Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.11.24 09:15:23
Olen ollut yrityksessä töissä pian 3v. Fyysisesti siis paikalla päivittäin. Työt vie ison osan vuorokaudesta, kun tehdään 8-9h päiviä ja työmatka melkein tunnin suuntaansa.
Olen ostanut (rahoituksella) suht uuden auton, jolla on halpa ajaa. Siihen kuitenkin uppoaa palkasta aika moinen osa, vaan siksi että pääsen töihin.
Alan olemaan ihan loppu, kun hevostelut pitää hoitaa vuorotöiden mukaan joko aikaisin aamulla tai myöhään illalla. En pysty keskittymään harrastukseen sillä intensiteetillä kuin haluaisin. Vapaita on melkein mahdoton sopia yms. Aina tärkeät viikonloput menee töissä.
Pomokin tietää, miten väsynyt olen koko hommaan. Hänkin on hevosihminen, joten ymmärtää kyllä. Mutta hän tekee vain aamuvuoroa ja on viikonloput vapaalla, pystyy valmentautumaan ja kisaamaan yms.
Sain mahdollisuuden siirtyä firman sisällä asiakaspalveluhommiin, joita tehdään etänä. Arkisin, aamuvuorossa ja vain 8h/päivä. En kuitenkaan ennen ole tehnyt etänä hommia, joten vähän arveluttaa.
Palkkataso pysyy suunnilleen samana, mutta lisät jää pois. En tiedä paljonko tämä sitten oikeasti pudottaa palkkaa. Pystyisin kuitenkin vaihtamaan auton johonkin halpaan eikä polttoaineisiin menisi enää kolmenumeroisia summia kuussa.
Kannattaisiko vaihtaa? Eniten ahdistaa, että riittääkö tämä uusi palkka, kun on kotona kaksi hevosta ja koira. Säästäisin kuitenkin parhaimmillaan 3 tuntia aikaa päivässä ja pystyisin keskittymään harrastuksiini paremmin. Sekä tietysti saisin autorahoituksen pois.
|