Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä muu meno on tärkeämpää kuin vuokran maksu?

Lähettäjä: Gia 
Päivämäärä:   2.11.24 13:31:34

Nyt kiinnostaisi kuulla.

Re: Mikä muu meno on tärkeämpää kuin vuokran maksu?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.24 13:32:22

Lääkkeet ja ruoka.

Lähettäjä: +0+ 
Päivämäärä:   2.11.24 13:32:39

Jokin, joka uhkaa viedä luottotiedot. Vuokran voi maksaa reilusti myöhässä luottotietojen menemättä.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   2.11.24 13:32:53

Ruoka, lääkkeet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.11.24 13:37:54

"Jokin, joka uhkaa viedä luottotiedot. Vuokran voi maksaa reilusti myöhässä luottotietojen menemättä."

Kiva asenne. Ei tullut mieleen, että esimerkiksi yksityinen vuokranantaja saattaa tarvita sen vuokran juuri tiettynä päivänä?

Päivämäärä:   2.11.24 13:38:40

Ja joo,jos asuisin vuokralla, niin ensimmäinen asia, mitä maksaisin, olisi vuokra.

Lähettäjä: +0+ 
Päivämäärä:   2.11.24 13:52:44

"Kiva asenne. Ei tullut mieleen, että esimerkiksi yksityinen vuokranantaja saattaa tarvita sen vuokran juuri tiettynä päivänä?"

Niinhän sen saattaa tarvita kuka tahansa muukin.

Ja jos vuokraa kämppää, eikä edes muutamaksi kuukaudeksi ole varattu rahaa sitä silmällä pitäen, ettei maksu tulekaan, niin kovin on heppoisella pohjalla homma.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   2.11.24 13:57:19

Mä oon maksanu vuokran aina eka. Sitten on jääny lääkkeet ja ruuat ostamatta, jos niihin ei oo ollu varaa. Pulloja keräämällä saa aika äkkiä makaroonirahat kasaan, että nälkään ei oo vielä koskaan kuoltu.

Päivämäärä:   2.11.24 13:59:22

Luottotiedot menetettyäänkin voi elää ihan normaalia elämää. Ilman asuntoa ei oikein näillä leveysasteilla.

Lähettäjä: pilosopi 
Päivämäärä:   2.11.24 14:01:50

""Jokin, joka uhkaa viedä luottotiedot. Vuokran voi maksaa reilusti myöhässä luottotietojen menemättä."

Kiva asenne. Ei tullut mieleen, että esimerkiksi yksityinen vuokranantaja saattaa tarvita sen vuokran juuri tiettynä päivänä?"

No siis tässähän on ihan kirjaimellisesti kyseessä se tilanne että vuokralainen itse tarvitsee ne rahat juuri tiettynä päivänä, johonkin asiaan joka on oikeasti sillä hetkellä tärkeämpää kuin vuokra, vaikka sekin on tietysti tosi tärkeää.

Tässä ei siis ole kyseessä se tilanne että vuokra jätetään maksamatta koska ei huvita maksaa tai rahat on humputeltu johonkin muuhun. Vaan kartoitetaan sitä mikä menoerä voisi olla vielä tärkeämpää kuin vuokranmaksu ajallaan. Tällöin "asenne" on tietysti se että yritetään vaan keinolla millä hyvänsä selvitä, vaikka se jollekin muulle osapuolelle kettumaista olisikin. Ei kivaa kenellekään, mutta elämä on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 14:02:35

"Ilman asuntoa ei oikein näillä leveysasteilla."

Laki suojaa varsin pitkälle ennen kuin menettää kämpän alta. Mutta jos luottotiedot menevät ja menettää olemassa olevan kämppänsä vaikka siksi, että omistaja myy sen, niin sen jälkeen kämpän hankkiminen luottotiedottomana vasta vaikeaa onkin.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.11.24 14:04:15

Ei mikään, ensin vuokra ja sitten mennään vaikka jonottamaan ruoka-apua, lääkkeet jää ostamatta jos niihin ei tt-tukea saa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.11.24 14:06:08

Jos asuu vuokralla, niin vuokra.
Ja sitten tietenkin sähkö- ja vesilaskut.
Ja neljäntenä puhelinlasku. Ilman nettiä on aika mahdoton nykypäivänä elää.

Päivämäärä:   2.11.24 14:08:39

"Tässä ei siis ole kyseessä se tilanne että vuokra jätetään maksamatta koska ei huvita maksaa tai rahat on humputeltu johonkin muuhun. Vaan kartoitetaan sitä mikä menoerä voisi olla vielä tärkeämpää kuin vuokranmaksu ajallaan."

Ahaa, tätä ei aloituksessa kerrottu. Mutta okei, huumevelat.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.11.24 14:14:00

Ei vuokranantajakaan hyödy, jos vuokralainen makaa nälkään tai lääkkeiden puutteeseen kuolleena asunnossa, vaikka olisi miten tunnollisesti maksanut vuokransa.

Lähettäjä: pilosopi 
Päivämäärä:   2.11.24 14:18:14

No siis, koska aloituksessa ei kerrottu että vuokra jätetään maksamatta koska ei huvita tai rahat on humputeltu niin sitten lähtöoletuksena pitää olla että niin ei ole tehty ja keskitytään vain itse kysymykseen -"mikä muu meno on tärkeämpää kuin vuokran maksu" Niin, mikä? +0+ tuntuu olevan oikeilla jäljillä, kyllä uskoisin että luottotietojen menetys on joka kantilta pahempi pitkäaikainen seuraamus kuin vuokran myöhästyminen muutamalla päivällä, vaikka se vuokranantajalle ehkä ikävää olisikin.

"Ei mikään,"

Eli siis jos on jokin maksu jonka maksamalla voit esimerkiksi välttää äitisi kuoleman niin et kuitenkaan tee niin vaan kyyneleet silmissä maksat sen vuokran, koska se on kuitenkin aina se kaikkein tärkein?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   2.11.24 14:18:34

Puhelin on nykypäivänä eka. Ilman sitä et voi tehdä mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 14:40:46

Ehkä auton korjaus että pääsee töihin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.11.24 14:46:55

^^
Tuota auton korjausta mietin myös. Onko irtisanomisen peruste, jos auto rikkuu, ja töihin pääsee vain autolla? Kuinka ymmärtäväisiä työnantajat ovat? Saako yrittäjä tällaiseen mitään vakuutusta? Joissakin kaskoissa kai saa vuokra-auton tilalle, mutta tämmöinen ei ole halpa.

Ja miten autokorjaamot antavat maksuaikaa? Oma kokemus on, että auton saa, kun lasku on hoidettu.

Helposti hujahtaa rahaa yhden vuokran verran.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.11.24 15:08:55

Auton ajokelpoisena pitävät jutut. Ilman autoa ei pääse töihin, eikä saa rahaa siihen vuokraankaan.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   2.11.24 15:13:45

No näin vuokranantajan kokemuksella sanoisin, että joillekin melkein kaikki. Naisilla ripsipidennyt, tekokynnet, vaatteet, tupakoitsijoilla tupakka tietenkin ja miehillä sitten autojen rassaus lisäksi.

Onneksi olen oppinut vuosien saatossa paremmaksi vuokralaista valitessa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.11.24 15:18:08

Vuokran voi maksaa vaikka kuukauden myöhässä. Asunto sijoittajilla on rahaa ja lisäävät omaisuuttaan vuokra-asunnoilla. Itse en vuokraisi koskaan yksityiseltä asuntoa ja kerryttäisi jonkun omaisuutta minun kustannuksella
Pienk tuloinen joutuu asumaan alkuun vuokralla ennenkuin saa säästettyä käsirahan omaan asuntoon. Ellei ole varakasta sukua takana joka voi asettaa isot takuut heti.

Päivämäärä:   2.11.24 15:23:48

??, suurin osa vuokranantajista on ihan normaaleja kansalaisia, eivät sijoittajia. Ei heillä ole sen enempää rahaa. Esim äitini on eläkeläinen ja tuo vuokratulo on hänelle on oleellinen osa tuloja. En tiedä, miten paljon luulet vuokratulojen olevan, mutta esim oman vuokra-asuntoni vastikkeen ja verojen jälkeen saan kuukaudessa huikeat 270 e. Ja tähän ei ole edes laskettu vakuutuskuluja.

Ja vuokraa ihmeessä kalliilta jättiyhtiöltä, jotka nostavat vuokraa vuosittain. Huvittavaa, miten joku voi olla kateellinen siitä, että jollain on jotain, mitä itsellä ei ole.

Päivämäärä:   2.11.24 15:25:05

mun tärkeysjärjestys
bensa, eli tankki täyteen että töihin pääsee
asuntol.lyh
sähkö
eläimet, ruoka jne
vakuutukset
lääkkeet
oma ruoka eli siitä pakko tinkiä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.24 15:31:18

Vuokra kyl tärkeä. Katto pään päällä tärkeimpiä asioita vaikka söisi sitten vaan kaurapuuroa mutta saa olla sisällä lämpimässä.

Päivämäärä:   2.11.24 15:32:40

Ja aika vaikeaksi käy ??:n elämä, jos ei koskaan halua kartuttaa kenenkään varallisuutta. Eipä oikein voi mitään ostaa, kun joku muu hyötyy. :D

Päivämäärä:   2.11.24 15:38:38

Riippuu. Kyllä minäkin aikoinani jätin vuokrasta osan maksamatta että sain muut laskut maksettua. Ihan sama joku hemmetin iso vuokrafirma kun ei ole kenenkään toimeentulo kiinni siitä, että maksan osan vuokrasta myöhässä.

Yksityisellä se vuokra olisi ykkösprioriteetti että ensinnäkin saa asua rauhassa ja toisekseen ne välit vuoranantajaan kannattaa pitää kunnossa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.11.24 15:44:41

Ei käy elämä vaikeaksi paljon voi ostaa. Eikä tarvi kartuttaa sellaisen omaisuutta joka sitä toisen kustannuksella kerää tekemättä itse mitään. Ostan usein pienyrittäjien tuotteita ja käytän palveluita, he myös tekevät töitä elantonsa eteen.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   2.11.24 15:46:13

Olen työkseni vastaillut vuokralaisten yhteydenottoihin ja usein miettinyt, että kootuista selityksistä saisi kerättyä hyvän kirjan. Esimerkiksi television osamaksu on ollut yksi hirveän tärkeä syy :) Ja tämä ihan siis melko tuore juttu, ei vuosien saati vuosikymmenten takainen.

Päivämäärä:   2.11.24 15:49:34

??, mitäs sitten yrittäjä, jolla on varaa palkata työntekijät ja itse lepäilee laakereillaan? :D Tuloja saa siitäkin, tekemättä mitään.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   2.11.24 16:07:42

"Eikä tarvi kartuttaa sellaisen omaisuutta joka sitä toisen kustannuksella kerää tekemättä itse mitään"

Toisen kustannuksella tekemättä itse mitään? No ihan on käyty töissä pitkään, jotta on ollut varaa ostaa se ihan ensimmäinenkin sijoitusasunto. On tehty laskelmia, säästetty, otettu lainaa ja otettu riski ja ostettu se asunto. Mahdollisesti käytetty kymmeniä tunteja ja taas paljon rahaa sen asunnon remontointiin, jotta vuokralainen viihtyisi asunnossa.

Tekemättä mitään, just.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.11.24 16:22:54

Apua mikä idiootti:D

"
Ei käy elämä vaikeaksi paljon voi ostaa. Eikä tarvi kartuttaa sellaisen omaisuutta joka sitä toisen kustannuksella kerää tekemättä itse mitään. Ostan usein pienyrittäjien tuotteita ja käytän palveluita, he myös tekevät töitä elantonsa eteen."

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.