Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuka lausuisi koiran lonkka/selkä/kyynärkuvat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.24 10:55:29

Kennelliiton kanssa en halua olla missään tekemisissä. Eläinlääkäristä kun kyselin aikaa epävirallisiin kuviin, niin sanoivat etteivät anna mitään arviota kuvista.

Re: Kuka lausuisi koiran lonkka/selkä/kyynärkuvat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 11:00:15

Incoc

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.11.24 11:05:54

Mene sellaiselle ell kuka osaa niistä oikeasti jotain sanoa.. ne on lähinnä nämä "kuuluisat kuvaajat ja ortopedit" siis.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   2.11.24 11:19:04

Harva eläinlääkäri antaa minkäänlaista lausuntoa. Kennelliitossa ne mittaa tietokoneella kaikki jota kuvaava ell ei tee. Noiden ortopedien ym lausunnot on vain silmämääräisiä ja saattaa heittää siitä mitä kennelliitto sanoisi.

Olen käynyt useamman kerran yhdellä suomen tunnetuimmista kuvaajista ja hänenkin arvionsa on heittänyt kennelliiton arvioon. Tosin nivelrikkomuutokset hän näkee tarkkaan. Kuvautin kissan ja hän löysy sieltä pientä muutosta, mutta kyllä joutui kuvia tarkkaan katsomaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 11:28:03

Kyllä mulla on eläinlääkärien arviot olleet samat mitkä kennelliitto on lausunut. Kyllä eläinlääkäri ainakin sen verran näkee, onko lonkat ihan passkat vai hyvät.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   2.11.24 12:29:46

No jos ne kuvat on huonot niin ei ne lausujaa vaihtamalla parane. Unohda siis pennutus ja hanki siihen uusi koira paremmista vanhemmista. Joo ymmärrän, on kalliimpi hankkia.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   2.11.24 12:35:49

Kysy toiselta eläinlääkäriltä.
Ventelä antaa todennäköisesti arvionsa "kirjaimin" ja eivätköhän kaikki ortopeditkin kerro, mitä kuvissa näkyy tai ei näy, vaikkeivät kennelliiton asteikkoon sekaantuisikaan.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   2.11.24 12:38:43

^ Sama tuli mieleen. Kyllä mullekin on tullut pettymyksiä, erityisesti ulkomaan tuonneissa, kun kuvannut lääkäri on ollut sitä mieltä, että kaikki ok ja kennelliitossa onkin sitten lausuttu ihan muuta. Viimeisimmän tapauksen vein sitten Keräsen Paulille kunnolla tutkittavaksi. Kuvattiin monesta suunnasta (koska halusin tietää tarkalleen, mikä vika on ja kuinka sen kanssa eletään) ja kyllä asiantuntija sieltä muutokset löysi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 13:27:26

Itse olen kuvauttanut sekarotuiset koirani pienellä klinikalla ja kyllä kuvannut eläinlääkäri on todellakin sanonut miltä ne näyttää..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.