Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaisitko korjatun hometalon?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.11.24 21:19:37

Ostaisitko talon jossa on aikanaan löytynyt hometta rakenteista kuntotutkimuksen yhteydessä, ja sittemmin korjattu purkamalla ja vaihtamalla lähes kaikki rakenteet uuteen? Korjaus teetetty erilisen suunnitelman mukaan ja dokumentoitu hyvin. Nykyiset asukkaat asuneet yli 15 v. ilman oireita tai mitään viitettä sisäilmaongelmista.

Re: Ostaisitko korjatun hometalon?

Lähettäjä: Ruusu 
Päivämäärä:   1.11.24 21:25:37

En, koska ostin sellaisen 10v sitten ja ongelmat ovat palautuneet alle kymmenessä vuodessa. Korjaukset oli tehty "talo myyntikuntoon ja paperit kondikseen" tavalla, mutta se ei poistanut ongelmia.
Tässä mun tapauksessa pitäisi salaojista ja hulevesien valumista asti laittaa alustat kuntoon, jotta ei tapahtuisi uudestaan ja tehdä asunnon sisällä ilmanvaihtoon merkittävä remontti myös niiden rakenteiden korjausten lisäksi.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   1.11.24 21:38:40

Riippuu täysin mikä alkuperäisen kosteusvaurion aiheutti ja onko se korjattu ja miten. Itse jätin tällaisen väliin kun alkuperäinen syy ei ollut selvillä ja vain vauriokohta oli korjattu. Iso riski että uusii.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.11.24 21:44:17

Vaurio alunperin valesokkelirakenteessa, johtuen väärin johdetuista rännivesistä ja kukkapenkeistä talon seinässä kiinni.. myös salaojat laitettu korjauksen myötä uudestaan sekä sadevesien ohjaus. Korjaus ollut laaja eikä vaan joku osa talosta, vaan kaikki ulkoseinät

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   1.11.24 22:22:42

Vielä parempaa: ostin hometalon ja korjasin sen kuntoon! Itse tiedän, että ei tule uusimaan ainakaan samasta syystä.

Eli voisin hyvinkin ostaa, jos tosiaan ajatuksella ja huolella korjattu.

Lähettäjä: Marras 
Päivämäärä:   1.11.24 22:47:45

Voisin ostaa jos tosiaan dokumentit löytyy aukottomasti ja vaurion aiheuttaja poistettu. Jos siis paikka on muuten ideaali. Ehkä neuvottelisin vaikka puolen vuoden vuokra-ajan alkuun?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.11.24 22:50:31

Ehdottomasti en, koska tälläisen jälleen myyminen on aina hankalaa, koska home. Olen myös käynyt home korjatussa talossa, joka muuttui hometaloksi uudelleen. Riski on liian suuri kun niitä terveitäkin taloja on saatavilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.24 00:22:41

Voisin ostaa jos tosiaan on tarkat dokumentit, mitä on havaittu ja mitä tehty yms. Ja joo, edullisemmin, kun paikallinen hintataso ei-homeisista.
Riippuu myös homeesta, joku niistä on sellainen, ettei siitä eroon remppaamalla pääse, vaan paree olis polttaa koko talo. Toki ottaisin huomioon myös sen, millaista hometta talossa on ollut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.