Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Riistakamera suosituksia

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   1.11.24 13:39:04

Haluaisin mökille riistakameran, jossa näkisi mökin metsän eläinten liikkumisia silloin kun en ole paikalla. Minun kokemus ja tietämys riistakameroista on pyöreä 0.

Kestääkö kamera siis ulkona myös talvella pakkasilla? Tai syksyllä sateissa?
Minkälaisia eri kiinnityksiä siinä on, entä kestävyys ja kuvan tarkkuus? Ja tietysti, kuinka helppo se on saada näkymään kotiin?

Re: Riistakamera suosituksia

Lähettäjä: Snow 
Päivämäärä:   1.11.24 13:51:13

Mulla omassa pihassa riistakamera ja kiinnostaisi onko joku saanut akun toimimaan talven ajan? Tai kuinka pitkään yleensä muilla akut kestäneet? Vaatiiko akku kuitenkin lämpimän tilan?

Mulla jo kahtena talvena akku hyytinyt kesken talven eli näyttänyt täysiä palkkeja ja yksi päivä ei enää toimikaan. Viimeisin akku lakkasi toimimasta tosi nopeasti, ei ehtinyt tulla edes kylmät ilmat. Nyt paristot käytössä, mutta niiden kanssa ei viitsi videota ottaa.

Mulla siis Burrelin riistakamera. Hyvin toimii säässä kuin säässä jos vaan saa virtaa. Sähköpostiin lähettää kuvat ja tallentaa muistikortille myös. Videot samoin, jos niitä ottaa.

Lähettäjä: Mies Pohjoisesta 
Päivämäärä:   1.11.24 14:25:00

Mulla on useampi Burrel-merkkinen kamera, ns lähettävä malli, tyyppinumeroa en muista, mutta talvikelisssä akku kestää 2,5 kk ja kesällä 4 kk. Karhun tai ahman puremaa ne ei kestä. Ei kamerat eikä akut.

Lähettäjä: Metsä-tv 
Päivämäärä:   1.11.24 15:10:14

Yleisesti riistakamerat kestävät sateet ja pakkaset. Paristokotelon tiiviste saumoista voi imeytyä kosteutta sisään, itse suojaan ne sivelemällä nyogel 760g rasvaa pintoihin.
Paras jos kameran saa sijoitettua räystään alle tai vaikka kanisterista leikattuun koteloon. Kiinnitys yleisesti vaakatasoon hihnalla puun ympäri tms.

Osassa kameroita on 1/4 tuuman kierteinen kamerakiinnitys. Silloin voi käyttää kolmijalkaa, puuhun kierrettävää kiinnityspiikkiä tai seinään ruuvattavaa kamerajalkaa.

Alkaliparistojen käyttöikä on kuukausi pari, litium paristot vähän enemmän. Kulutus vaihtelee, otetaanko yksittäisiä kuvia vai pitkiä videoita kohteessa.
Osassa kameroita on liitin ulkoiseen virtalähteeseen. Yleisesti nimellisjännitteellä 6 V. Akku liitäntä kaapeleita on kameroille saatavana jotka alentaa akun jännitteen 12 V->6 V kameran käyttöön. Erikoisakkuja löytyy jotka kestää talvenkin yli. Pienempikin akku riittää jos siihen voi liittää pienen aurinkopaneelin, se ylläpitää virtaa akussa, kulutusta ja itsepurkautumista vastaan.
Tietysti käytön kannalta merkitsevää onko kamera vain muistikortille kuvaava, vai onko se lähetysominaisuudella varustettu verkkoon kuvat tallentava versio. Mökkikäytössä voi kameraa käyttää liikkumisen vahtina, eli esim. sähköpostiin tulee ilmoitus otetusta kuvasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.