Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Siirtyisinkö etätöihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 09:15:23

Olen ollut yrityksessä töissä pian 3v. Fyysisesti siis paikalla päivittäin. Työt vie ison osan vuorokaudesta, kun tehdään 8-9h päiviä ja työmatka melkein tunnin suuntaansa.

Olen ostanut (rahoituksella) suht uuden auton, jolla on halpa ajaa. Siihen kuitenkin uppoaa palkasta aika moinen osa, vaan siksi että pääsen töihin.

Alan olemaan ihan loppu, kun hevostelut pitää hoitaa vuorotöiden mukaan joko aikaisin aamulla tai myöhään illalla. En pysty keskittymään harrastukseen sillä intensiteetillä kuin haluaisin. Vapaita on melkein mahdoton sopia yms. Aina tärkeät viikonloput menee töissä.

Pomokin tietää, miten väsynyt olen koko hommaan. Hänkin on hevosihminen, joten ymmärtää kyllä. Mutta hän tekee vain aamuvuoroa ja on viikonloput vapaalla, pystyy valmentautumaan ja kisaamaan yms.

Sain mahdollisuuden siirtyä firman sisällä asiakaspalveluhommiin, joita tehdään etänä. Arkisin, aamuvuorossa ja vain 8h/päivä. En kuitenkaan ennen ole tehnyt etänä hommia, joten vähän arveluttaa.

Palkkataso pysyy suunnilleen samana, mutta lisät jää pois. En tiedä paljonko tämä sitten oikeasti pudottaa palkkaa. Pystyisin kuitenkin vaihtamaan auton johonkin halpaan eikä polttoaineisiin menisi enää kolmenumeroisia summia kuussa.

Kannattaisiko vaihtaa? Eniten ahdistaa, että riittääkö tämä uusi palkka, kun on kotona kaksi hevosta ja koira. Säästäisin kuitenkin parhaimmillaan 3 tuntia aikaa päivässä ja pystyisin keskittymään harrastuksiini paremmin. Sekä tietysti saisin autorahoituksen pois.

Re: Siirtyisinkö etätöihin?

Päivämäärä:   2.11.24 09:19:16

"Palkkataso pysyy suunnilleen samana, mutta lisät jää pois. En tiedä paljonko tämä sitten oikeasti pudottaa palkkaa. Pystyisin kuitenkin vaihtamaan auton johonkin halpaan eikä polttoaineisiin menisi enää kolmenumeroisia summia kuussa."

Helppohan se on laskea. Mutta bensaan liittyen huomio, että eipä nykyhinnoilla tarvitse tankata kuin kahdesti kuussa ja puhutaan jo kolmenumeroisesta summasta. Vaikka etätöissä onkin, niin kai sinä nyt kotoasikin joskus poistut?

Päivämäärä:   2.11.24 09:24:04

Vaihda!

Itse jaksan arkea ihan eri tavalla etätöiden jälkeen, kun työmatkat ja toimistohälinän kuormittavuus ovat jääneet pois. Arkea voi suunnitella paljon paremmin oman elämänsä ehdoilla, kun tekee töitä etänä eikä tarvitse käyttää tuntikaupalla aikaansa matkatakseen töihin.

Lähettäjä: äh tuto 
Päivämäärä:   2.11.24 09:39:02

Ei sun kyl kannata jollet osaa laskea mitä lisistä kertyy.

Lähettäjä: Bå 
Päivämäärä:   2.11.24 09:45:32

En miettisi hetkeäkään. Itse vaihdoin työpaikkaa ja työmatka lyheni 40min/suunta. Tuntuu että arkenakin on aikaa vaikka mihin. Teen myös ajoittain etätyö viikkoja ja silloin sitä aikaa vasta onkin. Töiden ohella ehtii pyörittää pyykki koneen ja vahtia uuniruuat. Töiden jälkeen voi 100% keskittyä harrastuksiin ja perheeseen. Suosittelen!
Ja hei kannattaa laskea myös palkan vaikutus veroprosenttiin.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   2.11.24 09:55:01

Koronan jälkeen mun työpaikalla kaikki siirtyi melkeinpä kokonaan etätöihin. Noin kerran viikossa itse menen toimistolle. Kaipaan yhteisöllisyyttä, yhdessä lounastamista, sitä että asiat saa nopeasti kysyttyä toiselta, palaverien tarve oli pienempi kun hommat sovittiin kahvikupin äärellä. Työt on aina kotona ja on paljon väsyneempi jo iltapäivällä, kun kököttää kotona.

Toisaalta etänä etuna on se, että voi aloittaa vaikka kuudelta aamulla ilman, että menee kahta tuntia aamusta siihen, että on toimistolla, lapsien päiväkotiin kuskaamisen onnistuu helposti eikä heidän tarvitse olla 9-10 tuntia siellä.

Ilman lapsia siirtyisin varmaan taas 3-4 päivää viikossa toimistolle, kunhan siellä olisi joku muukin. Toisaalta osalle etätyö sopii. Ja sinähän voit varmaan itse määrittää, oletko etänä vai toimistolla. Itse en jaksaisi vuorotyötä ja sitä että olen viikonloppuisin töissä.

Jos haluat edelleen harrastaa, niin siirtyisin tarjottavaan mahdollisuuteen (mikäli rahat riittää) ja mahdollisesti etsisin uuden työn, jossa olisi normaali toimistoaika liukumin käytössä ja mahdollisuus tehdä sekä etää että läsnä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.11.24 10:06:09

Lähettäjä: äh tuto
Päivämäärä: 2.11.24 09:39:02

Ei sun kyl kannata jollet osaa laskea mitä lisistä kertyy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.