkiin 40 000€, mutta ainoa tarjous oli 70 000€ alle sen minkä itse maksoin yksiöstä PK-seudulla...

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   2.11.24 19:47:32

” Jos yksityisen vuokranantajan talous on siinä kantimessa, että hänen taloudelleen on kriittistä saada vuokra tilille juuri oikeana päivänä, niin herää kyllä kysymys miksi hänellä on tuollaisessa henk. koht. rahapulassa sijoitusasunto :D ”

VA:han ei voi saada itse potkuja? tulla lomautetuksi? Tai sairastua?

Itsellä on yksi peritty asunto. Maksoin siitä vielä lainaa koronan aikaan ja kun työt hävisi yhdessä yössä niin kyllä se aloittelevan yrittäjän pisti tiukille. Eikä aina myynti ole optio. Eikä se asunto välttämättä menisi edes heti kaupaksi.

No, onneksi asiat hoitui ja mulle sattui maksukykyinen asukas :) Mutta ei me VA:t pyöritä rahassa kuin Roope Ankka, vaikka joku muuta väittääkin.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   2.11.24 19:51:14

Meillä on useampia sijoitusasuntoja ja rahatilanne ihan ok, mutta kyllähän korkojen nouse + yhtiövastikkeiden nousu on syönyt paljon pelivaraa. Ei paljon kiinnosta toimia kenenkään pankkina, varsinkaan, jos asenne on se, että kyllähän nimenomaan VA joustaa.

Ja juuri sovin yhden vuokralaisen kanssa, että hän jättää joulukuun vuokran maksamatta ja hoitaa sen vasta tammikuussa. Mutta jos asiaa ei olisi sovittu etukäteen, en olisi kovinkaan iloinen asiasta.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   2.11.24 19:53:07

Ei mulla vuokranantajana ole taloudellinen katastrofi jos jää yksi vuokra saamatta/myöhässä. Ja aina on saatu sovittua vuokralaisen kanssa kun ovat maksuaikaa pyytäneet.
Sen sijaan maksamaton vuokra aiheuttaa stressiä kun siitä ei ilmoita ja sovi. Pitää alkaa kysellä perään, miettiä kaskun laittoa, perintäfirmaa ja häätöä. Ja kauhukuvissa häädössä menee puoli vuotta ja asunto tuhotaan kostoksi. Eli maksakaa tai sopikaa maksusuunnitelma ihan kaikkien mielenrauhan vuoksi, kiitos.

Ihmisellä voi myös olla peritty, vähäarvoinen/vaikeasti myytävä talo, josta kustannukset juoksee, esim vastike. Tai kahden asunnon loukku. Tällöin pakko ottaa vuokralainen ja silloin yksi maksamaton vuokra on iso juttu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.