Lähettäjä: Minni
Päivämäärä: 1.11.24 15:36:20
Nyt vähän ihmettelen. Olen töissä yhdellä suht hienolla tallilla. Aikaisemmin olen tehnyt tavallisilla talleilla hevosenhoitajan työtä. Eilen kun tein iltatallia, yksi hevosenomistajista osoitti hevosensa loimea ovessa ja sanoi, että minun pitää laittaa se aamulla hevosen päälle kun on luvassa huonoa säätä. Sanoin ok ja tein näin. Hevonen piti jättää normaalisti tarhaan, omistaja tulee aina iltapäivällä liikuttamaan hevosen ja ottaa sen itse tarhasta.
Vähän aikaa sitten tämän hevosen omistaja soitti ja syytti minua, koska hevosen loimi oli päästänyt vettä läpi. Pahoittelin ja sanoin, että hevonen oli vielä täysin tyytyväinen päiväheinäaikaan, eikä kylmissään tms. Omistaja raivosi minulle 10 minuuttia suoraa huutoa?! Minusta tuo on kyllä omistajan vika, eikä minun. Tietenkin jos huomaisin, että loimi päästää vettä, vaihtaisin sen kuivaan (mikä ei kuulu sopimukseen) ja ilmoittaisin omistajalle. Mutta iltapäiväheinien jaon jälkeen työvuoroni loppuu ja omistaja tietää tämän.
Lisäksi meillä on säänsuojat joita tämäkin hevonen huonolla säällä käyttää.
Mitä mieltä olette, teinkö nyt jotain väärin ja onko kohtuullista huutaa minulle siitä, että loimi on päästänyt vettä läpi. Iltapäiväheinien ja omistajan tulon välillä oli tunti aikaa. Tein juuri kuten oli sovittu. Hevonen ei ole mikään miljoonan kilpahevonen, tavallinen harrastehevonen, ei klipattu tms.
|