Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaatekaapin päivitykseen rahaa, mistä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.11.24 10:32:01

Olisi tarve päivittää vaatekaappia, mutta ylimääräistä rahaa ei juuri ole.

Mitä olet onnistunut myymään esim. torissa ja kääntämään rahaksi? Tarve nyt 500€ noin suurinpiirtein.

Re: Vaatekaapin päivitykseen rahaa, mistä?

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   1.11.24 10:33:58

Yleensä olen käynyt ihan töissä. Isompiin hankintoihin olen ottanut säästötililtä tai myynyt rahastosijoituksia.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   1.11.24 10:41:26

Osta kaappi kirpparilta.

Päivämäärä:   1.11.24 10:44:14

Nii päässä kai vikaa kun lapselle saan kyllä ostettua kaikkea tarvittavaa, mut itselle ostettaviin pitäisi rahat tulla jostain ylimääräisenä, että saan ilman omantunnon tuskia ostettua...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.11.24 10:46:16

Myyt kirpparilla omat turhat tavarat ja vaatteet pois.
Niillä rahoilla ostat kirpparilta itsellesi "uudet" vaatteet.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.11.24 11:46:52

Noin yleisesti käytetty roina on melko arvotonta. Tietysti jos löytyy kaapeista oivatoikkaa tai seiniltä juhanipalmua, voihan pikavoittoja tullakin.

Omat vaatteet kannattaa ostaa kirppareilta, kuten jo sanottiinkin. Jos tarvitset metsurinsaappaat tai muuta harvinaista, sitten on pakko ostaa uutta. Muutoin on vaikea kuvitella, miten vaatteisiin saisi menemään 500 e, jos viitsii vähän katsella. Mikäli on kutsu linnan juhliin, kivoja juhlamekkoja saa muutamalla kympillä.

Päivämäärä:   1.11.24 11:54:02

Farkut, talvikengät, talvitakki, lenkkarit, ratsastushousut ja pari oikeasti hyvää neuletta (ei muovia) niin kyllä näihin 500€ menee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.24 12:12:13

Mihin oikein saat 500e kulumaan?

Mene UFFiin, Konttiin, eli kirpputoreille joissa ei ole yksityishenkilöitä myymässä vaan tavarat on lajiteltuna valmiiksi. Varsinkin juhlavempaa ja siistimpää vaatetta on uudenveroisena rekit täynnä.

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   1.11.24 12:26:31

Kirppareilta ei niinkään, mutta ainakin pk seudulla on tosi hyviä second hand liikkeitä josta saa laatukamaa edullisesti. Just osti 550e uutena maksavat Tods´it
80e. Ja lähes käyttämättömät.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   1.11.24 13:21:13

Olen myynyt mm. laadukkaita astioita, jotain huonekaluja ja koriste-esineitä. Niistä sa jonkin verran rahaa, jos ovat hyväkuntoisia.

Lähettäjä: Kallis 
Päivämäärä:   1.11.24 14:19:09

Sinulle on vaan kallismaku niin totta kai saat vaatteisiin törsättyä rahaa. Tuolla sinun budjetilla yhdelle vaatekappeleelle tulee 71 € hintaa, mikä on todella paljon.

Lähettäjä: Belle 
Päivämäärä:   1.11.24 19:27:42

"Mihin oikein saat 500e kulumaan?"

Jos ostaa vähänkin laadukkaampaa, eihän tuo ole summa eikä mikään: kengät 200-500€, takki 300-700€, ratsastushousut 150-250€, lenkkarit 150€, farkut 100-200€ + neuleet 100-200€, ja nämä ei ole mitään merkistä maksamista, vaan laadukkaita vermeitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.24 19:31:37

Jos ostaa laadukkaita materiaaleja, eikä mitään kiina tai tekokuitu kuraa niin kyllä ne vaatteet maksaa. Varsinkin jos haluaa 100% puuvillaa ja materiaaleja jotka myös hengittää. Jotkut henkka maukka rätit on laadultaan niin järkyttävää kuraa että ihmettelen kuka niitä haluaa käyttää.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.11.24 19:46:30

Kirppareilla (myös hyvätekeväisyyskirppareilla) pitää kierrellä säännöllisesti. Ei sieltä joka kerta tee löytöjä, varsinkin jos on tarkka väreistä ja materiaaleista.

Esim. muutama vuosi sitten ostin Fidalta Luhdan mustan pitkän talvitoppatakin 6 eurolla. Oli siisti ja vähän käytetty, ja on nyt palvellut jo monta talvea.

Hinnat ovat nousseet kirppareillakin, mutta farkkuja ja neuleita saa yhä pikkurahalla. Sitten jää rahaa vaikka uusiin talvikenkiin ja ratsihousuihin. Näidenkin kannsa odottelisin muutaman viikon, kun joulualet ovat tulossa.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   1.11.24 20:15:35

Kummasti aihe vaihtunut xD Aloittajan olisi varmaan syytä kertoa vähän enemmän taloudellisesta tilanteestaan. Rahaa saa yleensä rehellisin keinoin tekemällä töitä, myymällä omaisuutta tai vaikka lainaamalla.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.11.24 20:20:05

Töissä käyn ja palkalla ostan. Ensin maksan laskut ja sitten katson paljonko jää ja laitan säästöön. Säästöistä sitten teen tuollaisia päivityksiä.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.11.24 20:26:51

Itse olen säästänyt, 20-50€ tilistä säästöön vaatepäivityksiä varten.
Sit pitää olla mietitty mitä haluaa.
Nettikirppisten selaaminen ja piipahtaminen vieraan paikkakunnan kirppiksellä usein ollut kultaa ja mammonaa tapahtuma. Omat ns. "kalliit" päivitykset löytyneet sattumalta ja onnekseni olen näitä vaatesäästöjä voinut niihin käyttää.

Jotain tavoitteita täytetty myös uutena. Näistä esimerkkinä Parikan clitterpuputennarit... (ihanat jalkaan, vähän reilumpaan kokoon sain pehmustepohjallisen ja jaksan töpöttää kulttuuririennoissani, joihin korkokengät hyvätkään ei riitä).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.