Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylemmän sosiaaliluokan ruuat

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.11.24 06:49:10

Niin.

Kaviaari?

Re: Ylemmän sosiaaliluokan ruuat

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.11.24 07:04:16

Riisipuuro. Varakkaimman läheisen viikottainen vakioruoka talviaikaan. (Korkea koulutus, korkea asema työelämässä, tulot kuuluu korkeimpaan kymmenykseen, asuu erittäin arvostetulla alueella).

Ei ne ylemmätkään sosiaaliluokat joka aterialla vedä jotain kallista. Syövät mistä milloinkin sattuuvat tykkäämään.

Lähettäjä: ^z^ 
Päivämäärä:   1.11.24 07:50:22

Kaalilaatikko, pörssisähköllä

Lähettäjä: Kelmi 
Päivämäärä:   1.11.24 08:00:47

Kaikki ruuat mistä itse pitävät. Eivät Mieti mitä muut ajattelevat

Lähettäjä: dfg 
Päivämäärä:   1.11.24 08:13:53

Esitit tämän kysymyksen suomalaisella sivulla. Missä sinä itse asut kun et tiedä, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta?

Lähettäjä: Nillitys 
Päivämäärä:   1.11.24 11:38:09

Ihan tavallista kotiruokaa. Paljon riistaa ja kalaa koska meillä metsästäjä/kalastaja perheessä. Marjastetaan ja kasvatetaan perunat itse ja mahdollisemman paljon vihanneksia. Marjapensaat ja omenapuut hyödynnetään. Ruokahävikkiä pyritään välttämään. Paljon myös leivon itse.
Suuriin ja arvokkaimpiin tilaisuuksiin käytetään pitopalvelua. Pienempiin tilaisuuksiin valmistan tarjottavat itse.
Kauppojen omat merkit ovat ihan laadukkaita,emme väheksy niitä vaan jatkuvasti käytössä.

Lähettäjä: Pascal Lemoine 
Päivämäärä:   1.11.24 11:44:07

Kobe

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.24 11:45:57

Nillitys: ylempi luokka ei asu maalla eikä lähiössä.

Päivämäärä:   1.11.24 11:47:42

"Missä sinä itse asut kun et tiedä, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta?"

Mistä tälläinen kuvitelma? Todellakin on luokkayhteiskunta.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   1.11.24 11:50:29

Meillä ei ole ns. luokkia. Paremmassa asemassa olevat ja hyvin toimeen tulevat syövät yleensä "terveellisesti".

Mäti ei ole kaikkien "herkku" vaikka asema olisi minkälainen tahansa. Ruokia ei syödä statuksen vuoksi, vaan maittavuuden!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.11.24 11:51:56

Intiassa (joka on todellakin luokkayhteiskunta), ylin kasti syö laadukasta kasvisruokaa.

Päivämäärä:   1.11.24 11:54:34

Dfg: kai sitä yläluokkaa muuallakin on. Aloittajahan ei puhunut Suomesta mitään.

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   1.11.24 12:30:22

Suomessa ylemmän sosiaaliluokat syövät yleensä terveellisesti. Paljon luomua, kalaa, riistaa jne. Koska on varaa ostaa laadukkaita ja parhaita ruoka-aineita. Ja ylemmissä luokissa harrastetaan jonkin verran myös ruokahifistelyä, eli isäntä loihtii jotain todella vaikeasti ja erikoisvälinein valmistettavaa ruokaa vieraille.
Ja sitten vertaillaan miltä ko ruoka maistui Lontoon jaPariisin parhaissa ravintoloissa.

Päivämäärä:   1.11.24 17:43:06

Haha, kyllä ns yläkuokasta iso osa asuu vähän syrjässä, jopa maalla ja osalla on iso tontti ja okt ihan taajamassa. Helsinki on mahtijuttu lähinnä uusvarakkaille, muut tykkää mistä tykkää ja joskus se ei ole vain kaupunki. Osa yläluokasta elää varsin vaatimattomasti.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   1.11.24 17:48:46

""Missä sinä itse asut kun et tiedä, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta?"

Mistä tälläinen kuvitelma? Todellakin on luokkayhteiskunta."

Minäkin luulin, syrjäisestä maalaiskunnasta kotoisin olevana, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta. Käytännössä kaikkien kavereiden vanhemmat oli duunareita, korkeakoulutetut lähinnä sairaanhoitajia ja opettajia.
Käsitys kummasti muuttui, kun muutin isoon kaupunkiin opiskelemaan yliopistossa hakupainealaa. Opiskelijoiden sosioekonominen tausta vaikuttaa yllättävän paljon.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.11.24 17:59:59

No, miten sen lähiön nyt sitten määrittelee.

Espoossa 200 000+ ansaitsevat asuu kyllä ihan tavallisissa espoolaisissa pientalolähiöissä. Ja syö ihan tavallista ruokaa.

Ehkä vähän useammin esim. lohta, koska ei tarvi miettiä, mitä se maksaa, mutta arkiruoka on ihan perus. Meillä ollaan kasvis-kalasyöjiä, joten sisäfileeseen ei mene rahaa, mutta tutut käyttää laadukasta lihaa. Tuoreita kasviksia paljon, marjoja ja hedelmiä.

Kaviaaria olen maistanut tyyliin kerran jossain ruotsinlaivalla. Mätiä on joulupöydässä. Ei todellakaan osteta mitään ihmeellistä. Ei nyt tartte katsoa, paljonko vegaaninen Ben & Jerry’s jäätelö maksaa, voin ostaa, kun huvittaa. Eikä ole väliä, että appelsiinituoremehun hinta on noussut.

Ja kyllä, Suomi on luokkayhteiskunta. Ei samalla tavalla kuin joku Brittilä, mutta jos joku väittää, että täällä ei ole mitään eroa ihmisten sosiaalisilla tai taloudellisilla tai kulttuurisilla taustoilla, on todella väärässä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.11.24 18:10:09

Höpö höpö, Suomi ei ole luokkayhteiskunta vaan pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta. Joka muuta väittää ei ole nokkaansa muualle maailmaan pistänyt.

Täällä nyt kuka vaan köyhä opiskelija voi kertoa olevansa aateliskreivitär oloneuvos :).

Viisaat ihmiset ovat kasvissyöjiä ja vegaaneja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.11.24 18:40:01

Eiks se nyt ollut se Aura juusto.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   1.11.24 19:00:15

Ennemmin vaikkapa kuhaa, siikaa, nieriää, ahvenoita ja taimenta kuin lohta, tiristäen, uunissa, grillissä, itse graavaten ja itse savustaen.

Eikä todellakaan mitään Ben&Jerryjä, vaan Kolmen kaverin ym. kotimaisten jäätelötehtaitten tuotoksia.

Luomua.

Päivämäärä:   1.11.24 19:26:32

hui, pitääkö mun vaihtaa lohi noihin kauheisiin kuiviin kaloihin ja sitten niihin soosit päälle että saa kurkusta alas, etten vajoa ihan pohjalle, kun noista muista en tykkää, mutta lohesta tykkään keitettynä paistettuna suolattuna kylmä- ja lämminsavustettuna ym

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   1.11.24 21:11:11

Höhöhöö :D
Voi kuule kun . opettelee tekemään ne niin, ettei niistä tule kuivia. Kypsyvät nopeasti ja maku on herkkä. Hyvin harvoin teen mitään kastiketta kalalle, usein syödään salaatin kanssa ilman mitään perunaa tms.
Henk.koht olen kyllästynyt loheen, ja se on usein niin rasvaista, että tuntuu naama syönnin jälkeen kiiltävän korvasta korvaan. Kermaiseen keittoon laitan lohta.

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   1.11.24 21:17:50

Leipä aina aamulla leipomosta. Valmis-smoothiet. Lähiruokatuotteet, luomua.

Päivämäärä:   1.11.24 21:43:51

Leipä aina aamulla leipomosta - hahhahaa. Täältä Espoon lähiöstä lähimpään leipomoon on matkaa. Ei todellakaan. Pakastimesta tai pussista.

Lohi nyt vaan on parempaa kuin noin valkoiset kalat, samoin Ben & Jerry’s parempaa kuin ihan kamalat Komet kaverit.

Luomua en juuri osta, usein muut on parempaa laatua. Valmissmootheita kyllä. Lähiruokaa joskus REKOsta.

Mutta ei hyvätuloiset mitenkään hifistele arjessa. Etenkin kun lapset oli pieniä, ihan samoja makaronilaatikkoja syötiin. Kyllä arjesta oli luomut ja nieriät kaukana.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   1.11.24 22:04:55

"Lähiruokatuotteet"

Paitsi ei juustot, niiden täytyy tulla ulkomailta kun suomalainen juusto on juntta.

Lähettäjä: sofia 
Päivämäärä:   1.11.24 22:13:13

Espoossa ei yläluokka asu. Pelkästään rikastuneet nousukkaat.

Lähettäjä: Kaappoo 
Päivämäärä:   2.11.24 00:59:20

Pinaattilättyjä ja jauhelihakastiketta.

Päivämäärä:   2.11.24 14:27:15

No, miten sen nyt ottaa. Mä olisin helsinkiläinen (töölöläinen tai kamppilainen) neljännessä polvessa, mutta olen muuttanut Espooseen. Koska haluan asua omakotitalossa sivummalla. Oma piha kolmen koiran kanssa on kuitenkin kiva.

Lähettäjä: hesa 
Päivämäärä:   2.11.24 15:20:52

Neljännen polven helsinkiläisyys ei tee kenestäkään yläluokkaista.

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   2.11.24 17:46:36

Isoäidillä oli kolme serkkua, jotka olivat hammaslääkäreitä kaikki tyynni.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.24 17:53:05

No eipä täällä luokkia ole mutta rikkaammat voivat ostaa mitä haluavat ja kalliimpia lihoja esim paahtopaistia yms mitä nyt sattuvat haluamaan. Ja syövät ulkona kun haluavat.

Lähettäjä: Nojooo 
Päivämäärä:   2.11.24 17:56:05

Metris: itse suosin myös pyydettyjä luonnonkaloja ennemmin kuin ns. Kassikalaa joka on rehulla ruokittu, maistuukin ihan paskalle. Lapsetkin syö ennemmin itse pyydettyä haukea.

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   2.11.24 18:03:41

Mikäs sitten on se ylempi sosiaaliluokka? Pari sukupolvea perittyä rahaa jotta voi asua leveästi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.24 18:08:04

Sanoisin, että ylempään luokkaan kuuluu ne jotka nettoaa vuodessa yli 300t. Eliittiin kuuluu ne miljoonia tienaavat.

Päivämäärä:   2.11.24 18:23:49

Ylempään sosiaaliluokkaan kuuluvat valkolakin saaneet.
Vettä ei tosin osata keittää.

Lähettäjä: NipsNaps 
Päivämäärä:   2.11.24 18:37:38

Ylempi sosiaaliluokka on muuttanut maasta aikaa sitten. Ettekö te seuraa uutisia? :D

Me syömme hyvin, vähemmän ja laadukasta. Jos se maistuu niin se maksaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.11.24 19:01:16

Oikeasti ylempi sosiaaliluokka on se, jolla on rahaa monessa polvessa, kotona piano, maalauksia seinillä ja laaja kirjasto, asutaan kantakaupungin arvoalueilla isoissa asunnoissa. Espoon valkoiseksi maalatuissa lähiöissä asuu vaurastunutta keskiluokkaa. Yläluokka syö mitä haluaa, eikä välitä tippaakaan siitä, mitä joku toinen heidän ruuistaan ajattelee.

Silti en voi ymmärtää, miten jonkun mielestä lohi voi olla parempaa kuin ahven tai siika, tai Ben&Jerrys rasvasokerimössö parempaa kuin Kolme kaveria.

Lähettäjä: Ykkönen 
Päivämäärä:   2.11.24 19:08:33

Mitä jos köyhä ja syö neljän-seitsemän ruokalajin illallisia, kaviaaria, ostereita, hummeria ihan säännöllisesti?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.11.24 00:49:36

Täytyy kyllä sanoa, että suomalainen yläluokka on mulle täysin mysteeri. En ole tietääkseni koskaan tuntenut sellaista henkilöä, sen verran eri piireissä liikutaan.

Päivämäärä:   3.11.24 02:09:18

Silakoota laitoon suolahan. Ennen Juhannusta saa taas kaivaa pellosta uusia perunoota. Sipuliaki laitetahan taas muutama tarha.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.11.24 02:11:02

"Sanoisin, että ylempään luokkaan kuuluu ne jotka nettoaa vuodessa yli 300t. Eliittiin kuuluu ne miljoonia tienaavat."

Tämähän ei ole mielipidekysymys.

Päivämäärä:   3.11.24 03:09:31

"Miten pienituloinen, keskituloinen ja suurituloinen määritellään?
Tilastokeskus määrittelee keskiluokan tai keskituloiset väestöryhmäksi, joka tienaa 75–125 % mediaanitulosta.

Keskiluokkaa eli keskituloisuutta määrittelee voimakkaasti työssäkäyminen ja liikkuminen tuloluokkien välillä on kytköksissä työmarkkinoihin ja niiden muutoksiin.

Keskituloiset ovat selvästi suurin tuloluokka ja se voidaan jakaa kolmeen alaluokkaan: ylemmät keskituloiset, keskimmäiset keskituloiset ja alemmat keskituloiset.

Alempiin keskituloisiin kuuluvat tienaavat kuukaudessa käytettävissä olevaa tuloa 1525 - 2236 € ja heitä on 33 % väestöstä.

Keskimmäisen keskituloisten ryhmän käytettävissä olevat rahatulot ovat 2237 - 3049 €/kk ja ylemmän keskituloisen 3050 - 4065 €/kk. Keskimmäiseen ryhmään kuuluu 24,5 % ja ylempään 10,7 % väestöstä."

Nämä siis nettosummia. Olen näemmä keskimmäinen keskituloinen.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   3.11.24 06:20:58

Iso osahan noista on vegaaneja.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   3.11.24 06:33:49

Ei tarvitse miettiä, voiko jotain ostaa, jos haluaa. Usein koulutus tuo terveellisemmät valinnat, kaikissa tutkimuksissa varakkaampi porukka on keskimäärin terveempiä ja elävät pidempään.
Alkoholin käyttö on omassa elinpiirissä vähentynyt koko ajan, kun ikää tulee. Kolme laadukasta olutta riittää illanvietossa; yksi hyvä GT riittää lomareissun päiväannokseksi.
Ravintolaan voi mennä koska vain, jos saa haluamaansa pöydän. Koskaan ei käydä itsenäisissä maahanmuuttajavetoisissa pitserioissa tai RAX tyyppisissä paikoissa; jos haluaa pitsaa, se tilataan esim. kotimaisesta paikasta, jonka nimi kertoo, missä pitsa paistetaan ja missä lämpötilassa.
Voidaan käydä ”ravintolamaailmassa” perheen kanssa ostoskeskuksessa, mutta nuorimpia myöden valitaan korealaista, japanilaista, vietnamilaista, intialaista. Taaperokaan ei valitse ranskalaisia.
Jos on juhlat, syödään hyvin, ruoka ei lopu tietenkään; usein kukkoa viinissä-tyylisiä lihapatoja, voihan sitä karjalanpaistiksikin kutsua. Huolella tehtyä, hyvistä raaka-aineista, aina salaatteja, kasviksia. Kakku on harvoin itsetehty.
Yhtään isompi juhla; ruoka tulee luotetulta cateringyhtiöltä. En ole ikinä tehnyt ruokia nimenanto, protu (rippi) tai ylioppilasjuhliin lapsilleni; kaikki on tullut valmiina.

Päivämäärä:   3.11.24 10:12:53

Lohi on hyvää, en edes vilkaise muita kaloja kalatiskillä. Joskus tulee vahingossa muuta vastaan; ostin hiljattain sushia enkä huomannut, että siinä oli muuta kuin vaaleata kalaa mukana, sellasta tummaa mönjää, muistutti niitä espanjansiruitanoita, mitä ihmise keräilevät tuolla rannoilla, ehkä myyvät niitä sushiravintolohin. Sain ne nieltyä, mutta vieläkin tekee pahaa, ja näyttää siltä, että olen kaikesta huolimatta kunnossa.

Päivämäärä:   3.11.24 10:22:03

Mama, me tehdään kaikki itse, kun saa parempaa kuin keskinkertaiselta cateringilta. Synttäreilleni tilasin töistä jotain, mitkä viimeistelin itse tarjolle. Säästyi rahaa ja ruokia kehuttiin, vaikka juhlat maksoikin jonnin verran.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   3.11.24 10:32:28

Tähän on näköjään kirjoittaneet enimmäkseen itse itsensä "ylempään" sosiaaliluokkaan kuuluviksi. Suomessa näköjään katsotaan pelkästään raha luokittelukriteeriksi.

Päivämäärä:   3.11.24 10:46:56

Surströmming ja rapuja.

Päivämäärä:   3.11.24 11:00:35

ravut ja nilviäiset

Päivämäärä:   3.11.24 11:06:23

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 3.11.24 10:22:03

Mama, me tehdään kaikki itse, kun saa parempaa kuin keskinkertaiselta cateringilta. Synttäreilleni tilasin töistä jotain, mitkä viimeistelin itse tarjolle. Säästyi rahaa ja ruokia kehuttiin, vaikka juhlat maksoikin jonnin verran."

Siis miten tämä liittyi aiheeseen mitenkään? Ylemmän sosiaaliluokan ruuat.

Toisekseen, jos kutsuilla ruoka on huonoa, yleensä kukaan tervepäinen ei niitä juhlien järjestäjälle hauku!

Lähettäjä: Arvo 
Päivämäärä:   3.11.24 11:16:37

Minä vaan
Vai paahtopaisti, meidän lähikaupassa se on jatkuvasti tarjouksessa 11.99€/kg

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   3.11.24 11:30:11

varmaan arkisin syövät suht tavallisesti, mutta terveellisesti.
apulainen/au pair varmaan leipoo aamupalalle valmiiksi jotain, ja hoitelee sitten muuten hushållin.
arvelisin, että heillä on riistaruokia useammin kuin tavan pulliaisilla, varmaan metsästys aika yleinen harrastus maakartanolla käydessä (tämä tietysti myös kansan syvissä riveissä, maaseudulla).
juhliin varmaan sitten palkataan pitopalvelu, tai tilataan jostain ravintolasta, ellei satuta vaalimaan perinteitä, että esim. joulu tehdään itse.

Päivämäärä:   3.11.24 11:40:31

Huvittaa nämä jotka täälläkin kuvittelevat olevansa ylempää sosiaaliluokkaa. Ja sitten nämä palstan pyrkyrit...

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   3.11.24 18:36:06

En kuulu ylempään sosiaaliluokkaan, mutta vastaan silti. Omaisuus on seitsennumeroinen ja tulot ovat ylemmän keskituloisen tasoa. Syön usein punalappuisia valmisruokia ja saatan viikonlopun kunniaksi hakea pizzan tai hampparin.

Päivämäärä:   3.11.24 18:41:24

-, vastasin nimimerkille Mama, joka kertoi tilaavansa ruoat cateringista. Ei se välttämättä mitään laatua kerro, niitäkin on ihan luokattomia. Yhtenä vuonna kävin viisissä häissä ja eritoten jäi yksi catering mieleen, josta en tule koskaan tilaamaan mitään minnekään, vaikka olisi viimeinen vaihtoehto.

Lähettäjä: (i) 
Päivämäärä:   3.11.24 18:53:43

😂

Lähettäjä: Nämä 
Päivämäärä:   3.11.24 19:01:04

Eettistä, ekologista, laadukasta. Siinäpä se. Ei sikanautaa vaan riistaa, ei edamia vaan lähijuustolan tuotteita, ei kassilohta vaan järvikalaa.

Päivämäärä:   3.11.24 19:05:56

Ållö
Oliko nuo ylempänä esittämäsi eurot/kk brutto vai netto tuloja?

Päivämäärä:   3.11.24 19:19:19

Kuten sanottu, nettotuloja. Lukeehan tuolla "käytettävissä oleva raha". Bruttohan ei ole käytettävissä automaationa, vaan menee vähennykset.

Päivämäärä:   3.11.24 19:41:33

Näin sen myös ajattelin kunhan varmisti täällä kun ei voi olla varma mistään.

Päivämäärä:   3.11.24 19:44:43

Netto no lukeehan se siellä viimeisessä lauseessa. Minä sokea🧐🥴

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   3.11.24 20:47:48

Riistaa en pidä mitenkään erityisesti ylemmän sosiaaliluokan ruokana. Tiedän liikaa ihan tavallisia kansalaisia, jotka metsästävät. Riista on monelle arkiruokaa, riippumatta sosiaaliluokasta.
Sellaiset hifistelyruuat enemmänkin. Mitä nyt milloinkin on muodissa. Niitä pidän rikkaiden ruokana. Samoin ravintolat, jotka ovat NS. Pinnalla.
Mutta normaalisti arkena taitaa rikkaillakin mennä perus kotiruokaa. Monet rikkaat ovat todella pihejä.
Pitopalvelu on tuttu juhlista, sieltä sitten tilataan niitä "hyväksi" havaittuja ruokia tietysti tarjoilijoiden ja astioiden
kera.
Noiden kk. tulotasojen mukaan kuuluisin näemmä itsekin ylempään luokkaan. Joten vastaan nyt siihenkin minä teen
kotiruokaa. Joskus juhliin tilaan jotain valmista esim. kakku. Yleensä laitan kaiken itse, koska tykkään toisinaan järjestää juhlien tarjottavia sekä oman perheen, että
sukulaisten juhliin.
Muuten meillä kyllä on kalaa lähes joka viikko. Paljon kasviksia, hedelmiä luomua jos ne näyttävät olevan ok kunnossa ja jotain vähän parempaa leipää sekä juustoa. Jauheliha on naudan paisti jauheliha ja kana on yleensä filettä tai paistileikettä. Mutta ostan kyllä toisinaan myös valmista jalostajan hernekeittoa. Tosin en koe olevani ylempää keskiluokkaa, vaan ihan tavis.

Päivämäärä:   3.11.24 20:49:20

Arvo, lukihan se, mutta ei sen niin väliä, kysyit asiallisesti. :)

Lähettäjä: Hakalanpoika 
Päivämäärä:   3.11.24 21:13:58

Itte syötettyä sikaa ammuttihin päähän ja tehtihin läskisoosia. Kattilas on kuoriperunoota, korvees on puolukkasurvosta, kantturiis on maustekurkkuja, suolakurkkuja, valokkia, Sahtia, Pontikkaa, luhurikoota, kotikalijaa, jäläkiuunileipää, kropsua, mansikkahillua, varelmia, suolattuja silakoota.
Pakastinarkus on Itikan käristemakkaroota ja hirvi.

Lähettäjä: Hakalanpoika 
Päivämäärä:   3.11.24 21:23:44

Hellin päällä on eillisiä maitoliemiperunoota. Hakoo köökinparasta napollisen varia vettä joukkohon, niin saa vierahakki syörä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.11.24 21:36:35

Jaaha, tunnen kuulkaa työni ja toisen harrastukseni kautta kymmeniä miljonäärejä (lasken tähän nyt vähintään yli 5 milj eur sijoitusvarallisuuden) ja yrittäjiä, joilla tulot 500k-1 milj eur vuodessa. Ihan tavallista ruokaa syövät ja käyvät moni myös Lidlissä :D Ehkä enemmän kalaa ja suomalaista lihaa suositaan ja metsästäjät tietty syövät riistaa enemmän

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   3.11.24 21:52:01

Töissä tälläkin hetkellä sikarikkaassa perheessä. Vanhaa rahaa ja paljon perinteitä. Tavallista kotiruokaa rouva kokkailee ja minä palkollinen syön samassa pöydässä lounaalla. Kaupunki reissuilla poiketaan ABC:llä lounaalla. Juhlat on sitten hienompaa tarjottavaa muttei mitään överiä. Ruokahävikkiä ei juuri tule

Päivämäärä:   3.11.24 22:01:57

Itse ollut töissä kahdella eri aatelisperheellä, varakkaita vieläkin. Lisäksi yksi vanhan rahan tuttavapariskunta.
Kaikilla talot todella likaisia, eivät kitsauttaan käyttäneet siivoojia, pölyä ja likaisia vaatteita kaikkialla. Upeat kartanot ja uudemmatkin omakotitalot sekä penthouset koiran kakassa, parketit pilalla.

Söivät ihan tavallista ruokaa, myös pikaruokaa. Juhlissa sitten rapuja ym. Ei mitään sen kummempaa kuin muutkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.