Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kierukka

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.11.24 11:43:40

kertokaa kokemuksia kierukasta. Mietin itselleni. Oon tosiaan käyttäny ja kokeillu kaksia eri epillereitä. Yhdet oli liian rajut alapäälleni ja meni pöpö, jouduin vaihtamaan ja nykyisillä tiputteluvuotoa muuten ok. Onko kierukka mimmoinen? Kokemuksia?

Re: kierukka

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   2.11.24 11:51:47

Alkuun oli epätasaista tiputtelua mistä selvisi pikkuhousunsuojalla. Sitten jäi menkat kokonaan pois. Kamalat kivut jäivät myös pois ja se on pääasia. Nyt 4v jälkeen alkanut tulla yhdynnän jälkeisenä päivänä bakteerivaginoosi vaikka kuinka käy heti yhdynnän jälkeen pissillä ja vesipesulla.
Mutta kivut pysyy poissa, se on minulle tärkeintä koska aiemmin olin aina sen 3 päivää saikulla kun niin karmeat kivut.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.11.24 11:57:25

uskallatko käyttää kierukkaa ainoana ehkäisynä vai onko myös kumi välissä?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.11.24 12:01:32

Käytitkö pillereidenkin kanssa kumia?

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   2.11.24 12:05:13

Kierukka minulla ainoa ehkäisykeino pitkäaikaisen puolisoni kanssa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.11.24 13:23:55

Tässähän ei missään vaiheessa kerrottu mistä kierukasta on kyse. Katsokaas kun on olemassa kuparikierukka ja hormonikierukka.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 13:34:43

Mirena ollut 7v. Mikään muu ehkäisymuoto ei sopinut. Oli todella runsaat kuukautiset ja mirenan kanssa kuukautiset loppui kokonaan.

Laitto ja ensimmäinen viikko oli painajainen kohdun supistelyn vuoksi mutta muuten ongelmaton. Langat jouduttiin leikkaamaan koska kumppani tunsi ne ja ne vetäytyivät sitten kohtuun vuosia sitten. Nyt hormoni alkaa loppua ja poisto on ajankohtainen.

Sopii pitkäaikaiseen ehkäisytarpeseen mutta en laittaisi 1-2 vuoden ehkäisytarpeen vuoksi. Kierukkaa ei muuten sitten helposti kunnallisella poisteta jos sen kanssa on ongelmaa.. joudut kuukausia kokeilemaan ensin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 15:42:55

Kierukan hormonimäärä on pienin kaikista hormoniehkäisyistä, on pelkästään progesteronia eli keltarauhashormonia. Jos siitä vauhkoaa ja pelkää niin ei kannata raskautua, hormonit moninkertaiset ehkäisyyn verrattuna.

Kierukka ainoa hormoniehkäisy, joka sopii aurallista migreeniä sairastavalle.

Multa lopetti hormoniaknen, pms oireet, menkat ja menkkakivut kokonaan. En voi olla tyytyväisempi. Jo 15v menty näin.

Aina on joitain ihmisiä, joille ei kierukka sovi ja he sitten jaksavat protestoida. Plus muutama hormonien vaaroista riemastunut hihhuli…

Kannattaa kokeilla, ehkäisyteho on yhtä hyvä kuin pillereillä. Silti, mulla paras juttu on noi muut vaikutukset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.