Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ymmärsin, miksi viihdyn ja rauhoitun kun on…

Lähettäjä: Sopivan sotkuista 
Päivämäärä:   2.11.24 12:16:46

…sopivan sotkuista ja epätäydellistä.

Lapsuudenperhe oli riitaisa, painostava, pelottava ja usein kaaosmainen. Paitsi kulissit oli kunnossa. Hyvin koulutetut vanhemmat, hyväpalkkaiset työt ja urat. Mökit, ulkomaanmatkat, kalliit urheiluharrastukset. Rikkaat ystäväperheet. Hyvin puetut ja hyvin käyttäytyvät lapset.

Se kaaos ja epätäydellisyys oli näkymätöntä.

Nykyään arvostan ja rakastan kun on sopivan sotkuista, epätäydellistä ja elämän pieni kaoottisuus on näkyvää, hyväksyttyä eikä asia joka pitää piilottaa ja ylläpitää täydellistä kulissia.

Tämä myös tiedoksi kaikille, jotka luulevat että kaikki haluavat pitää kotinsa siistinä ja tiptop. Ei, minä en todellakaan halua. En tietenkään halua että koti on ällöttävä sikolätti, mutta aidosti tykkään siitä, että tavarat ovat sopivasti hujan hajan.

Tuntuu turvalliselta, että elämäni näyttää samalta kuin miltä se tuntuu.

Re: Ymmärsin, miksi viihdyn ja rauhoitun kun on…

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   2.11.24 12:25:57

Ihanaa, haluatko mun miehen niin voitte nauttia sopivasta sotkusta yhdessä?

Pää hajoaa kun toista ei yhtään haittaa leivänmurut lattialla ja pöydällä. On nytkin sotkenut keittiön kaikille neljälle tasolle sitä leipää tehdessään ja vielä loukkaantuu kun sanon että kai siivoaa tasot uudelleen kun lopettaa ruokailun kun pyyhin ne juuri vartti Sitten hänen aamupalaporsastelunsa jäljiltä. Jos en siivoa keittiön tasoja saatan seurata samaa punajuurisalaatista tullutta tahraa kaksi viikkoa ja se ei siitä minnekään katoa kun mies ei omaaloitteisesti jälkiään siivoa ja sitten vielä nakkelee niskojaan kun asiasta huomauttaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.11.24 12:36:52

** mikä niissä murusissa niin kovasti ahdistaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 12:50:55

Mulla on sama juttu. Tykkään siitä, kun elämä näkyy ja on tavaroita näkyvillä. Miehen mielestä missään ei saisi olla ylimääräistä. Tämä aiheutti joskus nuorempana skismaa välillemme, mutta nyt keski-iässä olemme jo sopeutuneet toistemme tapoihin. Leivänmuruista en itsekään kyllä välitä (nämä taas eivät miestä häiritse) ja itse tykkään, että lattiat on puhtaat ja niissä ei ole tavaraa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 12:57:05

Minä taas en voi kertakaikkiaan sietää yhtään ylimääräistä roskaa, murusta tai astiaa missään. Siivoan heti kaikki astiat koneeseen, vesilasille on oma jemma piilossa katseilta, muruset tai tyhjä juustopaketti pöydällä saa aikaan hirveän ahdistuksen. Kotimme on aina tip top, mitään ylimääräistä ei ole missään, vaikka on lapsiperhe. Mies onneksi myös tarkka siisteydestä. Kai se johtuu siitä, että oma työ opetusalalla on niin hektistä, joten haluan että koti on järjestyksessä.

Lähettäjä: kerro 
Päivämäärä:   2.11.24 13:15:32

Joo siivoilen kun joku tulossa ja motivaatiota. Kuulun siihen joukkoon, joka saa alta aika yksikön huushollin räjähtämään, maatilalla varsinkin. Lapsenlapset sanoo, että mummolla aika kotoisan näköistä. Neulotko tai siivoiletko mieluummin, neulon.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.24 13:15:43

Roskat on minusta eri asia kuin sekaisuus. Minulla ei ole yhtään roskaa levällään, mutta sohvan selkänojalla on joku villapaita ja viltti, koiran tavaroita missä sattuu, eteisen pöydällä kaikkea ulkoiluroipetta ja joku askarteluprojekti vie puolet ruokapöydästä koko viikonlopun jne.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.11.24 13:21:22

Sekaisuus nyt ei ole kovin paha asia jos joku sellaisesta tykkää, mutta likaisuus… hyi hele sentään jos on paikat pölyssä, hiekassa ja tahroissa, likaplänttejä siellä täällä, en kestä enkä tuollaisessa viihtyisi hetkeäkään. Ja sekasotkunkin selvitän mielelläni niin että vapaapäivinä huusholli on puhdas ja siisti, kukkia maljakossa, kynttilöitä palamassa. Harmi kun ei ole takkaa, takkatuli se olisi oikein kodikasta!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.